Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door VIP » vr 9 mar 2018 21:22

We hebben sinds kort nieuwe buren met jonge kinderen, op zich niets mis mee want ze zijn keurig opgevoed en hebben veel respect voor andermans spullen.

Maar ja, die vriendjes en vriendinnetjes die komen zijn van een heel ander slag, fietsend (met bagagerekken voorop) enn dan slingerend de oprit op.

Nou hebben wij hebben wij al vele jaren een open oprit zodat beide huizen het middenstuk als wisselstrook kunnen gebruiken, dan hoeft de voorste auto niet weg als de achterste auto weg wil. Alleen zat het me niet lekker als de caravan op de oprit zou staan, een del/kras zit er zo in en is er niet zo 1,2,3, uit.

Vandaar mijn oplossing met uitneembare hekken voor als de caravan op de oprit staat.

Het zijn lage bouwhekken van 110 cm hoog die elk 350 cm lang zijn, aangezien ik ze te hoog vond heb ik het onderste deel er uit geslepen (en de slijpplekken met zinkspray ingespoten).

Vervolgens op de oprit uitgemeten en steigerpijpen van 65cm lang in de grond geslagen waar de staanders van de rekken precies inpassen.

Resultaat een hekwerk van 70cm hoog en 1050 cm lang. Kan ik met een gerust hart de caravan op de oprit zetten. als de caravan er niet is trek ik de hekken er uit en paats ze achter de blokhut.

Op de foto's moest ik de sierbestrating nog knippen maar dat is inmiddels gebeurd.

Heb uiteraard eerst eea aan ze uitgelegd en ze waren het er helemaal mee eens, zo kon ellende (schade) worden voorkomen zeiden ze thumbup.gif

Hier wat foto's ter illustratie:

Afbeelding
Compleet hek met 3 vakken onder elkaar.

Afbeelding
Onderste vak er uit geslepen, dus blijven er 2 vakken over.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door VIP op vr 9 mar 2018 22:03, 4 keer totaal gewijzigd.
Porsche + Tabbert

arnovariante

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door arnovariante » vr 9 mar 2018 21:24

Hele mooie sociale oplossing!
Zeker als de caravan er staat is het een goeie bescherming.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door Micky » vr 9 mar 2018 21:32

VIP Premium schreef:We hebben sinds kort nieuwe buren met jonge kinderen, op zich niets mis mee want ze zijn keurig opgevoed en hebben veel respect voor andermans spullen.

Maar ja, die vriendjes en vriendinnetjes die komen zijn van een heel ander slag, fietsend (met bagagerekken voorop) enn dan slingerend de oprit op.

Nou hebben wij hebben wij al vele jaren een open oprit zodat beide huizen het middenstuk als wisselstrook kunnen gebruiken, dan hoeft de voorste auto niet weg als de achterste auto weg wil. Alleen zat het me niet lekker als de caravan op de oprit zou staan, een del/kras zit er zo in en is er niet zo 1,2,3, uit.

Vandaar mijn oplossing met uitneembare hekken voor als de caravan op de oprit staat.

Het zijn lage bouwhekken van 110 cm hoog die elk 350 cm lang zijn, aangezien ik ze te hoog vond heb ik het onderste deel er uit geslepen (en de slijpplekken met zinkspray ingespoten).

Vervolgens op de oprit uitgemeten en steigerpijpen van 65cm lang in de grond geslagen waar de staanders van de rekken precies inpassen.

Resultaat een hekwerk van 70cm hoog en 1050 cm lang. Kan ik met een gerust hart de caravan op de oprit zetten. als de caravan er niet is trek ik de hekken er uit en paats ze achter de blokhut.

Op de foto's moest ik de sierbestrating nog knippen maar dat is inmiddels gebeurd.

Heb uiteraard heb ik eerst eea aan ze uitgelegd en ze waren het er helemaal mee eens, zo kon ellende (schade) worden voorkomen zeiden ze thumbup.gif

Hier wat foto's ter illustratie:
Super oplossing VIP, en goede buur waardig lekker weghalen als het niet nodig is thumbup.gif heerlijke Golf trouwens op de oprit love.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door Jan Br » vr 9 mar 2018 21:47

Ik persoonlijk vind het wat overdreven. Ook mijn buren hebben jonge kinderen, met een beetje vriendelijk contact houden wij alles beheersbaar.. maar ik begrijp dat de buren er mee accoord gaan, dus kan het er mee door.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door Cara-Fan » vr 9 mar 2018 21:53

Ik kan het me voorstellen, ben ook zuinig op mijn materiaal. Voorkomen is beter dan genezen. Goed bedacht qua constructie.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door VIP » vr 9 mar 2018 21:54

@ Jan Br Het gaat niet om de buren hoor (dat levert geen problemen op schreef ik), maar om de visite die er komt.

@ Micky Golfje is een "7" Performance GTI

Alle anderen ook bedankt, en zoals anderen schreven, ik ben ook erg zuinig op m'n spullen en voorkomen is beter dan genezen.
Porsche + Tabbert

Abve

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door Abve » vr 9 mar 2018 21:59

Netjes opgelost thumbup.gif
Ik kan mij voorstellen dat dit een gerust gevoel geeft.
En dat is goud waard!
Fijn dat de buren begrip hebben.
Het gaat natuurlijk niet over hun eigen kinderen. Dat helpt ook knipoog.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36128
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door Chris » vr 9 mar 2018 22:27

Top ... vooral ook omdat het in goed overleg gewoon kan. thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door Micky » vr 9 mar 2018 22:41

Jan Br schreef:Ik persoonlijk vind het wat overdreven. Ook mijn buren hebben jonge kinderen, met een beetje vriendelijk contact houden wij alles beheersbaar.. maar ik begrijp dat de buren er mee accoord gaan, dus kan het er mee door.
Het is ook nooit goed of wel?

Een perfecte oplossing beter kun je je als buren niet wensen toch, geen discussie en wordt ook nog eens weggehaald als de caravan er niet staat, men kan ook gewoon een haag planten die er altijd staat......


Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door janoniem » vr 9 mar 2018 22:46

Daar hoeft geen Rijdende Rechter voor langs te komen, in goed overleg is veel mogelijk.
En ook netjes binnen de erfgrens "geplant".
De zorg die je uitspreekt hebben wij ook wel eens op campings met veel Italiaantjes.
Die denken altijd "hemelsbreed is de kortste weg".
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door Jan Br » vr 9 mar 2018 22:50

RE.gif RE.gif
Lees nou eens goed wat ik schrijf. Je quote het zelf.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door Micky » vr 9 mar 2018 22:51

Ik heb het gelezen, maar wat is er overdreven aan??
Gewoon een hele normale oplossing

Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Abve

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door Abve » vr 9 mar 2018 22:55

janoniem schreef: De zorg die je uitspreekt hebben wij ook wel eens op campings met veel Italiaantjes.
Die denken altijd "hemelsbreed is de kortste weg".
Haha. Ook Nederlandertjes en Nederlanders mrgreen.gif kunnen daar wat van! boos.gif

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door Jan Br » vr 9 mar 2018 22:57

RE.gif RE.gif Ik schrijf alleen dat IK het wat overdreven vind, maar als twee volwassen mensen het hier over eens zijn, prima toch.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Jeffr
Berichten: 852
Lid geworden op: do 18 feb 2016 15:42

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door Jeffr » vr 9 mar 2018 22:57

Echt super oplossing. Nu zijn wij eigenlijk een beetje op zoek naar het zelfde alleen als erf afscheiding welke makkelijk weg is te halen zodat de auto en caravan op eigen terrein kunnen staan. Waar heb je deze hekjes vandaan? En die heb je geplaatst in stukjes steiger buis welke in de grond zitten? scratch.gif voor mijn duidelijkheid sorry het is al laat awhoea.gif
thumbup.gif
Geen Caravan.

Ab
Moderator
Berichten: 26729
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door Ab » vr 9 mar 2018 23:18

Goeie oplossing.
Ik weet uit ervaring hoe snel er een deukje in een caravan zit..
Onze caravan staat altijd thuis.
Kleinkinderen en aanhang moeten tussen de caravan en een garage door.
De ruimte daartussen is al een paar keer te smal gebleken om zonder de caravan te raken er tussendoor te fietsen.
Toch is het ca 1,5 mtr breed.
De caravan heeft al genoeg stopcontacten aan die kant..ik kan niet aan de gang blijven met op elke deuk een stopcontact te zetten. mrgreen.gif
Mot ook maar e's wat gaan verzinnen..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18312
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door deusjevo » vr 9 mar 2018 23:25

Mooie oplossing maar net iets te laag voor fietssturen en boodschappen kratten voorop de fiets vrees ik?
Goed dat je in samenspraak met de buren een oplossing hebt kunnen vinden.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door Conradi » vr 9 mar 2018 23:37

Mooi gedaan, en een slimme oplossing thumbup.gif
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door Daphne » za 10 mar 2018 00:15

Echt een mooie oplossing. thumbup.gif
Wij hebben sinds een paar dagen ook nieuwe buren met kleine kinderen en herkennen de situatie. Buren zelf zijn voorzichtig maar kinderen die komen spelen en ouders die hun kroost komen halen letten dus minder op.
Onze oplossing is iets duurder, we zoeken een huis met een oprit die vrij is en alleen voor ons. mrgreen.gif (was toch al het plan, dus komt mooi uit)
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door Vadervan3 » za 10 mar 2018 00:42

Jan Br schreef:Ik persoonlijk vind het wat overdreven. Ook mijn buren hebben jonge kinderen, met een beetje vriendelijk contact houden wij alles beheersbaar.. maar ik begrijp dat de buren er mee accoord gaan, dus kan het er mee door.
Totdat je een onverklaarbare deuk in je caravan hebt. Dan snap je het ineens een stuk beter. Hier heeft de buurjongen met de skelter tegen onze caravan aangezeten, maar ze weigeren het te erkennen. Er zat zelfs nog wat piepschuim, of wat het ook was, ban onder de beplating aan dat houten plankje wat boven de wielen van zon skelter zit. De vorige eigenaren in 10 jaar er geen kras of deukje op gemaakt en ik heb hem voor het eerst bij huis staan en het was gelijk raak.

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door graaf » za 10 mar 2018 01:43

Ik herken deze onmogelijke situatie met je buren. Zo'n hek zou ook wel kunnen helpen, maar de ruimte tussen de huizen is exact 6 meter, en
dat is toch wat krap om passeerruimte te houden. Bij mijn vorige Troll had ik na een jaar plotseling een horizontale deuk aan de burenzijde ter hoogte van
een fietsstuur. Zij hebben 2 Chinese adoptie meisjes, die zeer gedisciplineerd zijn opgevoed, maar met een grote vrienden-dinnen schare, Soms staan er wel 10 fietsen
op gebrekkige standaarden vlak naast mijn caravan, en als er een om waait gaan ze allemaal (vaker voorgekomen). Maar ja, ik heb geen heterdaadje. Ik denk ook niet
dat mijn buurmeisjes het gedaan hebben, maar volgens mij wel verantwoordelijk voor hun bezoek.

De Troll die ik daarvoor had werd flink beschadigd door de man van en van de twee Canadese echtparen die middels woningruil 3 maanden in hun huis woonden (en zij dus daar).
Daags voordat zij weer terug naar Canada zouden gaan stapte een van de mannen beschonken uit de auto direct naar mijn gestalde caravan en sloeg de deur wijds open.
De zijwand over een breedte van 2 cm en 25 cm lang compleet van lak ontdaan en ook gekerfd door het portierslot. De ander (niet beschonken) chauffeur kwam zich verontschuldigen
en zei dat ik het maar moest laten herstellen en dat zij de schade zouden vergoeden. Maar ze hadden me niet verteld dat ze daags erna verdwenen zouden zijn. U raadt het.
Ondanks brieven en mails getracht de schade vergoed te krijgen. Zonder resultaat. Mijn buurman houdt zich in beide incidenten van de domme.

Je wil met je buren geen ruzie over dingen waar je geen bewijs kan overleggen. Hij vindt dat het mijn eigen risico is dat ik tijdens het seizoen langere periodes de caravan naast mijn woning laat staan weenie.gif
Ik verkoop gewoon m'n Troll met de schade, en zoek weer een maagdelijke knipoog.gif
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door Cara-Fan » za 10 mar 2018 07:23

RE.gif

Het is toch te gek voor woorden eh. Ik had de caravan op onze oprit en de auto moest geparkeerd voor huis langs de weg. Binnen een week een diepe kras op de deur. Ook geen naam erbij natuurlijk. Hoe moet je zoiets nou bewijzen? Om te laten herstellen zijn kosten aan je auto en caravan aanzienlijk.weenie.gif

Gebruikersavatar
Avdp
Berichten: 541
Lid geworden op: ma 1 aug 2016 17:03
Locatie: Friesland

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door Avdp » za 10 mar 2018 07:34

ik vind het helemaal netjes. thumbup.gif

wij hadden ook zo'n dubbele oprit alleen die was gezamelijk maar ongeveer 6m. net wat te krap om iets te plaatsen.

wachten nu op oplevering nieuwe woning. en we zijn de laatste 2 onder 1 kap en dus heerlijk een 5.5m breede oprit voor ons alleen
Bmw e91 318d 2007
Beyerland 350/2 vitesse 1991
@Friesland Nederland

Abve

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door Abve » za 10 mar 2018 07:37

Jaren geleden haalde ik mijn caravan uit de winterstalling.
De eigenaar had hem reeds naar buiten gereden.
Toen ik arriveerde, zag ik direkt een deukje en kras op de achterzijde van de caravan.
Ik wist zeker dat bij het stallen in de herfst, de caravan onbeschadigd was.
De eigenaar van de stalling wist van niets.
Zijn dochtertje fietste op het erf.
Ik zette de fiets achter de caravan.
Het handvat van de fiets zat op exact dezelfde hoogte als de beschadiging...
De eigenaar stond er bij maar hield desondanks de boot af.
Hij wilde helemaal van niets weten. mrgreen.gif
De volgende winter heb ik mijn caravan naar een andere stalling gebracht.
Ik was er helemaal klaar mee.

blazoen
Berichten: 386
Lid geworden op: vr 6 mar 2015 14:40

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door blazoen » za 10 mar 2018 07:46

Wij hebben het ooit meegemaakt dat de kinderen van onze overburen met een schroevendraaier onze deur van de caravan probeerden kapot te maken. Natuurlijk heb die kinderen aangesproken en ook hun ouders. Antwoord van de overburen: onze kinderen wilden gewoon de caravan van binnen bekijken en de deur zat op slot. En verder moest ik maar niet zeuren over schade want ik had hem toch goed verzekerd. Nou ik zal je zeggen, ouders die het normaal vinden om kinderen in te laten breken zijn in mijn ogen totaal gestoord.
Sindsdien heb ik nooit meer rust als de caravan op onze oprit staat ook niet nu wij al weer 2 keer verhuisd zijn en de caravan nog steeds op de eigen oprit staat. Wij zijn zuinig op onze spullen en vinden dat iedereen er van af moet blijven.
Ik begrijp dan ook heel goed de oplossing met die hekwerken.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”