Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door VIP » di 27 mar 2018 14:55

Kom ik net thuis en zie ik dit. Helemaal happy met het hek wat er nu staat knipoog.gif



Afbeelding

Afbeelding
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Snow
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 22 okt 2017 17:02

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door Snow » di 27 mar 2018 15:10

Dat kan ik me heel goed voorstellen. Goede oplossing zo.
Groetjes Monica

Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door Gerrie » di 27 mar 2018 18:53

Staan laten. Het geeft je veel rust, niet alleen voor de caravan maar ook voor de auto.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3466
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door troapel » di 27 mar 2018 19:25

Super oplossing toch zo? :D


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
Robert
Berichten: 637
Lid geworden op: di 21 jun 2011 10:49
Locatie: Daar waar mijn bed staat

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door Robert » vr 30 mar 2018 09:20

Een mooie op lossing VIP
Dat probleem hadden wij ook bij ons vorige huis. Buurman klaagde dat als er een caravan op m’n oprit stond en zijn auto op zijn oprit dat hij dan niet met de fiets over mijn oprit weg kon.

Mijn gedacht was; die is echt helemaal van het padje.

Inmiddels zijn wij verhuist en hebben wij een eigen oprit van ruim 130m2. echt dat geeft mij zo veel rust. Voor de momenten dat we er niet zijn bewaakt een camera en neemt op bij bewegingen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dethleffs Camper 530 FSK 2020
BMW 520d touring lci bj 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fred
Berichten: 341
Lid geworden op: ma 4 jul 2005 11:54
Locatie: Almelo/Ciudad Quesada, Rojales Spanje

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door Fred » di 8 mei 2018 12:29

Heeft VIP ook eraan gedacht, dat hij nu de voordeur van zijn buren op de camera heeft staan?

Ik heb ook een camera aan mijn huis en die staat gericht op mijn oprit. Een stukje van de weg en kruising komen ook in beeld. De voordeur van mijn overburen komt ook in beeld, zelfs de voordeur van mijn overburen aan de overkant van de kruising. Op aanraden van de overburen heb ik een sticker aan het huis van camerabewaking. Ook is de camera gemeld bij de plaatselijke politie. (Komen mijn beelden wellicht een keer te zien in Opsporing Verzocht) Mijn buren en ik zitten in een buurtapp ter preventie van alle denkbare onheil, dus ik kreeg hun toestemming dat hun voordeur in beeld werd gebracht.

Wellicht is bovenstaande een denkidee voor VIP
Het hek vind ik een schitterende oplossing.
Er gaat altijd meer goed dan fout !

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door deusjevo » di 8 mei 2018 12:49

Foto’s lijken mij gemaakt met een smartphone en niet met een bewakingscamera? scratch.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door VIP » di 8 mei 2018 22:29

@Fred,

Dank voor de tip, maar ze hangen al rondom.

En de buren zijn blij dat hun er ook (gedeeltelijk) op staan mochten ze ooit beelden nodig hebben.

Caravan staat nu wat verder van de muur af, normaliter kan ik de complete linker zijkant zien van voor tot achter.

Hier een screeshot van een paar minuten geleden.

Afbeelding
Porsche + Tabbert

Yihaaa
Berichten: 59
Lid geworden op: za 17 aug 2013 22:33

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door Yihaaa » wo 9 mei 2018 07:14

Mooie oplossing. Mag ik vragen met welk programma/app je de video opnames maakt? Sla je ze op een NAS op?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk


Gebruikersavatar
Robert
Berichten: 637
Lid geworden op: di 21 jun 2011 10:49
Locatie: Daar waar mijn bed staat

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door Robert » wo 9 mei 2018 08:23

VIP Premium schreef:@Fred,

Dank voor de tip, maar ze hangen al rondom.

En de buren zijn blij dat hun er ook (gedeeltelijk) op staan mochten ze ooit beelden nodig hebben.

Caravan staat nu wat verder van de muur af, normaliter kan ik de complete linker zijkant zien van voor tot achter.

Hier een screeshot van een paar minuten geleden.

Afbeelding
Ik was effe aan het kijken maar de voortuin is dus ook een parkeerplaats.

Ik gebruik de nas oplossing van Synology


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dethleffs Camper 530 FSK 2020
BMW 520d touring lci bj 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door VIP » wo 9 mei 2018 17:16

Yihaaa schreef:
wo 9 mei 2018 07:14
Mooie oplossing. Mag ik vragen met welk programma/app je de video opnames maakt? Sla je ze op een NAS op?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
Dankjewel.

Alles wordt permanent opgenomen op een Hard Disc recorder met een capaciteit van 6 weken voor alle 4 de camera’s in HD.

De app heet: IVMS-4500.
Laatst gewijzigd door VIP op wo 9 mei 2018 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door VIP » wo 9 mei 2018 17:18

Premio schreef:
wo 9 mei 2018 08:23
VIP Premium schreef:@Fred,

Dank voor de tip, maar ze hangen al rondom.

En de buren zijn blij dat hun er ook (gedeeltelijk) op staan mochten ze ooit beelden nodig hebben.

Caravan staat nu wat verder van de muur af, normaliter kan ik de complete linker zijkant zien van voor tot achter.

Hier een screeshot van een paar minuten geleden.

Afbeelding
Ik was effe aan het kijken maar de voortuin is dus ook een parkeerplaats.

Ik gebruik de nas oplossing van Synology


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

De voortuin is sinds een week of 4 idd ook aangepast en een uitwijkhaven voor een auto geworden.

En zodanig gemaakt dat je er op en af kunt rijden als de caravan er staat.

Afbeelding
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door WillyL » do 10 mei 2018 15:27

Hier staat de caravan naast het huis, achter een hek maar naast een speelplaats van een school met heel wat bomen net tegen de afscheiding (veel te dicht trouwens) en ook al is de tussenmuur 1.80 meter hoog (een aantal betonplaten) toch slagen de kinderen er vrij gemakkelijk in zwaardere voorwerpen zoals gebroken dals over de afsluting te gooien vanuit die bomen met enkele jaren geleden krassen en dueken op de zijwand en het dak tot gevolg.
Eerder dit jaar kon de auto eraan geloven.
Gelukkig werd het dadelijk gemeld door de directrice.
Schade aan de auto is hersteld en de verzekeringsfirma's moeten het onderling regelen met als partijene, de verzekeraar van het werk (leaseauto), de verzekeraar van de school en de moeredr van het kind. Zij heeft wel geen familiale verzekering! Hoe dom kan je zijn! dat moet je toch hebben als oider, je weet nooit wat voor fratsen kinderen of jezelf uithaalt. Een ongeval met een fiets is ook gauw gebeurd en dan komt de familiale tussen.

Dat hek is dus een mooie oplossing maar niet zaligmakend. Hoger zou mogen maar is minder mooi en helpt dus ook niet altijd.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
Fred
Berichten: 341
Lid geworden op: ma 4 jul 2005 11:54
Locatie: Almelo/Ciudad Quesada, Rojales Spanje

Re: Buren en hun visite als de caravan op de oprit staat

Bericht door Fred » do 10 mei 2018 15:50

Mijn caravan staat naast de garage onder de carport. 3 meter van de carport loopt een voet/fietspad. In het verleden is er ook al eens iets tegen de caravan gegooid. Daarom besloten een coniferenhaag pal naast de carport te plaatsen. Het duurde 5 volle jaren voor aleer de haag een hoogte van ruim 2 meter had bereikt. Vooral op uitgaansavonden wanneer de jeugd terugkeerde uit de stad, vond ik toch rommel die over de heg was gegooid en soms ook op het dak van de caravan lag.( bier/cola blikjes, allerlei troep aan bakjes van de Mac) Daarna heb ik besloten heel fijn ( 1 bij 1 cm) kippengaas aan te brengen tussen heg en de steunpalen van de carport. Gaas tot helemaal bovenaan het dak van de carport. Toen geen overlast meer gehad. In de carport stond te dien tijd een Fendt Joker Bianco en later een Kabe Smaragd. Je wilt die dure karren toch onbeschadigd houden. Nu is de dure Kabe allang weg, sinds kort staat er een 2 hands Avento ( die gaat binnenkort naar de kinderen) Straks komt er zelfs een ..........................Predom te staan. Ondanks de prijs, wil ik ook die onbeschadigd houden. Je blijft tenslotte toch zuinig op je spullen.
Maar heg en kippengaas werken nog steeds perfect.
Er gaat altijd meer goed dan fout !

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”