TIP: hou rekening met NIEUWE trajectcontroles in buitenland
TIP: hou rekening met NIEUWE trajectcontroles in buitenland
Met name in België, maar ook in Frankrijk en Duitsland worden of zijn (helaas) nieuwe trajectcontroles in gebruik genomen dit jaar. In Belgische publicaties: 'blijkbaar hebben we de harde hand nog altijd nodig om ons aan de regels te houden'....hummmm
Hobby Prestige 650 UMFe caravan en Volvo V60 auto
Re: TIP: hou rekening met NIEUWE trajectcontroles in buitenl
Niks helaas, blijkbaar is het nodig.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Re: TIP: hou rekening met NIEUWE trajectcontroles in buitenl
Ach, het betreft alleen Gewestwegen
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: TIP: hou rekening met NIEUWE trajectcontroles in buitenl
volledig mee eensJakkemeiner schreef:Niks helaas, blijkbaar is het nodig.
Rapido Golf 380 1993 met deur links;
Eberspacher verwarming.
Eberspacher verwarming.
Re: TIP: hou rekening met NIEUWE trajectcontroles in buitenl
ja, nodig om de staatskas te spekken....Jakkemeiner schreef:Niks helaas, blijkbaar is het nodig.
Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: TIP: hou rekening met NIEUWE trajectcontroles in buitenl
Als de Belgen en Duitsers het dan maar aan het weg onderhoud uit geven gaat bij mij de vlag uit
Volkswagen Tiguan R-Line. 1.4 160 pk
Burstner Premio 480 TK
Burstner Premio 480 TK
Re: TIP: hou rekening met NIEUWE trajectcontroles in buitenl
Laat die vlag dan maar in de kast liggen. Of je moet willen vlaggen bij het koningshuis .
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent
Hobby 455uf Excellent
Re: TIP: hou rekening met NIEUWE trajectcontroles in buitenl
Het artikel gaat inderdaad enkel over de vaste trajectcontroles langs de gewestwegen.PremiumDiscovery schreef:Ach, het betreft alleen Gewestwegen
Maar sinds december 2017 beschikken de politiediensten over een nieuw gadget : de mobiele trajectcontrole.
En ik zou er niet van verschieten indien op korte termijn de camera's van kilometerheffing (enkel voor vrachtwagen) ook gaan ingezet worden voor traject controle.
Toyota LandCruiser 150 met Hymer/Eriba Nova SL 545 aan de haak
Re: TIP: hou rekening met NIEUWE trajectcontroles in buitenl
Als je je eigen aan de geldende snelheid houd is er toch niks aan de hand ?
Kia-Sportage + HOBBY 460 UFE De Luxe
-
- Berichten: 6221
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: TIP: hou rekening met NIEUWE trajectcontroles in buitenl
IK denk niet dat die daarvoor geschikt zijn,deze camera's staan op enkele plaatsen en zijn om te controleren of een VA de tol betaald heeft,Bartje schreef: En ik zou er niet van verschieten indien op korte termijn de camera's van kilometerheffing (enkel voor vrachtwagen) ook gaan ingezet worden voor traject controle.
Om snelheid te controleren moet je een punt hebben waar je meting begint en een ander waar de meting eindigt,en dat is met deze camera's niet het geval.
Overigens word het traject dat een vrachtwagen aflegt,en waarover tol betaald moet worden niet bepaald door camera's boven de weg,maar door GPS meting,middels een ingeschakelde OBU ( On Board Unit)
Verder weet ik ook niet hoe de Belgische wet op de privacy in elkaar steekt,maar in Duitsland b.v. is deze zodanig streng dat het mautsysteem,Toll Collect genaamd,hier niet eens voor gebruikt mag worden,zelfs niet voor opsporingsredenen i.v. m een misdrijf
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: TIP: hou rekening met NIEUWE trajectcontroles in buitenl
Ik voel een oude discussie ontstaan tussen de overtreders en de brave rijders........
Re: TIP: hou rekening met NIEUWE trajectcontroles in buitenl
Of doodrijders in je directe omgeving, dat went nooit. Doe er maar een slotje op svp
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
-
- Berichten: 6221
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: TIP: hou rekening met NIEUWE trajectcontroles in buitenl
Leg eens uit.koning schreef:Ik voel een oude discussie ontstaan tussen de overtreders en de brave rijders........
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
-
- Berichten: 6221
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: TIP: hou rekening met NIEUWE trajectcontroles in buitenl
Waarom???Jakkemeiner schreef: Doe er maar een slotje op svp
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: TIP: hou rekening met NIEUWE trajectcontroles in buitenl
RE.gif
Om te voorkomen dat dit draadje een vervolg is op oude draadjes en discussies over wel of geen terechte boetes, snelheidovertredingen etc, etc
Om te voorkomen dat dit draadje een vervolg is op oude draadjes en discussies over wel of geen terechte boetes, snelheidovertredingen etc, etc
Re: TIP: hou rekening met NIEUWE trajectcontroles in buitenl
Wat al gezegd is. hou je eigen aan de snelheid en dan hoef je helemaal geen rekening te houden met de nieuwe trajectcontroles. Kom jongens, het is vakantie. Radio aan, cruisecontrol aan en genieten van de omgeving.
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)
Re: TIP: hou rekening met NIEUWE trajectcontroles in buitenl
Ja precies! Wanneer ik over deelname aan verkeer, en verkeersveiligheid (mee)praat is dat
op auto en caravan fora heel anders dan op het forum van verkeersslachtoffers.
Nuancering, verwijten, verwachtingen, ervaringen vliegen dan over en weer.
De discussie over veilige verkeersdeelname is daar niet bij gebaad.
Wel bij bewust deelnemen aan het verkeer, op welke manier je dat dan ook wilt en kan.
Als je je eigen grenzen kent en daarnaar handelt is dat een stuk veiliger.
Ter discussie staat soms gewoon ook de geldende snelheidslimieten, en terecht.
Ik ben een "brave" rijder over het algemeen.
Hoop dat minder "brave" rijders de Vereniging van Verkeers Slachtoffers alleen kennen van een collecte oid.
En niet vanuit ervarings-deskundigheid lid zijn geworden, of gaan worden.
Mijn invulling van een discussie over boetes, snelheid, rijgedrag, is getekend door mijn verkeersslachtoffer zijn.
En over de ervaringen van gesprekken met andere leden.
Helaas dus niet als borrelpraat of een meninkje zonder ervaring.
Ken gelukkig ook mensen die mijn insteek niet delen, een 60-70000km per jaar rijden.
En geen brave rijders zijn. Ik zou zo met ze meerijden!
Wat mij betreft geldt voor verkeersdeelname: Ken je limiet!
En of die nu van buitenaf, of door jezelf, wordt opgelegd,
ik wens een ieder een veilige en behouden rit.
(ps, als je niet harder dan 70 op een snelweg durft, ben je ook een gevaar op de weg!)
op auto en caravan fora heel anders dan op het forum van verkeersslachtoffers.
Nuancering, verwijten, verwachtingen, ervaringen vliegen dan over en weer.
De discussie over veilige verkeersdeelname is daar niet bij gebaad.
Wel bij bewust deelnemen aan het verkeer, op welke manier je dat dan ook wilt en kan.
Als je je eigen grenzen kent en daarnaar handelt is dat een stuk veiliger.
Ter discussie staat soms gewoon ook de geldende snelheidslimieten, en terecht.
Ik ben een "brave" rijder over het algemeen.
Hoop dat minder "brave" rijders de Vereniging van Verkeers Slachtoffers alleen kennen van een collecte oid.
En niet vanuit ervarings-deskundigheid lid zijn geworden, of gaan worden.
Mijn invulling van een discussie over boetes, snelheid, rijgedrag, is getekend door mijn verkeersslachtoffer zijn.
En over de ervaringen van gesprekken met andere leden.
Helaas dus niet als borrelpraat of een meninkje zonder ervaring.
Ken gelukkig ook mensen die mijn insteek niet delen, een 60-70000km per jaar rijden.
En geen brave rijders zijn. Ik zou zo met ze meerijden!
Wat mij betreft geldt voor verkeersdeelname: Ken je limiet!
En of die nu van buitenaf, of door jezelf, wordt opgelegd,
ik wens een ieder een veilige en behouden rit.
(ps, als je niet harder dan 70 op een snelweg durft, ben je ook een gevaar op de weg!)
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.
Re: TIP: hou rekening met NIEUWE trajectcontroles in buitenl
Zo en nu weer gauw in de caravan en vakantie modus!
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.
Re: TIP: hou rekening met NIEUWE trajectcontroles in buitenl
RE.gif
Yep, maar dan wel zonder trajectcontrole
Yep, maar dan wel zonder trajectcontrole
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: TIP: hou rekening met NIEUWE trajectcontroles in buitenl
Dat trajectcontrle helpt?
Vroeger was ik in het centrum van het relatief kleine Hombeek een van de zeldzame gevaarlijke chauffeurs. Ik hield me zo goed en kwaad mogelijk aan de 30 km/h, zeer op de zenuwen werkend van sommige medebestuurders en ik was toen dus een gevaar op de baan.
Nu er een trajectcontrole is ben is plots even traag (of snel) als de rest!
In het Mechelse (B) zijn er nu bij metingen op die trajectcontroles minder dan 1% overtredingen. Het kan verkeren... Maar dat het helpt is een feit.
Opgelet moest ge ooit Mechelen bezoeken, er staan op de invalswegen her en der trajectcontroles, maar tja, die zijn niet nodig want iedereen houdt zich er toch aan .
https://www.mechelen.be/trajectcontrole
Vroeger was ik in het centrum van het relatief kleine Hombeek een van de zeldzame gevaarlijke chauffeurs. Ik hield me zo goed en kwaad mogelijk aan de 30 km/h, zeer op de zenuwen werkend van sommige medebestuurders en ik was toen dus een gevaar op de baan.
Nu er een trajectcontrole is ben is plots even traag (of snel) als de rest!
In het Mechelse (B) zijn er nu bij metingen op die trajectcontroles minder dan 1% overtredingen. Het kan verkeren... Maar dat het helpt is een feit.
Opgelet moest ge ooit Mechelen bezoeken, er staan op de invalswegen her en der trajectcontroles, maar tja, die zijn niet nodig want iedereen houdt zich er toch aan .
https://www.mechelen.be/trajectcontrole
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
-
- Berichten: 6221
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: TIP: hou rekening met NIEUWE trajectcontroles in buitenl
Het gaat hier toch niet over discussies van wel of niet terechte boetes en snelheids overtredingen.koning schreef:RE.gif
Om te voorkomen dat dit draadje een vervolg is op oude draadjes en discussies over wel of geen terechte boetes, snelheidovertredingen etc, etc
Het gaat om trajectcontroles, en hoe die eventueel tot stand komen .(of juist niet tot stand komen)
Of je t nu wilt of niet; tijdens de vakantie ,ook met de caravan word je met snelheids controles geconfronteerd.
Het hoort er dus gewoon bij op een caravan forum,een slotje erop vind ik onzin,je kunt ook gewoon niet reageren.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: TIP: hou rekening met NIEUWE trajectcontroles in buitenl
@ eurotrotter
Het klopt dat de kilometerheffing geregistreerd wordt via de OBU.
De camera's langs de snelweg staan er om controles uit voeren op het gebruik van de OBU.
Deze camera's zijn in staat om nummerplaten te lezen.
De afstand tussen twee camera's is gekend, en kan als een traject beschouwd worden.
Deel de afstand tussen twee camera's door de verstreken tijd tussen de passages en je hebt de gemiddelde snelheid, het grondbeginsel van trajectcontrole.
Ze zijn hier ooit begonnen om op bepaalde kruispunten rode licht flitspalen te zetten.
Je werd dan enkel geflitst wanneer je door het rode licht reed.
Na een tijd konden ze ook op snelheid flitsen.
Nu doen diezelfde flistpalen aan trajectcontrole, de tijd die jij nodig hebt tussen de twee flitspalen is de meetstaaf voor jouw gemiddeld gereden snelheid.
De reden waarom ik er niet zou in verschieten dat het ooit gebruikt wordt voor trajectcontrole, is omdat er reeds politici dit als toekomstplan aan de media voorgesteld hebben.
Ik heb persoonlijk niets tegen trajectcontrole, er wordt op trajectcontroles constanter gereden.
Het klopt dat de kilometerheffing geregistreerd wordt via de OBU.
De camera's langs de snelweg staan er om controles uit voeren op het gebruik van de OBU.
Deze camera's zijn in staat om nummerplaten te lezen.
De afstand tussen twee camera's is gekend, en kan als een traject beschouwd worden.
Deel de afstand tussen twee camera's door de verstreken tijd tussen de passages en je hebt de gemiddelde snelheid, het grondbeginsel van trajectcontrole.
Ze zijn hier ooit begonnen om op bepaalde kruispunten rode licht flitspalen te zetten.
Je werd dan enkel geflitst wanneer je door het rode licht reed.
Na een tijd konden ze ook op snelheid flitsen.
Nu doen diezelfde flistpalen aan trajectcontrole, de tijd die jij nodig hebt tussen de twee flitspalen is de meetstaaf voor jouw gemiddeld gereden snelheid.
De reden waarom ik er niet zou in verschieten dat het ooit gebruikt wordt voor trajectcontrole, is omdat er reeds politici dit als toekomstplan aan de media voorgesteld hebben.
Ik heb persoonlijk niets tegen trajectcontrole, er wordt op trajectcontroles constanter gereden.
Toyota LandCruiser 150 met Hymer/Eriba Nova SL 545 aan de haak
Re: TIP: hou rekening met NIEUWE trajectcontroles in buitenl
eurotrotter schreef:Het gaat hier toch niet over discussies van wel of niet terechte boetes en snelheids overtredingen.koning schreef:RE.gif
Om te voorkomen dat dit draadje een vervolg is op oude draadjes en discussies over wel of geen terechte boetes, snelheidovertredingen etc, etc
Het gaat om trajectcontroles, en hoe die eventueel tot stand komen .(of juist niet tot stand komen)
Of je t nu wilt of niet; tijdens de vakantie ,ook met de caravan word je met snelheids controles geconfronteerd.
Het hoort er dus gewoon bij op een caravan forum,een slotje erop vind ik onzin,je kunt ook gewoon niet reageren.
Waarom reageer jij dan ?
Kia-Sportage + HOBBY 460 UFE De Luxe
-
- Berichten: 6221
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: TIP: hou rekening met NIEUWE trajectcontroles in buitenl
RE.gif
Omdat ik wél aan de discussie wenste deel te nemen.
Er komt hier genoeg voorbij waar ik geen interesse in heb,of geen verstand van heb,en daar reageer ik dan niet op,dan vraag ik toch ook niet om slotjes.
Maar als iemand iets post hoeft daar toch niet gelijk een slotje op omdat een paar anderen daarin niet geinteresseerd zijn.
Zij( of jij) niet,ik ( en anderen) misschien wel.
NU dacht ik ook eens iets gelezen ten hebben dat de forumregels voorschrijven dat een slotje alleen door de T.S aangevraagd kan worden.'
Of in noodgevallen( als t uit de hand dreigt te lopen,) door het Admin team.
Maar van uit de hand lopen is hier voorlopig geen sprake.
Omdat ik wél aan de discussie wenste deel te nemen.
Er komt hier genoeg voorbij waar ik geen interesse in heb,of geen verstand van heb,en daar reageer ik dan niet op,dan vraag ik toch ook niet om slotjes.
Maar als iemand iets post hoeft daar toch niet gelijk een slotje op omdat een paar anderen daarin niet geinteresseerd zijn.
Zij( of jij) niet,ik ( en anderen) misschien wel.
NU dacht ik ook eens iets gelezen ten hebben dat de forumregels voorschrijven dat een slotje alleen door de T.S aangevraagd kan worden.'
Of in noodgevallen( als t uit de hand dreigt te lopen,) door het Admin team.
Maar van uit de hand lopen is hier voorlopig geen sprake.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.