Gekke vraag: belading keukenkastjes

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Abve

Re: Gekke vraag: belading keukenkastjes

Bericht door Abve » wo 24 jan 2018 19:27

RE.gif
Op die naam had ik ook al even gegoogeld maar ik kwam er niet uit... mrgreen.gif

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Gekke vraag: belading keukenkastjes

Bericht door evr66 » wo 24 jan 2018 19:30

sorry, gerrits, site: http://www.caravanendewet.nl
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Gekke vraag: belading keukenkastjes

Bericht door Conradi » wo 24 jan 2018 19:54

Ook wij hebben bovenin alleen de (kunststof)glazen, bekertjes, boordmandje en ander lichte dingen.
Levensmiddelen nemen we überhaupt weinig mee, want tegenwoordig kun je eigenlijk alles wel overal kopen. uitzondering vormen typische kruiden en zo. Wij hebben van die grote lades onder in de keuken met de borden, bestek en de pannen.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Gekke vraag: belading keukenkastjes

Bericht door Micky » wo 24 jan 2018 20:20

Mees schreef:En,
jullie weten wie die man in dat filmpje is
en welke website hij heeft?
Als je Theo niet kent en zelf nooit geschaard bent of in een billenknijpmoment hebt gezeten, dan heb je je belading vast wel voor elkaar Mees, maar Theo is een begrip en laat keurig zien in het klein, wat in het groot gebeurd knipoog.gif
heb je 1 van de 2 situaties wel meegemaakt en ken je Theo niet, dan wordt het tijd voor wat inlezen en filmpjes kijken mrgreen.gif awhoea.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Gekke vraag: belading keukenkastjes

Bericht door Micky » wo 24 jan 2018 20:24

PremiumDiscovery schreef:
Micky schreef:Wij ook niet, bij ons gaat alles op de plek waar het de hele vakantie ligt, maar wij hebben net als jullie een goede verhouding in gewicht tussen caravan en trekker.
Een belangrijk deel van de caravans heeft de keuken in het midden en dan zitten de keukenkastjes ook vrijwel boven de as. Ingeval van een keuken in de kont heb je wel een punt(je).

Aan de andere kant: wanneer die 10 kg het verschil in stabiliteit maakt; moet je je afvragen of je wel met die combi wilt rijden scratch.gif
Het verhaal wordt niet anders H. als de verhouding goed is, kun je rustig 20 kilo cruesli boven in de kastjes proppen, maar blijf wel onder de 160 awhoea.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Ab
Moderator
Berichten: 26729
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Gekke vraag: belading keukenkastjes

Bericht door Ab » wo 24 jan 2018 20:54

PremiumDiscovery schreef:
Ab schreef:50 potten pindasaus kan je beter op de as van de caravan zetten of nog beter..in de auto.
50 potten pindakaas zou ik thuislaten awhoea.gif
Alles met mate, ook in de bovenkastjes van de caravan thumbup.gif
Toen ik dat neerschreef wist ik dat daar commentaar op zou komen. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23442
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Gekke vraag: belading keukenkastjes

Bericht door PD » wo 24 jan 2018 20:56

RE.gif
You're welcome danku.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Abve

Re: Gekke vraag: belading keukenkastjes

Bericht door Abve » wo 24 jan 2018 20:59

RE.gif RE.gif
49 potten zou nog acceptabel zijn geweest, denk ik. awhoea.gif

Ab
Moderator
Berichten: 26729
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Gekke vraag: belading keukenkastjes

Bericht door Ab » wo 24 jan 2018 21:04

awhoea.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

roekie
Berichten: 54
Lid geworden op: vr 29 dec 2017 23:04

Re: Gekke vraag: belading keukenkastjes

Bericht door roekie » wo 24 jan 2018 21:26

Allemaal erg interessant , ik laad ook de echt zware spullen in de auto die gaat dan wel erg zakken ..met ook nog het gewicht van de caravan op de trekhaak ..
Zijn er onder jullie personen die hun achterveren van de auto hebben aangepast ?

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Gekke vraag: belading keukenkastjes

Bericht door Micky » wo 24 jan 2018 21:42

AdriaDirk schreef:
Gerrie schreef:Wij doen helemaal geen boodschappen in de caravan, die paar dingen die meegaan staan in de auto. Er is tegenwoordig overal wel een supermarkt te vinden, dus waarom zou je ze meenemen van huis.
Hagelslag blijft een dingetje in het buitenland. Daarnaast hebben vooral de kinderen graag hun vertrouwde levensmiddelen. En omdat we graag zo min mogelijk gedoe op vakantie hebben gaat dat dus gewoon vanaf huis mee. Wil niet zeggen dat ze niets 'vreemds' proberen op vakantie, maar beter mee verlegen dan om verlegen.
wacht even, jullie zijn ouders, jullie kinderen hebben het liefst vertrouwde levensmiddelen en om "gedoe" te voorkomen nemen jullie het mee uit Nederland scratch.gif Jaja :roll: :roll: hoe gaat dat dan eigenlijk met de rest van de opvoeding, als de kinderen "graag" dingen anders willen dan gebruikelijk voor de geldende situatie? gewoon interesse hoor, wij zijn namelijk meer van: lieve schat, we zijn nu in Frankrijk, dus we eten wat hier verkocht wordt..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2824
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Gekke vraag: belading keukenkastjes

Bericht door AadB » wo 24 jan 2018 22:06

RE.gif
Oei ik zie een discussie ontstaan [aschrik.gif]
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Stigter
Berichten: 1132
Lid geworden op: ma 18 nov 2013 23:45
Locatie: Midden Nederland

Re: Gekke vraag: belading keukenkastjes

Bericht door Stigter » wo 24 jan 2018 22:40

Nee hoor vraag gesteld en antwoord gekregen daar laten beide heren het bij.
Het is vaak de toon die de muziek maakt.
Groet Arnold

Stigter
Berichten: 1132
Lid geworden op: ma 18 nov 2013 23:45
Locatie: Midden Nederland

Re: Gekke vraag: belading keukenkastjes

Bericht door Stigter » wo 24 jan 2018 22:47

Alles gaat in de caravan, boodschappen gaan bij ons onder de treinzit net achter de as. Blijft goed koel en de kogeldruk komt daarmee iets onder de 100 kg.
Groet Arnold

Gebruikersavatar
Jeroent83
Berichten: 695
Lid geworden op: di 6 jan 2015 08:14
Locatie: Venray

Re: Gekke vraag: belading keukenkastjes

Bericht door Jeroent83 » wo 24 jan 2018 23:08

Wij nemen ook erg veel mee vanuit thuis, vooral qua drinken pakken sap / fris. Dit gaat gewoon in de caravan wel onder in de voorraad kast.
Mijn is vriendin allergisch voor Aspertaam, dat zit in heel veel dranken. In het buitenland is het wel eens lastig te zien wat erin zit.

Boven in de kastjes over het algemeen licht spul maar, de voorraad staat gewoon in de kast, die zich recht boven de as bevind.
BMW 530i Touring + Adria Adora 613 UT

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Gekke vraag: belading keukenkastjes

Bericht door Micky » wo 24 jan 2018 23:42

Ach, het was het woordje “gedoe” verder heeft Stigter het juist verwoord..


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: Gekke vraag: belading keukenkastjes

Bericht door Peter 1969 » do 25 jan 2018 00:39

Gerrie schreef:Wij doen helemaal geen boodschappen in de caravan, die paar dingen die meegaan staan in de auto. Er is tegenwoordig overal wel een supermarkt te vinden, dus waarom zou je ze meenemen van huis.
Dat dachten ik en mijn vrouw ook.....tot we langs de Moezel in geen enkel dorp een supermarkt konden vinden in een straal van 30 km. Wel honderden restaurants en andere horeca.

Even dachten we dat we het gewoon niet konden vinden. Maar op de camping wisten andere gasten te vertellen dat het echt zo was.....supermarkten alleen in de grotere steden, of een stuk landinwaarts vanaf de rivier.

Dan ben je blij dat je gewoon boodschappen mee hebt. Maar inderdaad natuurlijk niet voor de hele vakantie.

WillemTh
Berichten: 14
Lid geworden op: za 20 jan 2018 18:30

Re: Gekke vraag: belading keukenkastjes

Bericht door WillemTh » do 25 jan 2018 00:47

Voor mij moet het wel praktisch blijven. Dus alles moet ook wel een logische plaats hebben, want ik ga niet elke keer alles verzetten. Dat kun je nog steeds enigszins combineren met "hoe zwaarder hoe lager en hoe dichter bij de as".

Om een goede en tevens praktische belading te krijgen heb ik een excelsheetje gemaakt. Daarin staat in principe gewoon onze paklijst (sowieso praktisch om te hebben), maar achter elk item heb ik ook het gewicht en de plaats in de caravan staan (alle zware items heb ik gewogen, de lichte geschat). Met die informatie kan ik dus goed berekenen:
- totale laadgewicht: som van alle gewichten (als je nergens naar zou kijken, schrik je je een ongeluk)
- de kogeldruk: de kogeldruk van de lege caravan + (som van ( gewicht item x afstand tot de as)) / afstand kogel tot as (voor de as telt plus achter de as min)

Aanvankelijk heb ik daar wat mee zitten puzzelen, maar al vrij snel had ik een praktisch beladen caravan, met een goede kogeldruk, en geen overbelading.
Volvo V90 D4 / Hobby 560 CFe Excellent

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Gekke vraag: belading keukenkastjes

Bericht door Cara-Fan » do 25 jan 2018 09:46

Ik vind een krat boodschappen vanuit de auto inruimen naar de caravan geen gedoe. De kleding hebben we in ieders eigen shopper in de dakkoffer die bij aankomst op de camping over de bovenkastjes wordt verdeeld.

Maar.. wij trekken dan ook (nog) niet rond. Wij staan 3 weken op een zelfde plek en verkennen vanuit daar het gebied.

Met deze manier van beladen zat ik zeker op de grens met onze Vw Golf. Met de nieuwe Vw Passat heb ik alleen nog met een lege caravan/auto gereden. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe deze combinatie volledig beladen aan voelt.

Wellicht dat de dakkoffer niet meer nodig is met de nieuwe combinatie en de kleding mee kan in de caravan. Ik moet het eerst ervaren. Ik hou er zeker niet van om de grenzen op te zoeken en bouw graag een veilige marge in. Ik wil ontspannen en met vertrouwen kunnen rijden. En als ik dat kan bereiken door wat spullen te moeten verplaatsen elke keer van auto naar caravan en andersom, dan heb ik daar geen enkel probleem mee.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7103
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Gekke vraag: belading keukenkastjes

Bericht door karelV » do 25 jan 2018 10:21

Wat een gedoe zeg wij plaatsen in ieder bovenkastje een krat Hei en ikke en de platic drinkbekers leggen we onder de banken want daar drinken we toch geen bier uit. mrgreen.gif awhoea.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16298
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Gekke vraag: belading keukenkastjes

Bericht door Jan van Vijven » do 25 jan 2018 10:32

Maar dan nu de hamvraag, waar stockeer je de hagelslag? :-)
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Abve

Re: Gekke vraag: belading keukenkastjes

Bericht door Abve » do 25 jan 2018 12:21

AdriaDirk schreef:
Micky schreef:Ach, het was het woordje “gedoe” verder heeft Stigter het juist verwoord..
Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Alle mogelijke 'problemen' uitsluiten kan niet en hoeft niet, maar we proberen wel goed voorbereid op vakantie te gaan om ...'gedoe'...te voorkomen.

Gedoe is voor mij alles waar ik me op vakantie eigenlijk niet mee bezig wil houden of onze tijd mee wil verdoen...
Oók mooi verwoord, AdraDirk thumbup.gif

Mees

Re: Gekke vraag: belading keukenkastjes

Bericht door Mees » do 25 jan 2018 12:22

Hagelslag en andere morsige artikelen gaan in een plastic mandje. Laag!
Te hard geremd en/of voor een overstekend dier uitgeweken? oftewel: schade aan je auto willen voorkomen?
Hagels in het mandje van 28x13cm en 'lag' op je gezicht thumbup.gif
Dat mandje kan je makkelijk bij en/of geheel op tafel zetten.

@EVR66 sneller geraden, dan dat ik de afwas in de keukenkastjes had opgeruimd.
Laatst gewijzigd door Mees op do 25 jan 2018 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.

roon2
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 29 nov 2017 12:32

Re: Gekke vraag: belading keukenkastjes

Bericht door roon2 » do 25 jan 2018 12:42

Jan van Vijven schreef:Maar dan nu de hamvraag, waar stockeer je de hagelslag? :-)

Eerst thuis opeten ben je overal vanaf

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16298
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Gekke vraag: belading keukenkastjes

Bericht door Jan van Vijven » do 25 jan 2018 12:46

RE.gif
Wel alles lezen hè...
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”