Camping cheques bestaan die nog

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
Franswa
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 14 dec 2016 19:36

Camping cheques bestaan die nog

Bericht door Franswa » vr 15 dec 2017 15:48

Ik vraag me af of die firma nog bestaat, ik heb het idee dat ik nooit meer mails e.d. krijg. En hun laatste magazine Is van de lente.
Zweedse auto, Duitse caravan.

HanK
Berichten: 793
Lid geworden op: vr 27 jan 2012 19:19
Locatie: Einde A9

Re: Camping cheques bestaan die nog

Bericht door HanK » vr 15 dec 2017 16:31

Voor zover ik weet , niet meer via de ANWB. Deze hebben nu de Camping Key. Geen cheques meer van te voren kopen dus makkelijker.
Renault Kangoo II 1.2 TCe en Trigano Silver 310 TDL

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Camping cheques bestaan die nog

Bericht door janoniem » vr 15 dec 2017 16:48

De ANWB is 1 dec 2014 gestopt in goed overleg met de Franse eigenaar KAWAN.
Op deze onduidelijke site vond ik nog een optie om papieren cheques in te wisselen.
Maar de link werkt bij mij niet.

En verder lees ik berichten van houders waarbij plotseling het saldo op "nul" is gesteld.
Dat zal dan wel de oplaadbare kaarten betreffen.
Het schijnt daarbij heel moeilijk te zijn om te achterhalen waar je vragen kunt droppen.
Zie Tegoed bij Camping Cheque verdwenen
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Camping cheques bestaan die nog

Bericht door Daphne » vr 15 dec 2017 17:14

Ik ben deze werkende site tegengekomen met het camping cheque logo. https://www.campingtravelclub.nl/

Of het veilig is weet ik niet. Er zijn zoveel goede alternatieven. Vooraf betalen of geld op een kaart laden is zo ouderwets.....
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Franswa
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 14 dec 2016 19:36

Re: Camping cheques bestaan die nog

Bericht door Franswa » vr 15 dec 2017 19:47

Ik weet dat de anwb dit al jaren niet meer doet, ik heb in mei nog gebruik gemaakt van de cheques en op hun site zie ik dat mijn saldo ook nog steeds aanwezig is alleen ......... vind ik het zo stil. Geen reclame mails e.d.
Zweedse auto, Duitse caravan.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Camping cheques bestaan die nog

Bericht door PMT » za 16 dec 2017 22:03

Alhoewel we al een paar jaar geen gebruik hebben gemaakt van onze "goldcard" is ons tegoed nog steeds geldig en krijg ik nog elk jaar hun "season" blaadje met wat aangeprezen advertenties en aanbiedingen. Toen begin van dit jaar hun website niet werkte heb ik ze opgebeld. Je belt een Nederlands nummer 010 maar je wordt doorgeschakeld en krijgt vervolgens een Nederlandse dame aan de lijn die dacht ik me te herinneren in hun kantoor te Sète me te woord stond. Het is altijd een Franse organisatie geweest, maar de ANWB verleende hun naam en verkocht zo de cheques.
Naast hun hierboven genoemde website hebben ze ook een facebookaccount en een eigen app die je bij Google play kunt downloaden. Dus nog steeds running.
In 2010 hebben we in Griekenland en vijftal campings met cheques betaald, maar Griekenland staat nu niet meer in hun gids, maar diezelfde campings staan nu wel in de acsi card gids. Logisch want travel club betaald achteraf de camping eigenaars en minder dan dat jij voor de cheque betaald.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Camping cheques bestaan die nog

Bericht door PD » za 16 dec 2017 22:14

Dit lijkt me iets uit de tijd dat ook eurocheques nog bestonden... cultureel erfgoed derhalve awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Camping cheques bestaan die nog

Bericht door deusjevo » za 16 dec 2017 22:29

Ik kwam in 1 van de links hierboven het bedrijf Kawan Villages tegen, volgens mij heb ik 2 jaar geleden nog op een camping van die keten gestaan, weet alleen even niet meer precies welke camping. kerstweetniet.gif

https://www.campingfrankrijk.eu/aanbod/kawan-villages/
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Camping cheques bestaan die nog

Bericht door deusjevo » za 16 dec 2017 22:43

Ik weet het alweer, het was de (zeeeer leuke) camping Le Lavedan in Lau Balagnes vlakbij Lourdes en de Pyreneeën

http://www.lavedan.com/camping-frankrij ... enees.html

Heb even gekeken en nu behoort het weer tot de Yelloh Villages keten. kerstscratch.gif

https://www.yellohvillage.nl
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Camping cheques bestaan die nog

Bericht door WillyL » za 16 dec 2017 23:22

In het voorjaar werkte mijn goldcard nog.
Hopelijk volgend jaar ook nog want er staan nog enkele cheques op.

Ik ben wel aan het overschakelen naar acsi, veel meer campings en die soms ook CC aanvaarden.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Franswa
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 14 dec 2016 19:36

Re: Camping cheques bestaan die nog

Bericht door Franswa » zo 17 dec 2017 16:35

Toevallig ben ik dit voorjaar ook op Le lavendan geweest, ze deden toen geen cheques meer.

Maar ik zie ook hun magazin niet meer verschijnen lente was de laatste.
Zweedse auto, Duitse caravan.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Camping cheques bestaan die nog

Bericht door WillyL » ma 18 dec 2017 21:21

Van een campinguitbater gehoord...
Die kloeg over de woekerwinstmarges die hij moest betalen. Van de, voor ons dan nog, 15€ cheques moet hij al snel een aantal €s laten vallen.
Hij moet electriciteit leveren, toch een behoorlijk mooie camping hebben en vooral heel lang op zijn geld wachten.
Hij was niet erg overtuigd van het nut. De enkele campeerders die nog CCs gebruiken waren niet voldoende.
Hij dacht eraan om ze te schrappen. Afwachten of hij dat ook gedaan heeft.
In het voorjaar rijden we nog eens richting Parijs en staan hopelijk met onze laatste CCs op zijn camping.

Het is natuurlijk een manier om in het voor-en najaar je camping gevult te krijgen. Blijkbaar is de ACSI beterkoop voor hem.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Cehash
Berichten: 15
Lid geworden op: za 27 jun 2015 12:35

Re: Camping cheques bestaan die nog

Bericht door Cehash » vr 22 dec 2017 21:55

Om de mensen enigzins gerust te stellen; eind september 2017 stonden we een week op een camping in Saint-Jean-de-Luz en hebben zonder problemen met de campingcheques (digitaal op kaart) kunnen betalen. Ons resten er nog 3 .... daarna kiezen we wel een andere optie want het lijkt inderdaad een "einde verhaal" story. Ze zijn de zaak aan het afbouwen.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Camping cheques bestaan die nog

Bericht door WillyL » za 23 dec 2017 14:43

Hier nog zes...
Eergisteren mijn saldo nagekeken op de slimmetelefoon en de app deed het nog.

Ik heb ook de indruk dat die organisatie meer opteert voor het publiek dat stacaravans huurt. Op de CCcampings nemen die stilaan de overhand.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”