Dit zou ik nooit meer (op deze manier) doen

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Dit zou ik nooit meer (op deze manier) doen

Bericht door Jan van Vijven » za 25 nov 2017 13:11

Ik bestudeer niets en laat me verrassen, mijn bijrijdster laat wel horen of het nog te doen is..... [aschrik.gif]
Dit jaar de nodige bospaden gereden waar ze niet blij van werd....bleek een bug van de Landrover navigatie te zijn, we zullen het volgend jaar meemaken knipoog.gif

Ik zoom voor vertrek wel even uit om te zien of het enigzins een rechte lijn is, en als ik een afslag niet zie zitten rij ik door en zal die toverdoos het wel herberekenen.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Dit zou ik nooit meer (op deze manier) doen

Bericht door Kingpin1966 » za 25 nov 2017 13:12

@Wim Verso

Doe ik ook altijd, en zeker als ik een niet alledaagse route moet rijden zoals bijv. afgelopen zomer het geval was.
Door wegwerken aan de N242 en de Leegwaterbrug bji Alkmaar ben ik i.p.v rechtstreeks de A9 te nemen via de N244, de N245, de A8, A10 en A5 de A9 opgereden en toch maar even het stuk voorbestudeerd door het navigatiesysteem dat stuk te laten simuleren.
Daardoor wist ik precies bij welke borden ik moest afslaan.
Zeker rondom Amsterdam geen overbodige luxe, een misser is daar zo gemaakt.
Maar ik dank dat ik met de zomervakantie volgend jaar toch maar gewoon via de Ringweg van Alkmaar ga rijden.
Het was nl. wel een heel eind omrijden. mrgreen.gif
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Dit zou ik nooit meer (op deze manier) doen

Bericht door eurotrotter » za 25 nov 2017 13:43

Wat je ook moet voorkomen isdat er teveel symbolen opje scherm staan'
IK ging ooit met n auto van een collega naar Frankrijk,en toen ik in Parijs een alternatieve route wilde rijden( om een file te omzeilen) en het schermpje inzoomde,bleek dat hij daar ook tankstations op had staan.
Gevolg was dat t hele scherm vol stond met tankstations en je van de hele kaart niks meer kon zien.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Dit zou ik nooit meer (op deze manier) doen

Bericht door janoniem » za 25 nov 2017 14:14

Bij onze eerste caravanreizen met de TomTom als kaartlezer vertrouwden wij volledig op een veilige aankomst tot voor de receptie en negeerden de route aanwijzigingen uit de campinggids.
Inmiddels hebben we ervaren dat je met name v.w.b. het laatste deel van de reis beter de raad van een inspecteur of eerdere bezoekers kunt volgen.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Dit zou ik nooit meer (op deze manier) doen

Bericht door Chris » za 25 nov 2017 15:50

Vroeger...
Vroeger hadden we geen mooie afdekplaten op de dissel.
Mijn gewoonte was om tijdens het afbreken een vuilniszak in de V van de dissel te zetten en daar alle afval in te gooien.
En als laatste dat vieze plastic wat onder de vloerbedekking lag.
De vuilniszak moest dan weggegooid worden als we de camping afreden.... moest..
Een keer op die manier een vuilzak uit Luxemburg meer naar huis genomen, straal vergeten.
Gelukkig bleek hij lekker stevig te staan, maar een vuilzak in de V van de dissel.... het kan gelukkig niet meer, afdekplaat.
Zouden de fabrikanten dat daarvoor gedaan hebben, kamperen wordt steeds slimmer..

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Dit zou ik nooit meer (op deze manier) doen

Bericht door Chris » za 25 nov 2017 15:52

Enne..
TomTom...
Leuk hebbedingetje, maar zeker niet zaligmakend...
Een gezonde dosis verstand meenemen scheelt echt.
En... je reis vooraf op de kaart bekijken.
Dus Tom tom gaat zeker mee, maar de kaarten ook.
Ga nooit zonder minimaal de ANWB routekaarten op pad...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Dit zou ik nooit meer (op deze manier) doen

Bericht door eurotrotter » za 25 nov 2017 15:57

RE.gif
Voorbeeld waar dat verschrikkelijk mis kan gaan is bij camping Bel-Sito in Montecatini Alto,in Italië.
Daar word ,op hun site ,en in de gidsen,ook uitdrukkelijk gewaarschuwd om NIET de navigatie te volgen.
Doe je dat toch kom je op onmogelijke bergweggetjes met stijgingen van 20 % en meer.
Kijk je op de kaart ;zie je dat je gewoon een klein stukje door het stadje Montecatini Terme moet en daar de S.S.663 naar Abetone moet volgen en kom je gewoon langs fatsoenlijke wegen langs de camping.

Omdat ik behoorlijk nieuwsgierig ben en soms ook wel wat eigenwijs( volgens mijn vrouw)heb ik het traject van waar je de autostrada verlaat gereden met de solo auto,zoals TomTom aangeeft,en inderdaad: dit is ,met de caravan ,erachter spelen met vuur.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Dit zou ik nooit meer (op deze manier) doen

Bericht door Kingpin1966 » za 25 nov 2017 15:59

@ Chris

De gratis ANWB routekaart meenemen met de vakantie is voor mij net zo vanzelfsprekend als een goed ontbijt in de morgen.
Als al het andere faalt......
Het halen van die kaart in April is voor mij zo'n beetje het startschot van de vakantievoorbereidingen.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Dit zou ik nooit meer (op deze manier) doen

Bericht door eurotrotter » za 25 nov 2017 16:16

RE.gif

DE routekaart van de ANWB is goed als globaal overzicht.
Ik geef echter graag n paar centen meer uit voor een goede gedetailleerde kaart,temeer omdat wij meestal de caravan ergens op een camping zetten en van daar uit trips in de verre omgeving maken.
En dan kom je ook wel eens op wegen die op de ANWB kaart helemaal niet op staan.
Voor Frankrijk natuurlijk het beroemde Michelin boek,en voor Italië gebruik ik de boeken van ACI( Automobile Club d'Italia) bestaande uit 3 delen,t.w. Noord,midden en zuid Italië.
Voor Duitsland heb ik een atlas van ADAC.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Dit zou ik nooit meer (op deze manier) doen

Bericht door Chris » za 25 nov 2017 16:21

Hoi King.. off topic..ojee

As me sintblij.gif
Hier achter mij heb ik de wand helemaal vol geplakt met kaarten van Europa.
Links de gigantische Michelin landen kaart van Europa en rechts alle ANWB routekaarten.
Jammer dat die ANWB kaarten niet allemaal dezelfde schaal hebben, maar alla..

Maar op deze manier weet ik bijna alle stadjes langs mijn route uit het hoofd, en de TT is alleen maar bevestigend.
Dus blind op die TT... nevernooitniet..
( rijd trouwens wel heel ontspannen als je de route gewoon als parate kennis hebt)
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Dit zou ik nooit meer (op deze manier) doen

Bericht door Wim Verso » za 25 nov 2017 16:52

Kingpin1966 schreef:@Wim Verso

Doe ik ook altijd, en zeker als ik een niet alledaagse route moet rijden zoals bijv. afgelopen zomer het geval was.
Door wegwerken aan de N242 en de Leegwaterbrug bji Alkmaar ben ik i.p.v rechtstreeks de A9 te nemen via de N244, de N245, de A8, A10 en A5 de A9 opgereden en toch maar even het stuk voorbestudeerd door het navigatiesysteem dat stuk te laten simuleren.
Daardoor wist ik precies bij welke borden ik moest afslaan.
Zeker rondom Amsterdam geen overbodige luxe, een misser is daar zo gemaakt.
Maar ik dank dat ik met de zomervakantie volgend jaar toch maar gewoon via de Ringweg van Alkmaar ga rijden.
Het was nl. wel een heel eind omrijden. mrgreen.gif
Nood breekt wetten Kingpin.

Ik vraag mij wel eens af, hoe hebben we het allemaal ooit gevonden vroeger zonder de TT.
Maar dan had je de Route kaarten van de ANWB erbij, trouwens ondanks de TT ook nu nog. sintduim.gif
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Dit zou ik nooit meer (op deze manier) doen

Bericht door Michel1975 » za 25 nov 2017 17:18

Kingpin1966 schreef:RE.gif
Dat kan je met een navigatiesysteem anders ook overkomen hoor.
Mensen die plompverloren de Rijn of andere rivier in zijn zijn gereden omdat de kaart een brug aangaf die er in werkelijkheid niet was of een veerpont bleek te zijn.
Of een schapenpad opgestuurd worden.

Het enigste verschil is dat een navigatiesysteem niet terug kan slaan als je hem verrot scheld. awhoea.gif awhoea.gif mrgreen.gif mrgreen.gif
Goed lezen. Het was het pre Tom Tom tijdperk.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Dit zou ik nooit meer (op deze manier) doen

Bericht door Kingpin1966 » za 25 nov 2017 17:35

RE.gif
Dat was me op het moment van schrijven volledig duidelijk Michel.
Wat dat betreft is er niets veranderd in al die jaren.

Wat ik nooit meer zou doen is met vakantie gaan zonder extra backup navigatiesysteem.

Deed ik anders nooit maar daar heeft een akkefietje een paar jaren geleden verandering in gebracht.
Had (geheel tegen mijn gewoonte) een Medion navi spciaal voor de caravan gekocht, had dat nou achteraf maar niet gedaan en een bekender merk gekocht.....
Maar achteraf kun je een koe in de.....afijn.
Ik reed in Luxemburg bij Wasserbillig en was op weg naar Echternach.
Noch ruim voordat ik Echternach bereikt had meldde de Medion zich ineens met de volgende tekst:
"De bestemming is bereikt, de bestemming ligt recht voor u", om vervolgens een lege kaart te tonen en zich in een angstaanjagend stilzwijgen te hullen voor de rest van de reis.
Ik wist dat ik nog lang niet ook maar enigszins in de buurt van Echternach was en er volgde dan ook eerst een hartgrondig WTF en vervolgens een scheldwoord dat ik hier maar niet zal herhalen. mrgreen.gif
Omdat het navigatiesysteem hierdoor een definitieve K.O bleek te hebben gekregen, hij vertikte het vervolgens de gehele verdere vakantie, in Trier bij een MediaMarkt voor € 349,- een Navigon caravannavigatie gekocht (wat ik eigenlijk gewoon meteen had moeten doen) om het spul ook weer heelhuids naar huis te krijgen.

Daarom heb ik nu, voor mijn gemoedsrust en portemonnee, altijd een backup navigatie bij me.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Dit zou ik nooit meer (op deze manier) doen

Bericht door Michel1975 » za 25 nov 2017 17:49

Hoer ook altijd een tweede navi bij me alhoewel het met de huidige smartphones niet meer nodig is
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Dit zou ik nooit meer (op deze manier) doen

Bericht door Daphne » za 25 nov 2017 17:59

Chris schreef:Vroeger...
Vroeger hadden we geen mooie afdekplaten op de dissel.
Mijn gewoonte was om tijdens het afbreken een vuilniszak in de V van de dissel te zetten en daar alle afval in te gooien.
En als laatste dat vieze plastic wat onder de vloerbedekking lag.
De vuilniszak moest dan weggegooid worden als we de camping afreden.... moest..
Een keer op die manier een vuilzak uit Luxemburg meer naar huis genomen, straal vergeten.
Gelukkig bleek hij lekker stevig te staan, maar een vuilzak in de V van de dissel.... het kan gelukkig niet meer, afdekplaat.
Zouden de fabrikanten dat daarvoor gedaan hebben, kamperen wordt steeds slimmer..

Chris
Dat doen wij nog steeds. Op de afdekplaat blijft ie trouwens netjes staan. Toevallig afgelopen zomer nog een vuilniszakje meegenomen vanaf een camping in Frankrijk en er bij een pauze achtergekomen dat we de vuilniszak waren vergeten.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Dit zou ik nooit meer (op deze manier) doen

Bericht door Kingpin1966 » za 25 nov 2017 18:01

RE.gif
Wij hadden hem altijd op de motorkap liggen. mrgreen.gif
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: Dit zou ik nooit meer (op deze manier) doen

Bericht door Peter 1969 » za 25 nov 2017 18:02

eurotrotter schreef:RE.gif

Waar de TomTom wél heel goed voor is: als je bergtrajecten rijdt,met heel veel bochten en hairpins ,je ziet op je schermpje direct wat er acher de volgende bocht komt.
Bij klimmen en dalen : niet te vervangen.
Inderdaad....in het buitenland presteren ze het op lokaalwegen zonder veel waarschuwing bijna haakse bochten te maken vlak na een plotse daling zodat je die nooit kunt zien aankomen omdat die onder je horizon ligt.

Als je snelheid hebt en plots scherp daalt heb je heel even minder rem en stuurvermogen, maar je moet wel meteen die bocht insturen....Als je rechtdoor gaat stort je honderden meters naar beneden. Een beetje als een tekenfilm van Roadrunner of Bugs Bunny maar dan heel wat serieuzer.

Een navigatiesysteem toont zulke dingen van te voren zoadat je niet wordt verrast. Maar anders dan dat moet je op zulke wegen natuurlijk nooit jakkeren. Dat doet de lokale bovolking meestal wel, maar die kennen daar de weg....

Abve

Re: Dit zou ik nooit meer (op deze manier) doen

Bericht door Abve » za 25 nov 2017 18:12

Ik gebruik altijd mijn TomTom als hoofdnavigatie.
Deze heeft de meest actuele kaarten, geeft actuele filemeldingen en waarschuwingen snelheidcamera’s.
De navi van de auto, zoom ik uit tot het niveau waarbij ik goed overzicht heb van de omgeving waar ik rijd.
Ook op autonavigatie stel ik het doel van de rit in, met ca dezelfde parameters als de TomTom en zonder geluid sintlekkerpuh.gif
Heb je direkt een vorm van controle.

Ik maak ook wel routes vooraf die ik dan in de TomTom laad.
Een leuke bezigheid waarbij je dus zelf je route bepaald i.p.v. dit aan het apparaat toevertrouwd.
Bij o.a. Basecamp ( Garmin) kun je vooraf aangeven dat je caravan of camper rijdt.
‘MyRoute-app’ is soortgelijk.
Bij Mydrive ken ik deze optie niet.
In ieder geval is voor mij de voorbereiding het halve werk sintduim.gif
En heel leuk om te doen!

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Dit zou ik nooit meer (op deze manier) doen

Bericht door Micky » za 25 nov 2017 20:31

eurotrotter schreef:Wat je ook moet voorkomen isdat er teveel symbolen opje scherm staan'
IK ging ooit met n auto van een collega naar Frankrijk,en toen ik in Parijs een alternatieve route wilde rijden( om een file te omzeilen) en het schermpje inzoomde,bleek dat hij daar ook tankstations op had staan.
Gevolg was dat t hele scherm vol stond met tankstations en je van de hele kaart niks meer kon zien.
Die staan er bij mij ook op en toch kan ik de wegen perfect zien hoor, je kunt het trouwens uitzetten als je je niet zo zeker voelt met de navi mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Dit zou ik nooit meer (op deze manier) doen

Bericht door eurotrotter » za 25 nov 2017 21:01

RE.gif
Dat je dat uit kunt schakelen weet ik Micky,ik kom niet helemaal onder een steen vandaan. mrgreen.gif ( ik weet zelfs hoe je de taal van het systeem van een collega op Chinees kunt zetten)
Maar als je je kaart in moet zoomen om een gebied van enkele kilometers² te overzien krijg je,als daar heel veel tankstations zijn( en in Parijse voorsteden zijn er veel,heel veel) word t hele scherm gevult met symbolen van tankstations ( ook dat van jou).

Misschien zijn de huidige systemen wat gesophistceerder dan tegenwoordig,dat kan.'
Destijds(een jaar of 20 geleden) hadden wij een "Carin" systeem aan boord,TomTom bestond toen nog niet.
Laatst gewijzigd door eurotrotter op za 25 nov 2017 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Dit zou ik nooit meer (op deze manier) doen

Bericht door eurotrotter » za 25 nov 2017 21:03

Dubbel gepost, stom.gif stom.gif
mag weg.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Dit zou ik nooit meer (op deze manier) doen

Bericht door Micky » za 25 nov 2017 21:07

eurotrotter schreef:RE.gif
Dat je dat uit kunt schakelen weet ik Micky,ik kom niet helemaal onder een steen vandaan. mrgreen.gif ( ik weet zelfs hoe je de taal van het systeem van een collega op Chinees kunt zetten)
Maar als je je kaart in moet zoomen om een gebied van enkele kilometers² te overzien krijg je,als daar heel veel tankstations zijn( en in Parijse voorsteden zijn er veel,heel veel) word t hele scherm gevult met symbolen van tankstations ( ook dat van jou).

Misschien zijn de huidige systemen wat gesophistceerder dan tegenwoordig,dat kan.'
Destijds(een jaar of 20 geleden) hadden wij een "Carin" systeem aan boord,TomTom bestond toen nog niet.
Carin hahaha klopt, dat was ook mijn eerste systeem sintduim.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Dit zou ik nooit meer (op deze manier) doen

Bericht door Chris » za 25 nov 2017 21:49

Kingpin1966 schreef:RE.gif
Wij hadden hem altijd op de motorkap liggen. mrgreen.gif
Echt... ammenooitniet hoor.. m'n mooie motorkap bezoedelen..... never..
De dissel is tot daarantoe sint1.gif sint1.gif
Daarom zag ik hem ook niet.... tot Hillegom sintblij.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Dit zou ik nooit meer (op deze manier) doen

Bericht door Kingpin1966 » za 25 nov 2017 22:01

RE.gif
Liever op de motorkap dan die stinkende zak in de auto. sint1.gif
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Dit zou ik nooit meer (op deze manier) doen

Bericht door Micky » za 25 nov 2017 22:02

RE.gif

daarom dus op de dissel, doen wij ook altijd, tenzij de dumpplaats vlakbij de plek is.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”