Vlakke zijwand of niet?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Vlakke zijwand of niet?

Bericht door VIP » di 31 okt 2017 15:53

Zou een gladde alu plaat (productie technisch gezien) goedkoper zijn dan een hamerslagplaat die fractioneel dunner is, ik betwijfel het.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Vlakke zijwand of niet?

Bericht door Conradi » di 31 okt 2017 18:48

Nee, afgezien van materiaalkosten is de montage duurder. Natuurlijk geen € 2K.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Wesley
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 2 aug 2017 16:22

Re: Vlakke zijwand of niet?

Bericht door Wesley » wo 1 nov 2017 11:50

Conradi schreef:
Wesley schreef:Het zal een moeilijke keuze worden maar we komen er wel uit.
Bedenk dat je de luxe hebt om die keuze te maken :wink:

Waarom overigens een LMC Maestro 582E? Ongetwijfeld een heel goede caravan, maar de opzet en indeling wordt door heel veel merken aangeboden. Ik ben benieuwd wat de doorslag gaf?
Onze 1st keuze was de nieuwe Musica 480e , dit omdat we ook niet breder wilden gaan dan 2,30m omdat dit onze 1ste caravan is. We hebben hiervoor 2 campers gehad en ondertussen hebben we ook 2 kids waardoor we de laatste jaren naar een bestemming rijden, daar blijven staan en terug naar huis rijden, dan mis je gewoon een auto ter plaatse.
De keuze voor de grotere 582e is nu gekomen mede door de verkoper die zij dat het rijden met een 2,50m brede caravan voor mij geen probleem zal zijn omdat ik ook niet anders ken, en daar geloof ik hem in. ( ben trouwens ook een rustige piloot awhoea.gif ) Verder is ook de extra plaats binnenin de caravan een enorm verschil natuurlijk. Soms heb je gewoon het gevoel als je een caravan instapt van dit is het .... en dat gevoel hadden we beiden in de 582e blij.gif
Op mobicar hadden we dat gevoel ook nog bij een Fendt Active 515 sge ....maar tot onze grote verbazing had deze caravan geen kleerkast scratch.gif geen optie dus met 2 kids

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Vlakke zijwand of niet?

Bericht door Conradi » wo 1 nov 2017 12:35

Prima!
Als je, je direct thuis voelt is het goed :wink:
2,50 is geen probleem, wij touren er ook mee, en de binnenruimte is super.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Citrorob

Re: Vlakke zijwand of niet?

Bericht door Citrorob » wo 1 nov 2017 12:46

Wij hebben een gladde zijwand en dat bevalt prima.

Daarvoor altijd een bobbeltjes wand gehad en dat ging ook prima. Alles heeft zowel voor als nadelen maar de verschillen zijn klein vind ik.

RE.gif
Wij hebben nu een 230 maar ik zou een volgende keer zeker voor een 250 gaan. 10cm aan beide kant is maar een klein verschil op de weg maar het maakt binnen wel heel veel uit.
Het zou alleen kunnen dat je dan niet op bepaalde plekken mag komen. Jammer dan.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”