Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Wim Verso
Berichten: 6522
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door Wim Verso » ma 30 okt 2017 16:16

Douchen doen we altijd in het Sanitair gebouw en het toilet in de caravan, meest altijd in de nacht en mocht het een dag regenen, blijven we ook op het caravan toilet, op de grote boodschap na, daar willen we wel een stukje voor lopen naar het Sanitair gebouw. knipoog.gif

Maar laat ik het zo zeggen, ik gebruik het caravan toilet wanneer ik maar wil, tenslotte leeg ik hem ook zelf eens in de vier dag, dat hoort bij mijn taak. knipoog.gif
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door VIP » ma 30 okt 2017 16:53

Wij gebruiken het toilet waarvoor het toilet gemaakt is, zowel overdag als ‘s nachts.

Alles liever dan op een campingtoilet zitten.

En als je eerst wc papier in de pot legt en na de booschap eerst water spoelt en das pas aan de knop draait heb je nergens last van.
Porsche + Tabbert

Kaetje
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 29 okt 2017 19:32

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door Kaetje » ma 30 okt 2017 17:14

Wij hebben geen toilet in de caravan.
Op de camping dus het sanitair van de camping en bij wildkamperen buiten.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door Conradi » ma 30 okt 2017 22:44

Wij hebben een grote badkamer en die gebruiken we volop. De meiden hebben daar alle plek voor de opmaaktoestanden.

Douchen doen we heel regelmatig, ideaal om je even op te frissen. Toen we de eerste caravan met het oog op kinderen kochten zat er een ‘echte’ douche in. We willen niet anders meer :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Sytske01
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 27 aug 2014 19:51
Locatie: Friesland

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door Sytske01 » di 31 okt 2017 17:33

wij gebruiken de wc in de caravan ook best vaak. Vind ik 1 van de grote voordelen van een caravan. Natuurlijk vooral 's nachts. Niet meer kleumend over een slechtverlichte camping strompelen. Maar ook overdag wel, als het slecht weer is of als ik gewoon geen zin heb om naar het toiletgebouw te lopen. Ik leeg de cassette ook vaak. Vind ik zo flauw om dat aan mijn man over te laten, terwijl ik het toilet zelf ook gebruik. Douchen in de caravan lijkt me heerlijk. Zit wel eens naar de Sprite 420 te kijken. Die heeft een echte badkamer. Maar voorlopig douchen we gewoon in het toiletgebouw.

Knaus440
Berichten: 3720
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door Knaus440 » di 31 okt 2017 17:38

Vooral in de nacht gebruiken we de toilet in de caravan.
Overdag kies ik meestal voor camping toilet, vrouw vaak caravan toilet.
Met mijn lengte is de camping toilet meestal net even wat ruimer en beter zitten.
Douche hebben we niet in de caravan.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
Bart-P
Berichten: 405
Lid geworden op: di 24 feb 2009 01:29
Locatie: Rijnmond

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door Bart-P » di 31 okt 2017 18:08

Wij hebben geen toilet in de caravan.

Heerlijk zo.
In bezit van een Peugeot 308SW 1.6 bluehdi (2015) met daarachter een Beyerland Vitesse 400-DV (2001). Voorheen een Beyerland Sprinter 350-DD (1996). Daarvoor een Paradiso (1989)

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door Leentje » di 31 okt 2017 18:08

Als we onderweg horeca aandoen waar het goed zitten is, blijft de boodschap daar achter ;-)

Verder herkennen wij ons in de meeste voorgaande gebruiken en ruikt ons hutje derhalve altijd fris.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Rene_13
Berichten: 1002
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 15:48

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door Rene_13 » di 31 okt 2017 18:41

Haha ik heb met een glimlach een en ander gelezen.

Wij gebruiken het toilet van de caravan alleen snachts voor de plas en bij ziekte.
1x een vorm van voedselvergiftiging meegemaakt en toen was het sanitairgebouw echt te ver weg [aschrik.gif]

Een van de posters vond het kreunen zuchten ed vervelend. Ook daar herkenning, ik begrijp werkelijk niet waarom mensen dit doen. Een windje is natuurlijk en bijna niet te voorkomen maar sommige mannen laten zich helemaal gaan en kreunen en steunen als of ze moeten bevallen. weenie.gif
Daarom plug ik altijd mijn oortjes in en zet een mooi muziekje op. whistle.gif
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
thumbup.gif

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door Conradi » di 31 okt 2017 18:46

Er zijn steeds meer campings die privé sanitair aanbieden :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Jeroent83
Berichten: 695
Lid geworden op: di 6 jan 2015 08:14
Locatie: Venray

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door Jeroent83 » di 31 okt 2017 19:01

Anders dan de meeste hier blijkbaar, wij gebruiken het caravan toilet primair voor de grote beurt af en toe wel eens naar het camping toilet. 1 x 4 dagen de cassette legen vind ik geen probleem.
Wij gebruiken wel het orgineel chemisch middel zowel roze als blau, dus geen last van luchtjes.
Douche is helaas niet mogelijk zou wel fijn zijn in de volgende caravan. Bijvoorbeeld die van Adria zijn echt ruim opgezet, dus als het kon wel lekker in me eigen hutje douchen.
BMW 530i Touring + Adria Adora 613 UT

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door PMT » di 31 okt 2017 19:40

Wij gaan nooit naar de wc's in het sanitairgebouw en gebruiken dus alleen ons eigen toilet in de caravan.
Bij onze vorige caravan heeft mijn vrouw ook 7 jaar gebruik gemaakt van de douche. (Versleten knieën) Met een boiler van 5 liter een beetje behelpen, maar met insoppen en afspoelen was dat redelijk te doen ondanks de matige douchekop en een pompje van te weinig liters pm.
Nu in onze "nieuwe" caravan een best wel ruime losse cabine en goede douchekop en een prima waterstraal/druk die niet onderdoet voor die van thuis en een boiler van 10 liter. Met een roltank van 40 liter en een even grote vaste tank kunnen we met zijn 2en makkelijk douchen. We hebben er nu maar 2x gebruik van gemaakt om uit te proberen maar gaan dat ongetwijfeld vaker doen. Gemak dient de mens en waarvoor niet als het er in zit.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door willianv » di 31 okt 2017 20:39

Wij gebruiken het toilet ook alleen maar voor de kleine boodschap, grote boodschap bij hoge uitzondering.

Waarom? Gewoon, omdat we niet anders gewend zijn.

Voor wat betreft douchen in de caravan. In onze vorige caravans hadden wij een geïntegreerde douche/wc. In deze samenstelling vond ik de douche geheel overbodig en gewoonweg niet bruikbaar.

Nu met onze nieuwe caravan, Hobby 560 WFU, hebben wij een grote badkamer over de volledige breedte. Afgelopen herfstvakantie naar camping Munstertal in het Zwarte Woud geweest, maar ondanks het mooie sanitair hebben wij met veel plezier de douche gebruikt in de caravan. Heerlijk blij.gif blij.gif blij.gif

Natuurlijk scheelt het wel dat we een city water aansluiting hebben en een slang voor de vuilwaterafvoer. De combi6 boiler met 10 liter reservoir maakt het douchen aan boord tot een pretje.

Dus wij zijn om! Zou nu al niet zonder goede douche aan boord willen.
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door Micky » di 31 okt 2017 22:07

VIP Premium schreef:Wij gebruiken het toilet waarvoor het toilet gemaakt is, zowel overdag als ‘s nachts.

Alles liever dan op een campingtoilet zitten.

En als je eerst wc papier in de pot legt en na de booschap eerst water spoelt en das pas aan de knop draait heb je nergens last van.
Groot gelijk, knallen als een koning op de troon, thuis zit ik ook op ons eigen toilet en niet die van de buren mrgreen.gif

Overigens draaien wij eerst de knop om, zodat alles direct naar "beneden" valt, spoelen erna mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36127
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door Chris » di 31 okt 2017 22:37

Maarre...
Douchen in de hut??
Alles nat en vochtig... water niet aan te slepen??
Dus minstens een city water aansluiting en een grote boiler..anders niet.
Ik weet , sommige caravans gaan heel ver met dit item, ik hoef nog niet zo.
Wie weet.. toekomst???
Douchen doen wij op teenslippers in het sanitair gebouw.
En dan zo half bakken afdrogen, lange broek aantrekken is al helemaal een drama.
Dus korte broek, of (groene) badjas.. ( He Wim)
Dat zijn de optie's.. ooit een keer een handdoek(je) verloren onderweg van douche naar de hut.. dat heb ik direct afgeleerd.
Dan sta je voor l.l... letterlijk.. whistle.gif whistle.gif

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door Peter 1969 » wo 1 nov 2017 08:40

PMT schreef:Wij gaan nooit naar de wc's in het sanitairgebouw en gebruiken dus alleen ons eigen toilet in de caravan.
Bij onze vorige caravan heeft mijn vrouw ook 7 jaar gebruik gemaakt van de douche. (Versleten knieën) Met een boiler van 5 liter een beetje behelpen, maar met insoppen en afspoelen was dat redelijk te doen ondanks de matige douchekop en een pompje van te weinig liters pm.
Nu in onze "nieuwe" caravan een best wel ruime losse cabine en goede douchekop en een prima waterstraal/druk die niet onderdoet voor die van thuis en een boiler van 10 liter. Met een roltank van 40 liter en een even grote vaste tank kunnen we met zijn 2en makkelijk douchen. We hebben er nu maar 2x gebruik van gemaakt om uit te proberen maar gaan dat ongetwijfeld vaker doen. Gemak dient de mens en waarvoor niet als het er in zit.
Dat pompje is toch makkelijk en goedkoop te vervangen voor een sterkere ? Bij grote kampeerzaken heb je zelfs een keus. Misschien moet je alleen even kijken of een iets zwaarder zekeringetje nodig is.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door PMT » wo 1 nov 2017 11:40

Bij de normale dompelpompjes kan je wel kiezen tussen liters p/m maar de druk is volgens mij om het even. Ook ben afhankellijk van je kraan/douchekop wat die kan doorlaten. Ik had er toen wel eentje met hogere doorstroom, maar in vergelijk met de huidige membraanpomp leek dat wel een aquariumpompje.
Ik wil nu eigenlijk ook nog een truma waterslang in Engeland kopen voor de keren dat we een eigen kraan op de plek hebben. Dat scheelt daar net als de roltank aardig wat euro's.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
ine
Berichten: 892
Lid geworden op: ma 26 jan 2009 15:10
Locatie: andijk

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door ine » wo 1 nov 2017 11:43

Wij douchen en gaan naar toilet in het sanitair gebouw.
In de nacht op het toilet in de caravan.
Wij kamperen in het voorseizoen dus zijn toiletten nog netjes.
Maar altijd reinigings doekje mee om eerst die over de bril te halen.
Werkt perfect. haphop.gif
Kia sorento X-ecutive Sprite Europa 495

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door Den Adriaan » wo 1 nov 2017 17:37

Merkwaardig topic.
Zou u het wat kunnen schelen hoe ik af ga?
Nee toch.
Nou vooruit dan maar, u wilt het toch weten.
Als u het toch echt persee wil weten, daar gaatie.
In onze caravan is een toiletpot met zo een cassette er onder aanwezig.
De cassette heb ik weggehaald en daarvoor een standleidinkje gemaakt, dwars door de caravanvloer heen.
Dus gebruiken wij het toilet altijd en gaan nooit, ik herhaal nooit, naar een sanitairgebouw.
Er valt niets te legen want alles hoopt zich, letterlijk, op onder de caravan.
Het is uitstekende mest en de campingeigenaar is er zeer blij mee dat het gras goede voedingsstoffen krijgt.
Af en toe de hoop weg harken en we kunnen er weer tegen.
Nog nooit klachten gehad.
Op ja, tegen het spetteren onder de caravan behoeven geen extra maatregelen genomen te worden.
Doe met deze oplossing uw voordeel mee.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door janoniem » wo 1 nov 2017 17:48

Wij bezoeken overdag douche en wc in een sanitairgebouw. Dat is niet altijd het dichtstbijzijnde want er zijn wel eens verschillen in kwaliteit.
Onderweg en bij nacht en ontij maken we gebruik van onze eigen Thetford.

Ik zie met belangstelling uit naar de conclusie van deze enquete.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door Jan Br » wo 1 nov 2017 19:28

Ja wat wil je bereiken met dit item?
Wij zijn nu 2 maanden onderweg door Spanje en Portugal en eerlijk gezegd heb ik me tot op heden alleen maar positief verbaasd over de prima kwaliteit van de toiletgebouwen tot op nu.
Ikzelf gebruik alleen de toiletgebouwen. Mijn vrouw daarentegen kan alleen maar goed af op een toilet wat ze als eigen toilet ervaart, dus die gebruikt de Thetford en ik alleen ‘s nachts voor een kleine boodschap.
Alleen al daarom zou ik een toilet id caravan niet kunnen en willen missen. Bij sommige reageerders denk ik dan ook, waarom koop je een caravan met toilet, vroeger deden we dat met een emmer en dat werkte ook uitstekend. scratch.gif
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door VIP » wo 1 nov 2017 21:29

RE.gif

Waarom koop je een caravan met een toilet.......

Lijkt me duidelijk, 99% van het caravan aanbod heeft een toilet whistle.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door Jan Br » wo 1 nov 2017 21:41

RE.gif Je kan er ook een kast van maken zoals PD heeft gedaan van zijn doucheruimte
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door Micky » wo 1 nov 2017 21:43

RE.gif

Je kunt het ook gewoon gebruiken voor waar het voor ontworpen is mrgreen.gif ik snap die krampachtigheid niet, maar goed, bij ons staat er ook 1 onder de douche of ligt in bad thuis terwijl de ander nummer 2 doet op toilet, wij zijn niet zo moeilijk, in extreme gevallen steken we een lucifer aan mrgreen.gif awhoea.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door Jan Br » wo 1 nov 2017 21:52

Micky schreef:RE.gif

mrgreen.gif ik snap die krampachtigheid niet, mrgreen.gif awhoea.gif
Nou ja, dat is precies wat ik bedoel. sommige hebben een toilet aan boord, maar gebruiken hem nooit??

Ik lees dan bv dat men helemaal van de kook raakt wanneer in het toiletgebouw de buurman/buurvrouw wat benauwde geluiden maakt. Ik denk dan altijd, "Ik hoop dat het bij hem/haar even lekker oplucht" en hoop dat de persoon in kwestie dan het toilet weer net zo netjes achterlaat als dat hij/zij het heeft aangetroffen. whistle.gif
Daar gaat de zaak helaas nog wel eens fout.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”