Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gouranga
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 11 okt 2017 21:50

Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door Gouranga » zo 29 okt 2017 17:49

Gebruik jij liever het toilet en evt de douche in je caravan?
Of ga jij naar het sanitair gebouw voor je behoeften en te douche?

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door WillyL » zo 29 okt 2017 17:56

Het hangt ervan af.

Nette toiletten met bril is geen probleem voor mij, dan doe ik wat de koning ook doet in het gemeenschappelijk gebouw (op de troon zitten).
Een pot zonder bril zie ik niet zitten, ook slecht onderhouden of door medekampeerder ondergesch... toiletten ook niet. Waarom kijken die egoïsten niet eens achterom om hun remsporen of str.spatten op te ruimen? Dat is echt iets wat mijn verstand te boven gaat. Hetzelfde geldt trouwens voor collega's...

Dus meestal in de gebouwen en soms in het eigen huisje.

Douchen doen wij steeds in het sanitaire gebouw. Wel op strandslippers, kwestie van eventuele wratten te vermeiden.
Douchen in de caravan dus niet, te weinig water en vooral warm water , zelfs wanneer er een wateraansluiting en afvoer is.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door MarcoC » zo 29 okt 2017 18:08

Zeiken, schijten en douchen doen we in het sanitairgebouw whistle.gif , s'nachts een bescheiden plasje mag in de caravan....
En als het sanitair er niet uitziet [aschrik.gif] dan tuffen we door naar een andere camping thumbup.gif mrgreen.gif
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gouranga
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 11 okt 2017 21:50

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door Gouranga » zo 29 okt 2017 18:12

Als de toiletten meerdere malen per dag worden gepoetst en de mede recreant het toilet netjes achter laat kan je ook prima je behoefte doen op in een gebouw.

Moet toch een wek zijn voor een campingeigenaar om sanitaire gebouwen schoon te houden? Vooral in de hoogseizoenen scratch.gif

Ruud27

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door Ruud27 » zo 29 okt 2017 18:12

Wij ook IP het toilet gebouw alleen ‘s nachts kleine boodschap in de caravan. De campings waar wij in het algemeen vertoeven zijn de toiletgebouwen meestal zeer netjes schoon.
Idd wel badslippers aan i.v.m. Eczeem enz.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door Chris » zo 29 okt 2017 18:25

Net als hier dus..
Douchen in het sanitairgebouw op slippers, de volwassenen maken ook gebruik van het toilet daar.. voor alles.
Dochterlief heeft het privilege om het caravan toilet voor alles te mogen gebruiken...
Wij alleen nachts op de (binnen)boord voorzieningen en alleen voor een korte stop.. wel zitten voor de mannen.. ( man.. ik dus)
Legen is mijn klussie, is een soort dagritueel, na ontbijt en afwassie gelijk de doos legen...
Mocht het toilet van de camping niet schoon zijn trekken we verder...

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door Carnavalswiertz » zo 29 okt 2017 18:42

Ik heb de familie strikte orders gegeven, geen gebruik van het “on-board” systeem tenzij de WC VEEL TE erg is. Douchen aan boord is helemaal/totaal niet toegestaan.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door deusjevo » zo 29 okt 2017 20:15

Douchen altijd in het sanitairgebouw, toiletten ‘s nachts altijd op de Thetford, overdag afhankelijk maar meestal toiletgebouw.
Onderweg altijd toiletten op de caravan, behalve de grotere boodschappen, die doen wij eigenlijk sowieso bijna nooit op de Thetford.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door Patman » zo 29 okt 2017 21:05

Alles in het toiletgebouw. Alleen 's nachts maakt mijn vrouw en zoontje gebruik van de caravanwc voor de kleine boodschap.

yvobra
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 19 jun 2016 15:36

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door yvobra » zo 29 okt 2017 21:17

Douchen in het sanitair gebouw. En nu toilet snachts in de caravan. Voorheen ging ik snachts naar het sanitair gebouw en kwam vanuit het verlichte gebouw in het donker, stond er een bewaker voor mijn neus, ben me dus rot geschrokken [aschrik.gif]

Philmar
Berichten: 835
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 16:12

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door Philmar » zo 29 okt 2017 21:21

Wij kamperen dit jaar voor het eerst en wij hebben het toilet nog nooit gebruikt, zelfs nog geen product in gedaan. Wij moeten normaal s'nachts niet opstaan, slechts 2 x gebeurd na teveel gerstenat, op 6 weken kamperen, maar dan maak ik gewoon een nachtelijke wandeling.
Douche in caravan zal nooit gebruikt worden wegens ongemakkelijk. En zoals al enkele malen gezegd ' sanitair niet proper ' wegwezen, maar eerlijk, nog niet meegemaakt.

Philmar

Gebruikersavatar
dennisb
Berichten: 493
Lid geworden op: wo 3 aug 2016 17:23
Locatie: KWK

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door dennisb » zo 29 okt 2017 22:05

Hier gebruiken we de thetford voornamelijk voor nr 1. Maar onlangs op rabbit hill was de afstand naar gebouw te groot. Dus nr2 kwam ook wel voorbij op de thetford. Liever niet maar gemak dient de mens.
Volkswagen Passat Variant 2.0FSI | Hobby 490 KMF | Truma SX | Victron PPP 20Ah | Truma Saphir Comfort rc

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door Peter 1969 » zo 29 okt 2017 23:56

In een toiletgebouw stinken de mensen naast je, maken kuchende of kreunende geluiden en de wc waarop je zit is meestal niet heel schoon. En op bepaalde tijden moet je nog wachten ook, en moet je op en wc gaan zitten die nog stinkt naar de vorige persoon.

Dan is een eigen toilet een weldaad. Lekker rustig, schoon, verwarmd indien nodig en geen storende geluiden en stank. Mijn vrouw gaat wel naar het toiletgebouw, maar mijn kinderen preferen de caravan WC ook. Het is mij om het even want 1 x per dag leeg ik de vuilwater en toilet tanks en vul alle tanks en reservoirs weer met vers water en toevoegingen. Ik overweeg weleens een vlotter in te bouwen in mijn watertank of een vlottervat te kopen zodat ik stromend water heb die op veel campings aanwezig is, maar ik ben eigenlijk wel gehecht aan mijn dagelijkse werkzaamheden met de tanks. Bovendien moet je de boel ook goed schoonhouden en dat gaat makkelijker als je ze dagelijks leegt en vult.

Douchen zou beperkt kunnen, ik heb een boiler en een douchebak in het toilet en een krachtiger pomp is natuurlijk zo geinstalleerd maar ik las dat de waterdichtheid van de toiletruimte teleurstellend is en de bodemplaat daar nat van wordt, en kan gaan schimmelen of rotten. En bovendien is je hele toilet na het douchen nat. Dus dat doe ik dan maar wel in het toiletgebouw.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door PD » ma 30 okt 2017 05:18

Ook wij gebruiken gewoon het sanitair van de camping en uitsluitend 's-nachts de caravan WC voor de kleine boodschap.

We zijn nog nooit hoeven vluchten voor de staat en/of hygiene van het campingsanitair en we bezoeken toch bovengemiddeld veel campings per seizoen.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Citrorob

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door Citrorob » ma 30 okt 2017 08:24

Het toiletgebouw gebruiken wij eigenlijk altijd. In de caravan alleen voor een plasje.

Extra privileges voor bepaalde gezinsleden daar doen wij niet aan.

Verstuurd vanaf mijn H60-L04 met Tapatalk

hasp
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 24 apr 2017 16:02

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door hasp » ma 30 okt 2017 08:50

In onze gemeente is het tonnenstelsel al meer dan 70 jaar geleden afgeschaft, dus waarom zou ik in mijn vakantie met een pisbak gaan lopen sjouwen? Ik heb mij voorgenomen dat zodra ik 's morgens met zo'n stinkende (want de meeste kampeerders gebruiken er geen vloeistof in) bak zou moeten gaan lopen, het kamperen voor mij is afgelopen. Op iedere camping hebben ze een toiletgebouw en als dat niet goed schoon wordt gehouden moet je gewoon niet naar zo'n camping gaan.

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door Poldervrouwtje » ma 30 okt 2017 09:46

Overdag toilet in toiletgebouw. Douchen sowieso daar. In de nacht caravan toilet


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo 20 mei 2009 16:50
Locatie: Uithoorn a/d Amstel
Contacteer:

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door JanP » ma 30 okt 2017 10:13

Wij gaan meestal naar camping's waar ze privé sanitair hebben.
De kleine boodschap doen we s'nachts op de thetford in de caravan.
thumbup.gif
Kia-Sportage + HOBBY 460 UFE De Luxe

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door Peter 1969 » ma 30 okt 2017 10:29

Als ik jullie zo lees is het een wonder dat caravans zowiezo worden geleverd met een toilet/douche ruimte ! Waarom zou je iets installeren als fabriek/betalen als klant wat niet wordt gebruikt ?? En wat een ruimte zou het opleveren als je geen toilet zou hebben omdat je hem toch niet gebruikt.....

Ik kan er eigenlijk niet bij hoe een cassette legen viezer is dan op een toilet gaan zitten die door anderen is gebruikt, en stinkt als anderen zich aan het ontlasten zijn in de hokjes naast je....maar ja het ego he....zolang er gedacht wordt in termen van "walk of shame" en je op Youtube ziet hoe ( in mijn ogen ) idioten al kokhalzend het niet voor elkaar krijgen zo'n cassette te legen snap ik wel hoe dat een probleem kan worden terwijl het dat helemaal niet hoeft te zijn.

Als je het ding gebruikt met roze en blauw spul voor chemische toiletten ( biologisch afbreekbaar ) ruik je er niets van en hoef je ook niet te kokhalzen.

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door Scout15 » ma 30 okt 2017 10:52

Het gezin probeer ik op te voeden om gewoon alle soorten boodschappen in het toiletgebouw te doen. Uitzonderingen 's nachts en tijdens het reizen daargelaten. Zelf heb ik geen problemen met het legen van het chemisch toilet waarbij het mij zelfs verbaasd hoe weinig er terug te zien is. whistle.gif Alleen vind ik het onnodig om elke 2 dagen met een tank rond te lopen en dit zeg ik ook tegen de dames. thumbup.gif
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

Wheels
Berichten: 94
Lid geworden op: di 18 okt 2016 11:41
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door Wheels » ma 30 okt 2017 10:58

19 reacties op onderstaand bericht. Is dit belangrijk om te weten?

Ik ga lekker niet vertellen hoe wij onze toilet gebruiken.
Deze voorziening is niet voor niets aangebracht dus gebruikt het gewoon naar eigen voorkeur.

Tips en tricks zijn uiteraard welkom.
zeg wat je bedoelt dan is dat duidelijk knipoog.gif
Hobby 440SF 2007 + Enduro mover

Gebruikersavatar
Mstuniek
Berichten: 693
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 20:42
Locatie: In het westen des lands

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door Mstuniek » ma 30 okt 2017 11:08

RE.gif
doe maar "bovenstaande berichten", als je er maar altijd boven hangt. thumbup.gif
Adria Altea 492 PU, mover EGO400 - Titanium, Enduro autosteady, Al-ko ATC Trailer Control + ATC-display
Ford Kuga Titanium X PHEV

Robertolini
Berichten: 401
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 16:17

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door Robertolini » ma 30 okt 2017 11:36

Hier wordt de caravantoilet gewoon gebruikt waarvoor die bedoeld is.
Hoef ook m’n dochters niet ‘op te voeden’ met het naar het toiletgebouw te gaan voor de behoefte.
Onze caravan wc is altijd hygiënisch schoon, maak er maar gewoongebruik van, ik heb er totaal geen moeite mee om het ding 1x per 2 dagen te legen...en ook nog zonder kokhalzen knipoog.gif .
Heb liever dat m’n kids op een schone wc zitten dan op de plasresten van een ander..hoe vaak ze daar ook poetsen.
Ford Kuga 150pk St-Line
Gechipt naar 190 pk

Hobby 540 FU 2021, lekker compleet 😋

AJ.Wijk

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door AJ.Wijk » ma 30 okt 2017 16:06

Wij gebruiken caravan toilet alleen in de nachtelijke uren en onderweg en alleen voor een kleine boodschap douche/toilet
op de camping niet schoon? volgende camping.Wij gebruiken in het campingtoilet altijd papieren toilet brillen en douchen met slippers aan.
Hygyiene voor alles!

Barreman
Berichten: 433
Lid geworden op: do 12 mei 2016 01:02

Re: Douche/toilet: caravan of sanitair gebouw?

Bericht door Barreman » ma 30 okt 2017 16:14

De WC in onze caravan gebruiken we als het zo uitkomt. Ongeveer 1 op de 5 a 10 nummer 2's komt er dan ook in terecht. Geen enkel probleem mee om te legen. Douchen in de cv kunnen we niet in deze caravan, maar ik kijk wel uit naar een eigen douche. Liever een beetje krap en van jezelf + schoon dan in zo'n damphok met troep en nattigheid van anderen.
Audi A8 4.2 V8 uit 2002 met een Hobby 495 UL DeLuxe Edition 2016

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”