Start 2.0

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
Frans013
Berichten: 100
Lid geworden op: di 28 mei 2013 21:51
Locatie: Landgraaf

Start 2.0

Bericht door Frans013 » ma 23 okt 2017 21:48

Ben al jaren lid, voorstelrondje heb ik al gehad, dus dan maar hier.

Ik heb een tijdje een stacaravan gehad, maar die verkocht in 2015. Daarvoor al bezig geweest met een caravan, maar toen reed ik een Prius van de zaak, dus geen optie. Hele forum regelmatig doorgespit en zoveel mogelijk informatie opgeslagen. Op zoek gegaan naar een eigen caravan en deze gevonden in de vorm van een Swift Toscane 390/3 uit 2001. Deze opgehaald in Amersfoort op 5 augustus 2015 en neergezet op een stalling hier in de buurt van Tilburg en daar stopt zo'n beetje het verhaal.
Door een scheiding en alles wat daar mentaal en emotioneel mee te maken heeft heeft de caravan een paar jaar aanslag en mos verzameld. Omdat ik verder geen enkele ervaring heb met een toercaravan, maar wel met kamperen, zag ik ook huizenhoog op tegen alles wat er bij komt kijken (techniek, rijden etc.) en daardoor wordt de drempel enkel maar hoger. Alleen vastbesloten hem niet te verkopen, daarvoor heb ik er te lang naar gezocht, ben er teveel mee bezig geweest (met uitzoeken en inlezen dan).

Nu ben ik toevallig tegen mensen aangelopen waar ik op "stage" kan en ik ben weer behept met het virus haphop.gif . Zij gaan mij alles uitleggen, mij leren achteruit rijden en manoevreren en helpen bij dingen als stroom, toilet, verwarming etc zodat ik er volgend jaar op uit kan trekken, weliswaar in mijn eentje maar dan toch. Zal wel niet de norm zijn op de camping, maar boeien.
Vorige week de caravan grondig schoon gemaakt en hij blinkt nu weer als nieuw. Gelijk ook maar van een buiten- naar een binnenstalling verplaatst. In het voorjaar maar weer laten keuren en kijken of een en ander iets geleden heeft en wellicht er een mover onder.

Ik wil hem in eerste instantie gaan gebruiken voor daagjes weg in de buurt (de Brabantse Kempen zijn erg mooi). Ik heb vanwege de hond het werk anders in moeten richten (en geliukkig ook gekund vanwege een andere functie) en mag nu ook thuis werken voor een deel en dat kan natuurlijk prima op een camping ook.

Iedereen die zich wil melden met wat dan ook wordt van harte uitgenodigd dit te doen. Ik zal ook nog wel het nodige te vragen hebben in de toekomst verwacht ik zo

Groeten,
Frans

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: Start 2.0

Bericht door Stef » ma 23 okt 2017 22:11

Wanneer je wat meer wilt leren betreffende het (achteruit)rijden met de lid ? weenie.gif
Wordt lid van de NCC en schrijf je in op de klompkampen en ga voor instruktie ! thumbup.gif

Steek je heel wat van op ! En als het lukt ga je vanzelf voor de wedstrijd haphop.gif

Mvg
Stef kus.gif
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36135
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Start 2.0

Bericht door Chris » ma 23 okt 2017 22:35

Hallo Frans.

Dat de start van 2.0 een goeie mag worden...
Succes, en moeilijk is het niet hoor..rustig alles bekijken en proberen.

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gerhard N

Re: Start 2.0

Bericht door Gerhard N » di 24 okt 2017 12:11

Hallo Frans, welkom op het forum aflower.gif

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”