Aflevering camper, verborgen kosten

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
HermanMarga
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 22 sep 2017 14:36

Aflevering camper, verborgen kosten

Bericht door HermanMarga » vr 22 sep 2017 16:48

even t volgende bericht wij hebben deze maand september 2017 gekocht bij xxxx in xxxx n bus camper van 20.000euro afgesproken was bij aflevering n vol jaar apk niet geleverd over t aankoop bedrag kwam alsnog n bedrag van995euro afleveringskosten wat helemaal niet berekend mag worden de schotel antenne werkte niet drukregelaar moest vervangen worden van de gastank niet gebeurd er zat bij de aankoop toen n parrot in ook verdwenen hij zou n nieuwe opsturen tot tweemaal belooft niks ontvangen tot op heden de verkoper xxxx en tevens eigenaar n man waar je niet op bouwen kunt wij willen een ding nu ons geld van de afleveringskosten terug wat we niet krijgen wie kan ons hier in aub helpen
Laatst gewijzigd door Daphne op vr 22 sep 2017 19:46, 5 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam (voor de 2e X) verwijderd ivm negatieve reclame. Lees svp de spelregels van dit forum.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18298
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Aflevering camper

Bericht door deusjevo » vr 22 sep 2017 16:54

Zo, das een brij aan woorden scratch.gif
Heb je een rechtsbijstandverzekering?
Wat staat er in het koopcontract, incl nieuwe APK en bij de prijs nog niets over afleveringskosten?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

HermanMarga
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 22 sep 2017 14:36

Re: Aflevering camper

Bericht door HermanMarga » vr 22 sep 2017 16:57

De prijs was 20000. daarna kwam er afleveringskosten bij van 995 euro.

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4728
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Aflevering camper

Bericht door MarcoC » vr 22 sep 2017 17:10

Als er in het koopcontract geen afleveringskosten waren vermeld, dan mag hij dat achteraf ook niet berekenen.

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18298
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Aflevering camper

Bericht door deusjevo » vr 22 sep 2017 17:20

HermanMarga schreef:De prijs was 20000. daarna kwam er afleveringskosten bij van 995 euro.
Stond de prijs op de prijskaart voor de camper of zo?
Vaak staat daaronder in kleine letters nog "excl. een xxxx een bedrag aan afleveringskosten"
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Aflevering camper

Bericht door JPGeetje » vr 22 sep 2017 17:22

@HermanMarga,
Moet jij de fout niet een beetje bij jezelf zoeken.
Als jij een camper koopt dan wordt er bij het sluiten van de koop toch een koopcontract getekend.
Welnu, daar staat in wat er is afgesproken en daar heb jij als het goed is voor getekend.
Mocht er bij de aflevering niet worden voldaan aan de in het koopcontract vermelde afspraken, dan betaal je natuurlijk niet. whistle.gif
Kennelijk heb jij dat wél gedaan en ga je achteraf miepen dat je geld terug moet hebben.
Staat er in dat koopcontract ook iets over algemene voorwaarden?
Daar zou zo maar ook iets over afleveringskosten in kunnen zijn opgenomen.
Als jij dat koopcontract tekent, dan geef je daarmee ook aan dat je accoord gaat met die algemene voorwaarden.
Dus eerst maar eens kijken of je zelf niet fout bent voordat je ons forum komt binnenvallen met allerlei verwijten aan een bedrijf.
een bedrijf wat niet de mogelijkheid heeft om zich daar hier tegen te verdedigen. scratch.gif
Laatst gewijzigd door JPGeetje op vr 22 sep 2017 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Aflevering camper, verborgen kosten

Bericht door VIP » vr 22 sep 2017 17:25

RE.gif

AMEN thumbup.gif
Porsche + Tabbert

HermanMarga
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 22 sep 2017 14:36

Re: Aflevering camper

Bericht door HermanMarga » vr 22 sep 2017 17:28

MarcoC schreef:Als er in het koopcontract geen afleveringskosten waren vermeld, dan mag hij dat achteraf ook niet berekenen.

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk
hij heeft t koopcontract gemaild naar ons toe en daar staat duidelijk op afleveringskosten995euro

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18298
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Aflevering camper, verborgen kosten

Bericht door deusjevo » vr 22 sep 2017 17:30

Misschien wil xxxxx in xxxxxx wel meedoen in dit draadje knipoog.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Ruud+Petra

Re: Aflevering camper, verborgen kosten

Bericht door Ruud+Petra » vr 22 sep 2017 17:35

Dus het probleem is nu dat hij nog geen Parrot handsfree heeft opgestuurd, de APK niet tot september 2018 geldig is, de schotel niet werkt en de gasdrukregelaar niet vervangen is en je de afleveringskosten weliswaar betaald hebt maar je deze alsnog terugvordert.

Als je kunt bewijzen dat deze zaken zijn afgesproken (dat is misschien lastig) zou je het volgende kunnen doen.
1:
Je stuurt hem een brief waarin je hem twee weken de tijd geeft een en ander alsnog op te lossen
2:
Na twee weken geef je aan dat je de waarde van deze zaken beraamt op X Euro. Je geeft hem alsnog twee weken de tijd om dit geld aan jou over te maken.
3:
Als hij hier niet op ingaat (en dat zal wel) bel je een incassobureau en legt hen de situatie voor. Ze moeten wel een bewijs hebben dat hij inderdaad dat bedrag aan jou verschuldigd is. En laat hen bepalen wat een afdoende bewijs is.

Ik heb ooit eens een geschil gehad met een stukadoor en omdat ook hij zich niet aan de afspraken hield heb ik na één jaar gedoe (één dag later zou hij voor de rechtbank moeten verschijnen) uiteindelijk mijn geld gekregen. Hem kostte het uiteindelijk 1500 Euro meer dan mijn vordering. Het was een no-cure-no-pay incassobureau. Ik had er weinig fidutie in maar het is uiteindelijk wel gelukt. Ik meen dat het bedrijf Incassopoort heette.

Succes.

HermanMarga
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 22 sep 2017 14:36

Re: Aflevering camper

Bericht door HermanMarga » vr 22 sep 2017 17:38

deusjevo schreef:Zo, das een brij aan woorden scratch.gif
Heb je een rechtsbijstandverzekering?
Wat staat er in het koopcontract, incl nieuwe APK en bij de prijs nog niets over afleveringskosten?
t rare is we hebben niks getekend allemaal heel vreemd we hebben rechtsbijstand via de fnv mar gaat alleen in werking bij n arbeids conflikt toch?

Mark Two
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 26 nov 2014 14:00

Re: Aflevering camper, verborgen kosten

Bericht door Mark Two » vr 22 sep 2017 17:41

Ik vind 995 euro die niet expliciet zijn genoemd in het verkoopgesprek, een achterbaks kunstje.
Dat is bepaald geen MIEPEN.

Een fatsoenlijk bedrijf NOEMT in het verkoopgesprek de bijkomende kosten.
Kia Sorento 3.5 6 cyl, Hobby Excelsior 560 UFe, E&P levelsysteem. Sympark handmatic

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1738
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Aflevering camper, verborgen kosten

Bericht door Carnavalswiertz » vr 22 sep 2017 17:41

Ik wil niet vervelend zijn maar zou het op prijs stellen als iets meer aandacht wordt gegeven aan spelling en interpunctie.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Aflevering camper, verborgen kosten

Bericht door JPGeetje » vr 22 sep 2017 17:48

Mark Two schreef:Ik vind 995 euro die niet expliciet zijn genoemd in het verkoopgesprek, een achterbaks kunstje.
Dat is bepaald geen MIEPEN.

Een fatsoenlijk bedrijf NOEMT in het verkoopgesprek de bijkomende kosten.
Dat ben ik volledig met je eens.
Daarom vind ik het des te vreemder dat TS die kosten wél betaald heeft. scratch.gif
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Aflevering camper, verborgen kosten

Bericht door VIP » vr 22 sep 2017 18:02

In de post van 17:28 uur daar staat duidelijk dat er 995,00 in het koopcontract staat.
Laatst gewijzigd door VIP op vr 22 sep 2017 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Porsche + Tabbert

Stigter
Berichten: 1132
Lid geworden op: ma 18 nov 2013 23:45
Locatie: Midden Nederland

Re: Aflevering camper, verborgen kosten

Bericht door Stigter » vr 22 sep 2017 18:28

Er word daarna nog geschreven dat er geen koopcontract is ondertekend. Dan vraag ik mij af waar het probleem zit misschien een aanbetaling anders hadden ze hem kunnen laten staan.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Groet Arnold

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Aflevering camper, verborgen kosten

Bericht door VIP » vr 22 sep 2017 18:36

RE.gif

Klopt dan zou er geen probleem hoeven te zijn.
Porsche + Tabbert

stronk
Berichten: 796
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: Aflevering camper, verborgen kosten

Bericht door stronk » vr 22 sep 2017 18:38

Vrij warrig en eenzijdig verhaal. TS moet gewoon naar de verkoper gaan en de boel afhandelen. Komen ze er dan niet uit dan rechtsbijstand inschakelen. Als TS meent dat ze gelijk heeft.

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1916
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Aflevering camper, verborgen kosten

Bericht door Ad » vr 22 sep 2017 19:13

Tja het kan ook anders. Wij hebben recent ook een camper gekocht bij een bedrijf in Hoogeveen. Geen afleveringskosten. Een uitgebreide Bovag Campercheck voor het camper gedeelte. Diverse dingen, zoals drukregelaar en een hor, vervangen. Maar ook de gasbranders van kachel en koelkast gereinigd. Een grote Bovag onderhoudsbeurt voor het motorisch gedeelte, diverse zaken vervangen, waaronder de condensor van de airco. Bij de aankoop werd duidelijk gezegd dat de schotelantenne niet onder de garantie viel, dit omdat er vaak problemen met CD zijn, waar de verkoper niet verantwoordelijk voor wil zijn. Binnen de garantie problemen met de motor gehad. Werd keurig opgelost, ik heb de rekeningen gezien, niet mis. Je betaalt bij zo'n bedrijf misschien wel wat meer, maar het kan je een hoop ellende besparen. Ik heb het niet zo op "budget" bedrijven.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19758
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Aflevering camper, verborgen kosten

Bericht door Daphne » vr 22 sep 2017 19:45

@HermanMarga,
Voor de tweede keer naam en plaats uit het openingsbericht verwijderd van het bedrijf waar het over gaat. Lees svp de spelregels van dit forum.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38548
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Aflevering camper, verborgen kosten

Bericht door Micky » vr 22 sep 2017 20:57

Lijkt me puur gaan om gal te spuwen, net aangemeld op het forum en dan bewust de naam weer terugplaatsen weenie.gif
verhaal is ook wollig en niet eenduidig, overigens gaat het ook nog om een camper en geen caravan...
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7100
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Aflevering camper, verborgen kosten

Bericht door karelV » vr 22 sep 2017 21:01

RE.gif

Lekker naar het camper-forum laten gaan mrgreen.gif boos.gif awhoea.gif awhoea.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

eurotrotter
Berichten: 6220
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Aflevering camper, verborgen kosten

Bericht door eurotrotter » vr 22 sep 2017 23:58

Ad schreef: Bij de aankoop werd duidelijk gezegd dat de schotelantenne niet onder de garantie viel, dit omdat er vaak problemen met CD zijn,
Het mechanisch functioneren van de schotel is niet t pakkie an van CD.
CD zorgt alleen voor de soft ware om de schotel te laten werken.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Diny
Berichten: 3882
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Aflevering camper, verborgen kosten

Bericht door Diny » za 23 sep 2017 00:55

RE.gif
De problemen met een schotel komen nogal eens voor als de camper geïmporteerd is uit Duitsland.
Bij ons is het destijds tijdens de oplevering in orde gemaakt.
Hoe dat allemaal in elkaar steekt? Geen idee, maar als het bij Ad om een geïmporteerde camper ging snap ik de garantieopmerking helemaal.

Het probleem dat hier aan de orde is is m.i. voer voor een rechtsbijstandsverzekering. En of die het gaat behandelen is nog de vraag, omdat de mondelinge afspraken niet overeenkomen met de, niet getekende, koopovereenkomst.
Voor een camper van €20.000 vind ik €995 afleveringskosten toch al een fors bedrag.

Het is inderdaad zo, dat sinds 1 nov. 2016 er geen aparte afleveringskosten mogen worden berekend. Op het www is hierover een en ander te vinden.

Vervelend dat de aankoop niet gladjes verloopt.
Ik hoop niet dat dit een impulsaankoop was, want dan zou TS qua kosten nog voor verassingen kunnen komen te staan gezien de zaken die mankeren.

Ab
Moderator
Berichten: 26727
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Aflevering camper, verborgen kosten

Bericht door Ab » za 23 sep 2017 01:23

Ik vind het jammer dat nu meteen met rechtsbijstandverzekeringen wordt geschermd..
Goede afspraken op papier voor de aanschaf voorkomt dat allemaal en houdt ook de goede relatie tussen leverancier en klant in stand.
Zo simpel werkt het.
Iedereen weet dat mag ik aannemen.
Achteraf gaan miepen omdat het niet klopt is niet terecht.
Je spreekt iets af. Klopt het niet dan accepteer je dat niet en de deal gaat niet door.
Zo werkt het.
Ik weet niet beter.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”