Bp lichtgewicht gasflessen Spanje , Portugal

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
Psjaak
Berichten: 290
Lid geworden op: do 4 nov 2004 21:59
Locatie: grootebroek

Bp lichtgewicht gasflessen Spanje , Portugal

Bericht door Psjaak » do 7 sep 2017 22:45

Ik ben bezig met een reis naar Spanje en Portugal voor te bereiden. Ik ga van eind maart 2 maanden door deze landen trekken. Ik heb dus twee BP gasflessen maar ik vermoed dat deze wel een keer leeg zullen raken. Zijn de flessen bij een officiële instantie op nieuw te vullen. Of zou ik ze inruilen voor een ander type. Ik zou niet weten welke. Wie heeft een idee.
Dank Sjaak

Ruud27

Re: Bp lichtgewicht gasflessen Spanje , Portugal

Bericht door Ruud27 » vr 8 sep 2017 00:09

In Spanje is het niet mogelijk om deze flessen te vullen of om te ruilen, daar om heb ik de zelfde als LPG fles met een 80% vulinrichting (zie foto) deze vul ik in Spanje zonder probleemAfbeelding

janvijn
Berichten: 625
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Bp lichtgewicht gasflessen Spanje , Portugal

Bericht door janvijn » vr 8 sep 2017 09:52

Wi hebben nooit lichtgewicht gasflessen kunnen laten vullen of ruilen in die landen.
De keren dat wij naar Portugal en Spanje zijn geweest in dezelfde periode als je omschrijft en dan tot 3 maanden weg, gebruikten wij maar één grote lichtgewicht BP gasfles, hadden er altijd wel twee bij ons maar nooit hoeven te gebruiken.
Wij verwarmen de caravan met een elektrische kachel merk "Solis" en nooit met gas als we het in de avond en ochtend fris vonden.
In de tijd van de camper verwarmde we wel het boilerwater en de camper met de gaskachel (LPG) en verbruikte we wel twee flessen in zo'n periode.
Ik hoop dat je iets aan deze info hebt, met vriendelijke groet
Jan Vijn.

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: Bp lichtgewicht gasflessen Spanje , Portugal

Bericht door Pino » vr 8 sep 2017 10:48

Ruud27 schreef:In Spanje is het niet mogelijk om deze flessen te vullen of om te ruilen, daar om heb ik de zelfde als LPG fles met een 80% vulinrichting (zie foto) deze vul ik in Spanje zonder probleem
Heb je daar meer info over? Is dit een echte LPG fles dan waar ze een vulinrichting aan toe hebben gevoegd?
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Bp lichtgewicht gasflessen Spanje , Portugal

Bericht door Hobby Linka » vr 8 sep 2017 11:08

RE.gif

Google is onze vriend. Ik heb zelf een stalen LPG tank. Nu ik de info heb gelezen denk ik er hard over om na 10 jaar deze weg te doen en een kunststof tank te kopen.

Zie hier de info van Mulyflame.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Bp lichtgewicht gasflessen Spanje , Portugal

Bericht door Hobby Linka » vr 8 sep 2017 11:12

Ruud27 schreef:.... deze vul ik in Spanje zonder probleemAfbeelding
Heb je voor Spanje een andere vulnippel nodig, of is dit dezelfde die ook in Nederland wordt gebruikt.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

BasSwift
Berichten: 108
Lid geworden op: do 6 mar 2014 14:27
Locatie: Schiedam

Re: Bp lichtgewicht gasflessen Spanje , Portugal

Bericht door BasSwift » vr 8 sep 2017 11:33

deze lpg nippel heb ik nodig om te kunnen tanken in Spanje.
https://www.gaswinkel.com/images/catalo ... _small.jpg

gr
Bas
Ford C-Max 1.6 Ecoboost 150 Pk 240Nm met Swift Toscane 490/2

Ruud27

Re: Bp lichtgewicht gasflessen Spanje , Portugal

Bericht door Ruud27 » vr 8 sep 2017 16:15

@Pino ik zag dat er al een antwoord is op je vraag ik heb hem daar ook van Daan.
https://multiflame.nl/product/safefill- ... e-gasfles/

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Bp lichtgewicht gasflessen Spanje , Portugal

Bericht door Hobby Linka » vr 8 sep 2017 16:19

BasSwift schreef:deze lpg nippel heb ik nodig om te kunnen tanken in Spanje.
https://www.gaswinkel.com/images/catalo ... _small.jpg

gr
Bas
Dank je. Had ik zelf ook kunnen vinden. stom.gif
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Bp lichtgewicht gasflessen Spanje , Portugal

Bericht door Vino » vr 8 sep 2017 16:58

Ik heb het volgende gedaan voor een verblijf van 3 maanden in het voorjaar: èèn groene gasfles meegenomen naar Spanje.In Spanje bij het uitgifte punt vergunningen(Septa) voor gas, een gasfles aangevraagd.Overleggen van rijbewijs en gegevens caravan nodig,25 euro betaald voor administratie en een gasfles van 16kg,de gasfles werd de dag er na voor 12.00 uur geleverd op de camping bij de receptie.Met het aanvraag bewijs naar de receptie gegaan en de gasfles in ontvangst genomen.Is de fles leeg, kan men deze inleveren bij de camping waar je op dat moment verblijft, of bij een tankstation met dezelfde naam, tegen betaling van 10 Euro voor een nieuwe.Zo heb je dus altijd gas.Is de Spaanse fles leeg, gebruik je, indien nodig, je eigen gasfles of je ruilt de lege om voor 10 Euro op de camping of bij een tankstation.Ga je naar huis, en wil je de fles niet meeslepen, verkoop je deze op de camping voor een redelijke prijs.Volgend jaar koop ik voor 10 Euro, na overleg van het registratie bewijs, weer een volle fles voor 10 Euro.Zo heb je altijd op een verantwoorde wijze een volle Spaanse gasfles met Butaan of Probaan, en je eigen fles als "achterwacht".Wel heb je een ander reduceerventiel nodig.Kosten 10 Euro.

Met vriendelijke groet.

Ruud27

Re: Bp lichtgewicht gasflessen Spanje , Portugal

Bericht door Ruud27 » vr 8 sep 2017 17:23

@Hobby Linka op de afbeelding staat er één met een terug slagklep er in als deze al in de kraan zit is niet niet nodig dan schroef je hem er makkelijker van de kraan af.

Westrik
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 23 mar 2016 18:56
Locatie: Deventer

Re: Bp lichtgewicht gasflessen Spanje , Portugal

Bericht door Westrik » vr 8 sep 2017 17:39

Wij hebben op de markt èèn tweede hands fles gekocht €7,50 was ook nog alu. licht gewicht.
Elke benzinepomp verkoopt flessengas 10kg €13,00 betaald in Benidorm gebruik voor drie maand kleine 20 kg gas.
BP fles word gebruikt voor onderweg propaan in Spanje Butaan

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: Bp lichtgewicht gasflessen Spanje , Portugal

Bericht door Pino » vr 8 sep 2017 18:18

Ruud27 schreef:@Pino ik zag dat er al een antwoord is op je vraag ik heb hem daar ook van Daan.
https://multiflame.nl/product/safefill- ... e-gasfles/
Inderdaad Ruud, een echte gasdampfles. Had al eens naar de alu varianten gekeken, maar deze kan natuurlijk ook
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

BasSwift
Berichten: 108
Lid geworden op: do 6 mar 2014 14:27
Locatie: Schiedam

Re: Bp lichtgewicht gasflessen Spanje , Portugal

Bericht door BasSwift » vr 8 sep 2017 19:04

Inderdaad Ruud je kan ze ook zonder klep krijgen, de foto was per illustratie.
het is inderdaad beter zonder klep maar zorg er dan wel voor dat bij het loskoppelen de kraan van de fles dicht is.

gr
Bas
Ford C-Max 1.6 Ecoboost 150 Pk 240Nm met Swift Toscane 490/2

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”