Trend: Afvalscheiding op camping

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
PeterD
Berichten: 1188
Lid geworden op: za 24 mar 2007 09:57
Locatie: Huizen.

Re: Trend: Afvalscheiding op camping

Bericht door PeterD » ma 11 sep 2017 22:24

https://www.gad.nl/toezicht-handhaving-.aspx

Bovenstaande geeft aan dat boetes best wel mogelijk zijn. Gewoon, bij ons in de buurt. En daar zijn ook campings
Heb overigens nog nooit een handhaver gezien, maar ze schijnen er te zijn.

Ik weet nog dat we een keer op de eerder genoemde camping in Lengfurt stonden en ik toen maar een milieustraatje aan mijn fietsenrek had gemaakt meg 6 plastic zakken.
Wij hebben een caravan en die wordt getrokken door een auto.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Trend: Afvalscheiding op camping

Bericht door eurotrotter » ma 11 sep 2017 22:29

RE.gif RE.gif

Klopt wel ja,in de toeristische streken zie t nietz o veel,maar in de grote steden worden allerlei "verloren hoeken"op industrie terreinen en vervallen wijken dikwijls als stortplaats gebruikt.
Gewoon oud bankstel op t dak van de auto,naar een eenzame hoek en dumpen die handel.
De andere dag word er soms nog dankbaar gebruik van gemaakt door "werkende vrouwen"die er hun klandizie op"ontvangen" mrgreen.gif mrgreen.gif
In kleinere dorpen daarintegen zie je steeds meer containerparken waar mensen hun afval ,tegen betaling,kwijt kunnen.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

peter s
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 3 okt 2010 21:32

Re: Trend: Afvalscheiding op camping

Bericht door peter s » di 12 sep 2017 09:16

Aan de caravan deur hangt een vuilbakje waarin een plastic zakje. Buiten grotere dozen, drinkpakken en flessen gaat hier alle vuil in en dat gaat, al naar gelang de snelheid van vol zijn (1 a 2 x per dag) weggebracht worden. Bij restafval dus!
Jaren hebben we geteerd op de grote fronst van plastic tasjes bij een LeClerc supermarkt, tegenwoordig gaan er een paar rolletjes van de Makro mee ;-)
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Trend: Afvalscheiding op camping

Bericht door karelV » di 12 sep 2017 10:55

RE.gif

Wat dat betreft............die plastic tasjes............hier in NEDERLAND betaal je er tegenwoordig verplicht geld voor maar in bv Italië gooien ze je er mee dood bij iedere aankoop op een markt of winkel.
Hier wordt gezegd dat er iets van 5 miljoen of miljard (ik weet het niet precies) kilo plastic in de oceanen drijft. Één ding weet ik zeker dat er via ons nog nooit een plastictasje of plastic snoeppapiertje in de Oceaan is belandt, wij scheiden dus altijd thuis of op de camping en er zal bij ons dan ook nooit al is het een snoeppapiertje in de natuur terecht komen. Let wel wij zijn geen heilige maar wil wel aangeven dat bij ons alles dus verdwijnt in de daarvoor betreffende vuilnisbak, en daarom zijn wij soms genoodzaakt de vuilnisemmer in de keuken soms (2 wekelijks)te vervangen niet omdat ie vol zit maar ivm de geur die er dan ontstaat. knipoog.gif

P.S. de grootvervuilers zijn/is volgens mij toch de industriële sector helaas, maar dat is alom bekend denk ik.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Trend: Afvalscheiding op camping

Bericht door Jan van Vijven » di 12 sep 2017 12:14

Als ik de stranden na een dagje zon bekijk denk ik dat de burger meer illegaal wegsmijt dan de industrie.....
Ik moet voor elk stukje afval een document invullen en vijf jaar bewaren, dit wordt ook met enige regelmaat wereldwijd gecontroleerd!


Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Jos134
Berichten: 114
Lid geworden op: za 13 aug 2016 12:02

Re: Trend: Afvalscheiding op camping

Bericht door Jos134 » di 12 sep 2017 12:24

Wij hebben thuis een soort 'mini-milieupark' en daar een keukenkastje+lade voor opgeofferd en dat functioneert prima. Maar om nu in de caravan iets soortgelijks te gaan maken?? Misschien dat plekken op de camping tegenover de containers nu populair worden knipoog.gif
Saab 9-3 cabrio en Kip+Mover

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”