Caravan verzekering

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Caravan verzekering

Bericht door Daphne » za 30 sep 2017 23:30

travel schreef:De Auto is all risk verzekerd. Geldt dat dan niet voor de caravan?
Nee, zoals Deusjevo schrijft, is alleen het WA deel ook geldig voor aanhangers (caravan is ook een aanhanger) achter de auto. Wanneer je eigen schade aan de caravan wil verzekeren, heb je een caravanverzekering nodig.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

travel
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 sep 2017 21:19
Locatie: Noord Drenthe

Re: Caravan verzekering

Bericht door travel » za 30 sep 2017 23:32

OK. Dat is duidelijk. Dankjewel.
Kip Shelter, Kia Niro Hybrid.
Ondanks het feit dat men in deze streek het meest gelukkig is van heel Nederland willen wij toch op pad met de caravan.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Caravan verzekering

Bericht door Daphne » za 30 sep 2017 23:34

RE.gif

Aanvulling:

travel schreef:Ik heb een caravan die geen eigen kenteken hoeft en die valt onder de verzekering van de trekauto.
Wel of geen eigen kenteken maakt in deze niets uit.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

bastiaanbaaijens
Berichten: 4
Lid geworden op: za 23 sep 2017 21:59

Re: Caravan verzekering

Bericht door bastiaanbaaijens » zo 15 okt 2017 10:43

heeft er iemand ervaring met de verzekering van ACSI? deze heeft een combi verzekering met reisverzekering.

Gebruikersavatar
Dutch Steph
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 15:36
Contacteer:

Re: Caravan verzekering

Bericht door Dutch Steph » do 25 jan 2018 19:36

Even een vraag die ook over verzekeren gaat:
Wij gaan binnenkort onze caravan alweer inruilen. Onze oude caravan hebben we eigenlijk zonder goed te informeren automatisch verzekerd. We gingen er destijds vanuit dat dit verplicht was. Het is een wat oudere caravan uit 1998, waarbij we gekozen hebben voor basis WA/storm/diefstal-verzekering hebben gekozen.
Nu we onze tweede caravan kopen zijn we ons wat meer gaan storten op de verzekeringsinformatie. Een verzekering is dus eigenlijk niet verplicht. Achter de auto gekoppeld is de verzekering WA-gedekt door de verzekering van de auto en losgekoppeld van de auto kun je terugvallen op je persoonlijke WA-verzekering. Dat gedeelte is dus gedekt. Daarbij is de tweede caravan ook een redelijk goedkoop exemplaar uit 2007 en heeft al lichte hagelschade. Hierdoor willen we toch overwegen om hem al dan niet apart te verzekeren. Wat zijn jullie ervaringen hierin?

En klopt het dat je in het buitenland toch een groene kaart moet kunnen overhandigen bij controle?
Mitsubishi ASX 1.6 Clear Tec Intense + Caravelair Antares Luxe 375.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18814
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Caravan verzekering

Bericht door Hobby Linka » do 25 jan 2018 20:03

RE.gif

Als je op vakantie gaat met de caravan moet je in sommige landen een aparte groene kaart hebben voor de caravan. En deze moet van dezelfde verzekering zijn als van het trekkende voertuig. Deze kan je gewoon aanvragen bij de verzekeringsmaatschappij van de auto. Je krijgt dan een groene kaart met het kenteken van de caravan. Je hoeft de caravan daar niet voor verzekerd te hebben.

Zelf rij ik lease en vraag gewoon bij de leasemaatschappij een groene kaart voor de caravan aan. Nog nooit een probleem gehad en gewoon binnen een paar dagen binnen.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

zilvergrijs
Berichten: 113
Lid geworden op: do 17 aug 2017 15:30

Re: Caravan verzekering

Bericht door zilvergrijs » do 25 jan 2018 20:40

Wij hebben net de zoektocht naar een andere caravanverzekering, i.v.m. de aanschaf van een nieuwe, afgesloten.
Waarover ik "viel" was het feit dat we ook onderweg twee goedgekeurde sloten moesten monteren en ook een slot werd vereist in de caravanstalling (bij de dealer).
Prijs, afschrijving na 6 jaar nieuwwaarde (staffel of dagwaarde) en overige voorwaarden zoals sloten bij een afgesloten stalling van veel verzekeringen vergeleken.
Wij hebben het besluit genomen om van de Europeesche over te stappen naar Aveco zodra onze Tabbert geleverd wordt.
Volvo XC60 T6 Recharge MY2022 met een Tabbert Vivaldi 480 TD Finest Edition 2018.

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3466
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Caravan verzekering

Bericht door troapel » vr 26 jan 2018 06:25

Hobby Linka schreef:RE.gif

Als je op vakantie gaat met de caravan moet je in sommige landen een aparte groene kaart hebben voor de caravan. En deze moet van dezelfde verzekering zijn als van het trekkende voertuig. Deze kan je gewoon aanvragen bij de verzekeringsmaatschappij van de auto. Je krijgt dan een groene kaart met het kenteken van de caravan. Je hoeft de caravan daar niet voor verzekerd te hebben.

Zelf rij ik lease en vraag gewoon bij de leasemaatschappij een groene kaart voor de caravan aan. Nog nooit een probleem gehad en gewoon binnen een paar dagen binnen.
Ik kreeg de groene kaart voor de caravan een paar weken terug automatisch thuisgestuurd. Hoef ik dus niet speciaal achteraan.


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18814
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Caravan verzekering

Bericht door Hobby Linka » vr 26 jan 2018 07:48

RE.gif

Is dat de groene kaart van de caravanverzekering of van de autoverzekering? In het buitenland heb je voor de caravan een groene kaart nodig van de verzekering van de autoverzekering. De kan je dus moeilijk automatisch toegestuurd krijgen, tenzij auto en caravan bij de zelfde verzekeringsmaatschappij zijn verzekerd,
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Caravan verzekering

Bericht door Vadervan3 » vr 26 jan 2018 08:39

Wellicht een idee een verzekeringsadviseur te bezoeken en je daar te laten informeren. Zelf doen wij alles via van bruggen adviesgroep. Daar de wensen neer gelegd waar de verzekering in moest voorzien, kwamen zelf nog met wat dingetjes, super geregeld door hun.

blazoen
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 6 mar 2015 14:40

Re: Caravan verzekering

Bericht door blazoen » vr 26 jan 2018 08:41

Hobby Linka schreef:RE.gif

Is dat de groene kaart van de caravanverzekering of van de autoverzekering? In het buitenland heb je voor de caravan een groene kaart nodig van de verzekering van de autoverzekering. De kan je dus moeilijk automatisch toegestuurd krijgen, tenzij auto en caravan bij de zelfde verzekeringsmaatschappij zijn verzekerd,
De groene kaart voor de caravan krijg je van de autoverzekering en niet van de caravanverzekering. Wanneer je de autoverzekering op de hoogte is gesteld van jouw caravan dan kan hij je die gewoon ieder jaar automatisch toesturen. Niets bijzonders.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18814
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Caravan verzekering

Bericht door Hobby Linka » vr 26 jan 2018 11:07

RE.gif

Niet helemaal hoor. knipoog.gif

Ik heb mijn caravan verzekerd en van die verzekering heb ik een groene kaart van de verzekeringsmaatschappij.

Van mijn leasemaatschappij heb ik een groene kaart is die loopt tot einde leasecontract. Dus niet jaarlijks een nieuwe groene kaart.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Caravan verzekering

Bericht door meeder » vr 26 jan 2018 11:34

Onderweg valt de caravan onder de WA verzekering van de auto. Daarom hoort er normaal een groene kaart voor de caravan die je van de autoverzekering krijgt.
Dit is wat mij verteld is in ieder geval. Bij een caravanverzekering zit geen WA verzekering.

Henri Berends
Berichten: 1110
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22

Re: Caravan verzekering

Bericht door Henri Berends » vr 26 jan 2018 12:17

Psjaak schreef:Zelf ben ik ook bij unigarant verzekerd, ook 10 jaar nieuwwaarde. Maar houdt dit ook in dat bijv na 6 jaar bij een ongeluk de caravan totalloss raakt de nieuwwaarde van de caravan wordt uitgekeerd of de dagwaarde.

Groet Sjaak
"10 jaar" dan is dit waarschijnlijk opp basis van een oude polis.
Ik zie nu bij Unigarant een termijn van 5 jaar.
https://www.unigarant.nl/verzekeringen/ ... goedingen/
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.

Henri Berends
Berichten: 1110
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22

Re: Caravan verzekering

Bericht door Henri Berends » vr 26 jan 2018 12:19

meeder schreef:Onderweg valt de caravan onder de WA verzekering van de auto. Daarom hoort er normaal een groene kaart voor de caravan die je van de autoverzekering krijgt.
Dit is wat mij verteld is in ieder geval. Bij een caravanverzekering zit geen WA verzekering.
En wat als je met mover-actie schade maakt?
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.

Gebruikersavatar
Bart-s
Berichten: 68
Lid geworden op: do 7 dec 2017 17:43
Locatie: Regio Oss-Nijmegen

Re: Caravan verzekering

Bericht door Bart-s » vr 26 jan 2018 12:26

Henri Berends schreef:
meeder schreef:Onderweg valt de caravan onder de WA verzekering van de auto. Daarom hoort er normaal een groene kaart voor de caravan die je van de autoverzekering krijgt.
Dit is wat mij verteld is in ieder geval. Bij een caravanverzekering zit geen WA verzekering.
En wat als je met mover-actie schade maakt?
Dan ben je zelf toch verzekerd neem ik aan...



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Caravan verzekering

Bericht door Daphne » vr 26 jan 2018 12:31

Henri Berends schreef:
meeder schreef:Onderweg valt de caravan onder de WA verzekering van de auto. Daarom hoort er normaal een groene kaart voor de caravan die je van de autoverzekering krijgt.
Dit is wat mij verteld is in ieder geval. Bij een caravanverzekering zit geen WA verzekering.
En wat als je met mover-actie schade maakt?
Hetzelfde als je met je fiets ergens tegenaan rijdt en schade maakt. Persoonlijke aansprakelijkheid dus.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Henri Berends
Berichten: 1110
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22

Re: Caravan verzekering

Bericht door Henri Berends » vr 26 jan 2018 12:35

Daar ging ik eigenlijk ook vanuit.
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3466
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Caravan verzekering

Bericht door troapel » vr 26 jan 2018 14:02

Hobby Linka schreef:RE.gif

Is dat de groene kaart van de caravanverzekering of van de autoverzekering? In het buitenland heb je voor de caravan een groene kaart nodig van de verzekering van de autoverzekering. De kan je dus moeilijk automatisch toegestuurd krijgen, tenzij auto en caravan bij de zelfde verzekeringsmaatschappij zijn verzekerd,
Die is van de auto zelf, maar dan met kenteken van de caravan. En de caravan heb ik bij dezelfde verzekeraar verzekerd. Al mijn verzekeringen trouwens. Lekker makkelijk. Kantoor in mijn woonplaats en je kan zo even langs als er iets is.


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”