Caravan verzekering

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Rascalli
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 3 sep 2017 03:07

Caravan verzekering

Bericht door Rascalli » ma 4 sep 2017 23:47

Wij hebben net een nieuwe caravan gekocht en graag willen we deze goed verzekeren.

Waar moet ik opletten / zeker aan denken ?
Welke partijen/verzekering zijn t aanbevelen waard ?
Laatst gewijzigd door Rascalli op ma 4 sep 2017 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Caravan verzekering

Bericht door Cara-Fan » ma 4 sep 2017 23:57

Gefeliciteerd met de aanwinst. Waar je op kan letten is o.a.

Wel of geen hageldekking, mover mee verzekeren als deze aanwezig is, inboedel/tent/luifel.

Wij zijn tevreden met Unive.

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Caravan verzekering

Bericht door Vino » di 5 sep 2017 09:08

Gefeliciteerd!Wij zijn al ongeveer 40 jaar verzekerd bij Unigarant.Altijd tegen nieuwwaarde,10 jaar.Ik weet niet of Unigarant nog het pakket van 10 jaar heeft.
Schade's zijn altijd perfect afgehandeld.

Met vriendelijke groet.

Psjaak
Berichten: 290
Lid geworden op: do 4 nov 2004 21:59
Locatie: grootebroek

Re: Caravan verzekering

Bericht door Psjaak » vr 8 sep 2017 22:15

Zelf ben ik ook bij unigarant verzekerd, ook 10 jaar nieuwwaarde. Maar houdt dit ook in dat bijv na 6 jaar bij een ongeluk de caravan totalloss raakt de nieuwwaarde van de caravan wordt uitgekeerd of de dagwaarde.

Groet Sjaak

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Caravan verzekering

Bericht door PD » vr 8 sep 2017 22:17

Wij zijn voor de nieuwe caravan overgestapt van FBTO naar Aveco... we waren tevreden (nooit gedeclareerd :lol: ) maar FBTO hanteert helaas een maximale waarde voor de caravan af-fabriek whistle.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Caravan verzekering

Bericht door Vino » za 9 sep 2017 09:52

Nieuwwaarde is nieuwwaarde en geen dagwaarde.Het is wel zo dat de de prijs betaald zal worden waarvoor je de caravan gekocht heb.Is de eventuele nieuwe caravan duurder, dan zal je moeten onderhandelen met de verkoper over de prijs, want je hebt niets in te ruilen.Korting tot 5 %
is mogelijk of accessoires.

Met vriendelijke groet.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Caravan verzekering

Bericht door karelV » za 9 sep 2017 10:08

RE.gif

Bij onze dealer 10 tot 12% whistle.gif. Al bij meerdere caravans meegemaakt, nieuw kopen en de (oude) caravan via M.pl. verkopen en dan ook nog div. accessoires gratis erbij knipoog.gif
Nieuwwaarde is idd nieuwwaarde en het verschil kun je dan gemakkelijk overbruggen met de kortingen. Wij hebben hier gelukkig nog nooit geen gebruik van hoeven te maken wat betreft schade.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Caravan verzekering

Bericht door Vino » za 9 sep 2017 16:13

10 tot 12% is m.i.een goede deal als het lukt.Geld kost het je altijd indien je de verzekering nodig hebt.Je kunt nu eenmaal niet zonder.Het is een noodzakelijke noodzaak.

Met vriendelijke groet.

Marcel1967
Berichten: 17
Lid geworden op: do 14 sep 2017 19:57

Re: Caravan verzekering

Bericht door Marcel1967 » do 14 sep 2017 20:24

Wij zijn ook aan het kijken voor een andere verzekering ivm de aanschaf van een andere caravan. Tot nu toe altijd verzekerd geweest bij de ANWB. We vergelijken de prijzen op internet en zien tot onze verbazing enorme verschillen, wel tot 100 euro per jaar. Je zou haast gaan denken dat er een addertje onder het gras zit.

Wie heeft goede tips waar je op moet letten bij een caravanverzekering?

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Caravan verzekering

Bericht door eurotrotter » do 14 sep 2017 21:31

Je kunt ook eens kijken hoe de verzekering omgaat met de leeftijd van de banden.
FBTO heeft 6 jaar als harde eis en NN eist alleen een goede staat van onderhoud,waarbij de leeftijd geen rol speelt.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

willemjvh
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 18 sep 2017 17:08

Re: Caravan verzekering

Bericht door willemjvh » do 21 sep 2017 17:23

Voor eerste eigenaar is een verzekering van Interpolis een goede keus. Interpolis geeft dekking voor eigengebrek / constructie fout NA 5 jaar. Wij zien veel problemen met vloer en kunststof delen waar je in eerste instantie de dealer voor kunt aanspreken maar als het later gebeurt sta je er zelf voor. De ANWB caravan verzekering geeft ook dekking voor eigen gebrek / constructie fout als: je eerste eigenaar bent, je de caravan voor 5 of 10 jaar nieuw waarde heb verzekerd en de caravan niet ouder is dan 36 maanden en de schade niet verhaalt kan worden op de dealer of fabrikant. In 2002 een nieuwe Hobby 400 SF Excellent easy gekocht. In 2005 de caravan was toen 37 weken gebruikt en de vloer veerde merkbaar. Dealer Ad Dekker was wel bekend dat het voorkwam maar ook bij andere merken komt het voor waar ze jaarlijks ook de nodige injecteerden. In 2007 weer het zelfde probleem en toen de verzekering gebeld. De expert en Ad Dekker besloten om toch weer te injecteren want Hobby had het injectie materiaal verbeterd. Ik heb toen duidelijk aan gegeven dat het probleem weer terug zou komen. Met de expert afgesproken als het weer gebeurt wat hij zou doen. In 2011 was het weer zover en de voorgestelde reparatie door Ad Dekker, weer injecteren of bodem deel tussen chassis weghalen , nieuw schuim en nieuw stuk bodemplaat lijmen. Dit heb ik afgewezen met argumenten dat het technisch fout is. De expert heeft mijn argumenten geaccepteerd en mijn caravan heeft de verzekering overgenomen en ik heb een bedrag gekregen waar ik een Hobby 440SF de luxe easy van 2004 heb gekocht.

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Caravan verzekering

Bericht door Vadervan3 » vr 22 sep 2017 08:08

Rascalli schreef:Wij hebben net een nieuwe caravan gekocht en graag willen we deze goed verzekeren.

Waar moet ik opletten / zeker aan denken ?
Welke partijen/verzekering zijn t aanbevelen waard ?
Ik zou persoonlijk ten alle tijden een verzekeringsadviseur in de hand nemen. Geef die je wensen en zij zorgen dat je de beste prijs/kwaliteit verhouding krijgt.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Caravan verzekering

Bericht door karelV » vr 22 sep 2017 09:41

RE.gif

Een verzekeringsadviseur is meestal al van een verzekeringsparty en zijn eigen partij/verzekeringsmij promoten.
Je kan gemakkelijk op internet vergelijken nadat je eerst alles voor je eigen op papier hebt staan wat je verzekerd wilt hebben en voor hoeveel etc.
Wil je b.v. all-risk......hagelschade, inboedel, voortent/luifel, en ga dan vergelijken en neem dan een verzekering die bij je past. Hoeft niet moeilijk te zijn op deze manier.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Caravan verzekering

Bericht door Daphne » vr 22 sep 2017 10:34

willemjvh schreef:Voor eerste eigenaar is een verzekering van Interpolis een goede keus. Interpolis geeft dekking voor eigengebrek / constructie fout NA 5 jaar.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst knipoog.gif

Verzekeringen zijn aan veranderingen onderhevig. Zo kun je bij het afsluiten van een nieuwe polis onder andere voorwaarden vallen dan bestaande klanten. Het is gewoon heel moeilijk om iemand te adviseren welke verzekering goed en passend is voor de situatie van de vraagsteller. Gewoon een zondagmiddag er voor gaan zitten. Zoals KarelV schrijft een lijstje maken wat je wil verzekeren en dan voorwaarden vergelijken.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Kasper

Re: Caravan verzekering

Bericht door Kasper » vr 22 sep 2017 17:18

Ik zou altijd eerst gaan kijken bij je verzekeringsmaatschappij waarbij je je andere verzekeringen hebt afgesloten, je krijgt dan sowieso pakketkorting. En natuurlijk naar de prijs kijken, want de duurste is niet altijd de beste verzekering! whistle.gif

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Caravan verzekering

Bericht door Vadervan3 » zo 24 sep 2017 09:14

karelV schreef:RE.gif

Een verzekeringsadviseur is meestal al van een verzekeringsparty en zijn eigen partij/verzekeringsmij promoten.
Je kan gemakkelijk op internet vergelijken nadat je eerst alles voor je eigen op papier hebt staan wat je verzekerd wilt hebben en voor hoeveel etc.
Wil je b.v. all-risk......hagelschade, inboedel, voortent/luifel, en ga dan vergelijken en neem dan een verzekering die bij je past. Hoeft niet moeilijk te zijn op deze manier.
Onzin natuurlijk, je hebt de wereld aan onafhankelijke adviseurs. Die zijn niet gebaat bij een specifieke maatschappij, maar kunnen de beste prijs/kwaliteit verhouding
Voor je regelen. Je kunt het ook prima op internet uitzoeken, maar dan kun je lekker zelf complete polissen etc doorspitten, om nog maar niet te zwijgen dat je als particulier niet alle verzekeringsmaatschappijen kunt aan doen.

Brakkies
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 16 aug 2015 11:17
Locatie: Noorden des Lands

Re: Caravan verzekering

Bericht door Brakkies » zo 24 sep 2017 12:09

Wij hebben 2 jaar geleden onze eerste caravan gekocht en wilden deze verzekeren. Zakelijk en privé zijn we verzekerd bij Interpolis. Ons contactpersoon van Interpolis gaf aan geen geschikte caravanverzekering te hebben met een goede prijs/kwaliteitverhouding. Na speurwerk zijn we uitgekomen bij Centraal Beheer (Achmea). Daar hebben we de caravan All Risk verzekerd. Afgelopen zomer hebben we eerst een valwind gehad en later hagel, de caravan dus total loss. Daar we binnen de 3 jaar na aanschaf een total loss hebben, kregen we het gehele aankoopbedrag terug. Uitstekende service en prima opgelost wat ons betreft. In ons geval is Centraal Beheer een aanrader. Misschien kan deze info bijdragen aan de keuze voor een verzekeraar.
VW Touran 1.6 TDI Highline '11 + Knaus Sudwind 500KU '10 + Unico

cees2
Berichten: 94
Lid geworden op: za 15 okt 2016 17:25

Re: Caravan verzekering

Bericht door cees2 » zo 24 sep 2017 13:11

Op aanraden van mijn dealer, deze heeft ervaringen met het afhandelen van schade's, verzekerd bij UNIVE . Heb in 10 jaar tijd toch wel verschillende schade's gehad en ook een hagelschade van 7500,00 euro en deze werden correct af gewikkeld. Mijn nieuwe LMC caravan weer verzekerd bij UNIVE tegen 10 jaar nieuw waarde en was een van de voordeligste in de premie.
Cees 2

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Caravan verzekering

Bericht door Daphne » zo 24 sep 2017 16:23

RE.gif

Vorig jaar was het niet mogelijk om een nieuwe caravan bij Univé langer dan 5 jaar tegen nieuwwaarde te verzekeren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Caravan verzekering

Bericht door Jan van Vijven » zo 24 sep 2017 16:28

Is nog zo, daarna gaat er een paar % per jaar af.


Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

cees2
Berichten: 94
Lid geworden op: za 15 okt 2016 17:25

Re: Caravan verzekering

Bericht door cees2 » zo 24 sep 2017 23:08

Sorry, het is 5 jaar tegen nieuw waarde en geen 10 jaar.
m.vr.gr.
cees2

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Caravan verzekering

Bericht door karelV » zo 24 sep 2017 23:45

RE.gif

Meeste verzekeringen hanteren tegenwoordig 5 jaar de onze (Delta-Lloyd)is ook van 7 naar 5 gegaan. Geen probleem, kopen we toch gewoon eerder een nieuwe caravan mrgreen.gif awhoea.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

travel
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 sep 2017 21:19
Locatie: Noord Drenthe

Re: Caravan verzekering

Bericht door travel » za 30 sep 2017 20:39

Ik heb een caravan die geen eigen kenteken hoeft en die valt onder de verzekering van de trekauto. Dat geeft me toch geen goed gevoel. Een caravan is geen aanhangwagen.
Doe ik er nu goed aan om de caravan toch maar apart te verzekeren?
Kip Shelter, Kia Niro Hybrid.
Ondanks het feit dat men in deze streek het meest gelukkig is van heel Nederland willen wij toch op pad met de caravan.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Caravan verzekering

Bericht door deusjevo » za 30 sep 2017 21:17

De caravan is alleen WA verzekerd achter de trekauto, niet volledig of gedeeltelijk casco (All Risk)
Als je dat wilt zul je je daarvoor apart moeten verzekeren.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

travel
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 sep 2017 21:19
Locatie: Noord Drenthe

Re: Caravan verzekering

Bericht door travel » za 30 sep 2017 23:25

De Auto is all risk verzekerd. Geldt dat dan niet voor de caravan?
Kip Shelter, Kia Niro Hybrid.
Ondanks het feit dat men in deze streek het meest gelukkig is van heel Nederland willen wij toch op pad met de caravan.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”