acsi card kopen in spanje

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1109
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

acsi card kopen in spanje

Bericht door sindaco » vr 11 aug 2017 14:25

Is er iemand die ervaring heeft in het kopen van een acsi card terwijl je overwintert?
dus als het weer januari wordt en je op de terugweg nog wat acsi campings aandoet ...dan is er een nieuw exemplaar nodig

wij gaan voor het eerst dat doen en ik heb de acsi gebeld en krijg wel een lijst met verkooppunten, maar als ik diverse mails wegstuur zegt men dat ze alleen in het seizoen geopend zijn.

heeft iemand al eens in spanje het acsi boek gekocht en waar?

of op laten sturen??

gr john
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

JaapB

Re: acsi card kopen in spanje

Bericht door JaapB » vr 11 aug 2017 16:23

Gewoon door ACSI of door een kennis oplaten sturen naar je camping in Spanje.
Lijkt me niet zo moeilijK.

Je schrijft dat je op de terugweg wat ACSI campings aan wilt doen.
Hou er rekening mee dat je die vantevoren uitzoekt, want vroeg in het jaar is onderweg niet veel open.
De meesten beginnen pas begin april.

janvijn
Berichten: 627
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: acsi card kopen in spanje

Bericht door janvijn » vr 11 aug 2017 16:40

Wij lieten het in het verleden ook vanuit thuis opsturen naar de camping waar we op dat moment verbleven, werkte prima.
"Jaap"
In Spanje zijn swinters wel veel campings open langs de kust.
Met vriendelijke groet
Jan Vijn

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: acsi card kopen in spanje

Bericht door janoniem » vr 11 aug 2017 16:42

Wanneer je de campingcard gids bedoelt (de campings met Acsi korting in voor- en naseizoen) dan vind ik de app veel handiger.
Dat is allemaal online te regelen en de app toont offline alle gegevens, waarbij je ook kunt filteren op openingstijden.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1109
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: acsi card kopen in spanje

Bericht door sindaco » vr 11 aug 2017 16:53

oke bedankt allemaal voor de info

dan zal het opsturen worden en we weten genoeg campings die het hele jaar open zijn.

alleen vragen ze in maart 2018 het kaartje van 2018.
maar dan wordt het opsturen thumbup.gif of een oud collega met de vrachtwagen die toch regelmatig heel europa doorkruisen vragen we om het mee te nemen.
is een miniem logistiek probleempje. mrgreen.gif

misschien is er nog iemand die in spanje een winkeltje weet die de boekjes en/of kaarten heeft zo rond de jaarwisseling.
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

JaapB

Re: acsi card kopen in spanje

Bericht door JaapB » vr 11 aug 2017 18:31

janvijn schreef:Wij lieten het in het verleden ook vanuit thuis opsturen naar de camping waar we op dat moment verbleven, werkte prima.
"Jaap"
In Spanje zijn swinters wel veel campings open langs de kust.
Met vriendelijke groet
Jan Vijn
Ja dat weet ik.
Maar TS praat over campings op de terugweg.
Ik neem aan dat hij door Frankrijk rijdt.
En daar moet je echt wel zoeken als je er vroeg in het jaar bent.
In Spanje is het geen probleem.

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1109
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: acsi card kopen in spanje

Bericht door sindaco » vr 11 aug 2017 18:40

RE.gif

ook in frankrijk is er heel veel open.
vanaf latour bas elne...camping le florida
na kort stukje rijden in colombiers...camping les peupliers

dan in avignon altijd open
in tournon sur rhone...altijd open
net als je bourg en bresse voorbij bent in st etienne du bois
dan nog 1 in epinal en neufchateau belgie

allemaal acsi en allemaal hele jaar open.

er zijn er heel veel die al vanaf midden februari en begin maart open zijn, maar ook heel veel hele jaar open campings.

en we komen pas weer eind april in nederland terug
gaan een maand of 7 weg.
maar op terugweg dus wel handig met kaartje 2018
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

JaapB

Re: acsi card kopen in spanje

Bericht door JaapB » vr 11 aug 2017 19:22

O, april is totaal geen probleem meer.

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1109
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: acsi card kopen in spanje

Bericht door sindaco » vr 11 aug 2017 19:26

RE.gif

alle eerdere maanden ook niet jaap, want bovengenoemde campings zijn altijd open.
aangezien wij tijd zat hebben en vaak niet meer dan 250-300 km willen rijden liggen deze allemaal op de route en 365 dagen open.

maar het gaat wel goed komen.
ik heb zojuist in cambrils een bedrijf gevonden die ik nog moet mailen en en die was tot 23-12 17 open en van 07-01-2018.
het assig boek staat wel op hun website en als ik meer weet zal ik de link nog wel plaatsen.
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

janvijn
Berichten: 627
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: acsi card kopen in spanje

Bericht door janvijn » vr 11 aug 2017 19:35

RE.gif
Ik twijfel niet of de campings die je noemt in de (over) wintermaanden open zijn. Maar je bent echt de eerste die ik hoor (lees) die zegt dat er in Frankrijk veel campings open zijn in de winter. Dat is toch echt niet onze ervaring, na toch een aantal jaren overwinteren in Spanje / Portugal, in Frankrijk was het altijd zoeken en redelijk grote afstanden afleggen alvorens je weer bij een camping terecht kon.
Met vriendelijke groet
Jan Vijn

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1109
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: acsi card kopen in spanje

Bericht door sindaco » vr 11 aug 2017 20:43

RE.gif

hallo jan

we hebben die campings al redelijk vaak bezocht en afgelopen jaar in het vroege seizoen ook als tussenstops gebruikt.
het lijkt wel zo dat er steeds meer bij komen die heel vroeg of heel laat nog open zijn in het seizoen en ook velen die het hele jaar open zijn.

voor 1 nachtje of 2 is het dan ook geen probleem als niet alles tiptop is en wat minder functioneert.
maar ik denk toch dat je heel goed ook in de toekomst er steeds meer zult vinden.

kijk bij acsi maar eens op de site en typ maar in je vakantie periode en dan geef je in december en januari.

dan komen er ook in frankrijk veel campings naar voren
de link die ik al weer verwijderd heb werkt niet, maar ik vindt tussen 10-12-2017 en 25-01-2018 zomaar 84 campings in frankrijk

niet allemaal perfect passend, maar wel als je een beetje kijkt naar de exacte openingstijden makkelijk in te plannen.
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

eurotrotter
Berichten: 6221
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: acsi card kopen in spanje

Bericht door eurotrotter » vr 11 aug 2017 21:04

janoniem schreef:Wanneer je de campingcard gids bedoelt (de campings met Acsi korting in voor- en naseizoen) dan vind ik de app veel handiger.
Dat is allemaal online te regelen en de app toont offline alle gegevens, waarbij je ook kunt filteren op openingstijden.
Die app is leuk om onderweg een camping te zoeken,maar om op de korting aanspraak te maken zul je toch het kaartje moeten overleggen wat in de gids zit.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6221
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: acsi card kopen in spanje

Bericht door eurotrotter » vr 11 aug 2017 21:11

sindaco schreef:dan nog 1 in epinal
Ik weet er nog een in Plombieres les bains,stukkie vóór Epinal:

https://www.campingcard.nl/frankrijk/lo ... ux-110363/

Geen zwembad,geen animatie,sanitair verouderd maar wel heel schoon,en eeh heel mooie "pelouse" mrgreen.gif ( grasmat)
DE camping is ook "depôt de pain"voor t gehucht,dus iedere ochtend vers brood
In de winter veel gebruikt door langlaufers;je "lauft: vanaf hje voortent zo de natuur in.
Het stadje Plombieres is vergane glorie,maar wel mooi.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: acsi card kopen in spanje

Bericht door janoniem » vr 11 aug 2017 21:12

RE.gif
Oeps, niet aan gedacht, het kaartje zit inderdaad in de gids verwerkt.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

eurotrotter
Berichten: 6221
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: acsi card kopen in spanje

Bericht door eurotrotter » vr 11 aug 2017 21:26

sindaco schreef:Is er iemand die ervaring heeft in het kopen van een acsi card terwijl je overwintert?
dus als het weer januari wordt en je op de terugweg nog wat acsi campings aandoet ...dan is er een nieuw exemplaar nodig

wij gaan voor het eerst dat doen en ik heb de acsi gebeld en krijg wel een lijst met verkooppunten, maar als ik diverse mails wegstuur zegt men dat ze alleen in het seizoen geopend zijn.

heeft iemand al eens in spanje het acsi boek gekocht en waar?

of op laten sturen??

gr john
IK denk dat je ook in het begin van t jaar nog wel met je kaartje van 2017 terecht kunt John.
Ik heb een abbo op de ACSI koringskaart ,en de gidsen ,met daarin het kaartje,vallen hier ook pas in februari of maart op de mat.
Er zijn altijd wel campings die niet meer mee doen of die er bij komen,maar daarvoor raadpleeg ik de site van ACS!.

https://www.campingcard.nl/

Die vind ik duidelijker dan de app.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1109
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: acsi card kopen in spanje

Bericht door sindaco » vr 11 aug 2017 21:53

RE.gif

ja ik kijk ook altijd op de site,
maar ook spaanse kampeermensen kopen deze boekjes van de acsi en dus moet ik er ook een kunnen scoren in spanje dacht ik...en toen dacht ik misschien heeft iemand van het forum dat al eens gedaan.

komt goed Peter
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: acsi card kopen in spanje

Bericht door Stef » vr 11 aug 2017 22:00

De 2 boekjes zijn al in december te verkrijgen en dan door iemand vanuit Nld laten versturen naar jouw camping in Spanje.
Dan kan je hem gelijk gebruiken bij het afrekening op de camping. thumbup.gif

Mvg
Stef
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

eurotrotter
Berichten: 6221
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: acsi card kopen in spanje

Bericht door eurotrotter » za 12 aug 2017 11:06

sindaco schreef:RE.gif

ja ik kijk ook altijd op de site,
maar ook spaanse kampeermensen kopen deze boekjes van de acsi en dus moet ik er ook een kunnen scoren in spanje dacht ik...en toen dacht ik misschien heeft iemand van het forum dat al eens gedaan.

komt goed Peter
Ja ,maar dan koop je waarschijnlijk een boekje wat alle beschrijvingen in het Spaans geeft.
Dan moet je daar weer een woordenboek bij hebben om alles te vertalen,of spreek jij "native Spaans" ??mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

koerier
Berichten: 165
Lid geworden op: za 31 okt 2009 20:45

Re: acsi card kopen in spanje

Bericht door koerier » za 12 aug 2017 11:18

Ik heb laatst ook een de gids in Spanje gekocht.
Gewoon besteld bij de boekhandel, en 1 week later was de bestelling er.
Is wel in het Spaans maar vond dat geen probleem, gaat toch om de openingstijden.

Gr. Marianne
Lmc Luxus 540 D 1999 met mover Truma SR als werkpaard Mercedes Sprinter 208 CDI dubbele cabine 2004.

koerier
Berichten: 165
Lid geworden op: za 31 okt 2009 20:45

Re: acsi card kopen in spanje

Bericht door koerier » za 12 aug 2017 11:29

Vergat te zeggen dat opsturen naar Spanje een zeer dure grap is.
En vergeet het maar om in 2018 met 2017 te betalen.
Kan de camping niet verantwoorden bij Acsi organisatie.
Lmc Luxus 540 D 1999 met mover Truma SR als werkpaard Mercedes Sprinter 208 CDI dubbele cabine 2004.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: acsi card kopen in spanje

Bericht door PMT » za 12 aug 2017 11:35

Vaak liggen de gidsen bij de deelnemende campings ook bij de receptie en kan je ze daar ook kopen, zeker in het voorseizoen. In de gids zit in de binnenflap het kaartje verwerkt. Ik weet het niet zeker maar volgens mij worden ze naast het Nederlands alleen maar in het Engels/Duits en Frans gedrukt en zal je die dus in het buitenland vinden.
Ik heb een paar jaar geleden al aangegeven dat het handiger zou zijn, zeker bij mensen die een meerjarig abonnement hebben en/of de app hebben om de kaart ook digitaal aan te bieden met een verloopdatum erop zodat je die ook als stocard kan opslaan. Het enige nadeel is dat sommige campings nog altijd dat kaartje fysiek willen achterhouden.
Sinds de app gebruik ik de gidsen ook helemaal niet meer. Ook is het tegenwoordig handig dat je de app ook op je pc/laptop offline kunt raadplegen. Niet vergeten thuis de kaarten via wifi apart te downloaden, anders krijg je offline geen resultaat.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: acsi card kopen in spanje

Bericht door PMT » za 12 aug 2017 11:43

@koerier
zag in je reactie dat de gids dus ook in het Spaans is, dan zullen ze dus ook wel in andere talen gedrukt worden dan de 4 die ik noemde.

"Kan de camping niet verantwoorden bij Acsi organisatie"
De camping hoeft niets naar Acsi te verantwoorden, dat is anders bij de camping cheque waar achteraf door de camping aan de organisatie betaald word.
Ik heb ook wel eens 7=6 betaald terwijl dat niet in de gids vermeld stond, dat vond de eigenaar wel aardig op dat moment. Hij schiet er een nacht bij in en dat zal de Acsi een zorg zijn.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4306
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: acsi card kopen in spanje

Bericht door WillyL » zo 13 aug 2017 11:45

Boeken kunnen meestal besteld worden ahv hun isbn . Voor de cc 2017 nl-se versie was dit 978-94-92023-31-5 ( die met de 2 delen).
Allicht kan je begin 2018 het nieuwe nummer zoeken via internet en dit laten bestellen en leveren in een Spaanse boekhandel.
Hopelijk is je Spaans voldoende om dit duidelijk te maken. Allicht moet je een voorschot betalen en vraag ook de leveringstermijn.
Mijn vrouw koopt soms Franse boeken bij de lokale onafhankelijke boekhandel en die blijven heel lang onderweg. Voor engelstalige boeken heeft ze dat probleem niet.

En nog, zou een campinguitbater niet begrijpen dat je begin 2018 geen nieuwe acsi kaart hebt omdat die nog niet lang genoeg beschikbaar zijn?


Ook het laten versturen van enkel het kaartje door familie is een oplossing. Zij kopen in NL het boek, scheuren het kaartje eruit en doen dit op de post naar jou p/a jou verblijfscamping.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1109
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: acsi card kopen in spanje

Bericht door sindaco » zo 13 aug 2017 16:43

bij de caravandealer waar ik gisteren was vertelde men mij dat de nieuwe boeken met kaartjes erin tegen midden december uitkomen.

ik heb een mail weg naar cambrils en hoop daar deze week uitsluitsel te krijgen of die ze ook rond die tijd heeft en dan is het gewoon in cambrils ff stoppen en boekje met kaartje kopen.
spaans wordt steeds beter dus dat gaat wel lukken.

verder is er niets aan de hand, want de meeste campings in januari en februari in spanje hebben ook lage tarieven als je langer staat.
ook in zuid frankrijk zijn er campings die speciaal tarief wel eens aanbieden als je lang staat in het voor of na seizoen.

als ik iets zeker weet van cambrils dan laat ik het hier nog weten en ze zitten gewoon aan de national 340 dus op route
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

eurotrotter
Berichten: 6221
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: acsi card kopen in spanje

Bericht door eurotrotter » zo 13 aug 2017 17:53

RE.gif

Ben je al bij het "gran buffet "geweest?? mrgreen.gif mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”