Caravan Salon Düsseldorf 2017 nieuws

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Caravan Salon Düsseldorf 2017 nieuws

Bericht door Chris » vr 1 sep 2017 23:34

PremiumDiscovery schreef:RE.gif en RE.gif RE.gif
Nee, eenvoudig gasveersysteem, ik zal zondagavond de foto mailen thumbup.gif
O.. ik ben oprecht echt verbaast dit te lezen..
In een Premium geen gasveren onder het bed??
In mijn Sudwind zit dit gewoon standaard in.
En met onze bedopstelling dus dubbel, en dan ook nog zo dat het scharnierpunt verlegd wordt waardoor je beddengoed niet in de knel komt.
Bed omhoog zonder veel inspanning en het blijft gewoon lekker staan..

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Caravan Salon Düsseldorf 2017 nieuws

Bericht door VIP » za 2 sep 2017 02:54

RE.gif

Dat weet jij toch wel, Hobby was de eerste die ze ooit standaard inbouwde, toen hadden ze er bij Knaus nog niet van gehoord.

Alle types en series bij Hobby muv de 650UFf hebben gasveren en niemand die wist waarom alleen de 650UFf ze niet had.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Caravan Salon Düsseldorf 2017 nieuws

Bericht door PD » za 2 sep 2017 07:42

Chris schreef:O.. ik ben oprecht echt verbaast dit te lezen..
In een Premium geen gasveren onder het bed??
Het heeft mij ook altijd verbaasd van de 650 UFf Premium, want die hebben we best vaak bekeken knipoog.gif en het vaker tegen elkaar gezegd.

In onze 540 UL Excellent uit 2010 zaten gasveren onder de enkele bedden en in onze 540 UFe uit 2013 zitten gasveren onder het franse bed, dus we hebben al 7 jaar gasveren in onze Hobby's en dat werkt perfect.
Ik heb dan ook nooit begrepen waarom ze er juist bij de 650 UFf niet in zaten want het Queensbed is een groot (160 cm breed) en dus zwaar bed maar Hobby heeft het zelf nu blijkbaar ook ontdekt awhoea.gif

Ik heb de gasveren gefotografeerd en ze even opgezocht: ze kosten € 19,- per stuk mrgreen.gif en de bedbak moet ik misschien iets versterken met 2x een extra lat... Dat gaat lukken thumbup.gif

Bij BeterBed (hoe toepasselijk in dit geval) zeggen ze dan "Ruimte voor verbetering" aflower.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: Caravan Salon Düsseldorf 2017 nieuws

Bericht door Pino » za 2 sep 2017 19:21

PremiumDiscovery schreef: Ik heb de gasveren gefotografeerd en ze even opgezocht: ze kosten € 19,- per stuk mrgreen.gif en de bedbak moet ik misschien iets versterken met 2x een extra lat... Dat gaat lukken thumbup.gif
Ik houd me aanbevolen voor het gebruikte type. Zal wel modelletje zwaarder moeten worden, want met een topper er op hebben ze net iets meer te tillen.
Of ipv 2 nog een 3e in het midden er bijplaatsen
Maar inderdaad een misser van de afgelopen 5 jaar voor de 650UFf. Dat bed is echt serieus zwaar om te tillen en de aluminium poot er onder te zetten.
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”