Caravan Salon Düsseldorf 2017 nieuws

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Caravan Salon Düsseldorf 2017 nieuws

Bericht door Conradi » do 31 aug 2017 17:38

Ben vandaag geweest, heerlijk achter de file op het parkeertrein aangekomen, de beurs was gezellig rustig.

Niet zo veel echt nieuws eigenlijk. Het lijkt een beetje of de fabrikanten verwachten dat het dit jaar toch wel verkoopt. Dat zie ook aan de beurs. Drie jaar geleden was die nog een paar hallen kleiner. Nu heeft Knaus/Tabbert een hele hal. Ook de stands zijn wat mooier aangekleed dan vorige jaren. Mooi dat het goed gaat, da's altijd goed voor onze hobby :wink:

Tussen het bekende spul drie leuke uitschieters gezien: de Deseo en Travelino van Knaus en de Dethleffs Coco. Helaas is de Coco nog een studiemodel, maar dat zie ik wel staan op de camping.

Naast het gebruikelijke ook eens bij kleine merken als Sterckeman wezen kijken. Die weten in een (relatief) kleine caravan queensbedden te plaatsen. Ze zorgen er daarbij ook voor dat er een zijluik mogelijk blijft om toch onder het bed te komen. Best knap gedaan, jammer dat ze geen bredere en grotere caravans maken.
Ook Kabe weer eens bekeken. Hoewel ik jaren in Zweden gewerkt hebt, herken ik in het interieur nog steeds geen Zweeds design. Op de stand staan alleen grote caravans, vanaf € 50.000 (!), maar ze staan op van die sneue iele pootjes en moeten o.a. de disselafdekking missen. Misschien is zelfs de lucht in de banden bij Kabe een optie.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

koos
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 aug 2010 10:38
Locatie: In het uiterste noorden van het vaste land

Re: Caravan Salon Düsseldorf 2017 nieuws

Bericht door koos » do 31 aug 2017 18:28

En er was ook veel 'extreem' spul te zien om je aan te vergapen. Ik miste ook veel merken. Zo lieten de caravans uit Engeland verstek gaan. Afbeelding
Subaru Forester 2.0 Premium (150 pk, 4WD, CVT) & Kip Starline 47 TRZ (1998) Powrmover/Ultraheat/Therme TT2/Solar 100W

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Caravan Salon Düsseldorf 2017 nieuws

Bericht door Carnavalswiertz » do 31 aug 2017 18:35

Ik ben ook vandaag geweest. De Coco vond ik ook een interessant model en volgens kan met zo in produktie nemen. Ook leuk was een Poolse "ei-caravan". Net plaats voor een soort bed en buiten een keukentje. De tweede had nog een bedtent op het het dak. Ertegenover een soort van caravan waarmee ook kon worden gevaren. Als caravan niks en als boot ook niks nmm.
Bij Alko gevraagd wat de plannen zijn bij het Alko-2link systeem. Ze werken aan een toevoeging waarbij aangegeven wordt in hoeverre de remmen versleten zijn. Het lijkt me nu zo'n geweldige toevoeging. Ik kreeg daarop een enquete met welke functionaliteiten de linkbox zou moeten uitgebreid.
Verder natuurlijk alle grote cv merken bezocht.
Ik heb eindelijk ook de camper gevonden die ik wel zou willen hebben.
Afbeelding


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Ferdi

Re: Caravan Salon Düsseldorf 2017 nieuws

Bericht door Ferdi » do 31 aug 2017 19:07

re, re, Engelse caravans zijn er wel, Swift en Sprite zijn op de beurs aanwezig.

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Caravan Salon Düsseldorf 2017 nieuws

Bericht door Carnavalswiertz » do 31 aug 2017 19:23

Nog enkele "hap-snap" toevoegingen. De nieuwe dubbelasser van PD bekeken. Idd waanzinnig mooie caravan. Als ik het goed begrepen heb wordt bij PD de douche omgebouwd tot hangkast wat mij zinvol lijkt (ik douch sowieso op campings niet in de caravan).
Ten tweede: Eriba/Hymer is mooi maar wel erg duur met name de SL en de S serie. Iemand een idee waarom? Veel componenten zijn "standaard".


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Volvodriver

Re: Caravan Salon Düsseldorf 2017 nieuws

Bericht door Volvodriver » do 31 aug 2017 19:34

RE.gif
Dat zijn eigenlijk de opvolgers van de Solifer caravans met onder andere Alde verwarming.

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Caravan Salon Düsseldorf 2017 nieuws

Bericht door Carnavalswiertz » do 31 aug 2017 19:42

@Volvodriver: goed punt Alde systeem (vloer en radiators) is natuurlijk duur.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Ferdi

Re: Caravan Salon Düsseldorf 2017 nieuws

Bericht door Ferdi » do 31 aug 2017 19:46

Truma level control is ook een handig hulpmiddel wat de inhoud van de gasfles doorgeeft via I-net naar bijvoorbeeld je smartphone.
http://www.promobil.de/truma-level-cont ... as-vorrat/
https://youtu.be/J_06tWSfPpo

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Caravan Salon Düsseldorf 2017 nieuws

Bericht door Chris » do 31 aug 2017 20:25

koos schreef:En er was ook veel 'extreem' spul te zien om je aan te vergapen. Ik miste ook veel merken. Zo lieten de caravans uit Engeland verstek gaan. Afbeelding
Nou.. weet je wat...
Doe mij dat kleine rooie dingetje daar maar.
Ik neem hem wel mee na de beurs, hoeven jullie er niet meer op te letten..
Jullie hebben het druk zat met die mega camper..

love.gif love.gif love.gif love.gif love.gif love.gif
Chris

(mn droom.. een rooie cabrio... maakt absoluut niet uit watvooreen...deze is wel goed.) awhoea.gif awhoea.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Caravan Salon Düsseldorf 2017 nieuws

Bericht door Conradi » do 31 aug 2017 20:45

Carnavalswiertz schreef:Ten tweede: Eriba/Hymer is mooi maar wel erg duur met name de SL en de S serie. Iemand een idee waarom? Veel componenten zijn "standaard".
Het caravan is toch wat meer dan wat componenten en een piepschuim doos. Kijk maar eens naar de afwerking van de S/SL/GL-caravans en de gebruikte materialen. Die is tip-top. In de S zelfs over-de-top met het gespannen plafond en zo. Verder is het raum+system ook niet goedkoop, oa dure profielen en bewerkelijke montage. Ook de PUAL-dakconstuctie (afkomstig van campers) is niet goedkoop. Of je het nodig hebt, is natuurlijk een tweede.

En tja, wat is duur? De Adria Alpina start ook bij 35K (!), daar heb je al een knaap van een SL/GL voor :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Caravan Salon Düsseldorf 2017 nieuws

Bericht door VIP » do 31 aug 2017 20:58

Ik stond een paar weken geleden in Eriba Nova SL, deed een kastje open en zag dit was eerlijk gezegd verbaasd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Caravan Salon Düsseldorf 2017 nieuws

Bericht door Chris » do 31 aug 2017 21:43

RE.gif
Nou zeg, dat kan je wel zeggen.
Ik snap dat de ronding in het dak/zijwand ergens moet zitten, maar zo...miss. kabels erachter..
Beetje knullig voor zoveel geld is het wel, beetje erg veel schroeven, prutserig zeg.
Ik stond laatst ook in een Eriba, dubbel bed versie, met echt behang tegen de wand achter het bed..
Dat liet bij een dealer al los...hele punt hing naar beneden...
t'Mag wat kosten... hebben ze misschien nodig voor de garantieklachten?

Mzzl.
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Caravan Salon Düsseldorf 2017 nieuws

Bericht door Paul » do 31 aug 2017 22:02

Er stond genoeg extreem spul op de beurs.
Vooral bij de campers.
Vond ook nog een mooie op de parkeerplaats die ongeveer 10 parkeerplekken innam :)

Alleen jammer dat die kabe tower er niet stond, of ik kon hem niet vinden.AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Caravan Salon Düsseldorf 2017 nieuws

Bericht door PD » do 31 aug 2017 22:55

Carnavalswiertz schreef:De nieuwe dubbelasser van PD bekeken. Idd waanzinnig mooie caravan. Als ik het goed begrepen heb wordt bij PD de douche omgebouwd tot hangkast wat mij zinvol lijkt (ik douch sowieso op campings niet in de caravan).
Thanx, wij gaan morgen ook onze nieuwe hut bewonderen haphop.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Caravan Salon Düsseldorf 2017 nieuws

Bericht door Conradi » do 31 aug 2017 23:12

RE.gif
Yep, ik ben ook even naar Hobby gelopen om 'm te bekijken. Man, man, Lady krijgt een chique vakantie-appartement thumbup.gif
Een queensbed staat bij Mrs. Conradi al op het verlanglijstje voor een volgende keer, alleen icm met badkamer dus waarschijnlijk dwars.

Trouwens ook de 560WFU van willianv bekeken, die is ook erg mooi.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Jeroent83
Berichten: 688
Lid geworden op: di 6 jan 2015 08:14
Locatie: Venray

Re: Caravan Salon Düsseldorf 2017 nieuws

Bericht door Jeroent83 » do 31 aug 2017 23:48

Ik merk dat mijn vriendin de just wel de behoefte heeft om in de caravan te douchen als dat zou kunnen. Nu was ik zo naar de Adria's aan het kijken en die douches zijn erg ruim, voor caravan begrippen. Conradi, gebruiken jullie de douche ? en zo ja hoe bevalt dat ?

Stiekem ook wel erg gescharmeerd van de 613UT love.gif wat maken ze tegenwoordig mooie caravans.
BMW 340i Touring + Adria Adora 613 UT

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Caravan Salon Düsseldorf 2017 nieuws

Bericht door PD » vr 1 sep 2017 07:55

RE.gif RE.gif
Thanx, we hebben ook nog even getwijfeld over de Premium 660 WFU maar behalve dat we dan via een Duitse dealer moesten kopen, heeft het bed het van de badkamer gewonnen, misschien onbekend-onbemind... Ik heb slechts "strijd" met 1 dame, jij met 3 whistle.gif

Zometeen naar Düsseldorf thumbup.gif
Belangrijkte nieuws lijkt te zijn dat je voor veel caravans naar Duitse dealers moet :(
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Caravan Salon Düsseldorf 2017 nieuws

Bericht door VIP » vr 1 sep 2017 08:16

Chris schreef:RE.gif
Nou zeg, dat kan je wel zeggen.
Ik snap dat de ronding in het dak/zijwand ergens moet zitten, maar zo...miss. kabels erachter..
Beetje knullig voor zoveel geld is het wel, beetje erg veel schroeven, prutserig zeg.
Ik stond laatst ook in een Eriba, dubbel bed versie, met echt behang tegen de wand achter het bed..
Dat liet bij een dealer al los...hele punt hing naar beneden...
t'Mag wat kosten... hebben ze misschien nodig voor de garantieklachten?

Mzzl.
Chris

Voor wat betreft die kabels heb ik ook aangedacht, maar dan zijn er toch veel mooiere oplossingen op de markt.....
Porsche + Tabbert

arnovariante

Re: Caravan Salon Düsseldorf 2017 nieuws

Bericht door arnovariante » vr 1 sep 2017 08:42

Conradi schreef:RE.gif
Yep, ik ben ook even naar Hobby gelopen om 'm te bekijken. Man, man, Lady krijgt een chique vakantie-appartement thumbup.gif
Een queensbed staat bij Mrs. Conradi al op het verlanglijstje voor een volgende keer, alleen icm met badkamer dus waarschijnlijk dwars.

Trouwens ook de 560WFU van willianv bekeken, die is ook erg mooi.
Met deze wensen (en die van ons) zie ik momenteel grote mogelijkheden bij de Dethleffs 650 RQT.
Flink queensbed, grote keuken en een flinke badkamer.
Ben je daar ook geweest?

koos
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 aug 2010 10:38
Locatie: In het uiterste noorden van het vaste land

Re: Caravan Salon Düsseldorf 2017 nieuws

Bericht door koos » vr 1 sep 2017 09:08

Ik heb 2 nachten op de "camping" bij de Salon gestaan. Is goed te doen. Er is een water tappunt, de plee wordt gratis geleegd door een Thetford automaat en er is een feestent waar genoeg (vette) Duitse happen te krijgen zijn. En vanaf de parkeerplaats ben je binnen 15 minuten met de gratis pendelbus op de beurs.

Ik ben wel blij met mijn boordaccu en zonnepanelen. Op dit soort plaatsen ideaal.

Ik kan het aanraden voor als je meerdere dagen de beurs wilt bezoeken en er niet vlakbij woont.
Subaru Forester 2.0 Premium (150 pk, 4WD, CVT) & Kip Starline 47 TRZ (1998) Powrmover/Ultraheat/Therme TT2/Solar 100W

koos
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 aug 2010 10:38
Locatie: In het uiterste noorden van het vaste land

Re: Caravan Salon Düsseldorf 2017 nieuws

Bericht door koos » vr 1 sep 2017 09:16

Nog een aanvulling. Er zijn ook douches en toiletten vokdoende aanwezig. En op bepaalde plaatsen ook stroom. Ik heb zelf van deze voorzieningen geen gebruik gemaakt. Maar de oosterburen hebben het goed geregeld. Moet ook wel want er staan meer dan 1000 campers.
Subaru Forester 2.0 Premium (150 pk, 4WD, CVT) & Kip Starline 47 TRZ (1998) Powrmover/Ultraheat/Therme TT2/Solar 100W

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Caravan Salon Düsseldorf 2017 nieuws

Bericht door Conradi » vr 1 sep 2017 15:40

Jeroent83 schreef:Conradi, gebruiken jullie de douche ? en zo ja hoe bevalt dat ?
Dat bevalt super! Ooit een keer een caravan uit de showroom gekocht die dat toevallig had, nu wil mrs. Conradi net anders meer :wink:
De dames (ik heb twee dochters) kunnen er ook alle spullen kwijt,.

Afbeelding
PremiumDiscovery schreef:..misschien onbekend-onbemind... Ik heb slechts "strijd" met 1 dame, jij met 3 whistle.gif
Ha ha, strijd zou ik het niet noemen, maar een caravan is, in tegenstelling tot thuis, toch een beetje voor iedereen wat zogezegd :wink:
arnovariante schreef:Met deze wensen (en die van ons) zie ik momenteel grote mogelijkheden bij de Dethleffs 650 RQT.
Flink queensbed, grote keuken en een flinke badkamer.
Ik ben wel bij Dethleffs geweest, maar die heb ik helaas niet gezien. Nu heeft Dethleffs niet alles staan, ze hebben dit jaar met de opzet van de stand meer voor speelsheid dat voor caravan-pakhuis gekozen.
Overigens probeer ik me te 'beperken' tot een enkelas, zoals de Eriba Sl/GL 590
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Caravan Salon Düsseldorf 2017 nieuws

Bericht door EricS » vr 1 sep 2017 16:24

Blijkbaar is er een markt voor de grote luxe campers...

deze zagen wij 's avonds laat op een Aire, enkele dagen later zagen we hem nogmaals, een sportboot was net op de aahanger geladen, helaas geen foto van..
luxecamper.JPG
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Caravan Salon Düsseldorf 2017 nieuws

Bericht door PD » vr 1 sep 2017 17:33

love.gif
Toch nog iets nieuws aan de 2018 ontdekt: de liftbediening van het queensbed, die gaan we op onze ook laten installeren thumbup.gif
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (156.67 KiB) 1407 keer bekeken
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Ferdi

Re: Caravan Salon Düsseldorf 2017 nieuws

Bericht door Ferdi » vr 1 sep 2017 18:00

Hoe ziet dat eruit?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”