de eerste keer met sleurhut.
de eerste keer met sleurhut.
We zijn weer terug van een lang weekend naar camping witterzomer bij Assen. De caravan uitgeprobeerd en de eerste rit met de combi. De bus moest er pittig an trekken heb ik het idee ondanks de 200 pk maar dat is misschien normaal ivm het gewicht. Totaal zat ik op treingewicht van rond de 5300 kg. Verder had je eigenlijk geen besef, behalve het wiegen dan, dat je hut erachter hebt want hij ligt heel stabiel. Verbruik ligt rond de 1 op 6/7. Het inhalen met 100 lukt maar neemt best tijd en ingehaald worden door bussen is geen probleem.
Het slapen viel mee ondanks dat we op de eethoek sliepen maar we waren de kussens vergeten Voor de kinderen hadden we ze wel en deze sliepen met 4 man naast elkaar wat volgens verwachting niet vlekkeloos verliep. Tja kinderen he, de meeste weten hoe dat gaat.
We hadden nu mooi weer en hebben de omnistore gebruikt maar daar blijf je s'avonds niet lang zitten ivm de temperatuur. We moeten de unico nog uitproberen maar dat komt nog wel. Nog ff n sfeer plaatje
Mvg Frank
Het slapen viel mee ondanks dat we op de eethoek sliepen maar we waren de kussens vergeten Voor de kinderen hadden we ze wel en deze sliepen met 4 man naast elkaar wat volgens verwachting niet vlekkeloos verliep. Tja kinderen he, de meeste weten hoe dat gaat.
We hadden nu mooi weer en hebben de omnistore gebruikt maar daar blijf je s'avonds niet lang zitten ivm de temperatuur. We moeten de unico nog uitproberen maar dat komt nog wel. Nog ff n sfeer plaatje
Mvg Frank
- Bijlagen
-
- IMG_2824.JPG (28.93 KiB) 1919 keer bekeken
Vw multivan/ camper 198 pk 466 nm, Tabbert puccini 655 E met n hele waslijst aan opties. Voortent Unico genua 320 met kuipzeil.
Re: de eerste keer met sleurhut.
Leuk om je ervaring te lezen Veerman. Ik vind het heel knap dat je de caravan in april al geleverd kreeg en nu pas de eerste rit maakt. Wat een zelfbeheersing
Het is een flinke combinatie dus je gevoel van wiegen tijdens het rijden begrijp ik wel.
Het is een flinke combinatie dus je gevoel van wiegen tijdens het rijden begrijp ik wel.
Volkswagen Passat Variant 2.0FSI | Hobby 490 KMF | Truma SX | Victron PPP 20Ah | Truma Saphir Comfort rc
Re: de eerste keer met sleurhut.
Fijn dat je eerste vakantie goed bevallen is
200 pk vind ik ook wel wat mager voor 5,3 ton treingewicht; onze vorige Disco had dit ook en nu met de huidige Disco en 306 pk rijdt het een stuk ontspannener. Is de auto te tunen
200 pk vind ik ook wel wat mager voor 5,3 ton treingewicht; onze vorige Disco had dit ook en nu met de huidige Disco en 306 pk rijdt het een stuk ontspannener. Is de auto te tunen
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: de eerste keer met sleurhut.
mooie combi
Dat wiegen is bij een tandem normaal gesproken minder dan bij een enkelasser.
Het verbruik is gelet op het treingewicht niet extreem.
Wij zijn met de Touareg in de Zwitserland onderweg en het gemm. verbruik als combi ligt nu 1 op 8,5 terwijl ik 1 op 6 had verwacht. (met heel veel binnendoor rijden).
Wat het verbruik ook is, als ie leeg is gewoon weer tanken anders sta je stil.
Dat wiegen is bij een tandem normaal gesproken minder dan bij een enkelasser.
Het verbruik is gelet op het treingewicht niet extreem.
Wij zijn met de Touareg in de Zwitserland onderweg en het gemm. verbruik als combi ligt nu 1 op 8,5 terwijl ik 1 op 6 had verwacht. (met heel veel binnendoor rijden).
Wat het verbruik ook is, als ie leeg is gewoon weer tanken anders sta je stil.
Laatst gewijzigd door VIP op wo 9 aug 2017 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Porsche + Tabbert
Re: de eerste keer met sleurhut.
PremiumDiscovery schreef:Fijn dat je eerste vakantie goed bevallen is
200 pk vind ik ook wel wat mager voor 5,3 ton treingewicht; onze vorige Disco had dit ook en nu met de huidige Disco en 306 pk rijdt het een stuk ontspannener. Is de auto te tunen
Deze moet al getuned zijn, standaard is er geen 200PK.
Porsche + Tabbert
Re: de eerste keer met sleurhut.
Mooi je eerste ervaring zit erop met deze prachtige combi
Weet ook het koppel van de bus, dat zegt meer dan het vermogen?
Weet ook het koppel van de bus, dat zegt meer dan het vermogen?
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
Re: de eerste keer met sleurhut.
PremiumDiscovery schreef:Fijn dat je eerste vakantie goed bevallen is
200 pk vind ik ook wel wat mager voor 5,3 ton treingewicht; onze vorige Disco had dit ook en nu met de huidige Disco en 306 pk rijdt het een stuk ontspannener. Is de auto te tunen
200 pk voor deze transporter/camper bus T5/6 is meer dan voldoende ! En ik kan het weten , want ik trek zelf hetzelfde gewicht dwars door europa, maar dan met 175 pk ( 2 ltr T6 ) en geen enkel probleem , maar het kan altijd beter ( met een disco ) wel altijd trekken met respect voor het materiaal.
Ik rij zelf met een lange wielbasis en heb geen enkel last van wiegen of andere instabiliteit. Gewoon strak voorruit.
Mvg
Stef
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"
-
- Berichten: 2180
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: de eerste keer met sleurhut.
Zal het tegenvallen een beetje liggen aan het rijden met een te laag toerental.
Koppelkromme is tegenwoordig best vlak bij een turbodiesel.
Dus als je daar bij het toerental rijd vlak voor hij weer daalt levert de motor ook veel
meer vermogen dan bij zeg maar 1800 toeren.
zo werd het vroeger ook altijd gebracht door een gerenommeerd 4WD blad.
Bij als het toerental dan zakt bij een klim dan zat je nog steeds in het maximale koppel gebied.
Eric
Koppelkromme is tegenwoordig best vlak bij een turbodiesel.
Dus als je daar bij het toerental rijd vlak voor hij weer daalt levert de motor ook veel
meer vermogen dan bij zeg maar 1800 toeren.
zo werd het vroeger ook altijd gebracht door een gerenommeerd 4WD blad.
Bij als het toerental dan zakt bij een klim dan zat je nog steeds in het maximale koppel gebied.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: de eerste keer met sleurhut.
De bus is getuned met 466 nm. Droom is n discovery met 7 zitplaatsen maar het kostenplaatje is ff teveel.
Ik had n kogeldruk van 102 kg en moest daar best moeite voor doen. Ik mag nog 200 kg extra laden in de hut maar dan kom ik over het treingewicht van 5300 kg heen. Bus mag nog 100 kg laden als ik de kogeldruk meereken.
Mvg Frank
Ik had n kogeldruk van 102 kg en moest daar best moeite voor doen. Ik mag nog 200 kg extra laden in de hut maar dan kom ik over het treingewicht van 5300 kg heen. Bus mag nog 100 kg laden als ik de kogeldruk meereken.
Mvg Frank
Vw multivan/ camper 198 pk 466 nm, Tabbert puccini 655 E met n hele waslijst aan opties. Voortent Unico genua 320 met kuipzeil.
Re: de eerste keer met sleurhut.
Hoi Frank.
De eerste keer is altijd een verrassing he.
Dat was ook onze ervaring...
Ik was gisteren nog even mij de K te H... effe koffieleuten en ouwenelen over onze eerste grote trip.
Daar denken ze idd. wel in PK's en Nm, maar benzine of diesel... ja dat moet er gewoon in.
Hoeveel.. nou dat hangt van de zwaarte van jou rechtervoet af..
Fijn dat de hut bevalt...
Chris
De eerste keer is altijd een verrassing he.
Dat was ook onze ervaring...
Ik was gisteren nog even mij de K te H... effe koffieleuten en ouwenelen over onze eerste grote trip.
Daar denken ze idd. wel in PK's en Nm, maar benzine of diesel... ja dat moet er gewoon in.
Hoeveel.. nou dat hangt van de zwaarte van jou rechtervoet af..
Fijn dat de hut bevalt...
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.