Weer terug naar een KMFE (stapelbed)

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Weer terug naar een KMFE (stapelbed)

Bericht door willianv » do 3 aug 2017 12:22

Hoi,

Nadat vorig jaar onze 2014 hobby 560 kmfe excellent totalloss is gegaan met de hagelschade in het zuiden, hebben wij een 540 UFE Excellent 2016 gekocht.

Nu merken we dat onze dochter van 11 echt niet in een tent wil slapen, haar broertje van 8 gaat wel regelmatig in de tent slapen.
Ikzelf verlang terug naar de oude caravan, de 20 cm binnenruimte die ik heb moeten inleveren voelt toch veel meer aan dan verwacht. Ook vind ik het prettig dat wij binnen gewoon kunnen zitten als er 1 of 2 kinderen in de caravan slapen.

Dus ik ben weer op zoek naar een KMFE versie.

Uiteraard ben ik weer gaan kijken naar de 560 kmfe maar in de showroom zag ik ook een 650 KMFE staan. Wat een mooie caravan is dat zeg (beiden in de luxe edition).

Ik ben nu dus erg aan het twijfelen of het de enkel- of tandemasser gaat worden.

Wel moet de P1 volautomaat mover overgebouwd worden alsmede de dometic dakairco B2200. Uit andere draadjes begrijp ik dat een 4x4 mover een betere keuze is, maar ik ga het eerst hier mee proberen.

De auto die de 560 of 650 KMFE gaat trekken is onze S-Max 2.2 TDCi getuned naar 260 pk en 450 Nm, max. trekgewicht 2000 kg.

Iemand ervaring met het 650 KMFE model? Hoe bevalt deze?
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Weer terug naar een KMFE (stapelbed)

Bericht door Conradi » do 3 aug 2017 12:57

Geen ervaring met een 650, maar ik wil je andere raad geven.

Geen idee hoelang je met een caravan doet, maar je dochter zit tegen de pubertijd aan. Als ze volgend jaar naar de middelbare gaat maakt ze letterlijk en figuurlijk een groeispurt.

Kortom, ik zou voor een indeling kiezen waar ze binnen kunnen slapen, maar zonder stapelbed. Dan hou je straks geen stapelaar over....
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Weer terug naar een KMFE (stapelbed)

Bericht door Daphne » do 3 aug 2017 13:09

RE.gif

Ervaringsdeskundige? mrgreen.gif Maar wel een goed punt. Dit is de leeftijd dat er veel verandert, vooral als ze eenmaal naar het voortgezet onderwijs gaan.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Weer terug naar een KMFE (stapelbed)

Bericht door Conradi » do 3 aug 2017 13:48

Yep, twee puberdochters die nog altijd wat graag meegaan. Wilden ook plots een eigen tent :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Weer terug naar een KMFE (stapelbed)

Bericht door PD » do 3 aug 2017 13:54

Een 650 KMFe is inderdaad een geweldige indeling voor een jong gezin; niet alleen hebben de kids hun stapelbedden maar ook een eigen zitje thumbup.gif

Net als Conradi vraag ik me wel af hoe lang jullie kids er nog in willen slapen... of je moet het geen probleem vinden om over 2 a 3 jaar weer een andere indeling aan te schaffen knipoog.gif Na de 650 KMFe dan een 650 UMFe knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: Weer terug naar een KMFE (stapelbed)

Bericht door Taan » do 3 aug 2017 14:07

Een stapelbed zit toch niet ineens in de weg als er niet meer op geslapen wordt? Ik begrijp de noodzaak om dan een andere caravan te kopen niet zo.
Voor onderweg of trekvakanties is het ook alleen maar makkelijk.
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Weer terug naar een KMFE (stapelbed)

Bericht door Carnavalswiertz » do 3 aug 2017 14:12

En sommige stapelbedden (zoals bij LMC) kunnen 80 kg hebben.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Weer terug naar een KMFE (stapelbed)

Bericht door Daphne » do 3 aug 2017 14:20

Taan schreef:Een stapelbed zit toch niet ineens in de weg als er niet meer op geslapen wordt? Ik begrijp de noodzaak om dan een andere caravan te kopen niet zo.
Voor onderweg of trekvakanties is het ook alleen maar makkelijk.
Als de kinderen eenmaal hun eigen gang gaan, ben je toe aan een caravan voor volwassenen. knipoog.gif
Wij hebben het hier ook ervaren. De kinderen gebruikten zelfs voor een enkele overnachting hun tentje (Quechua). En bij slecht weer was de rondzit ook zo omgebouwd tot slaapplek. Een niet gebruikt stapelbed wordt een opslagplaats voor allerlei "troep" die je eigenlijk liever niet in het zicht wil hebben. Maar dat zal voor iedereen anders zijn.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Weer terug naar een KMFE (stapelbed)

Bericht door Micky » do 3 aug 2017 14:22

Taan schreef:Een stapelbed zit toch niet ineens in de weg als er niet meer op geslapen wordt? Ik begrijp de noodzaak om dan een andere caravan te kopen niet zo.
Voor onderweg of trekvakanties is het ook alleen maar makkelijk.
Wij hebben ook 4 jaar onze caravan met stapelbed gebruikt terwijl we maar 1 kind hadden, nu is onze oudste 8 en het wordt geen stapelbed meer de volgende vind het dan te onpraktisch en je mist bovenkastjes.

De oudste van 8 slaapt nu al liever in een eigen tent en heeft in het voorseizoen in de uitbouw geslapen. Ze wilde nu ook in haar eigen tent maar dat vonden we zelf hier in Zuid Frankrijk wat te vroeg.

Denk dat vanaf volgend jaar het stapelbed volledig overbodig is geworden.

Ik zou TS ook aanraden niet nogmaals een andere aanschaf met stapelbed te doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Weer terug naar een KMFE (stapelbed)

Bericht door RichTrip » do 3 aug 2017 15:03

Zijn begonnen met caravannen toen de oudste 1 jaar oud was. Nu zijn de boys 11 en 14. Nooit geen stapelbed gehad, ook nooit behoefte aan gehad.

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: Weer terug naar een KMFE (stapelbed)

Bericht door Taan » do 3 aug 2017 15:37

Micky schreef:
Taan schreef:Een stapelbed zit toch niet ineens in de weg als er niet meer op geslapen wordt? Ik begrijp de noodzaak om dan een andere caravan te kopen niet zo.
Voor onderweg of trekvakanties is het ook alleen maar makkelijk.
Wij hebben ook 4 jaar onze caravan met stapelbed gebruikt terwijl we maar 1 kind hadden, nu is onze oudste 8 en het wordt geen stapelbed meer de volgende vind het dan te onpraktisch en je mist bovenkastjes.

De oudste van 8 slaapt nu al liever in een eigen tent en heeft in het voorseizoen in de uitbouw geslapen. Ze wilde nu ook in haar eigen tent maar dat vonden we zelf hier in Zuid Frankrijk wat te vroeg.

Denk dat vanaf volgend jaar het stapelbed volledig overbodig is geworden.

Ik zou TS ook aanraden niet nogmaals een andere aanschaf met stapelbed te doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Ik geloof nooit dat je in een 560 of 650 kastruimte te kort komt. Zelfs in mijn caravan hou ik ruimte over.
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

Stigter
Berichten: 1132
Lid geworden op: ma 18 nov 2013 23:45
Locatie: Midden Nederland

Re: Weer terug naar een KMFE (stapelbed)

Bericht door Stigter » do 3 aug 2017 15:55

Moet het hobby zijn? Onze knaus bijvoorbeeld heeft een Frans bed, middenzit en achterin een enkele treinzit met bovenkast neer te klappen als slaapplaats. Voor nu prima later zien we wel weer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Groet Arnold

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Weer terug naar een KMFE (stapelbed)

Bericht door Chris » do 3 aug 2017 16:37

Daphne schreef:
Taan schreef:Een stapelbed zit toch niet ineens in de weg als er niet meer op geslapen wordt? Ik begrijp de noodzaak om dan een andere caravan te kopen niet zo.
Voor onderweg of trekvakanties is het ook alleen maar makkelijk.
Als de kinderen eenmaal hun eigen gang gaan, ben je toe aan een caravan voor volwassenen. knipoog.gif
Wij hebben het hier ook ervaren. De kinderen gebruikten zelfs voor een enkele overnachting hun tentje (Quechua). En bij slecht weer was de rondzit ook zo omgebouwd tot slaapplek. Een niet gebruikt stapelbed wordt een opslagplaats voor allerlei "troep" die je eigenlijk liever niet in het zicht wil hebben. Maar dat zal voor iedereen anders zijn.
Hier idem.
Stapelbed was ineens opslag voor zooi geworden.
Dochterlief haar eigen domein, wij een andere hut. (Indeling nu 500EU)
Ook ons comfort is belangrijk.
En onderweg is er voor dochterlief nog steeds de hele rondzit om te slapen...

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Weer terug naar een KMFE (stapelbed)

Bericht door Micky » do 3 aug 2017 17:42

Taan schreef:
Micky schreef:
Taan schreef:Een stapelbed zit toch niet ineens in de weg als er niet meer op geslapen wordt? Ik begrijp de noodzaak om dan een andere caravan te kopen niet zo.
Voor onderweg of trekvakanties is het ook alleen maar makkelijk.
Wij hebben ook 4 jaar onze caravan met stapelbed gebruikt terwijl we maar 1 kind hadden, nu is onze oudste 8 en het wordt geen stapelbed meer de volgende vind het dan te onpraktisch en je mist bovenkastjes.

De oudste van 8 slaapt nu al liever in een eigen tent en heeft in het voorseizoen in de uitbouw geslapen. Ze wilde nu ook in haar eigen tent maar dat vonden we zelf hier in Zuid Frankrijk wat te vroeg.

Denk dat vanaf volgend jaar het stapelbed volledig overbodig is geworden.

Ik zou TS ook aanraden niet nogmaals een andere aanschaf met stapelbed te doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Ik geloof nooit dat je in een 560 of 650 kastruimte te kort komt. Zelfs in mijn caravan hou ik ruimte over.
Jij weet niet wat wij allemaal aan kleding meenemen, maar geloof me, als wij nu wel kastjes achter hadden we ook ook nog veel te weinig kastjes voor de kleding :oops:

we hebben nu een hele hangkast omgebouwd tot legkast en 2 grote bakken kleding op het bed achter staan knipoog.gif dus Ja, WIJ missen die ruimte wel
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: Weer terug naar een KMFE (stapelbed)

Bericht door Taan » do 3 aug 2017 17:46

Jij hebt dan ook geen 560 of 650
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Weer terug naar een KMFE (stapelbed)

Bericht door Micky » do 3 aug 2017 18:04

Nee maar wel een 7.2 meter opbouw Tabbert gehad, maar het gaat hier niet om mijn caravan, ik geef hierboven alleen advies op basis van mijn idee en ervaring omdat wij nu wel een stapelbed hebben en een kind wat langzaam overgaat naar slapen in een tent ipv in de caravan ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Weer terug naar een KMFE (stapelbed)

Bericht door erichendri » do 3 aug 2017 18:56

Nadeel van een stapelbed caravan is een klein rondzitje.
Tenminste, dat zie ik wel eens op internetsites/indelingen.
Moet je inderdaad al ze groter zijn weer shoppen.
Of had de 650 hier geen last van.
Oh ja, je bedoelt denk ik 160 pk, vind 260 wel heeeel erg veel voor een 2.2 dsl.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7067
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Weer terug naar een KMFE (stapelbed)

Bericht door karelV » do 3 aug 2017 19:18

Leeftijd voor wat betreft dochter in de caravan slapen is voor ons een punt waar wij niet onderuit komen. Dochter is 23 jaar en heeft een lichte beperking en durft absoluut niet in een tent(je) te slapen zonder dat daar iemand bij ligt.
Ben dus al heel wat jaren op zoek naar een caraven met een derde vast bed. Dit is bij sommige type caravans wel te realiseren b.v. bij de 545 KMFe van Hobby. Dan wordt van het stapelbed 1bed gemaakt bij de dealer want vanaf fabriek doen ze dit ook niet, maar..............dan komt het ik wil dan ook maar 1 raam die op dezelfde gelijke hoogte zit als b.v. de middenzit en dat is nou net wat niet gerealiseerd kan worden vanaf fabriek en ik wil dus gewoon geen 2 ramen aan die zijkant maar 1 raam dus. boos.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1199
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: Weer terug naar een KMFE (stapelbed)

Bericht door fortissimo » do 3 aug 2017 19:38

RE.gif

Misschien is dit iets Kabe Imperial 600 E TDL. Hoogslaper aan de andere zijde dan het bed. Valt het raam minder op.

Kabe Imperial 780 TDL Rondzit en treinzit. Kan je 1 van de twee gebruiken als bed en op de andere zitten.

Ben alleen bang dat je altijd in de grotere caravans dan uit gaat komen.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

RP 650 KMFE
Berichten: 196
Lid geworden op: do 15 dec 2016 07:53

Re: Weer terug naar een KMFE (stapelbed)

Bericht door RP 650 KMFE » do 3 aug 2017 19:58

willianv schreef:Hoi,

Nadat vorig jaar onze 2014 hobby 560 kmfe excellent totalloss is gegaan met de hagelschade in het zuiden, hebben wij een 540 UFE Excellent 2016 gekocht.

Nu merken we dat onze dochter van 11 echt niet in een tent wil slapen, haar broertje van 8 gaat wel regelmatig in de tent slapen.
Ikzelf verlang terug naar de oude caravan, de 20 cm binnenruimte die ik heb moeten inleveren voelt toch veel meer aan dan verwacht. Ook vind ik het prettig dat wij binnen gewoon kunnen zitten als er 1 of 2 kinderen in de caravan slapen.

Dus ik ben weer op zoek naar een KMFE versie.

Uiteraard ben ik weer gaan kijken naar de 560 kmfe maar in de showroom zag ik ook een 650 KMFE staan. Wat een mooie caravan is dat zeg (beiden in de luxe edition).

Ik ben nu dus erg aan het twijfelen of het de enkel- of tandemasser gaat worden.

Wel moet de P1 volautomaat mover overgebouwd worden alsmede de dometic dakairco B2200. Uit andere draadjes begrijp ik dat een 4x4 mover een betere keuze is, maar ik ga het eerst hier mee proberen.

De auto die de 560 of 650 KMFE gaat trekken is onze S-Max 2.2 TDCi getuned naar 260 pk en 450 Nm, max. trekgewicht 2000 kg.

Iemand ervaring met het 650 KMFE model? Hoe bevalt deze?
Hoi Willianv,

Wij hebben sinds dit jaar een Hobby 650 kmfe de luxe edition. De caravan valt ons heel goed mee, zeeën van ruimte, een 1,6m breedt Frans bed. De kids 3 en 6 vinden het ook geweldig (wij zijn net terug van Kroatië). Ik kan hem alleen maar aanbevelen thumbup.gif .
Wij hebben er geen mover op, wel zit er een dometic freshjet 2200 dakairco op.
Bij vragen hoor ik het graag.

Groet Ralph
Audi A6 Avant 3.0 BiTDI Competition 326PK (2017) met aan de haak een Hobby 650 KMFE De Luxe Edition (2017) met een dakairco (Dometic 2200) en een Dorema Boston (270) voortent.

RP 650 KMFE
Berichten: 196
Lid geworden op: do 15 dec 2016 07:53

Re: Weer terug naar een KMFE (stapelbed)

Bericht door RP 650 KMFE » do 3 aug 2017 20:01

erichendri schreef:Nadeel van een stapelbed caravan is een klein rondzitje.
Tenminste, dat zie ik wel eens op internetsites/indelingen.
Moet je inderdaad al ze groter zijn weer shoppen.
Of had de 650 hier geen last van.
Oh ja, je bedoelt denk ik 160 pk, vind 260 wel heeeel erg veel voor een 2.2 dsl.

Eric
Hoi Eric,

De 650 heeft een royale rondzit, en tevens een kleine L-zit waar de kids kunnen zitten. Ruimte genoeg om te zitten.
Audi A6 Avant 3.0 BiTDI Competition 326PK (2017) met aan de haak een Hobby 650 KMFE De Luxe Edition (2017) met een dakairco (Dometic 2200) en een Dorema Boston (270) voortent.

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Weer terug naar een KMFE (stapelbed)

Bericht door willianv » do 3 aug 2017 22:28

@allen; Dank voor alle reacties tot nu toe, even een middag naar het zwembad en het draadje is tot leven gekomen thumbup.gif

@conradi; dat was ook ons idee toen we vorig jaar de 540 UFE kochten. Helaas wil ze echt niet de tent in, ze is denk ik gewoon bang. We verwachten dan ook echt niet dat ze ooit de tent in zal gaan. En we willen het haar niet verplichten, het blijft tenslotte vakantie.

@taan; inderdaad, wij zien het probleem ook niet zo. Is voor de hond ook wel fijn als ze meegaat, die extra ruimte...

@micky; zoals je leest hebben we reeds een stapelbed caravan gehad en willen we graag weer terug naar een stapelbed caravan (dochter is echt bang in de tent).Wat betreft kastruime, in onze 560 hadden we als kastruimte genoeg, mocht het de 650 worden dan zal dit alleen maar meer worden!

@stigter en Chris; Knaus heb ik bekeken, het zal vast een goede caravan zijn, maar indeling en kleurstelling spreken ons minder aan.

@erichendri; de rondzit in de 560 vond ik zeker niet klein. Ja, hij is kleiner dan de rondzit in de 540, maar deze is dan ook erg groot. Wat betreft vermogen; auto is standaard 200 pk. Hij is voorzien van maatwerktuning. Genoemde vermogens zijn gemeten op de testbank knipoog.gif

@ RP 650 KMFE; leuk, ik heb ondertussen je draadje van aanschaf ook gelezen. Alles goed gegaan naar Kroatie? Heb je nog tips voor me waar op te letten bij deze caravan? En heb je de reis gemaakt met de a4?

Hoor net dat mijn huidige stalling een tandemassers acceteert.., mocht het de 650 worden dan zal ik op zoek moeten naar een andere stalling zucht.gif
Momenteel weer caravan- en camperloos….

RP 650 KMFE
Berichten: 196
Lid geworden op: do 15 dec 2016 07:53

Re: Weer terug naar een KMFE (stapelbed)

Bericht door RP 650 KMFE » vr 4 aug 2017 09:27

RE.gif
Tips t.b.v. aanschaf heb ik niet echt, iedere caravan heeft wel iets waar je op moet letten. Wat bij mij mankeerde waren de schroeven waarmee de hendel van het luik vastzat. Als ik het luik open en dicht wilde draaien kwam de hendel los. Dit opgelost door 2 schroeven erin te zetten. Er zit bij aflevering hier en daar overtollige kit (Dit heeft iedere caravan wel denk ik). Een caravan blijft iets persoonlijks, wij hebben een 220V voorziening genomen voor in de voortent dat is wel handig. Tevens een dakairco en een afzuiging (Dit laatste is niet nodig, echter in de winter kan het handig zijn). Al bij al een hele fijne en mooie caravan.
De rit naar Kroatië heb ik met de A4 gemaakt. Motorisch kan de audi het makkelijk aan, echter omdat de auto eigenlijk te licht is luistert het laden van de caravan zeer nauwkeurig. Als hij goed geladen is hangt de caravan er strak achter en kon ik de hele rit (1500km) makkelijk 90Km/h rijden, inhalen van vrachtauto's ging ook met 105 a 110Km/h. Het gaat dus goed maar met laden hebben wij geen marge meer, Caravan woog op de weegbrug 1850Kg en auto mag 1700Kg trekken uitgaande van 10% overschrijdingsnorm (Duitsland) mag de caravan Max 1870 wegen mrgreen.gif .
Allemaal erg krap maar het gaat, onderweg diverse politieauto's gezien die nauwkeurig naar de combi kijken onder het langsrijden, echter niet aan de kant gezet dus de combi ziet er niet overbeladen uit anders hadden ze me wel van de weg geplukt. Bij ons komt er uiteindelijk wel een andere trekker voor.
Audi A6 Avant 3.0 BiTDI Competition 326PK (2017) met aan de haak een Hobby 650 KMFE De Luxe Edition (2017) met een dakairco (Dometic 2200) en een Dorema Boston (270) voortent.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7067
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Weer terug naar een KMFE (stapelbed)

Bericht door karelV » vr 4 aug 2017 14:34

RE.gif
Lijkt me wel verstandiger om een nieuwe trekker aan te schaffen want die 10% regeling geld niet tot de Duitse grens. knipoog.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Stigter
Berichten: 1132
Lid geworden op: ma 18 nov 2013 23:45
Locatie: Midden Nederland

Weer terug naar een KMFE (stapelbed)

Bericht door Stigter » vr 4 aug 2017 23:27

Uhh, dacht 10% tot de Duitse grens daarna rekenen ze toch met 5%? Ben overigens tegen rekenen met dergelijke reserves en wil het niet adviseren.
Groet Arnold

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”