Electrische Fietsen op slot?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Wim Verso
Berichten: 6524
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Electrische Fietsen op slot?

Bericht door Wim Verso » vr 28 apr 2017 16:54

Ik maak er maar een apart Topic van.
Wij nemen de Elektrische fietsen mee met de caravan en zetten de fietsen in de voortent op slot, de accu's eruit.
Wij hebben ook nog zo'n Axa RL-140 kettingslot.
Maar wij zijn niet van plan om de fietsen dan aan de dissel of zoiets te verankeren, in de hoop dat de fietsen niet gestolen zullen worden, maar zoals Diny al suggereerde in een ander topic, Als het dievengilde wil stelen, dan gebeurt het toch, met een beton of ijzerknipper, is het een fluitje van een cent, om de fietsen te ontgrendelen.
Dus de conclusie van mij/ons is, gewoon op slot zetten en de accu's eruit.
Wij zijn ook nog drie jaar verzekert voor diefstal waarvan er nu één jaar van om is.
Het Axa kettingslot gebruik ik, als we in een stadje zijn, en geen zicht meer op de fietsen hebben, maar ook dan nog geen zekerheid......................
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Electrische Fietsen op slot?

Bericht door graaf » vr 28 apr 2017 22:33

Ja, Wim...
Toen ik gisteren in het andere topic jullie 2 fietsen onder dat luifeltje zag staan, vroeg ik me af of jij ze ergens aan vast maakte?
Ik haalde een voorval van ca. 12 jaar geleden aan op een camping in Zuid-Frankrijk aan, dat er toch wel personen zijn die uit zijn op het
vergaren van andermans spullen. Zo'n dure accu-fiets gaat in de stad altijd in een stalling, en thuis hebben wij ook voorzieningen dat je
er niet zo maar aan de haal gaat. De verankerings-kabel die ik heb toegepast kan je alleen met een betonschaar of slijpschijf door krijgen.
Maar zoals al gezegd, ik gebruik het niet vaak. Het is meer op voorzorg dat ik de mogelijkheid heb om de koelbox/fietsen kan verankeren.
Dat heeft ook te maken dat wij niet vaak de hele dag op een camping rondhangen, maar vooral met de auto tripjes maken en alles onbeheerd
achterlaten.
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Wim Verso
Berichten: 6524
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Electrische Fietsen op slot?

Bericht door Wim Verso » za 29 apr 2017 00:05

Nee hoor Graaf, ik had ze op slot staan onder dat luifeltje, met de accu's eruit.
En zo gaat het ook weer de volgende keer gebeuren, dan niet onder dat luifeltje, maar in de voortent.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7103
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Electrische Fietsen op slot?

Bericht door karelV » za 29 apr 2017 00:25

RE.gif
+
RE.gif RE.gif

Heb al sinds mijn autorijbewijs (42 jaar) geen fiets meer dus ook geen dure E-bike en dus ook geen ketting nodig mrgreen.gif awhoea.gif De rest van het gezin wel (vrouw en dochter E-bike) en zoon een gewone fiets waar hij ook nooit meer gebruikt van maakt sinds zijn scooter/autorijbewijs dus ook net zo lui als ik mrgreen.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

nonblond
Berichten: 1295
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: Electrische Fietsen op slot?

Bericht door nonblond » za 29 apr 2017 00:33

Ik zou ze zelf naast het gewone slot ook nog met het kettingslot aan elkaar vastmaken. Het wordt dan veel lastiger om de fietsen weg te tillen. Je hebt het slot immers toch mee voor in de stad. Maak zelf overigens mijn fiets vast aan een van de handgrepen van de caravan.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7103
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Electrische Fietsen op slot?

Bericht door karelV » za 29 apr 2017 01:26

RE.gif

Jij hebt wel heel veel vertrouwen in de handgrepen van je caravan mrgreen.gif knipoog.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Ab
Moderator
Berichten: 26729
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Electrische Fietsen op slot?

Bericht door Ab » za 29 apr 2017 09:14

Wij zetten niks vast of op slot.
Nog nooit gedaan.
De afgelopen 30 jaar ook nog nooit iets kwijtgeraakt.
Vertrouwen in mijn medekampeerders heet dat. knipoog.gif

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Electrische Fietsen op slot?

Bericht door Nimma » za 29 apr 2017 10:20

Simpele ATB gaat met een beugelslot op slot bij de bakker. Een dure fiets kun je met hetzelfde slot als je voor de caravan gebruikt aan de caravan vast maken, bijvoorbeeld met een Doublelock ketting. Daar is nog geen schaartje voor thumbup.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18958
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Electrische Fietsen op slot?

Bericht door Hobby Linka » za 29 apr 2017 10:25

Ab schreef: Vertrouwen in mijn medekampeerders heet dat. knipoog.gif

Op de camping kan ik dat begrijpen. Maar even tijdens het winkelen in een "onbekende" stad zal je fiets toch wel op slot staan?
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23444
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Electrische Fietsen op slot?

Bericht door PD » za 29 apr 2017 10:32

Wij zetten ze meestal vast aan de Winterhoff koppeling maar ik zie nu dat Désirée ze deze keer aan het fietsenrek heeft vastgezet. Wanneer iemand ze harder nodig heeft dan wij en dus dit niet voldoende is... dan zien we wel verder awhoea.gif Net als Ab hebben we voldoende vetrouwen in de medemens, ik ga er iig geen zwaar slot voor meezeulen. Ook E-bikes worden elke keer moderner knipoog.gif
Bijlagen
image.jpeg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Wim Verso
Berichten: 6524
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Electrische Fietsen op slot?

Bericht door Wim Verso » za 29 apr 2017 10:36

Ik vraag me hier af, wie heeft zijn elektrische fietsen verzekerd, zoals wij dat gedaan hebben?
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23444
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Electrische Fietsen op slot?

Bericht door PD » za 29 apr 2017 10:39

RE.gif
Nee wij niet, vind ik zonde van het geld.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

henry12
Berichten: 1273
Lid geworden op: zo 19 jan 2014 14:12
Locatie: Westervoort

Re: Electrische Fietsen op slot?

Bericht door henry12 » za 29 apr 2017 10:46

Ik denk dat de meeste mensen hun ebike verzekerd hebben ,
Echter als je het jezelf kan permiteren het te vervangen als het gestolen word geef ik je groot gelijk dat je geen verzekering neemt.
BMW X5 3.0 I , met aan de haak een Hobby 560 Kmfe

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18958
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Electrische Fietsen op slot?

Bericht door Hobby Linka » za 29 apr 2017 11:05

RE.gif

Ik weet niet of het met permitteren te maken heeft. Zo'n fiets kost toch minsten € 1000,00 per stuk. Kan me niet voorstellen dat je daar niet van wakker ligt als die gestolen wordt.

Ik heb een mountenbike. Was ook ruim € 1000,00 Heb ik ook niet verzekerd. Als deze niet in de schuur staat zit ik erop. (is wel al weer een tijdje gelden :lol: ) De fiets komt dus nooit ergens waar er een kans is dat deze wordt gestolen. Dan is een verzekering niet nodig en heeft niets te maken met wel of niet permitteren lijkt mij. knipoog.gif
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23444
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Electrische Fietsen op slot?

Bericht door PD » za 29 apr 2017 11:12

Een beetje E-bike kost € 2.000,- en of je deze verzekert hangt voor mij af van de inschatting van risico's. Ik vind de premie simpelweg te hoog tov het risico ! Dit hangt vanzelfsprekend ook af van het gebruik, dus waar je ze stalt.
Laatst gewijzigd door PD op za 29 apr 2017 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1109
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: Electrische Fietsen op slot?

Bericht door sindaco » za 29 apr 2017 11:15

onze fietsen staan gewoon onder de luifel en die van mij met een ketting vast aan de E bike van de vrouw.
verder nergens aan vast.

als ik boodschappen doe of mijn vrouw dan gaat alleen de e bike en die staat gewoon op slot voor de winkel zonder ketting.
is allemaal verzekerd en s,nachts is de accu er ook uit, want bij onze fiets is voorschrift dat ie zoveel mogelijk aan de lader moet liggen en dat kunnen ze uitlezen.
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7103
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Electrische Fietsen op slot?

Bericht door karelV » za 29 apr 2017 11:50

PremiumDiscovery schreef:Een beetje E-bike kost € 2.000,- en of je deze verzekert hangt voor mij af van de inschatting van risico's. Ik vind de premie simpelweg te hoog tov het risico ! Dit hangt vanzelfsprekend ook af van het gebruik, dus waar je ze stalt.

verzekering is helemaal niet duur voor de E-bike vind ik, wij betalen nog geen €5,- per maand per fiets voor mijn vrouw en dochter voor fietsen die €1600,- p/st. gekost hebben en ze zijn dan volledig verzekerd voor diefstal (3 jaar nieuwwaarde) en schade door derde en zelf whistle.gif Voor dat beetje geld aan verzekering neem ik geen enkel risico op deze manier dat ik nieuwe zou moeten kopen na diefstal want dat kan ik ook zomaar niet uit m'n mouw schudden :lol:

Vind het zelfs zo goedkoop dat ik er over denk om ook een fiets aan te schaffen awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Wim Verso
Berichten: 6524
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Electrische Fietsen op slot?

Bericht door Wim Verso » za 29 apr 2017 12:03

Onze Kalkhoff E-bike's kosten 1900 euro per stuk.

Voor drie jaar verzekeren koste ons 195 Euro per fiets.

Voor dat geld wilden wij geen risico lopen.
Bij diefstal moet ik de reserve sleutels kunnen overleggen.

Wij zijn nu nog voor twee jaar verzekerd, want er is één jaar om.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Wim Verso
Berichten: 6524
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Electrische Fietsen op slot?

Bericht door Wim Verso » za 29 apr 2017 12:07

Helemaal met je eens Karel, en zo is het ook. thumbup.gif thumbup.gif

Als onze fietsen morgen gestolen zouden worden zonder verzekering, kunnen wij ook niet zomaar een kleine vierduizend euro ophoesten.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

henry12
Berichten: 1273
Lid geworden op: zo 19 jan 2014 14:12
Locatie: Westervoort

Re: Electrische Fietsen op slot?

Bericht door henry12 » za 29 apr 2017 13:12

Hobby Linka schreef:RE.gif

Ik weet niet of het met permitteren te maken heeft. Zo'n fiets kost toch minsten € 1000,00 per stuk. Kan me niet voorstellen dat je daar niet van wakker ligt als die gestolen wordt.

Ik heb een mountenbike. Was ook ruim € 1000,00 Heb ik ook niet verzekerd. Als deze niet in de schuur staat zit ik erop. (is wel al weer een tijdje gelden :lol: ) De fiets komt dus nooit ergens waar er een kans is dat deze wordt gestolen. Dan is een verzekering niet nodig en heeft niets te maken met wel of niet permitteren lijkt mij. knipoog.gif
Ik zou er niet zo zeker van zijn hoor dat mensen er niet van wakker liggen als hun fiets van 1000 euro gestolen word .
Jij en ik kunnen dat misschien prima weer vervangen , maar ik ken ook genoeg mensen die dit niet kunnen.
En net wat jij en PD zeggen het is afwegen van risico's of je iets wel of niet verzekert .
BMW X5 3.0 I , met aan de haak een Hobby 560 Kmfe

Diny
Berichten: 3883
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Electrische Fietsen op slot?

Bericht door Diny » za 29 apr 2017 15:21

Op 17-08-2011 werd mijn Flyer gestolen. Niet op een camping, maar gewoon in Veenendaal.
Oma liep met haar hoofd in de wolken, eerste kleinkind geboren en zijn moeder had wel een bloemmetje verdiend.
Fiets niet op slot, wel bloemmetje maar fietsie foetsie. Uiteraard betaalde de verzekering geen cent.

Gezegd mag worden dat mijn blijde dag behoorlijk verpest was, want dat ding had ruim €2900 gekost.
Het enige positieve punt is, dat ik nu een reserve oplader voor de camper heb.

Voor de nieuwe bike mocht ik €2500 overmaken aan de plaatselijke fietsenverkoper. Iets minder gemaksdingetjes.

Die fiets is ook weer verzekerd en mijn sleutel zit nu vast met een touwtje aan de tas, die ik altijd mee neem en waar mijn portemonnee in zit.
Als het kalf verdronken is .......... :(

Dus ja, bij iedere verjaardag van de kleinzoon denk ik aan die €2500, die ik liever op zijn rekening had gestort.

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Electrische Fietsen op slot?

Bericht door Leentje » za 29 apr 2017 15:43

Balen Diny!

Van mijn vriendin werd vorige maand voor de 2e keer dit jaar haar gloednieuwe fiets gestolen. Gewoon voor AH, hartje dorp, met een extra slot aan een paal gehangen. 20 minuten binnen en foetsie. Er loopt een bende rond met een set lopers voor het gewone slot. Verder een stevige kniptang en klaar. Gelukkig voor haar alles goed verzekerd.

Zelf rij ik nu sinds een maand op een 2e hands Flyer. Eerst eens kijken hoeveel we ermee gaan fietsen na drie nagenoeg fietsloze jaren. Zelfs als we een accu laten opwaarderen of vervangen, zijn we nog niet de helft kwijt van wat de fiets oorspronkelijk kost. We hebben hem voor een jaar verzekerd, want de premie per drie jaar werd bij mijn vriendin niet naar rato verrekend na de diefstal. Dus bovenop de fiets was ze ook nog drie jaar premie kwijt. Over een jaar kijken we weer verder.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19768
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Electrische Fietsen op slot?

Bericht door Daphne » za 29 apr 2017 17:10

Wij zetten de fietsen gewoon normaal op slot. Displays eraf maar de accu's blijven zitten. Geen extra voorzieningen, wel verzekerd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2824
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Electrische Fietsen op slot?

Bericht door AadB » za 29 apr 2017 17:12

RE.gif
Bij ons hetzelfde mrgreen.gif
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Gebruikersavatar
Olive
Berichten: 145
Lid geworden op: do 19 jul 2012 19:51
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Electrische Fietsen op slot?

Bericht door Olive » za 29 apr 2017 18:55

Nieuwe e-bike, 3 dagen oud, uit de garage gestolen. De fiets stond niet op slot.
De fietsverzekering betaalde niet uit maar de inboedelverzekering wel.
Dan moet de garage wel aan het huis verbonden zijn en binnendoor bereikbaar. (deel uitmaken van de woning)
Als de fiets in een schuurtje achter in de tuin staat geldt deze regel niet.
Ze staan nu overigens altijd op slot, ook in de garage.

gr

Kees
Mitsubishi Outlander 2,4 2 WD + T.E.C. Weltbummler Energy 473 TE

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”