Caravan Verkopen

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
brinkyboylex
Berichten: 3
Lid geworden op: di 7 feb 2017 21:21

Caravan Verkopen

Bericht door brinkyboylex » wo 8 feb 2017 18:16

Hallo Forum leden,

Helaas maar we willen de caravan verkopen, op dit moment maken we er geen gebruik van en staat deze maar te staan in de stalling.
Laatste 2,5 jaar niet gebruikt.
Laatste Bovag keuring in 2012
Laatste nieuwe banden in 2009.

Hoe kan ik het beste deze caravan verkopen.?
Met of zonder nieuwe Bovag keuring.?
Met of zonder nieuwe banden.?


Graag hoor ik jullie suggesties
Laatst gewijzigd door brinkyboylex op wo 8 feb 2017 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7116
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Caravan Verkopen

Bericht door karelV » wo 8 feb 2017 18:21

Probeer het eens op Marktplaats, is bij ons ook al drie keer gelukt en alle drie de keren binnen 28 dgn.wat er voor staat voor de €25,00 die je moet betalen.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18364
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Caravan Verkopen

Bericht door deusjevo » wo 8 feb 2017 18:23

Ik zou hem op marktplaats tegen een scherpe prijs verkopen zoals hij er nu bijstaat maar wel vermelden dat er wat onderhoud nodig is.
Wellicht zijn er belangstellenden die er niet mee rond gaan trekken maar hem op een vaste standplaats willen zetten.
Je kan ook een prijs incl beurt en banden aangeven.
Succes

Lijkt trouwens wel erg op een caravanforum marktkraam advertentie zo. awhoea.gif
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV

brinkyboylex
Berichten: 3
Lid geworden op: di 7 feb 2017 21:21

Re: Caravan Verkopen

Bericht door brinkyboylex » wo 8 feb 2017 18:28

Sorry dat was dus echt niet de bedoeling

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7116
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Caravan Verkopen

Bericht door karelV » wo 8 feb 2017 18:56

RE.gif

Wat was niet de bedoeling................dat wij tips geven om hoe je het beste je caravan kan verkopen. :( weenie.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: Caravan Verkopen

Bericht door Fred N » wo 8 feb 2017 19:07

Hoe kan ik het beste deze caravan verkopen.?
Gewoon via marktplaats.
Bieden werkt goed.
Komen als eerste de handelaren om de hoek kijken met hele lage prijzen, niet op reageren komen later de echte liefhebbers.
Met of zonder nieuwe Bovag keuring.?
Zonde van je geld, jouw caravan heeft al meer Bovag keuringen gezien dan die van mij in hun hele leven. mrgreen.gif mrgreen.gif
Met of zonder nieuwe banden.?
Gewoon neerzetten niets aan doen.
Het geld wat je er insteekt krijg je er echt niet uit.

what you see what you get.
Je gaat toch geen slaapende honden wakker maken.

maar wel vermelden dat er wat onderhoud nodig is.
Dat moet je nooit doen. wel bij een collega of familielid maar bij vreemde?
Je hebt er gewoon geen verstand van zeg je dan. Lekker naief blijven
.

Kortom niet moeilijk doen.
Suc 6 met de verkoop.
aflower.gif

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18364
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Caravan Verkopen

Bericht door deusjevo » wo 8 feb 2017 19:33

RE.gif

Dat van de domme houden is dan weer mijn eer te na als er een gezinnetje met 2 kinderen staat die er totaal geen verstand van hebben.
Die stuur ik dan niet op vakantie met een caravan met achterstallig onderhoud.
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV

brinkyboylex
Berichten: 3
Lid geworden op: di 7 feb 2017 21:21

Re: Caravan Verkopen

Bericht door brinkyboylex » wo 8 feb 2017 19:37

Ik zit zelf te denken aan een keuring bij mijn plaatselijke auto garage, deze kijk ook caravans na.
Voor 2 nieuwe banden ben ik ongeveer minder dan 200 euro kwijt. ?

Hoe via marktplaats en betalen. Contant, hoe weetje dat het geld echt is . ?

Gebruikersavatar
djanssen
Berichten: 418
Lid geworden op: ma 21 sep 2015 07:12
Locatie: Deventer

Re: Caravan Verkopen

Bericht door djanssen » wo 8 feb 2017 19:39

Geldt er niet zoiets als informatieplicht door verkoper en onderzoeksplicht door koper, net als bij huizenverkoop? Dan ben je beide in redelijkheid verantwoordelijk om te vertellen en te vragen wat nodig is. Hoe ver dat gaat is natuurlijk lastig te zeggen en zal in het uiterste geval de rechter bepalen :cry:
VW Passat 1.9 TDI met Adria Forma 495TD

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7116
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Caravan Verkopen

Bericht door karelV » wo 8 feb 2017 19:42

RE.gif RE.gif RE.gif

Wel een groot verschil wat je schrijft "achterstallig onderhoud" en wat TS schrijft "wat onderhoud".
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: Caravan Verkopen

Bericht door Fred N » wo 8 feb 2017 19:46

net als bij huizenverkoop
Even off topic
Als jij, als verkopende partij geen weet heb van gebreken hoe wil jij/de koper dat aantonen dat ik het wel geweten moet hebben. whistle.gif

, hoe weetje dat het geld echt is . ?
Meen je dit echt ?
In ieder gevak geen biljetten van 1000€ aannemen.
Ik heb een keer een caravan verkocht aan Polen die kwam ook met groot geld aanzetten.
Ik zeg dat wil ik niet.
Geen probleem, de sporttas ging open en hij vroeg hoe klein wil je het dan hebben. Doe die van 100€ maar. awhoea.gif

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18364
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Caravan Verkopen

Bericht door deusjevo » wo 8 feb 2017 19:48

Ja, inderdaad is "wat onderhoud" een betere omschrijving, daarover had ik het in eerste instantie ook in mijn eerste reactie.
Laatst gewijzigd door deusjevo op wo 8 feb 2017 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1741
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Caravan Verkopen

Bericht door Carnavalswiertz » wo 8 feb 2017 20:00

Fred N schreef:
net als bij huizenverkoop
Even off topic
Als jij, als verkopende partij geen weet heb van gebreken hoe wil jij/de koper dat aantonen dat ik het wel geweten moet hebben. whistle.gif

, hoe weetje dat het geld echt is . ?
Meen je dit echt ?
In ieder gevak geen biljetten van 1000€ aannemen.
Ik heb een keer een caravan verkocht aan Polen die kwam ook met groot geld aanzetten.
Ik zeg dat wil ik niet.
Geen probleem, de sporttas ging open en hij vroeg hoe klein wil je het dan hebben. Doe die van 100€ maar. awhoea.gif
Euhhh biljetten van EUR 1.000 bestaan niet. Hoogste coupure is EUR 500 equivalent aan afgerond NLG 1.102,00.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7116
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Caravan Verkopen

Bericht door karelV » wo 8 feb 2017 20:01

Fred N schreef:
net als bij huizenverkoop
Even off topic

Ik heb een keer een caravan verkocht aan Polen die kwam ook met groot geld aanzetten.
Ik zeg dat wil ik niet.
Geen probleem, de sporttas ging open en hij vroeg hoe klein wil je het dan hebben. Doe die van 100€ maar. awhoea.gif
Hoeveel waren er dat mrgreen.gif awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1741
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Caravan Verkopen

Bericht door Carnavalswiertz » wo 8 feb 2017 20:03

Er bestaan volgens mij wel nog CHF 1.000 biljetten, ongeveer zo'n EUR 930 maar dat is bij mijn weten de hoogste coupure wereldwijd althans voor normaal chartaal betslingsverkeer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Caravan Verkopen

Bericht door Davendre » wo 8 feb 2017 20:30

Ik zou onderstaande ook niet aannemen:

Afbeelding
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

BertJan
Berichten: 2699
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Caravan Verkopen

Bericht door BertJan » wo 8 feb 2017 20:33

dat van die grote biljetten niet aannemen blijf ik grappig vinden, als iemand vals geld maakt, en daarmee betaald en hij betaald met briefjes van 500 euro en je wilt dat niet, maar je wilt wel 50jes en hij betaald hetzelfde bedrag met valse 50jes dan heb je ook niets.

laat een spoedoverboeking doen, met 1,5 uur heb je uiterlijk je geld op je rekening staan en kan de koper weg rijden, kost maar een fractie van het bedrag van de caravan,
eigenlijk gaat cash altijd wel goed maar je zal maar de pechvogel zijn.

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Caravan Verkopen

Bericht door Henny » wo 8 feb 2017 20:34

Samen naar het "postkantoor" of de bank , hem ( dus niet eerst jij het aanpakken...) het geld af laten geven aan de kassa en jij stort het meteen op je bank rekening.


succes
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18979
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Caravan Verkopen

Bericht door Hobby Linka » wo 8 feb 2017 20:39

Davendre schreef:Ik zou onderstaande ook niet aannemen:

Afbeelding
Deze ook niet.
Bijlagen
lullig muntje.jpg
lullig muntje.jpg (9.97 KiB) 2881 keer bekeken
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
djanssen
Berichten: 418
Lid geworden op: ma 21 sep 2015 07:12
Locatie: Deventer

Re: Caravan Verkopen

Bericht door djanssen » wo 8 feb 2017 21:24

Fred N schreef:
net als bij huizenverkoop
Even off topic
Als jij, als verkopende partij geen weet heb van gebreken hoe wil jij/de koper dat aantonen dat ik het wel geweten moet hebben. whistle.gif
Lijkt me dat de informatieplicht dan snel is afgedaan en de onderzoeksplicht is begonnen :D

En verder weer ontopic:
Als ik TS was zou ik dus opschrijven wat ik weet (het lijstje in de eerste post is daar volgens mij een goed begin voor) en de kopers verder netjes te woord staan. Volgens mij gaat het dan helemaal goed komen. 8-)
VW Passat 1.9 TDI met Adria Forma 495TD

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Caravan Verkopen

Bericht door Davendre » do 9 feb 2017 06:41

Vervolgens koopt de onwetende koper de caravan, loopt tegen wat problemen aan en ziet "zijn" caravan hier op het forum beschreven staan. Oude banden, geen bovag.... hoezo onwetendheid van verkoper.

Zelf zou ik dus:
- melden dat laatste Bovag beurt in 2012 is geweest en de banden te oud zijn of
- caravan verkopen met beurt en nieuwe banden

Laatste zou mij dan als koper weer over de streep trekken. Je koopt een 2e hands auto toch ook niet met een verlopen APK?
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38639
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Caravan Verkopen

Bericht door Micky » do 9 feb 2017 09:24

BertJan schreef:dat van die grote biljetten niet aannemen blijf ik grappig vinden, als iemand vals geld maakt, en daarmee betaald en hij betaald met briefjes van 500 euro en je wilt dat niet, maar je wilt wel 50jes en hij betaald hetzelfde bedrag met valse 50jes dan heb je ook niets.

laat een spoedoverboeking doen, met 1,5 uur heb je uiterlijk je geld op je rekening staan en kan de koper weg rijden, kost maar een fractie van het bedrag van de caravan,
eigenlijk gaat cash altijd wel goed maar je zal maar de pechvogel zijn.
Sterker nog, het is bewezen dat de valse briefjes juist de kleinere briefjes zijn, 100- 200 en 500 komt nauwelijks voor omdat die juist sneller gecontroleerd worden.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

workel

Re: Caravan Verkopen

Bericht door workel » do 9 feb 2017 09:54

Openheid en eerlijkheid duurt het langst, zaken achterhoud vind ik reel.

Je maakt 2 keuzen:

of je verkoopt hem zoals hij erbij staat en geeft de staat en onderhoud netjes aan of je investeert geld in een bovag beurt en 2 banden, verwacht dat je rond de 400-450 kwijt bent als er niet te veel aan mankeert. Dit geld ga je er zeker niet uitkrijgen bij verkoop.

De keuze is aan jou.

Verkoop via marktplaats gaat zeker lukken, neem de tijd, koopjes jager zijn eerst en dan komen de kopers met echte interesse is mijn ervaring.

Qua betaling ook 2 opties, overboeken/spoed overboeken is het makkelijks, cash prima, laat dat je geld ff checken tijdens het overschijven bij het postkantoor/TNT. Mijn ervaring is dat de dames daar je geld op echtheid wel willen checken. Hebben daar hulp middelen voor (voor dat checken dan).

Succes met de verkoop.

erichendri
Berichten: 2182
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Caravan Verkopen

Bericht door erichendri » do 9 feb 2017 10:37

Autobedrijf en caravan nakijken, zou ik niet snel doen.
Gewoon MP en niet te snel toehappen.
Seizoen gaat bijna beginnen dus…….

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Cara-Fan
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Caravan Verkopen

Bericht door Cara-Fan » do 9 feb 2017 11:03

Als je de caravan vlot wilt verkopen dan kunnen een set nieuwe banden en een recente keuring kopers over de streep trekken. Of je de kosten er helemaal uithaalt, dat denk ik niet.

Maar als de koper ziet dat de banden ouder dan 6 jaar zijn en moeten worden vervangen dan zullen ze ook automatisch lager gaan bieden voor deze extra kosten.

Wat bij particuliere verkoop ook vaak gebeurt is dat de koper de caravan wil laten keuren. In dat geval zou je de keuringskosten weer kunnen delen.

Wij hebben in oktober onze caravan particulier gekocht. De banden gaan nog 1 jaar mee. Maar het aanschafbedrag was erg scherp voor een caravan in perfecte staat. Mijn eis in mijn zoektocht was dat ik alleen particulier wou kopen na een keuring. Bij onze caravan zat er al een meest recente keuring op met papieren bijgeleverd. En dat heeft me over de streep getrokken. Als er geen keuring op had gezeten en de verkoper had niet mee willen betalen had ik de keuring ook nog wel uit eigen zak willen betalen.

Als de caravan goed was gebleken had ik hem sowieso gekocht en er meteen een keuring op gehad. Waarbij alles veilig was langs gelopen. In het ergste geval komen er grote gebreken aan het licht. Dan was ik alleen mijn geld voor de keuring kwijt geraakt maar had ik geen miskoop/financiële strop gehad.

Even ook een voorbeeld van mij als recente koper.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”