Geen garantie bij Bovag bedrijf op occasion?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
NielsP
Berichten: 86
Lid geworden op: za 17 dec 2016 21:13

Re: Geen garantie bij Bovag bedrijf op occasion?

Bericht door NielsP » ma 2 jan 2017 10:51

Daphne schreef:RE.gif
Jij hebt gewoon een topbedrijf gevonden, of teveel betaald :wink: :lol:
Zeker ten opzichte van het kopen van een particulier zal ik ongetwijfeld te veel betaald hebben... mrgreen.gif Ik ben me er van bewust dat die uren die de verkoper voor je uittrekt en de daarbij genuttigde kopjes koffie ook ergens van betaald moeten worden. Onder andere van mijn geld dus ;-)

Maar dat is een bewuste keuze van mij bij een dergelijk grote aanschaf. Ook mijn vouwwagen heb ik op die manier gekocht en ik loop nog steeds (zeven jaar later) regelmatig even daar naar binnen voor advies of overleg als ik weer iets te knutselen heb. thumbup.gif
Sprite Classic 450/2 (1996) achter een Skoda Octavia (2012)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Geen garantie bij Bovag bedrijf op occasion?

Bericht door Daphne » ma 2 jan 2017 11:04

NielsP schreef:Maar dat is een bewuste keuze van mij bij een dergelijk grote aanschaf. Ook mijn vouwwagen heb ik op die manier gekocht en ik loop nog steeds (zeven jaar later) regelmatig even daar naar binnen voor advies of overleg als ik weer iets te knutselen heb. thumbup.gif
Dat geldt voor ons ook hoor. Natuurlijk zijn we prijsbewust en weten we wat we willen betalen voor caravan inclusief accessoires. Maar we hoeven niet het onderste uit de kan. Wij worden al jaren als een koningspaar behandeld door alle medewerkers bij onze caravandealer. Iedereen groet ons en spreekt ons met onze naam aan. De rode loper wordt nog net niet uitgelegd mrgreen.gif Dat was toen we onze caravan net kochten, en 7 jaar later nog steeds. We hoeven niet voor elk dingetje of hulp te betalen. Vorig jaar hebben we natuurlijk daar een nieuwe caravan gekocht want voor ons voelt dat goed.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Geen garantie bij Bovag bedrijf op occasion?

Bericht door Jan van Vijven » ma 2 jan 2017 11:44

Het blijft een eigen keuze wat je wilt of durft, toch nog even een tipje voor de "zeer jong gebruikte" kopers.
Vaak zit hier nog fabrieks garantie op, en toch willen ze je nog iets extra's aansmeren.
Ik koop meestal nieuw, maar deze keer heb ik een tweede hands auto gekocht bij een mercedes dealer. Ik ging voor een nieuwe ML kijken maar liep toevallig tegen de Disco aan....even wat huiswerk gedaan en het bleek dat er nog twee jaar fabrieksgarantie op zat en dat de auto in de buurt geleverd was!
Ondanks de wat hoge aanschaf prijs heb ik deze zo meegenomen, zonder beurt, Bovag of Mercedes garantie. Scheelde aanzienlijk in prijs en ik ga voor onderhoud daar toch niet terug dus hoef ik ook niet bang te zijn dat dit later "gecompenseerd" word.

Bij de oudere ligt het ook anders, soms betaal je voor zes maanden garantie 25% van de waarde en dan kun je jezelf afvragen of dit het waard is.

Alles wat er tussenin ligt is een persoonlijke afweging, sta je na aanschaf met een lege bankrekening dan begrijp ik dat je wat garantie wil, anders is het een gok die je eerder neemt als er je zelf wat verstand ven hebt, ben je helemaal onkundig...tja dan zul je ook minder durven.

Bijna iedereen wil zonder garantie leveren, geen gezeur gewoon snelle handel. Het is nu aan de klant wat hij wil.
Doe wat huiswerk en doe er je profijt mee....of niet.
Garantie kost altijd geld! Logisch.
Auto's en caravan's worden amper bekeken als deze ingekocht worden, de dealer weet er vaak net zo veel van als jij.....


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
jeroen.25
Berichten: 1230
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 10:46
Locatie: Betuwe

Re: Geen garantie bij Bovag bedrijf op occasion?

Bericht door jeroen.25 » ma 2 jan 2017 16:48

Ben zaterdag bij een dealer geweest en daar wat bekeken. Al ging het voornamelijk om indelingen kijken.
Qua occasions had hij amper wat staan. Een van 10 jaar oud die gigantisch stonk van binnen. Ik vermoed wel een vocht probleem, maar heb het nooit eerder geroken, dus weet niet zeker of dat het is.
Dat geeft mij ook wel aan dat ze zelf amper er naar kijken tot hij verkocht wordt.
(Ben het ze vergeten te zeggen zaterdag, maar heb ze net via de mail alsnog ingelicht)

Denk dat ik toch de zekerheid van een dealer met garantie wel prefereer. Het is voor mij toch, buiten mijn huis, mijn eerste grote aankoop van enkel duizenden euro's (auto altijd van de zaak gehad).
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Geen garantie bij Bovag bedrijf op occasion?

Bericht door Jan van Vijven » ma 2 jan 2017 16:54

In welke omgeving zoek je?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Geen garantie bij Bovag bedrijf op occasion?

Bericht door Kingpin1966 » ma 2 jan 2017 22:02

jeroen.25 schreef: Qua occasions had hij amper wat staan. Een van 10 jaar oud die gigantisch stonk van binnen. Ik vermoed wel een vocht probleem, maar heb het nooit eerder geroken, dus weet niet zeker of dat het is.
Dat geeft mij ook wel aan dat ze zelf amper er naar kijken tot hij verkocht wordt.
(Ben het ze vergeten te zeggen zaterdag, maar heb ze net via de mail alsnog ingelicht).
Had je net zo goed kunnen laten, kan me niet voorstellen dat ze niet al wisten dat ie stonk.
Sommige dealers nemen het helaas niet zo nauw met wat ze innemen aan inruilcaravans.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
jeroen.25
Berichten: 1230
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 10:46
Locatie: Betuwe

Re: Geen garantie bij Bovag bedrijf op occasion?

Bericht door jeroen.25 » di 3 jan 2017 07:55

Jan van Vijven schreef:In welke omgeving zoek je?
Ik woon zelf in het midden van het land, dus ben best flexibel. Ben wel bereid om er een stukje voor te rijden.
Kingpin1966 schreef: Had je net zo goed kunnen laten, kan me niet voorstellen dat ze niet al wisten dat ie stonk.
Sommige dealers nemen het helaas niet zo nauw met wat ze innemen aan inruilcaravans.
De prijs was er niet naar. Bedrijf lijkt ook wel goed bekend te staan.
Maar zo langzaam leer ik wel steeds meer problemen herkennen :lol:
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Geen garantie bij Bovag bedrijf op occasion?

Bericht door Jan van Vijven » di 3 jan 2017 10:37

Jeroen,
Als je indelingen en verschillende prijzen wilt zien, proeven en voelen, zou je eens in Hoogeveen kunnen kijken.
Daar zit een grote dealer die nieuwe Knaus, Tabbert, Fendt, en nog een merk welke ik even kwijt ben, kan leveren.
Tevens hebben die een groot aanbod gebruikte.
Ik ben daar al jaren naar tevredenheid klant.

Edit:
Ze hebben ook een zaak in Leeuwarden, maar daar ben ik nog nooit geweest.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
NielsP
Berichten: 86
Lid geworden op: za 17 dec 2016 21:13

Re: Geen garantie bij Bovag bedrijf op occasion?

Bericht door NielsP » di 3 jan 2017 10:55

Jan van Vijven schreef:Jeroen,
en nog een merk welke ik even kwijt ben
T@b
Sprite Classic 450/2 (1996) achter een Skoda Octavia (2012)

Gebruikersavatar
pieteman
Berichten: 103
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 15:26
Locatie: ijsselstein

Re: Geen garantie bij Bovag bedrijf op occasion?

Bericht door pieteman » do 28 sep 2017 02:31

Jan van Vijven schreef:Verzekering?? Zet de mensen niet op het verkeerde been...
Tis een garantie of idd verzekering (maar dan in andere context) dat de boel heel blijft voor een bepaalde tijd, indien niet, dan zorgt de leverancier dat de boel opgekalefaterd wordt.

Dat er niet veel aangedaan wordt weet ik ook wel, de garage neemt de gok dat het geleverde het nog wel even volhoud. Daarom neem ik die gok ook vaak, ook bij nieuwe spullen!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Volg je het journaal ook Jan ? Verkapte verzekering dus

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Geen garantie bij Bovag bedrijf op occasion?

Bericht door Hobby Linka » do 28 sep 2017 06:55

RE.gif

Jan zit op dit moment in het buitenland en zal weinig van het Nederlandse nieuws mee krijgen.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Geen garantie bij Bovag bedrijf op occasion?

Bericht door Jan van Vijven » do 28 sep 2017 09:54

Toch wel, satelliet verbinding hè :-), ja ik volg het nieuws.
Voor mij niets bijzonders in deze.....ik trek mijn plan en neem soms zelf de risico's als dat het financieel aan trekkelijk maakt.

Veel mensen denken door garantie geheel gedekt te zijn, zelfs bij zeer oude voertuigen, even logisch nadenken dus!


Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: Geen garantie bij Bovag bedrijf op occasion?

Bericht door Poldervrouwtje » do 28 sep 2017 10:06

Het is niet zozeer de bovag waar slechte ervaringen mee zijn meer de dealer . Ik kan een boek volschrijven over onze Mondeo ;) Die bovag garantie is duidelijk maar onze dealer bekeek het heel anders


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”