Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
susannevdw

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door susannevdw » za 6 jun 2015 19:04

André, heb ook alles bij unive verzekerd en dit heeft niets met kleinzielig gedrag te maken.
Als ik mijn polis binnen krijg en de kaart zit er niet bij, kan net zo goed een nieuwe beleidsregel zijn dat je hem niet meer nodig hebt, omdat ik hem al die jaren wel heb gekregen of dat ze hem later sturen, dat weet ik toch niet.
Vind mijn post een prima post, misschien zijn er mensen die hem jaren binnen krijgen nu denken oh hier moeten wij nu opletten. Een gewaarschuwd mens.....
Maar blijf het belachelijk vinden dat ik een kaart die ik nodig heb om met de caravan op pad te gaan niet meer krijg en die zij alleen maar kunnen verstrekken en waar ik nu achteraan moet gaan bellen.
Amen!

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16298
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door Jan van Vijven » za 6 jun 2015 20:27

Susanne,
Ik gok dat 50 % deze kaart idd niet nodig heeft, simpelweg omdat deze groep nooit in landen komt waar dit vereist wordt.

Dat jij van deze gang van zaken niet vrolijk wordt lijkt me duidelijk, maar je blijft ten alle tijde zelf verantwoordelijk en mag je niet verschuilen achter de smoes "het is niet opgestuurd dus het zal niet meer nodig zijn"
Wat mij betreft is dit het zelfde als je paspoort, ik moet die al vernieuwen een maand of acht voor afloopdatum (soms zelfs nog vroeger) ik moet dat dan ook echt zelf in de gaten houden hoor, niemand die mij hier aan helpt herinneren....
Ik neem aan dat jij dit soort papieren ook even bekijkt voor je vertrekt? doe dat dan iets vroeger, het verlengen van een pp kan niet in één dag hoor...

Edit,
Op de plastic ACSI kaart staat ook je pp nummer, mocht je die hebben, kijk dan ook maar even of je pp nummer klopt...ook hier ben je zelf verantwoordelijk voor....
Bij mij klopte dit niet omdat ik een nieuw pp had, toen ik hierover belde waren ze verwonderd omdat mijn pp nog een jaar geldig was gingen ze er vanuit dat ik geen nieuw had aangevraagd.
Elk jaar krijg je een nieuw kaartje, en als je pp bijna verlopen is vragen ze aan jouw het nieuwe pp nummer, maar ja..."me is special" dus kreeg ik er nog één opgestuurd...
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1220
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door fortissimo » za 6 jun 2015 21:15

Interpolis stuurde hem dit jaar nog gewoon mee i.i.g.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23442
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door PD » za 18 mar 2017 14:01

Ook ABM-AMRO (autoverzekering) verstuurt de Groene Kaart voor de caravan niet automatisch dus die had ik deze week weer aangevraagd.......

Vanochtend in de bus, echter van de auto awhoea.gif :(
De 2e poging is inmiddels onderweg, vorig jaar was de 3e GK "bijna goed" en heb ik toen maar zo gelaten :oops:

Misschien een reminder........ Vraag je GK voor de caravan aan thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7103
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door karelV » za 18 mar 2017 14:06

RE.gif


Komt bij ons tegenwoordig altijd via de e-mail binnen voor zowel auto als caravan. Print hem dan altijd op een groen A 4tje uit en maak ik zo dus mijn eigen GROENE kaart mrgreen.gif awhoea.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18312
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door deusjevo » za 18 mar 2017 15:12

Bij mij is hij gewoon wit en ook nog eens 4 jaar geldig
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door janoniem » za 18 mar 2017 15:45

Mijn auto en caravan is verzekerd bij NN en deze zendt mij spontaan géén 2e groene kaart.
Bij de veelgestelde vragen zegt NN:

De aansprakelijkheid van schade veroorzaakt door of met een caravan rust op het trekkende voertuig dus het volstaat om de groene kaart van het trekkende voertuig bij u te hebben. Als u toch een groene kaart wenst te hebben voor de caravan en het trekkende voertuig is bij Nationale-Nederlanden verzekerd, neemt u dan contact met ons op.

De ANWB zegt: De 'tweede' groene kaart voor Duitsland, Polen en Spanje is nodig na het invoeren van het kentekenregistratiesysteem voor caravans zwaarder dan 750 kg. Ga je naar een van deze landen, neem dan twee groene kaarten mee, één voor je auto en één voor je caravan.
In Nederland en de meeste andere Europese landen heb je geen aparte groene kaart nodig.Het gaat hierbij om caravans met een eigen kenteken, oftewel caravans zwaarder dan 750 kg.


Dus ik zal als voorgaande jaren maar weer zo'n aanvraag doen want onze route doorkruist altijd Duitsland.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7103
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door karelV » za 18 mar 2017 16:10

deusjevo schreef:Bij mij is hij gewoon wit en ook nog eens 4 jaar geldig


Ik maak hem zelf Groen mrgreen.gif mrgreen.gif en vier jaar geldig is voor ons n.v.t. i.v.m. nieuw kenteken ieder jaar awhoea.gif awhoea.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door Hans 555 » za 18 mar 2017 16:42

Ik ga de moeite niet meer nemen een groene kaart aan te vragen. Ik kopiër wel het polisblad van de caravan. Van de auto krijg ik de groene kaart nog wel automatisch. Maar echt nodig is het niet meer. Steeds meer landen kunnen bij elkander in de ketekenregisters kijken. Wij reizen pas 23 jaar met de caravan en wij zijn nog nooit aangehouden, niet in Nederland en niet in andere landen.
Mocht het wel gebeuren dan zie ik dat dan wel weer.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36135
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door Chris » za 18 mar 2017 16:51

Helaas ook bij CB niet vlotjes.
Twee keer telefonisch mislukt en de 3e keer via internet...
Net vanmorgen in de bus gekregen ...
Ik heb hem dus nu eindelijk ook.
Elk jaar dezelfde trammelant... onnodig

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Ruud27

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door Ruud27 » za 18 mar 2017 17:13

ik kan hem gewoon downloaden bij de verzekering in "mijn polisoverzicht" zowel voor de auto als voor de caravan.

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door meeder » za 18 mar 2017 17:15

Bij ons komt de groene kaart ook niet automatisch. Altijd wel even op letten inderdaad.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7103
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door karelV » za 18 mar 2017 17:31

Chris schreef: Elk jaar dezelfde trammelant... onnodig

Chris




Ook ieder jaar een nieuwe caravan Chris???????????????????????................. mrgreen.gif awhoea.gif awhoea.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door Cara-Fan » za 18 mar 2017 20:00

Via mijn Univé aanvragen, binnen een week in de bus! thumbup.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door Micky » zo 19 mar 2017 02:06

karelV schreef:
deusjevo schreef:Bij mij is hij gewoon wit en ook nog eens 4 jaar geldig


Ik maak hem zelf Groen mrgreen.gif mrgreen.gif en vier jaar geldig is voor ons n.v.t. i.v.m. nieuw kenteken ieder jaar awhoea.gif awhoea.gif
Kan me herinneren dat jullie in de afgelopen 4 jaar niet 4 nieuwe caravans hadden, wellicht heb ik het verkeerd gelezen/begrepen scratch.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

theotrucker
Berichten: 419
Lid geworden op: wo 24 dec 2014 19:35
Locatie: Zuid Limburg

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door theotrucker » zo 19 mar 2017 08:51

Ik rij 45 jaar met oplegger cq aanhanger heel Europa.
Sinds 2003 hebben die een eigen kenteken.
Ik heb nog nooit een aparte groene kaart hiervoor gehad.
Wel een hele album met de kopieën van alle kentekenbewijzen.
Op een aanrijdingsformulier wordt het kenteken van de oplegger gewoon apart vermeld.
Er wordt ook nooit een groene kaart gevraagd.
We hebben wel een apart papier van de verzekering dat de lading verzekerd is.
Hier staat het kenteken van het trekkende voertuig op.
Hier wordt ook nooit naar gevraagd.
Dan zou elke auto 50 groene kaarten mee moeten nemen?
Dacia sandero stepway 0.9 turbo 2018
met een Caravelair corail 1995

Gebruikersavatar
perry
Berichten: 498
Lid geworden op: do 9 jul 2009 11:11
Locatie: vianen

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door perry » zo 19 mar 2017 09:17

theotrucker schreef:Ik rij 45 jaar met oplegger cq aanhanger heel Europa.
Sinds 2003 hebben die een eigen kenteken.
Ik heb nog nooit een aparte groene kaart hiervoor gehad.
Wel een hele album met de kopieën van alle kentekenbewijzen.
Op een aanrijdingsformulier wordt het kenteken van de oplegger gewoon apart vermeld.
Er wordt ook nooit een groene kaart gevraagd.
We hebben wel een apart papier van de verzekering dat de lading verzekerd is.
Hier staat het kenteken van het trekkende voertuig op.
Hier wordt ook nooit naar gevraagd.
Dan zou elke auto 50 groene kaarten mee moeten nemen?
Wij hebben een groene kaart van het trekkende voertuig. En we hebben een map gehad met kentekens van de opleggers.
Maar die is inmiddels verouderd scratch.gif .
Ik rij altijd met de zelfde motorwagen met dolly en vaste oplegger.
Daar heb ik wel kenteken papieren voor maar geen groene kaart.
Alleen voor me motorwagen een groene kaart.

Ik vind persoonlijk dat je zelf moet zorgen voor je papieren als je op vakantie gaat.
Wij gaan naar Italië over Zwitserland dan weten we dat we een vignet moeten hebben voor Zwitserland.
En dat we een groene kaart moeten hebben voor de auto en caravan en dat we onze id kaarten bij ons moeten hebben enz.
Dit moet je zelf regelen.
Ford S Max 1.5 titanium 2016. Adria 462PK 2012 blij.gif
-------------------------------------Pedal to the metal-----------------------------------

Gebruikersavatar
djanssen
Berichten: 418
Lid geworden op: ma 21 sep 2015 07:12
Locatie: Deventer

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door djanssen » zo 19 mar 2017 09:30

Wel grappig al die reacties dat men aan een groene kaart genoeg heeft omdat de aanhanger daar ook al op staat. De anwb geeft duidelijk aan dat het voor een aantal landen wordt aanbevolen voor de aanhanger een eigen kaart mee te nemen. De onderbouwing blijft vaag, maar zal iets met de wetgeving in die landen te maken hebben. Ik heb ook gewoon een Nederlandse groene kaart voor zowel auto als aanhanger, maar ik vraag elk jaar toch maar een apart aan voor de caravan. Baad het niet dan schaad het ook niet. Een goed advies gooi ik niet graag in de wind!
VW Passat 1.9 TDI met Adria Forma 495TD

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7103
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door karelV » zo 19 mar 2017 10:11

Micky schreef:
karelV schreef:
deusjevo schreef:Bij mij is hij gewoon wit en ook nog eens 4 jaar geldig


Ik maak hem zelf Groen mrgreen.gif mrgreen.gif en vier jaar geldig is voor ons n.v.t. i.v.m. nieuw kenteken ieder jaar awhoea.gif awhoea.gif
Kan me herinneren dat jullie in de afgelopen 4 jaar niet 4 nieuwe caravans hadden, wellicht heb ik het verkeerd gelezen/begrepen scratch.gif


Ik reageer hiermee op de groene kaart van deusjevo waar de groene kaart 4 jaar geldig is, en dat is voor ons n.v.t. i.v.m. bijna ieder jaar een nieuw kenteken mrgreen.gif
De laatste 4 jaar nu onze derde groene kaart met different kenteken knipoog.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1109
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door sindaco » zo 19 mar 2017 14:23

onze auto is verzekerd via truckstar bij NAVK

altijd komt via email de bestandjes binnen vwb de groen kaart en de rekening.
even als je niet thuis bent op een usb stickje zetten en naar een kopie shop of dit jaar in ons geval de vriendelijke dame aan de receptie van de camping.

dan worden de bestandjes uitgeprint en hebben we onze groene kaarten van de auto en de caravan.
ze komen dus allebeide van de autoverzekeraar.

gr john
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1220
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door fortissimo » di 21 mar 2017 09:17

Interpolis.
Twee groene kaarten netjes via de post.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1916
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door Ad » di 21 mar 2017 09:26

fortissimo schreef:Interpolis.
Twee groene kaarten netjes via de post.
Idem dito, elk jaar automatisch.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door janoniem » wo 22 mar 2017 14:17

Bij NN groene kaart voor caravan enige dagen geleden aangevraagd en vandaag al in de bus, maar....
De geldigheid loopt maar tot 20-5-17 en daar heb ik weinig aan. Maar weer eens gebeld.
Het blijkt "handwerk" te zijn waarbij, indien geen einddatum wordt ingevoerd (wél gemeld), default een periode van 2 maanden wordt aangehouden. Medewerkster kon mij de reden van deze korte periode niet verklaren.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18312
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door deusjevo » wo 22 mar 2017 14:29

Vreemd hoor, bij mijn leasemij krijg ik hem voor auto en caravan gelijk met een geldigheidsduur van 4 jaar.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door Hans1954 » vr 24 mar 2017 07:42

janoniem schreef:Bij NN groene kaart voor caravan enige dagen geleden aangevraagd en vandaag al in de bus, maar....
De geldigheid loopt maar tot 20-5-17 en daar heb ik weinig aan. Maar weer eens gebeld.
Het blijkt "handwerk" te zijn waarbij, indien geen einddatum wordt ingevoerd (wél gemeld), default een periode van 2 maanden wordt aangehouden. Medewerkster kon mij de reden van deze korte periode niet verklaren.
Gewoon de maatschappij mededelen dat de groene kaart de gelijke geldigheidstermijn moet hebben als die van de auto. De polis dekt immers ook het gehele jaar en de voorwaarde geven ook dekking. Een vraag naar de termijn moet opgevat worden als schending van je privacy of beperking van bewegingsvrijheid.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”