Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
susannevdw

Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door susannevdw » vr 5 jun 2015 08:00

Gisteren kreeg ik een tel van mijn vader, je moet Univé bellen groene kaart krijg je niet meer automatisch voor de caravan, mijn vader vertrekt woensdag, en wij dinsdag.
Ik had 1 week geleden polis gekregen, en kijk in de envelop idd geen groene kaart.
Univé gebeld dat ik dit een rare gang van zaken vind.
Antwoord: nee die verstrekken wij niet meer automatisch, er zijn mensen die niet jaarlijks met de caravan weggaan???
En je bent zelf verantwoordelijk dat je spullen in orde zijn.
Stoom kwam uit mijn oren.
Ik vind dat Univé verantwoordelijk is dat alle spullen die bij deze polis horen automatisch toegestuurd moeten worden.
Als ik hem dan vergeet mee te nemen ja dan is het mijn verantwoordelijkheid.
Dus met spoed sturen ze de kaart op.
Is dit bij andere verzekeringsmaatschappijen ook zo??

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18926
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door Hobby Linka » vr 5 jun 2015 08:18

Ik zit bij die grote maatschappij uit Apeldoorn. Krijg elk jaar een nieuwe toegestuurd. Daarnaast kan ik de kaart tegenwoordig gewoon downloaden via mijn persoonlijke pagina.

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19753
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door Daphne » vr 5 jun 2015 08:20

Dat is inderdaad niet vanzelfsprekend. Onze auto en caravan zijn niet bij dezelfde maatschappij verzekerd, dus kan de autoverzekering niet weten dat wij een groene kaart voor de caravan nodig hebben. Die vragen we dus elk jaar aan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Meenhoes
Berichten: 1583
Lid geworden op: za 30 mar 2013 21:21
Locatie: Enschede

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door Meenhoes » vr 5 jun 2015 08:45

Ik heb zowel de auto als caravan verzekerd bij Univé en heb dit jaar wederom ook een groene kaart ontvangen voor de caravan. Toen wij 2 jaar geleden de caravan kochten heb ik gebeld voor een groene kaart en erbij gezegd dat ik graag elk jaar een nieuwe ontvang en tot op heden gaat dit nog steeds goed thumbup.gif


Sent from my iPhone using Tapatalk
VW Tiguan 2.0TSI 4-Motion R-Line 220PK/350NM + Sprite Europa 495, Truma-mover, Alden aut. schotel en Unico Verona

Weinsberg
Berichten: 526
Lid geworden op: di 14 jun 2011 11:01

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door Weinsberg » vr 5 jun 2015 08:46

Inderdaad, je moet zelf zorgen dat je op tijd je spullen in order hebt.

Ik zit bij Inshared met de autoverzekering en met een druk op de knop print ik hem uit. ( p.s. de groene kaart hoeft niet op groen papier geprint te worden mrgreen.gif )

susannevdw

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door susannevdw » vr 5 jun 2015 09:18

Mijn vader heeft net zoals ik ook de auto bij unive verzekerd.
Het is schijnbaar een nieuwe regel.
Heb ook niet door gekregen of ik dit op mijn persoonlijke pagina kan regelen, zal eens kijken.
Vorig jaar had ik hem netjes toegestuurd gekregen.
Vind dat ze dit op zijn minst in de bijgesloten papieren hadden kunnen vermelden.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19753
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door Daphne » vr 5 jun 2015 09:30

RE.gif

Heb je de caravan ook bij Univé verzekerd? Anders kunnen ze niet weten of jij de caravan nog wel hebt.

En ik weet niet waar je naar toe gaat, maar de groene kaart voor de caravan is alleen in Polen verplicht en aanbevolen in Duitsland en Spanje. Zie http://www.anwb.nl/kamperen/voorbereidi ... oene-kaart
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door Pino » vr 5 jun 2015 10:07

Ik heb zowel auto als caravan bij FBTO verzekerd. Wel automatisch groene kaart voor de auto. Voor de caravan heb ik opgevraagd. Was er een week later.
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Useless
Berichten: 439
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 17:54

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door Useless » vr 5 jun 2015 10:23

Ik weet niet beter dan dat wij ieder jaar apart de groene kaart moeten aanvragen bij NN.
Dacia Duster TCE125 + Delta 3900 TZV met Reichmover, E&P levelsysteem, Karsten voortent en Unico Torino luifel

Gebruikersavatar
Theo de Man
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 4 jan 2015 12:22
Locatie: Thuvine

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door Theo de Man » vr 5 jun 2015 10:28

Zelfs bij Ditzo krijg ik hem zo thuis....
Sorento 3.3 & Adria Adora 572ut met Fortex Aronde luifel , E&P 6 steuns levelsysteem.
"" keep your friends close but your enemies closer ""

pd0bao40

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door pd0bao40 » vr 5 jun 2015 10:46

Voor Nederlands gekentekende aanhangwagens (dus: ook caravans) wordt het WA risico gedragen door de (WA)
verzekeraar van de trekauto. Meerdere mensen geven hierboven aan een groene kaart te hebben ontvangen
van de casco verzekeraar van de caravan. Die dekt toch niet het WA risico van de caravan zolang die aangekoppeld
is aan de trekauto of, losgeraakt daarvan, nog niet tot stilstand is gekomen? Dan blijft de bevoegde verzekeraar m.i.
de verzekeraar van de auto, toch ? De apart verzekerde caravan draagt alleen het risico van brand, diefstal en verlies
van de caravan en, misschien, het WA/BA gedeelte van de caravan bij gebruik anders dan achter de auto, bv op de
camping bij moveren of verplaatsen met m/v kracht. Hoor het graag, Jaap.

Weinsberg
Berichten: 526
Lid geworden op: di 14 jun 2011 11:01

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door Weinsberg » vr 5 jun 2015 10:54

Inderdaad, de groene kaart voor de caravan moet van de verzekeraar komen waarbij de auto verzekerd is

Gebruikersavatar
Luifeltje
Berichten: 87
Lid geworden op: do 9 okt 2014 12:08

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door Luifeltje » vr 5 jun 2015 11:45

Auto en caravan bij Univé verzekerd, nooit een groene kaart voor de caravan automatisch ontvangen, altijd bellen en dan willen ze ook nog weten wanneer je met de caravan vertrekt.
Dit jaar na twee keer gebeld te hebben kreeg ik de kaart twee weken na het eerste telefoontje in de bus.

susannevdw

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door susannevdw » vr 5 jun 2015 13:38

Ja bij ons auto en caravan bij unive verzekerd.
Mijn vader kreeg ze beide toegestuurd, ik ook. Tot dit jaar!
In Duitsland moet je hem bij je hebben anders kunnen ze erg moeilijk doen.
Nouja gister gebeld vandaag gekregen, gelukkig dat wij di pas weggaan en er tijdig achter ben gekomen.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16292
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door Jan van Vijven » vr 5 jun 2015 15:50

Nooit problemen gehad bij Unive, en ach binnen een dag je kaart binnen, dan komt er nog geen rook uit m'n oren hoor....
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Kasper

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door Kasper » vr 5 jun 2015 16:02

Nog geen probleem gehad met mijn groene kaarten, krijg hem altijd automatisch toegestuurd, zowel voor aanhanger en caravan uit Apeldoorn. mrgreen.gif

Gebruikersavatar
killerbee1958
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 17 okt 2014 14:38

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door killerbee1958 » vr 5 jun 2015 17:45

Zojuist maar even via de site van de lease maatschappij de kaart aangevraagd.
Heb weliswaar geen plannen om duitsland of spanje te bezoeken maar je weet maar nooit.
Ging best makkelijk en kreeg binnen half uur bevestiging dat de kaart opgestuurd zou gaan worden.
Sprite Cruzer 492SR (2015) getrokken door Skoda Octavia 1.4tsi dsg

Gebruikersavatar
gert338
Berichten: 31
Lid geworden op: di 10 feb 2015 18:28
Locatie: Ens

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door gert338 » vr 5 jun 2015 18:42

Ook ik heb auto en caravan verzekerd bij Unive, en in maart een andere caravan gekocht.
Kreeg een paar weken daarna automatisch een groene kaart voor de caravan.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2847
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door Hans1954 » vr 5 jun 2015 20:17

Vaak zijn caravans en auto's bij verschillende maatschappijen verzekerd. Het is echter altijd de autopolis waarop de caravan WA dekking geniet. Is ook logisch omdat je als bestuurder van de auto uiteraard ook de caravan bestuurt. Elke groene kaart geeft dekking voor een aangekoppelde aanhanger. Dat gebeurt middels de code AF op de groene kaart. In verschillende landen wordt een aparte groene kaart gevraagd om aan te tonen dat de aanhanger verzekert is. Duitsland, Polen en Spanje behoren in elk geval tot die landen. Dat is waarschijnlijk omdat die landen geen dekkingsvorm hebben zoals wij.
Omdat de autoverzekering dekking biedt aan de aanhanger dienen zij ook een geldige groene kaart te verstrekken. Om gelijkvormigheid te creëren kan van verzekeringsmaatschappijen niet verlangd worden dat zij automatisch een groene kaart verstrekken. Soms hebben zij niet eens weet van een caravan of andere aanhanger of dat daar van gewisseld is. Dat is een beetje anders wanneer caravan en auto bij dezelfde maatschappij gedekt zijn maar ook daarvoor geldt automatisch is niet vanzelfsprekend. Feitelijk zou iedereen die naar het buitenland gaat, ook wanneer het niet om de genoemde landen gaat, een groene kaart voor de caravan mee moeten nemen. Wanneer je noodgedwongen van auto moet wisselen kan je aantonen verzekerd te zijn. De autopolis dekt immers ook huur- of leenauto's bij uitval van de eigen auto. Verder is het uitermate klantonvriendelijk wanneer de groene kaart slecht voor een genoemde vakantieperiode verstrekt wordt. De polis geldt voor het hele loopjaar en de bijkomende dekkingen dus ook. Bovendien wordt je hierdoor in je bewegingsvrijheid beperkt. Een klacht hierover moet gehonoreerd worden.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Wim Verso
Berichten: 6518
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door Wim Verso » vr 5 jun 2015 21:19

Precies zoals Jan van Vijven schrijft, binnen één dag heb je je kaart binnen, in Schagen hebben we een kantoor van Univé, ik ben even langs geweest en ze printen meteen je kaart uit, nee dat is niet iets om je druk over te maken.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

henry12
Berichten: 1273
Lid geworden op: zo 19 jan 2014 14:12
Locatie: Westervoort

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door henry12 » vr 5 jun 2015 21:24

kan zijn dat dit met een zeer grote reorganisatie te maken heeft bij deze verzekeraar die nu gaande is wat ik uit kringen hoor die daar werken .
BMW X5 3.0 I , met aan de haak een Hobby 560 Kmfe

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2847
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door Hans1954 » vr 5 jun 2015 21:33

Wim Verso schreef:Precies zoals Jan van Vijven schrijft, binnen één dag heb je je kaart binnen, in Schagen hebben we een kantoor van Univé, ik ben even langs geweest en ze printen meteen je kaart uit, nee dat is niet iets om je druk over te maken.
Bij mij gaat het al jaren hetzelfde: Ik krijg de nota van de prolongatie tezamen met de groene kaart. Geef een telefoontje aan de maatschappij en 1 of 2 dagen later ligt de andere groene kaart ook in de bus. Prolongatie is altijd in oktober dus geen lat minute perikelen.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

susannevdw

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door susannevdw » vr 5 jun 2015 22:42

Het gaat er niet om of je je kaart wel of niet binnen een dag krijgt.
Waar het om gaat dat wij beide al jaren de kaart automatisch binnen krijgen en ineens niet meer.
Zonder dat wij zowel mijn vader als ik hiervan op de hoogte waren, dat ik dit moet vernemen van mijn vader die er bij toeval is achtergekomen.
Had ook de volgende dag al weg kunnen gaan, ik hou mij niet bezig welke maand mijn polis ingaat voor het nieuwe jaar en ckr niet als het in het verleden automatisch is gegaan.
Als ik een polis krijg van de auto zit daar de kaart bij stop ik bij het kenteken, deed ik ook bij de caravan.
ze hadden op zijn minst bij het versturen vd polis een bijlage kunnen sturen, let op zelf kaart aanvragen!
Dan argumenten geven dat er mensen zijn die niet jaarlijks met hun caravan op pad gaan? Dus het grote gros mensen bij unive met een caravan gaat niet jaarlijks op vakantie, dan bespaar je op deze manier tijd en geld voor het aanmaken van de kaarten?? Nu mogen ze nagezonden worden. whistle.gif
Ik koop een product en verwacht dat ik tenminste geïnformeerd word, maar daarbij hoort deze kaart bij de polis en de papieren vd caravan en horen ze hem gewoon mee te sturen of de mogelijkheid geven dat wij hem zelf uit kunnen printen via je inloggegevens bij unive, dat kan niet.
En dat vind ik een service van weenie.gif

Gebruikersavatar
Luifeltje
Berichten: 87
Lid geworden op: do 9 okt 2014 12:08

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door Luifeltje » vr 5 jun 2015 23:18

RE.gif
Helemaal mee eens!

Gebruikersavatar
Oenema
Berichten: 1068
Lid geworden op: zo 19 aug 2012 10:59
Locatie: Meppel (NL)

Re: Groene kaart niet automatisch verstuurd Univé

Bericht door Oenema » za 6 jun 2015 18:15

susannevdw schreef: Als ik een polis krijg van de auto zit daar de kaart bij stop ik bij het kenteken, deed ik ook bij de caravan.
ze hadden op zijn minst bij het versturen vd polis een bijlage kunnen sturen, let op zelf kaart aanvragen!
Dan argumenten geven dat er mensen zijn die niet jaarlijks met hun caravan op pad gaan? Dus het grote gros mensen bij unive met een caravan gaat niet jaarlijks op vakantie, dan bespaar je op deze manier tijd en geld voor het aanmaken van de kaarten?? Nu mogen ze nagezonden worden. whistle.gif
Ik koop een product en verwacht dat ik tenminste geïnformeerd word, maar daarbij hoort deze kaart bij de polis en de papieren vd caravan en horen ze hem gewoon mee te sturen of de mogelijkheid geven dat wij hem zelf uit kunnen printen via je inloggegevens bij unive, dat kan niet.
En dat vind ik een service van weenie.gif

Blijkbaar heb je bij ontvangst van de nieuwe polis ook niet goed opgelet...
Anders had je de groene kaart al wel gemist..

Wat een walgelijke manier om een goede organisatie zo neer te zetten.
Zelf ook alles bij Univé verzekerd en vind dit maar kleinzielig gedrag..
Groet André

"It's an ingenious solution to a problem that should never have existed in the first place"

Afbeelding

[ Hobby 500KMFE - 2007 ]
[ Ford Galaxy 2.0TDCI - 2018 - 209PK ]

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”