Ontevreden over caravan dealer.

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Sandraatje

Ontevreden over caravan dealer.

Bericht door Sandraatje » di 29 apr 2014 23:25

Een aantal weken geleden hebben wij een caravan gekocht bij een bedrijfje in xxx waarvan ik de naam hier (nog) niet ga noemen maar het is een adelijke naam dus degenen die bekent zijn met dit bedrijfje weten wel over wie het gaat. Het is natuurlijk niet zonder reden dat ik zijn naam niet noem maar dat nog even ter zijde. Ik voel me zwaar gedupeerd door dit bedrijfje en weet inmiddels via andere sites dat ik niet de enige ben dus mijn vraag: Zijn er hier nog meer mensen die gedupeerd zijn door de caravan handelaar uit E
Xxx met de adelijke achternaam? Zo ja, hoe meer gedupeerden ik bereik des te meer kans ik maak deze onbetrouwbare persoon te stoppen met zijn heimelijke en naar mijn mening gevaarlijke praktijken.

Groet de man van Sandraatje ( sandraatje schreef ooit: Dit overkomt me geen tweede keer, dus zij baalt en dat is begrijpelijk!! dus ik ga me er nu mee bemoeien en ben niet boos maar ga wel door net zolang tot het recht zege zal vieren) C IceFishing.gif

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4728
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Ontevreden over caravan dealer.

Bericht door MarcoC » di 29 apr 2014 23:30

Dat meen je niet?? Na het debacle met de particuliere koop nu dit bij een caravandealer? Jullie hebben wel pech zeg!
Ik weet niet wat er precies gebeurd is maar wens jullie veel sterkte om dit op te lossen.
Op deze wijze verlies je wel het plezier in het kamperen weenie.gif
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ontevreden over caravan dealer.

Bericht door Micky » di 29 apr 2014 23:33

Xxx ja daar lees je wel meerder verhalen over, zelf heb ik geen ervaring, dus ik kan niet oordelen :wink:

Maar euh, jullie hebben al best veel info ingewonnen hier op het forum, waarom niet even van te voren gecheckt, een ezel....
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar hebben jullie nu wel een aankoop keuring laten doen?
Laatst gewijzigd door Trina op vr 10 aug 2018 07:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Jeroen123
Berichten: 515
Lid geworden op: wo 26 mar 2014 09:08

Re: Ontevreden over caravan dealer.

Bericht door Jeroen123 » di 29 apr 2014 23:46

Als het deze is xxx dan zou ik in mijn auto stappen en de boel daar regelen
dit soort mensen kunnen heel lang hun gang gaan en de politie doet er niks/weinig aan

Misschien een goeie voor Alberto Stegeman :-)
Met een hamer past alles

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4728
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Ontevreden over caravan dealer.

Bericht door MarcoC » di 29 apr 2014 23:53

RE.gif

O die aflevering zou ik dan beslist willen zien. whistle.gif
Op vara.kassa.nl is ook e.e.a. over het bedrijf te vinden. Ja het had beslist geloond om eerst het bedrijf op internet te checken.... Dat doe ik altijd wel voor ik een auto aanschaf bijvoorbeeld. Eerst even checken of er negatieve dingen over het bedrijf worden geschreven thumbup.gif Hebben jullie nu natuurlijk niks meer aan, maar toch.
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Jeroen123
Berichten: 515
Lid geworden op: wo 26 mar 2014 09:08

Re: Ontevreden over caravan dealer.

Bericht door Jeroen123 » di 29 apr 2014 23:55

Inderdaad (te) laat
Maar zoiets doe ik ook bij een aanschaf

Ik google dan op bedrijfsnaam + woorden als problemen, slechte service, oplichting etc
Áls het echt een slecht bedrijf betreft kom je genoeg tegen

Vara (kassa) is ook een goeie, die hebben mijn vrouw eens geholpen met een niet nader te noemen telecom bedrijf waarvan het logo rood is :-)
Met een hamer past alles

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18312
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Ontevreden over caravan dealer.

Bericht door deusjevo » wo 30 apr 2014 00:06

Ik heb jullie "oude" ervaringen nog eens doorgelezen en begrijp werkelijk niet waarom je met een bedrijf in zee gaat dat dit soort "budget" caravans aanbied.
Wel laten keuren dit keer? zucht.gif
Heb je wat meer info over de aangeschafte caravan/achtergronden aankoop?
'k Weet trouwens niet of je hier zomaar zonder wederhoor ongezouten kritiek op een bedrijf kan leveren (de naam heb je al genoemd hoewel het weinig fantasievol cryptisch omschreven was...) op dit forum. weenie.gif
Héél vervelend dat jullie dit weer overkomt trouwens.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18312
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Ontevreden over caravan dealer.

Bericht door deusjevo » wo 30 apr 2014 00:14

Vond dit berichtje op hun gastenboek, toevallig niet van jullie scratch.gif

Sandra - vrijdag 28 maart 2014 10:26

Prins Budget is een erg fijn bedrijf met goed aanbod met een goede prijs/kwaliteitverhouding!
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ontevreden over caravan dealer.

Bericht door Micky » wo 30 apr 2014 00:42

RE.gif

nu ben ik doorgaans vrij sceptisch, MAAR awhoea.gif die reacties in het gastenboek, OF het zegt iets over het niveau van de gemiddelde koper, OF ze zijn geschreven door 1 en dezelfde persoon (ik denk optie 2), maar mensen, kom op zeg alstublieft, bij het horen van de stem bij het openen van de website weet je toch al direct dat je beter wel even een aankoopkeuring kunt laten doen néh néh.gif néh néh.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ontevreden over caravan dealer.

Bericht door Micky » wo 30 apr 2014 00:58

Jeroen123 schreef:Als het deze is dan zou ik in mijn auto stappen en de boel daar regelen
dit soort mensen kunnen heel lang hun gang gaan en de politie doet er niks/weinig aan

Misschien een goeie voor Alberto Stegeman :-)
OOHH idd ik was even vergeten dat zij het zijn (hier al eens aan de orde gekomen als ik het me goed herinner), haha klacht opgelost door de klant een oplichter te noemen awhoea.gif

Wat mij wel zorgen baadt is dat er toch nog steeds mensen zijn die hier met open ogen intrappen, en dan ook niet 1 keer maar vaker.
Mensen AUB voordat u een aankoop doet, check!!!!, vraag rond en zoek op internet naar referenties.

En laten we eerlijk zijn, websites met dit soort verkopende geluiden/presentaties zijn sowieso onbetrouwbaar..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

arnovariante

Re: Ontevreden over caravan dealer.

Bericht door arnovariante » wo 30 apr 2014 08:17

Het kan toch niet waar zijn dat dit Sandra nu weer overkomt?
Net zoals het niet waar kan zijn dat ze (weer) niet een aankoopkeuring heeft laten doen en/of vooronderzoek heeft gedaan.....
Ben wel heel benieuwd wat er nu weer aan de hand is.
Succes met het oplossen van deze ellende!

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Ontevreden over caravan dealer.

Bericht door Hans1954 » wo 30 apr 2014 10:10

Voorop gesteld dat xxx een slechte naam heeft, ontbreekt in de posting wat er met de caravan aan de hand is.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18312
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Ontevreden over caravan dealer.

Bericht door deusjevo » wo 30 apr 2014 10:21

Yep, zou ook wat meer achtergronden willen weten, ik ga even in de "afwacht stand".
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

martijn v o

Re: Ontevreden over caravan dealer.

Bericht door martijn v o » wo 30 apr 2014 13:05

Ja en weet je wat mij ontzettend tegenstaat:
Dat jullie dat niet vooraf vragen hier. Nee eerst iets kopen en dan op dit forum lopen zeiken dat het niet in orde is. En dat zelfs tot twee keer toe.
Het is hier geen klaagmuur hoor! Er zit hier (niet bij mij dat vooropgesteld) ontzettend veel (GRATIS!!!!) kennis, maak daar eens gebruik van dan.

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4728
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Ontevreden over caravan dealer.

Bericht door MarcoC » wo 30 apr 2014 13:36

RE.gif

Nou Martijn, dat vindt ik een beetje kort door de bocht! Je weet niet wat de situatie precies is om erover te kunnen oordelen. Voor hetzelfde geldt is er dit keer niks mis met de caravan, maar met bijvoorbeeld een bijgeleverde voortent ofzo? scratch.gif Of een beloofde onderhoudsbeurt die niet is uitgevoerd.... Hopelijk post TS hier nog iets over.
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4016
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Ontevreden over caravan dealer.

Bericht door Gemineye » wo 30 apr 2014 13:56

Ik heb zojuist even op de site van de betreffende handelaar gekeken. Ik kan niet anders dan concluderen dat het geen bedrijf zou zijn waar ik een caravan weg zou halen. Als ze niet de moeite nemen om fatsoenlijke foto's te maken van de caravans, deze niet van fatsoenlijke omschrijvingen voorzien, en deze in ieder geval nog even schoon te maken, dan kun je al helemaal niet verwachten dat de caravan technisch gecontroleerd en in orde is. De prijzen zijn overigens in mijn beleving ook zeker niet goedkoop. Voor minder geld koop je net zo goed een nog prima caravan van een eerlijke particulier die een nieuwe heeft gekocht maar er voor kiest om zijn oude zelf te verkopen. En echt, die caravans zijn er heus wel en hoeven ook niet de wereld te kosten.

Van veel caravandealers zijn wel ervaringen op internet te vinden, google is je vriend. Ook van veel caravan merken en types zijn veel voorkomende problemen bekend, ook op dit forum. Doe dus je huiswerk en zoek dit even uit. Als je een caravan koopt bij nette mensen of een nette dealer, met een goede onderhoudshistorie en een nette indruk, dan controleer je nog even op de veel voorkomende problemen + bodem, banden, vochtinwerking e.d.. Vergeet ook vooral de tent niet op te zetten, controleer of hij volledig en in goede staat is. Daarnaast doe je desgewenst een aankoopkeuring. Als je dan nog steeds pech hebt bij je aankoop, dan kun je met recht van PECH spreken, tot die tijd ben je gewoon slecht voorbereid tot aankoop overgegaan vind ik eigenlijk.

Ik stel voor dat we je vanuit dit forum gaan assisteren in de zoektocht naar je volgende caravan ;-)

Ben nog wel benieuwd naar je verhaal.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Diny
Berichten: 3883
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Ontevreden over caravan dealer.

Bericht door Diny » wo 30 apr 2014 15:58

Een zeer onbevredigende situatie.
Het bedoelde bedrijf staat dus niet goed bekend volgens de forummers. Dat mag zo zijn, maar Sandra zwijgt inmiddels in alle talen en de gegeven info zegt niets over de gebreken van de gekochte caravan.
Het vorige topic werd besloten met: wie weten wil hoe het is afgelopen kan een PB sturen.
De toestand is raadselachtig m.i.
Overigens: wie gisteravond naar de uitzending van de Rijdende Rechter heeft gekeken weet inmiddels dat bij klachten de koper lang niet altijd met lege handen staat.
De uitspraak was verrassend en vooral leuk voor de eiser.

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Ontevreden over caravan dealer.

Bericht door Michel1975 » wo 30 apr 2014 16:01

RE.gif RE.gif RE.gif
Nou Martijn dat is wel heel kort door de bocht.
Vooralsnog weten we niet wat het verhaal is dus ik wacht nog even af alvorens een (eigen) conclusie te trekken.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

martijn v o

Re: Ontevreden over caravan dealer.

Bericht door martijn v o » wo 30 apr 2014 16:51

RE.gif Dat kan, maar was dan ook precies de bedoeling.
Het eerste draadje eindigt met stuur maar een PB-tje, ik wil (nog) niet vertellen wat er aan de hand is. (23-februari-2014 wel te verstaan)
Eerst wordt er beweerd dat men is opgelicht/voorgelogen/besodemieterd en zelfs gevraagd of er juristen aan boord zijn, om vervolgens te eindigen met stuur maar een PB-tje.
Tweede draadje begint net zoals de eerste.
Van mij mag ie op slot.

Gebruikersavatar
rovado
Berichten: 661
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 20:41
Locatie: Het beestendorp in Gelderland

Re: Ontevreden over caravan dealer.

Bericht door rovado » wo 30 apr 2014 17:24

RE.gif
Heb ik wat gemist scratch.gif
Bij mij is het eerste draadje over dit onderwerp geplaatst op: di 29 apr 2014 23:25
Renault Kadjar met een Carado Delight C167L (2012) aan de haak en een Unico Genua 280 voortent.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ontevreden over caravan dealer.

Bericht door Micky » wo 30 apr 2014 18:57

RE.gif scratch.gif

een draadje is het "hele verhaal" niet een post, het gaat hier over de vorige miskoop van TS (dat verhaal is dus te lezen in een ander draadje).
Laatst gewijzigd door Micky op wo 30 apr 2014 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Knaapje
Berichten: 702
Lid geworden op: di 5 jun 2007 19:44

Re: Ontevreden over caravan dealer.

Bericht door Knaapje » wo 30 apr 2014 19:00

RE.gif RE.gif
Misschien gewoon alle postings hierboven eerst eens lezen.

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1220
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: Ontevreden over caravan dealer.

Bericht door fortissimo » wo 30 apr 2014 22:05

Volgende keer toch maar naar Nederweert...
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Marcel
Berichten: 297
Lid geworden op: ma 10 jan 2011 15:29

Re: Ontevreden over caravan dealer.

Bericht door Marcel » do 1 mei 2014 07:53

Het voorgaande draadje
viewtopic.php?t=21325
Kip Kompakt 300 LE 69/75 bj2010

arnovariante

Re: Ontevreden over caravan dealer.

Bericht door arnovariante » do 1 mei 2014 08:48

Ik begrijp de harde reactie (zelfs nog lomper als dat ik het kan... mrgreen.gif ) van Martijn wel.
En denk er eigenlijk wel hetzelfde over!
Het vorige draadje met dat vochtprobleem eindigt op een zeer rare manier, eerst alles uit de doeken doen en flink lopen klagen maar dan op zo'n manier eindigen, op zijn minst zeer vreemd!
En dan een paar maanden later weer een slechte aankoop doen (zoals het er nu uit ziet weer zonder fatsoenlijk onderzoek, maar ja, voorlopig geen reactie...) en gelijk weer hele verhalen van gelijke strekking op dit forum plaatsen. scratch.gif

Gesloten

Terug naar “Algemeen”