Flinke korting met CCI card in Engeland

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
lesja
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 26 jul 2010 21:14

Re: Flinke korting met CCI card in Engeland

Bericht door lesja » di 12 nov 2013 16:36

RE.gif
idd ook wij komen van onder Eindhoven vandaan
maar als je naar zuid-engeland wil ja dan is Calais of Duinkerken
beter. maar Schotland, haha de midges maar heel weinig gehad in september

Gebruikersavatar
WJvanR
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 8 mei 2017 15:29

Re: Flinke korting met CCI card in Engeland

Bericht door WJvanR » zo 21 mei 2017 13:52

Moet je lid worden van een bepaalde club om so'n CCI kaart te krijgen?
110 euro per jaar lidmaatschap bij de caravanclub vind ik nogal wat eerlijk gezegd.
Of kan je deze ook los aanschaffen?

janvijn
Berichten: 627
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Flinke korting met CCI card in Engeland

Bericht door janvijn » zo 21 mei 2017 17:07

Bij welke club heb je je dan willen inschrijven vraag ik me af, wij zijn lid van de caravan & motorhomeclub, kosten volgens mij £45,= heb je na ongeveer 1 week kamperen weer terug verdiend.
Mvg
Jan Vijn

eurotrotter
Berichten: 6221
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Flinke korting met CCI card in Engeland

Bericht door eurotrotter » zo 21 mei 2017 20:40

Ad schreef: 10 pond korting per nacht. .
dat is € 8.60.............korting :roll: .
Wat kost zo n camping dan normaal gesproken,per nacht
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

janvijn
Berichten: 627
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Flinke korting met CCI card in Engeland

Bericht door janvijn » zo 21 mei 2017 21:07

Er zijn hier legio caravanclubsites die rond de £ 22 per nacht kosten, en voor niet leden rond de £ 30 per nacht kosten.
The caravan &Motorhomeclub kent ook Certificated Locations, vergelijkbaar met in Nederland kamperen bij de boer, deze kosten voor leden tussen de £ 12 en £ 18 gemiddeld per nacht.
Dit alles is incl. 2 volwassenen, elektra, en overige normale voorzieningen, WiFi kost £ 10 per week (7 dagen) op de Sites, en is op de meeste Certificated Locations (nog) niet beschikbaar.
Hoe Noordelijker je komt, hoe schaarser de voorzieningen (WiFi) beschikbaar is.
Er zijn ook veel Certificated Locations waar geen toiletvoorzieningen zijn, iets wat je in Nederland je eigen niet kan voorstellen, net zo is het met de bereikbaarheid van je GSM, dat begint al in de Midlands. Ze lopen wat dat betreft hier echt achter.
Het is wel een prachtig land !!!!!
Mvg. Jan Vijn

Gebruikersavatar
WJvanR
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 8 mei 2017 15:29

Re: Flinke korting met CCI card in Engeland

Bericht door WJvanR » zo 21 mei 2017 22:48

wij zijn nog niet helemaal thuis in kamperen maar ben naar deze website gegaan: https://campingcardinternational.com/nl/ en daar via contact aan deze info gekomen:

http://www.campeerclub.nl – Nederlandse Toeristen Kampeer Club
http://www.caravanclub.nl – Nederlandse Caravan Club
http://www.rallyclubnederland.nl – Rally Club Nederland
http://www.nkc.nl – Nederlandse Kampeerauto Club

zo kwam ik dus bij "caravanclub" terecht, en als je daar dan member wordt krijg je zo'n cci kaart erbij... 110 euro per jaar.
ik hoopte dat je gewoon ergens zo'n kaart kon kopen ofzo maar je bent dus verplicht om bij een club te gaan?

janvijn
Berichten: 627
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Flinke korting met CCI card in Engeland

Bericht door janvijn » zo 21 mei 2017 23:47

Beste WJvanR,
Ik denk dat er nu een aantal dingen door elkaar gehaald worden.
The Caravan & Motorhomclub waar ik het over heb is een Engelse organisatie. Ik was in de veronderstelling dat jij het had over de CC card van ACSI, sorry, maar dat blijkt niet zo te zijn, de CCI card van Campingcardinternational is mij helaas niet bekend.
Ik twijfel wel of je daar in Engeland korting op zou kunnen krijgen, maar is niet meer dan een vermoeden.
De CC card van ACSI (wel in Nederland verkrijgbaar) kennen ze in Engeland ook, maar de meeste campings die aangesloten zijn met deze organisatie zijn te vinden aan de zuidkust, en minder in the Midlands en the North.
Een membership van the Caravan & Motorhomeclub kun je nergens in Nederland krijgen, dat kun je regelen op internet via de site www.caravanclub.co.uk
Er zijn meerdere vormen van membership verkrijgbaar.
De CC card van ACSI is ingesloten in hun campinggids die je koopt € 14,95, je kunt je hierop ook aboneren. ACSI (www.acsi.eu) is een organisatie met veel, veel meer aangesloten campings in heel Europa, qua organisatie ook niet vergelijkbaar met de Engelse Caravanclub die vele malen kleiner is.
Ik zou willen adviseren als je in Engeland met korting wil kamperen wordt lid van een Engelse caravanclub, er zijn er twee, de eerder genoemde
The Caravan & Motorhomeclub (www.caravanclub.co.uk) en
Camping and Caravanningclub (www.campingandcaravanningclub.co.uk)
Als je op het Europesche continent ook met korting wil kamperen (alleen in voor- en na-seisoen) koop dan de Acsi camping gids met kortingskaart of iets vergelijkbaars op diverse plaatsen in Nederland verkrijgbaar.
Hoop dat dit meer duidelijkheid geeft,
Met vriendelijke groet
Jan Vijn

Gebruikersavatar
WJvanR
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 8 mei 2017 15:29

Re: Flinke korting met CCI card in Engeland

Bericht door WJvanR » ma 22 mei 2017 07:23

Dank u Jan!

Ik ga hier even mee aan de slag

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Flinke korting met CCI card in Engeland

Bericht door Henny » di 23 mei 2017 10:37

Wij worden altijd voor 1 jaar lid van de CCC....Camping and Caravanning Club.

Reserveren als je vlak VOOR een weekend aan wilt komen is noodzakelijk, veel campings zijn "vol" in de weekends. thumbup.gif

Wij reserveren vanuit NL altijd de eerste, 2 , soms 3 campings.
Daarna zien we wel en dikwijls helpt de camping eigenaar je door dat hij even gaat bellen naar een andere camping.
Meestal is er dan wel plaats.

succes
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: Flinke korting met CCI card in Engeland

Bericht door yarrah » di 23 mei 2017 11:09

Wij kopen de Camping en caravan club card. Bij de eerste camping waar we aankomen. Vorig jaar was die voor overseas members 22 pond.
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”