Centraal Beheer pechhulp?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19762
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Daphne » di 19 mar 2013 22:29

Nu we met een eigen auto de caravan gaan trekken willen we een pechhulpverzekering afsluiten. ANWB wegenwacht willen we niet meer. Iemand ervaring met de combi autoverzekering/pechhulp van Centraal Beheer of ander pechhulpverzekering voor Europa?
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12822
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Trina » di 19 mar 2013 23:01

Wij zitten bij de Univé in combinatie met de autoverzekering.
We hebben ze 1x nodig gehad.
Zij bellen een garage in de buurt waar je staat met je panne.
Binnen 10 minuten kwam er een monteur. € 45.00 per jaar.
Volgens mij is dit alleen pechhulp in Nederland.
Dit kan uitgebreid worden met pechhulp buitenland.

Wim Verso
Berichten: 6519
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Wim Verso » di 19 mar 2013 23:04

RE.gif

Wij zitten ook bij Univé , overigens zijn we met ingang van dit jaar met alle verzekeringen over gegaan naar Univé, incl. auto en caravan verzekering.

Maar wij hebben nog wel de Wegenwacht van de Anwb erbij, dat adviseerde de agent van Univé ons.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door JPGeetje » wo 20 mar 2013 09:28

Wij hebben deze
Daar betalen we incl. buitenland en caravan €71.50 (2013)
Je moet wel aan een paar voorwaarden voldoen (zie de site)
Afgelopen jaar 1 keer nodig gehad vanwege een defecte dynamo in Luxemburg.
Allemaal prima geregeld thumbup.gif

Groetjes,
Jan
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19762
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Daphne » wo 20 mar 2013 09:41

RE.gif
Heel interessant.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Nick

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Nick » wo 20 mar 2013 09:43

Daphne schreef:Nu we met een eigen auto de caravan gaan trekken willen we een pechhulpverzekering afsluiten. ANWB wegenwacht willen we niet meer. Iemand ervaring met de combi autoverzekering/pechhulp van Centraal Beheer of ander pechhulpverzekering voor Europa?
Wij hebben ook de pechhulp buitenland van Centraal beheer. Gelukkig nog niet nodig gehad.
Ze werken ook met lokale hulpdiensten, maar geldt volgens mij alleen voor de caravan !! Dus niet voor de auto. Is overigens ook heel goedkoop (rond 10 euro ??) ism een reisverzekering.

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12822
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Trina » wo 20 mar 2013 09:56

Wim Verso schreef:RE.gif


Maar wij hebben nog wel de Wegenwacht van de Anwb erbij, dat adviseerde de agent van Univé ons.
Wat is daar de reden voor Wim?

Wim Verso
Berichten: 6519
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Wim Verso » wo 20 mar 2013 10:15

RE.gif

Ja waarom? de agent van Univé vertelde mij, als je met pech staat bellen wij ook eerst de Anwb, dat vinden wij wat omslachtig en omdat wij goede ervaringen hebben met de Wegenwacht, blijven we die aanhouden.

Zoals vorig jaar zomer, sávonds om half tien dat ik in Medemblik met een lege accu stond, de wegenwacht met tien minuten er al was, dat moet ik met een andere organisatie nog maar afwachten.

Ook in het buitenland en met name in Duitsland, hebben wij ook goede ervaringen met de Zusterorganisatie van de Wegenwacht, de Adac.

Waar is Routiers of Routmobil gebleven, was eerst ook zo geweldig, althans dat bleek zo te zijn, ik weet niet eens of ze nog bestaan, je hoort er niets meer van.

Ik/wij blijven wel bij de Wegenwacht, al kost het dan misschien wat meer.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12822
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Trina » wo 20 mar 2013 10:31

Ben verzekerd bij Univé en die moeten dan ook zorgen voor de hulp.
Waar die vandaan moet komen maakt mij niet uit en ook niet of dit de ANWB is of een lokale garage.

Toen ik nog bij de ANWB zat heb ik, hier 15 km vandaan, ruim een uur op ze moeten wachten omdat ik de sleutel in de auto had laten zitten. :oops: :oops: :oops:
In die tijd had ik 2x heen en weer naar huis kunnen rijden. :lol:

Het lijkt mij onnodig geld uitgeven om naast de pechhulp van Univé ook nog lid te zijn van de wegenwacht.
Maar misschien zie ik het verkeerd.

Wim Verso
Berichten: 6519
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Wim Verso » wo 20 mar 2013 10:39

RE.gif

Ja Trina, het is een keuze die je maakt en wij zijn hier content mee.

Overigens, ik heb geen pechhulp van Univé hoor.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door PMT » wo 20 mar 2013 11:02

Wij zijn vanaf het begin dat Centraal Beheer deze verzekering aanbood overgestapt en tot nu toe geen spijt gehad. Helaas hebben wij 3 jaar achtereen van hun hulp gebruik moeten maken waarvan de eerste 2x incl. repatriëring. De eerste keer moesten ze zelf nog wennen en maakten ze gebruik van andere Europese hulpdiensten en kenden ze de polisvoorwaarden nog niet helemaal. Voorbeeld: vanaf het eerste moment van pech hebben wij conform de polis recht op vervangend vervoer. Bij de meeste verzekeringen is dat nadat de garage aangegeven heeft dat het euvel niet binnen 3 dagen gerepareerd kan worden, Centraal Beheer dacht dat dat bij henzelf ook zo was. Na veel over en weer gebel erkende ze hun fout en kregen we ruim een dag later een huurauto, waarmee we onze laatste vakantiedagen konden afmaken terwijl zij onze repatriëring verzorgden (we zijn terugkomen vliegen met achterlating van de auto bij garage en de caravan op de camping). Achteraf is alles ruim gecompenseerd, maar op dat moment is dat wel frustrerend. Het 2e opeenvolgende jaar waren er vertaalproblemen aan de Italiaanse kant en hebben wij onnodig (vind ikzelf) een vervangende trekauto gekregen waarmee we de caravan naar huis konden trekken. Wij konden toen op dat moment niet face à face met de garagist praten en pas toen dat wel kon was alles door de verzekering geregeld. We spreken aardig onze talen maar door de telefoon is toch alles anders. Eén dag langer en we hadden gewoon onze eigen auto gerepareerd terug gekregen, maar door die foute vertaling was de reparatie stop gezet. In alle gevallen waarbij de kosten voor de verzekering waren, was alles binnen enkele weken na thuiskomst financieel afgewikkeld door Centraal Beheer.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12822
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Trina » wo 20 mar 2013 11:23

Wim Verso schreef:RE.gif



Overigens, ik heb geen pechhulp van Univé hoor.

Ooooo, gisteren stond er in je bericht: "Wij hebben hetzelfde als Trina".
Dat bericht is nu aangepast.
Vandaar dat ik ervan uit ging dat je ook de pechhulp had. Daar ging de vraag van TS toch over?

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19762
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Daphne » wo 20 mar 2013 12:12

Hartelijk dank voor jullie reacties.

Univé is incl autoverzekering toch wel heel erg prijzig. We hebben getwijfeld tussen Centraal Beheer en SOS pechhulp. Bij de eerste hebben we net de autoverzekering afgesloten en bij de laatste de pechhulp. Toch maar incl pechhulp voor aanhangers, ondanks dat dit ook al in onze caravanverzekering zit.

Btw, die 21% assurantiebelasting hakt er ook wel in zeg.....
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Wim Verso
Berichten: 6519
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Wim Verso » wo 20 mar 2013 13:02

RE.gif

Wij betalen bij Univé met het totaal pakket 200 euro minder per jaar als bij de vorige verzekeraar waar we ook een totaal pakket hadden, dus alle reden voor ons om over te stappen naar Univé.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19762
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Daphne » wo 20 mar 2013 14:19

Dat ligt natuurlijk ook aan de vorige verzekeraar :wink:
Voor ons is Univé bijna € 15,- per maand duurder dan Centraal Beheer, met ongeveer hetzelfde pakket. Bij het duurdere pakket was het verschil nog groter. Moet er wel bij zeggen dat CB een collectiviteitskorting, via de werkgever, van 24% biedt.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Wim Verso
Berichten: 6519
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Wim Verso » wo 20 mar 2013 15:41

RE.gif

Dat is niet mis die 24%
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Hobby Max

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Hobby Max » wo 20 mar 2013 16:17

Wij hebben naast de auto/caravan verzekering ook de ANWB aangehouden omdat bij die laatste ook hulp/repatriëring bij ziekte in zit. Bij auto/caravan verzekering geldt dit alleen voor pech/schade.

Henmar53
Berichten: 287
Lid geworden op: zo 6 jul 2008 11:12

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Henmar53 » wo 20 mar 2013 19:29

DEZE

Wij hebben deze!
**********************************
Schade Service en Pechhulp inbegrepen. Met één alarmnummer dat dag en nacht en zeven dagen per week bereikbaar is, bent u zowel bij schade als bij pech verzekerd van goede hulp. Voordeel is dat pechhulp ook geldt voor de aangekoppelde aanhangwagen of caravan. Pechhulp is in Nederland en geheel Europa geldig.
**********************************
caravan.gif
Burstner Holiday club / Hobby 400SF / Hobby-460Ufe de Luxe getrokken met Nissan QQ 2.0dCi 150pk, nu een Evolution Equator 870

anita en henk

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door anita en henk » wo 20 mar 2013 20:35

Wij hebben ook nog de ANWB met vervangende auto met trekhaak. Wij hadden afgelopen jaar de campingkoelkast in de achterklep vd auto aan laten staan. Accu leeg, Ford Nederland gebeld, die verbonden ons weer door met de ANWB en daarna belde de ADAC ons.
Ford Nederland heeft wel vervangend vervoer maar zonder trekhaak en dat gaat een beetje lastig met een caravan.
Ik ken het verhaal van mensen op de camping die 6 dagen niet verder konden omdat ze niet verzekerd waren voor een auto met trekhaak.

Gebruikersavatar
rovado
Berichten: 661
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 20:41
Locatie: Het beestendorp in Gelderland

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door rovado » do 21 mar 2013 17:01

RE.gif
Er is m.i. wel voor de moeilijkste oplossing gezocht.
Met zo'n zelfde akkevietje in Denemarken stuurde onze toenmalige verzekeraar (Univé) de Deense ANWB met een nieuwe accu en we konden weer starten en rijden.
Renault Kadjar met een Carado Delight C167L (2012) aan de haak en een Unico Genua 280 voortent.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Hans1954 » do 21 mar 2013 19:29

Zelf ben- en blijf ik bij de ANWB. Paar jaar geleden vlak na Keulen blijven staan. ADAC stelde vast dat het om een dieselpomp of een turbo ging. Kon hij zelf in elk geval niet maken. Auto werd naar de garage gebracht, de caravan door een andere auto met mijn vrouw naar een camping in de buurt gebracht. Na een gesprek met de garage die zei dat hij ging zoeken zodra hij een onderhande zijnde klus afhad. Bergingchauffeur bracht mij naar de camping. Chauffeur had nog even contact met ANWB-Munchen over welke hulp er verleend mocht worden. Antwoord: alles wat nodig is voor auto en caravan zonder enige beperking. Het lukte ook de volgende ochtend niet het euvel te vinden. In elk geval geen dieselpomp- en geen turbodefect. Dus auto moest terug naar Nederland en er moest een vervangende auto gevonden worden. Men vroeg of ik problemen had met een VW transporter o.i.d. Die moest dan wel uit de buurt van Arnhem komen dus het kon even duren. Had ik geen probleem mee wanneer de juiste contactdoos er maar op zat. (tip neem adapters mee) Er zou gezocht gaan worden. 15 minuten later werd ik door de ANWB gebeld. Ik moest een taxi nemen naar het vliegveld Köln-Bonn. Daar stond bij Europcar een auto met trekhaak voor mij klaar die mijn grote caravan aankon. Bij Europcar kwam de aap uit de mouw in positieve zin: een nagelnieuwe Mercedes E estate automaat waarin elk denkbare optie verwerkt was. Ik mocht de auto de gehele vakantie houden (2 weken) en daarna inleveren in mijn woonplaats. Met de complimenten van de ANWB. Toen ik terug was stond mijn eigen auto alweer gerepareerd voor mij klaar. ANWB kan bij mij niet stuk want ik denk dat geen andere hulporganisatie beter is. Zelfs hun niveau maar kunnen halen.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16297
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Jan van Vijven » vr 22 mar 2013 09:29

@Daphne,
Volgens mij rij jij straks met een nieuwe auto, dat concludeer ik aan je eerdere lijntjes...
Wij ook, en dat betekent in ons geval dat je geen pechhulp voor de auto nodig hebt, bij problemen bel ik met Opel en die bellen de ANWB, of iets dergelijks in het buitenland, waarna het hopelijk opgelost word.
Mijn vrouw heeft ooit, thuis op de oprit, met haar Astra startproblemen gehad en dit werd via Opel door de ANWB opgelost.
Dit tezamen met de caravan en auto verzekering is volgens mij voldoende om zeker te zijn dat alles weer gerepareerd, of thuis gebracht word.

Wij hebben alles via Unive, ook het huis, inboedel, motor, brommer, wa, enz. hoe meer verzekeringen je bij deze club afsluit des te meer korting je kunt bedingen. Tja, jouw 24 % zal ik wel niet halen :(
Ik lees wel eens dat er mensen zijn die voor een tientje per maand naar een andere club gaan. en dan daarbij onnodig ANWB lid blijven scratch.gif dat moet dan toch ook betaald worden?
De enige voorwaarde voor deze (Gratis) hulpdienst is dat je wel regulier onderhoud bij de erkende Opel dealer doet.

Mensen,
Voor je het weet ben je over verzekerd en dat kost zinloos geld, laat je goed voorlichten.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19762
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Daphne » vr 22 mar 2013 12:14

Jan van Vijven schreef:@Daphne,
Volgens mij rij jij straks met een nieuwe auto, dat concludeer ik aan je eerdere lijntjes...
Klopt, ik rij straks met een nieuwe leaseauto, maar dat is niet meer de auto die de caravan gaat trekken. Dus nu moeten we onze zaakjes wel zelf regelen. We zijn voor pechhulp al geaccepteerd bij SOS pechhulp, die JPGeetje voorstelde.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Hans1954 » vr 22 mar 2013 19:16

Daphne schreef:
Jan van Vijven schreef:@Daphne,
Volgens mij rij jij straks met een nieuwe auto, dat concludeer ik aan je eerdere lijntjes...
Klopt, ik rij straks met een nieuwe leaseauto, maar dat is niet meer de auto die de caravan gaat trekken. Dus nu moeten we onze zaakjes wel zelf regelen. We zijn voor pechhulp al geaccepteerd bij SOS pechhulp, die JPGeetje voorstelde.
In mijn relaas belde de chauffeur van de bergingsauto met ANWB-Munchen. Dat was om te checken welke hulp verleend mog worden omdat de lidmaatschapskaart dat niet meer laat zien. De chauffeur zei later tegen mij dat het erg vaak voorkwam dat mensen slechts hulp hadden in Nederland. Ik kreeg de indruk dat het hier vaak om lease-auto's ging. Zelf één keer hulp gevraagd via Nissan Alarm Service. Ik dacht dat er iets zou komen om de auto ter plaatse te repareren. Er kwam een bergingsauto die de auto bij de dealer voor de deur zou gaan zetten. Leuk als je de volgende dag op vakantie wil. Waarmee ik maar wil zeggen dat al die hulpdiensten van fabrikanten niet dezelfde doelen nastreven als Wegenwacht-ANWB. En al helemaal niet in het buitenland.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Diny
Berichten: 3883
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Diny » vr 22 mar 2013 21:38

Wij hebben ook alles bij Univé, tot voor kort althans. De pechhulp is prima.
Helaas werd onze auto niet geaccepteerd omdat die niet het door hen geëiste veiligheidssysteem ingebouwd had. Dus de auto zit bij Ditzo en de Feeling bij Univé, omdat Ditzo geen caravans verzekert. Je moet wat.........

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”