Centraal Beheer pechhulp?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38571
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Micky » wo 15 nov 2017 21:38

Dat bedoel ik


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23444
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door PD » wo 15 nov 2017 21:48

RE.gif
Zijn 1e poging in 2013 awhoea.gif
Bijlagen
DSC_1752-Jeroen.jpg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door meeder » do 16 nov 2017 07:58

Geweldig plaatje :)

Citrorob

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Citrorob » do 16 nov 2017 10:42

Hans1954 schreef:RE.gif Vertel.
Hobby Linka schreef:RE.gif

Inderdaad. Eigen ervaring kan andere hier helpen.
Het onderwerp is al vele malen hier aan de orde geweest.
viewtopic.php?f=9&t=30936&p=513977&hili ... an#p513977

Alleen als je geluk hebt en er is nog een auto of caravan beschikbaar uit de zeer beperkte voorraad, dan krijg je een vervanging ter beschikking.
De kan is echter groter dat je de mededeling krijgt dat ze je niet kunnen helpen en dat je het zelf moet uitzoeken.
Uiteraard krijg je dan wel de kosten hiervan vergoed, maar vertrouw er vooral niet op dat het voor je geregeld wordt.

Je krijgt ook gewoon te horen dat je niet mag verwachten dat je ook werkelijk vervangend vervoer en een vervangende caravan krijgt.
Daarvoor gebeurd er jaarlijks gewoon te veel en dat kunnen ze niet als vervangende voertuigen aanhouden.
Als je dan vraagt waarom ze de verzekering dan wel zo verkopen, dan wordt het stil. Ook als je vraagt waarom je zoveel extra moet betalen voor deze verzekering t.o.v. een verzekering die alleen maar geld uitkeert, als ze in de praktijk toch niets doen en ook alleen maar geld uitkeren.

In ons geval was de caravan van 3wkn oud afgeschreven na een ongeval en de auto kon rijden maar de trekhaak was omgebogen.
Na een 6-7 uur bellen met de ANWB in Den Haag en Lyon vanaf desolaat terrein van een sleepbedrijf waar wij met 3 kleine kinderen stonden en er nog geen glaasje water vanaf kon bij 35C en geen schaduw hebben we maar zelf ons plan getrokken. We moesten volgens de ANWB maar een tent gaan kopen om onze vakantie voort te zetten. Waar we deze dan konden kopen, dat moesten we dan zelf maar uitzoeken en dat we dan ook een gasplaatje, koelkast, etc. etc. nodig hadden wat ook allemaal niet meer in de auto past, dat was ook een probleem wat we zelf maar moesten oplossen.

Uiteindelijk zelf een camping gebeld waar we vaker kwamen en daar de eigenaar gevraagd of deze een mobile home beschikbaar had.
Uiteraard was alles in het hoogseizoen vol maar er was nog een Engelsman met een eigen mobile home die net zijn vrouw verloren had en in het hoogseizoen niet zou komen.
Deze was bereid om deze te verhuren aan ons. We hebben toen nog een prima vakantie gehad maar dit kon alleen omdat we het zelf geregeld hebben en medewerking van een paar fantastische mensen.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Hans1954 » do 16 nov 2017 16:22

Ik heb ook een ervaring door een defecte auto. Kan niet anders zeggen dan dat ik perfect geholpen ben door de ANWB. Auto moest terug naar Nederland en ik kreeg een gloednieuwe Mercedes E240T via Europcar die ik gedurende de vakantie kon houden en terug kon brengen in mijn eigen woonplaats. Alle taxikosten om de auto op te halen werden betaald en alle gemaakte afspraken werden nagekomen. Hoeveel meer kan je dan verwachten? Welke recensie moet je dan schrijven over de ANWB?
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1220
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door fortissimo » do 16 nov 2017 22:55

+frits+ schreef:Wel even nakijken of die hulp ook geldt voor de caravan, ik denk van niet.
Bij de Honda is sinds dit jaar caravanhulp ook meegenomen in hun pechdienst.
Vorig jaar werkten ze nog met ANWB samen, dit jaar met een Belgische partij geloof ik ;)

Ik heb nog even in de voorwaarden gekeken en deze ondersteuning is alleen in Nederland.
Aanhangwagens en caravans zijn eveneens gedekt voor zover zij aan het Honda voertuig gekoppeld
zijn en het maximum totaal gewicht van de combinatie niet meer dan 3.500 kg bedraagt.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7982
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door VIP » vr 17 nov 2017 09:26

PremiumDiscovery schreef:RE.gif
Zijn 1e poging in 2013 awhoea.gif

We hebben toch ook nog ergens een foto van die Fiat 500 met Premium 720 erachter scratch.gif knipoog.gif
Porsche + Tabbert

Citrorob

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Citrorob » vr 17 nov 2017 09:29

Hans1954 schreef:Ik heb ook een ervaring door een defecte auto. Kan niet anders zeggen dan dat ik perfect geholpen ben door de ANWB. Auto moest terug naar Nederland en ik kreeg een gloednieuwe Mercedes E240T via Europcar die ik gedurende de vakantie kon houden en terug kon brengen in mijn eigen woonplaats. Alle taxikosten om de auto op te halen werden betaald en alle gemaakte afspraken werden nagekomen. Hoeveel meer kan je dan verwachten? Welke recensie moet je dan schrijven over de ANWB?
Ehh, dat ze bij jouw zijn nagekomen wat er beloofd is.
Ik vind dat echter niet bijzonder want ik verwacht van iedereen dat die zijn afspraken nakomt net als iedereen van mijn mag verwachten dat ik mijn afspraken nakom.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7103
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door karelV » vr 17 nov 2017 09:41

RE.gif

In jullie geval was het wel dikke pech en had dat zeker niet verwacht van zo'n grote organisatie als de ANWB. Wij zijn dit jaar ook voor het éérst lid geworden van de ANWB speciaal om die reden dat ze ons dus op alle (mogelijke) manieren te hulp schieten, en daarom ook het duurste (Europa) pakket dat er is gepakt om problemen te verhelpen.
Zit dus heel veel verschil in hulp en de reacties die de mensen beschrijven over de ANWB.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Citrorob

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Citrorob » vr 17 nov 2017 11:31

RE.gif

Wij ook niet en natuurlijk kan er overal wat mis gaan maar vooral de arrogantie, waarbij er zonder excuses gesteld werd dat wij natuurlijk niet konden verwachten dat wij in de vakantieperiode een vervangende caravan konden verwachten, deed voor ons de deur dicht.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Hans1954 » vr 17 nov 2017 13:50

RE.gif Het staat toch echt in de voorwaarden van de Wegenwachthulp dat een vervangende caravan zo mogelijk ter beschikking gesteld wordt. Zo mogelijk houdt dan zeker in dat in het hoogseizoen vaak geen caravan beschikbaar is. Je stelt dat je eigen caravan pas 3,5 week oud was. Dan denk ik zomaar dat je daarvoor ook een caravanverzekering had. Die hebben dus blijkbaar ook niet zoveel betekend.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Citrorob

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Citrorob » vr 17 nov 2017 14:09

Hans1954 schreef:RE.gif Het staat toch echt in de voorwaarden van de Wegenwachthulp dat een vervangende caravan zo mogelijk ter beschikking gesteld wordt. Zo mogelijk houdt dan zeker in dat in het hoogseizoen vaak geen caravan beschikbaar is.
Klopt maar wel de hoofdprijs mogen betalen. Daarom nu niet meer zelf regelen blijkt in de praktijk beter te gaan en het kost een fractie.
Er wordt / werd ook geen enkele moeite gedaan om wel iets te vinden in tegenstelling tot wat ze blijkbaar bij jou hebben gedaan.
Een caravan heb ik niet zelf gezocht want de auto was niet bruikbaar meer als trekker en een auto was er ook niet.
Hans1954 schreef:Je stelt dat je eigen caravan pas 3,5 week oud was. Dan denk ik zomaar dat je daarvoor ook een caravanverzekering had. Die hebben dus blijkbaar ook niet zoveel betekend.
Ik begrijp niet wat je hiermee probeert te vertellen maar de caravan was via de dealer bij de ANWB verzekerd die dat dan weer onder heeft gebracht bij Unigarant geloof ik. (Het is alweer even geleden ;-) )

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door PMT » vr 17 nov 2017 14:23

Wij waren in 2009 net een jaar overgeschakeld naar de Centraal Beheer Pechhulp toen we op Corsica pech met onze auto kregen. Helaas waren wij toen zelf niet op de hoogte dat we vanaf het moment dat we pech kregen recht hadden op vervangend vervoer anders hadden we dat gelijk gereclameerd. We kregen toen pas na 3 dagen en auto. Dat is later wel gecompenseerd met smartengeld. Voor de rest niets dan lof voor de wijze waarop toen alles is geregeld in samenwerking met de ANWB alarmcentrale waarmee ze toen samen werkten. Uiteindelijk zijn we teruggevlogen met achterlating van onze auto bij de garage en de caravan op de camping omdat er geen auto geregeld kon worden die van het eiland af mocht.
Alles is financieel snel afgewikkeld toen we thuis waren.
Het jaar erop hadden we wederom met dezelfde auto pech toen we op de terugreis vanuit Griekenland op een camping bij het meer van Iseo stonden. We moesten toen met de taxi 80km verderop in Lazise aan het Gardameer een vervangende auto ophalen. Hier zijn helaas door vertaalproblemen tussen garage en alarmcentrale diverse foutjes gemaakt, mede door het feit dat we zelf niet meer naar de garage konden omdat ik niet meer kon lopen vanwege een kapotte knie. Was dat niet gebeurd hadden we iets langer kunnen wachten en was de auto gerepareerd en hadden we geen andere auto nodig gehad. Gelukkig 2x aan het eind van een vakantie maar leuk is anders. Gelukkig dat je dan een goede verzekering hebt die uit de brand helpt.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19769
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Daphne » ma 20 nov 2017 10:15

Vriendelijk verzoek aan de laatste twee reageerders om deze discussie te beëindigen.
stop.jpg
stop.jpg (37.03 KiB) 1295 keer bekeken
Bovenstaande opmerking geldt niet voor de reacties boven het bericht. Betreffende reacties zijn verwijderd.
Laatst gewijzigd door Daphne op di 21 nov 2017 14:21, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie in het bericht geplaatst.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Poldervrouwtje » ma 20 nov 2017 13:35

Toen wij onze nieuwe citroen kochten in 2001 zat daar ook pechhulp bij , ook in Europa. ANWB toen opgezegd. Na wat omzwervingen rijden we nu ford en ook daar konden we gebruik maken van de ford service maar die was gezien leeftijd en km stand beperkter en was het voor ons handiger om
ANWB als aanvullende te nemen.

Jaren terug eens met pech gestaan jn Frankrijk. Top hoogseizoen dus mega druk (toen nog tent kampeerder ). Binnen een dag hadden we andere auto incl trekhaak. Hotel overnachting zelfs betaalt gekregen. Wij zijn tevreden over ANWB ook bij pechhulp aan huis


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18958
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Hobby Linka » ma 20 nov 2017 16:07

Daphne schreef:Vriendelijk verzoek aan de laatste twee reageerders om deze discussie te beëindigen.
Omdat de reageerders ondanks bovenstaande waarschuwing door gingen even de bezem er door gehaald.
Bezem.jpg
Bezem.jpg (5.67 KiB) 1228 keer bekeken
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7103
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door karelV » ma 20 nov 2017 16:18

RE.gif


Hé André mijn bericht stond onder het stopbord en was een eindgebedje mrgreen.gif weenie.gif knipoog.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18958
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door Hobby Linka » ma 20 nov 2017 19:02

RE.gif

Klopt, maar wel een reactie op twee van de berichten die verwijderd zijn. Vandaar ook verwijderd omdat het anders verwarrend zou zijn.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7103
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Centraal Beheer pechhulp?

Bericht door karelV » ma 20 nov 2017 19:15

RE.gif

thumbup.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”