Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door Daphne » ma 16 jul 2018 23:17

VIP Premium schreef:Gebruikt niemand van jullie de APP van de rijksoverheid....... scratch.gif


https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... eitsbewijs
Ja hoor ik wel.

In Frankrijk werd ACSI ID overal geaccepteerd.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door Michel1975 » ma 16 jul 2018 23:23

RE.gif RE.gif

Dat laatste is onzin. De belastingdienst moet zelf aan de avg voldoen. Doen ze overigens niet en de verwachting is dat de eerste sanctie daar opgelegd gaar worden om geen precedent te scheppen.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door Carnavalswiertz » di 17 jul 2018 21:56

VIP Premium schreef:Gebruikt niemand van jullie de APP van de rijksoverheid....... scratch.gif


https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... eitsbewijs

Goede tip VIP, wist niet dat deze app bestond maar is een uitkomst. Niet alleen voor vakantie maar ook zakelijk (waar ik te pas en te onpas voor ID-kopie wordt gevraagd, nog maar te zwijgen over mijn BTW nummer met daarin mijn BSN verwerkt).


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door meeder » wo 18 jul 2018 06:52

RE.gif dat kan andersom ook vervelend zijn. Als iemand hoe BTW nummer heeft hebben ze ook je BSN. Ik blijf het een rare constructie vinden dat kleine zelfstandigen hun BSN als BTW nummer moeten gebruiken.

arnovariante

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door arnovariante » wo 18 jul 2018 08:09

VIP Premium schreef:Gebruikt niemand van jullie de APP van de rijksoverheid....... scratch.gif


https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... eitsbewijs
Die heb ik nu klaar staan om te gebruiken in Canada.
Tot nu toe heeft nog niet 1 hotel naar een kopie gevraagd.
Ze willen even iets zien waar een fotootje op staat.
Sowieso vind ik het gelul over je nummers een beetje overbodig zolang er geen kopie wordt gemaakt.
Zonder kopie met foto kunnen ze niets.
Niet zo spastisch doen over het invullen van nummertjes voor een camping.

Ik heb in het verleden in Belgrado, Novi Sad, Zrenjanin en Sremski Karlovci ook wel het paspoort moeten afgeven aan de receptie.
Maar dat was heel simpel, doe je het niet dan ga je maar buiten slapen.
En wat ze dan allemaal doen met je paspoort weet niemand.
Het heeft er eens 10 dagen gelegen, misschien is het wel naar een meester vervalser geweest....
Pas toen we tijd en puf hadden om een biertje in de city te gaan doen kregen we het paspoort terug.
De maanden daarna gingen we zogenaamd steeds de 1e avond de city in.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door Jan van Vijven » wo 18 jul 2018 10:17

Dat hele AVG gedoe is alleen voor de EU, die Canadezen zullen daar niet zo van onder de indruk zijn.
Mijn PP is zonder mij op meer plaatsen geweest dan ik zelf, wat er daar allemaal mee uitgespookt is...?? Tja...zonder die trucjes geen werk, verblijfsvergunning of huisvesting, ach die hele AVG is een wassen neus!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Citrorob

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door Citrorob » wo 18 jul 2018 16:07

Michel1975 schreef:
ma 16 jul 2018 23:23
RE.gif RE.gif

Dat laatste is onzin. De belastingdienst moet zelf aan de avg voldoen. Doen ze overigens niet en de verwachting is dat de eerste sanctie daar opgelegd gaar worden om geen precedent te scheppen.
Volgens de AP is het BSN géén bijzonder persoonsgegeven. De kans dat de fiscus voor het gebruik van een BSN dan ook een sanctie zal krijgen lijkt mij nihil.

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... onsgegeven

De AVG stelt ook nergens dat je geen persoonsgegevens mag vastleggen. Je moet er alleen een geldige reden voor hebben.
Deze kan zijn dat dit voortvloeit uit bijv. de belastingwetgeving.

Voor de identificatie voor de loonadministratie moet je ook niet aankomen met zo'n bewerkt kopie ID waar je bijv een BSN of geboortedatum niet meer kan zien.

arnovariante

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door arnovariante » wo 18 jul 2018 16:16

Maar waar zijn we nu mee bezig?
De belastingdienst die geen gebruik mag maken van een BSN?
Wat een onzin allemaal.
Ik mag aan boord geen lijstje openbaar hebben met persoonlijke gegevens van de bemanning.
De enigen die aan boord in de computer komen is de bemanning zelf.
Wij moeten bij laad - en losplaats bekend maken wie er aan boord zijn, vaak inclusief geboortedatum.
Bij sommige terminals moet zelfs het ID kaart nummer van de schipper erbij vermeld worden.
Lekker belangrijk, ze gaan hun gang maar.
We zijn gewoon gigantisch aan het doorslaan!
Doe normaal.

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door Michel1975 » wo 18 jul 2018 22:28

@citrorob en Arno de avg gaat niet alleen over het bsn nummer. Uiteraard zal de belastingdienst daar niet op aangesproken worden. Het gaat om de wijze waarop persoonlijke data geadministreerd en gedeeld wordt. Daar voldoet de belastingdienst niet aan.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

workel

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door workel » do 19 jul 2018 10:01

RE.gif
Die app van de overheid gebruik ik zowel zakelijk als privé.

Werkt voor mij prima.

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door Vadervan3 » do 19 jul 2018 10:17

Michel1975 schreef:
wo 18 jul 2018 22:28
@citrorob en Arno de avg gaat niet alleen over het bsn nummer. Uiteraard zal de belastingdienst daar niet op aangesproken worden. Het gaat om de wijze waarop persoonlijke data geadministreerd en gedeeld wordt. Daar voldoet de belastingdienst niet aan.
Het is wel weer een voorbeeld van het invoeren van een wet die compleet onuitvoerbaar is. Hetzij nu niet alleen op landelijk niveau. Leuk voorbeeldje daarvan op landelijk niveau was de wet dba.
Wij zijn voor aangiftes alle persoonlijke data die je je maar kunt bedenken nodig ( adres,bsn,bsn kinderen, financiële data,noem het maar op) en volgens de avg moet dat nu allemaal beveiligd worden. Met andere woorden: als iemand met je hardeschijf wegloopt, moet die beveiligd zijn zodat kwaadwillenden de data niet in kunnen zien. Er moet jou niet aan te rekenen vallen dat iemand vrij gemakkelijk de gegevens kan jatten. Grijs gebiedje hoor. Wat voor encryptie je ook op je pc zet, een goede hacker weet de boel wel te omzeilen. Wie bepaald dan of je genoeg hebt gedaan om een datalek te voorkomen?
Helemaal voor bedrijven in het mkb ( wij zijn maar een “ klein” accountantskantoor) is het qua kosten en hoeveelheid werk praktisch onuitvoerbaar.

Barreman
Berichten: 433
Lid geworden op: do 12 mei 2016 01:02

Re: Camping-registratie met persoonljke gegevens en AVG ?

Bericht door Barreman » vr 20 jul 2018 14:11

het gaat bij de BD niet om het BSN, dat MOETEN ze gebruiken, en op een confidentiële manier.

Wat de BD nu fout maakt is het feit dat ze dat BSN verwerkt hebben in het BTW nummer van bedrijven ( personen met een eenmanszaak ).
De plicht om je BTW nummer te delen bestaat en is terecht, het punt dat daarin je BSN verwerkt zit is het probleem.

Overigens lossen ze dat nog niet zomaar op. Alle ZZPers een andere BSN geven kan niet. En een ander BTW nummer verzinnen wel, maar dat is slechts nuttig voor de toekomst, dat voorkomt niet dat mijn BSN al op honderden facturen staat ( en niet meer op mn site, ze bekijken het maar ).
Audi A8 4.2 V8 uit 2002 met een Hobby 495 UL DeLuxe Edition 2016

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”