caravan invoeren
caravan invoeren
Vandaag hebben wij onze nieuwe caravan besteld,
In Nederland, bij TAK caravans (Rucphen).
Reden is niet in de eerste plaats de prijs (catalogusprijs is een 300 euro minder),
maar wel het feit dat we bij deze dealer al 5 jaar voor onderhoud komen,
en ons daar echt thuis voelen.
Dit betekent wel dat we de caravan moeten invoeren (België).
Ik heb al ergens gezien dat er dan een gelijkvormigheidsattest moet gemaakt worden.
Heeft daar iemand ervaring mee ?
En een tweede vraag :
onze caravan heeft nu een 'oude' nummerplaat (3 letters - 3 cijfers).
Moet ik deze dan inleveren,
en een nieuwe aanvragen (1cijfer - 3 letters - 3 cijfers) ?
Alvast bedankt voor de reacties
Marc
In Nederland, bij TAK caravans (Rucphen).
Reden is niet in de eerste plaats de prijs (catalogusprijs is een 300 euro minder),
maar wel het feit dat we bij deze dealer al 5 jaar voor onderhoud komen,
en ons daar echt thuis voelen.
Dit betekent wel dat we de caravan moeten invoeren (België).
Ik heb al ergens gezien dat er dan een gelijkvormigheidsattest moet gemaakt worden.
Heeft daar iemand ervaring mee ?
En een tweede vraag :
onze caravan heeft nu een 'oude' nummerplaat (3 letters - 3 cijfers).
Moet ik deze dan inleveren,
en een nieuwe aanvragen (1cijfer - 3 letters - 3 cijfers) ?
Alvast bedankt voor de reacties
Marc
Caravelair Venicia Premium 550
VW transporter T5 2,0 TSI
VW transporter T5 2,0 TSI
Re: caravan invoeren
Over het invoeren van NL naar B lopen er al verschillende draadjes. (zoekfunctie ?)
Daar is veel info te vinden.
Hoe dat met nummerplaten is geregeld in Belgie zou ik niet weten, maar er zijn genoeg Belgen op dit forum die dat ongetwijfeld kunnen vertellen.
Daar is veel info te vinden.
Hoe dat met nummerplaten is geregeld in Belgie zou ik niet weten, maar er zijn genoeg Belgen op dit forum die dat ongetwijfeld kunnen vertellen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: caravan invoeren
da's een snelle reactie Ab, bedankt.
zal de zoekfunctie eens proberen.
Marc
zal de zoekfunctie eens proberen.
Marc
Caravelair Venicia Premium 550
VW transporter T5 2,0 TSI
VW transporter T5 2,0 TSI
-
- Berichten: 1037
- Lid geworden op: za 5 feb 2005 19:38
- Locatie: Ekeren-Antwerpen
Re: caravan invoeren
Als je geen gelijksvormingsattest voor België kunt krijgen moet hij een homologatie ondergaan, ondanks dat het een beetje geloop is valt dit best mee, je moet er wel rekening mee houden dat het tot 3 maanden kan duren voor je de papieren in de bus hebt.
Hier mijn ervaring; viewtopic.php?f=9&t=12248&p=185933&hili ... fs#p185933
Hier mijn ervaring; viewtopic.php?f=9&t=12248&p=185933&hili ... fs#p185933
Volkswagen Caddy+ Dethleffs Family
Re: caravan invoeren
dag Mark
ik vermoed dat het bij ons iets vlotter zal gaan
omdat wij een nieuwe caravan hebben gekocht. (dat hoop ik toch)
We willen voor de zomer al eens uittesten ...
Bij TAK caravans hebben ze gezegd dat invoeren naar België zonder problemen gaat,
ik moet € 185 euro betalen voor het GVA. Dus vermoed ik dat redelijk vlot zal lopen.
Misschien maak ik me voor niks ongerust.
Volgende week brengen we de oude caravan naar de dealer,
en zal dan eens vragen hoe het juist allemaal in zijn werk gaat.
De vorige hebben we in Londerzeel gekocht, de dealer is er mee naar de keuring geweest, en klaar was Kees.
We zien wel.
Bedankt voor de reactie !
Marc
ik vermoed dat het bij ons iets vlotter zal gaan
omdat wij een nieuwe caravan hebben gekocht. (dat hoop ik toch)
We willen voor de zomer al eens uittesten ...
Bij TAK caravans hebben ze gezegd dat invoeren naar België zonder problemen gaat,
ik moet € 185 euro betalen voor het GVA. Dus vermoed ik dat redelijk vlot zal lopen.
Misschien maak ik me voor niks ongerust.
Volgende week brengen we de oude caravan naar de dealer,
en zal dan eens vragen hoe het juist allemaal in zijn werk gaat.
De vorige hebben we in Londerzeel gekocht, de dealer is er mee naar de keuring geweest, en klaar was Kees.
We zien wel.
Bedankt voor de reactie !
Marc
Caravelair Venicia Premium 550
VW transporter T5 2,0 TSI
VW transporter T5 2,0 TSI
- Hobbymachine
- Berichten: 384
- Lid geworden op: di 7 jun 2011 21:59
Re: caravan invoeren
Bij nieuwe caravans wordt inderdaad al jaren niet meer met een gelijkvormigheidsattest gewerkt !
Het is nu Europees en noemt zich CoC (certificate of conformity).
Procedure = héél simpel
Het is nu Europees en noemt zich CoC (certificate of conformity).
Procedure = héél simpel
Fendt Bianco 465 TGE (2015) getrokken door Citroën C4 Picasso 2.0 diesel (electronisch geschakeld)
Re: caravan invoeren
hoi Marc
Je hebt inderdaad een nieuwe nummerplaat nodig 1-Q..-... en deze is dan met rode cijfers en letters en niet meer zoals vroeger met zwarte cijfers en letters,
of je zou een caravan hebben van minder dan 750kg dan heb je geen nieuwe plaat nodig.
grt. karl
Je hebt inderdaad een nieuwe nummerplaat nodig 1-Q..-... en deze is dan met rode cijfers en letters en niet meer zoals vroeger met zwarte cijfers en letters,
of je zou een caravan hebben van minder dan 750kg dan heb je geen nieuwe plaat nodig.
grt. karl
Re: caravan invoeren
Dan moet je ook niks invoeren hé: copie nummerplaat van de auto, verzekering verwittigen en rijden maar.bijbeuner schreef:..of je zou een caravan hebben van minder dan 750kg dan heb je geen nieuwe plaat nodig...
Rapido Golf 380 1993 met deur links;
Eberspacher verwarming.
Eberspacher verwarming.
-
- Berichten: 592
- Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23
Re: caravan invoeren
Marc ,
Ge bent van Antwerpen da is al iets.
Wat nodig ,en hoe in te schrijven.
Een factuur (kopij ) en een coc ( kopij ) caravan daarmee naar de Ellermanstraat douane.
10 of 30 cent meenemen ( geen grapje).
Daar als alles oke krijgt ge uw roze formulier.
Daarmee naar de verzekering.
Met dat roze formulier en stempel verzekering naar Kontich d.i.v. dit op maandag , woensdag , of vrijdag morgen.
(douanier enkel dan aanwezig )
Best daar al rond half acht s'morgens zijn.(gaat open om 8 u 30. ) (wachttijd en lange rij vermijden)
Ook coc en factuur die afgestempeld is door douane bij hebben.
Als alles oke de dag nadien nummerplaat thuis ( best iemand thuis)
Bovenstaande werkwijze er van uitgaande dat dezelfde caravan op de Belgische markt wordt verkocht.
Deze procedure juist doorlopen met onze Sprite Cruzer.
Groetjes uit Burcht.
De eerste keuring nadien best op de Noorderlaan. ( specialisten voor aanhangers in het Antwerpse )
Ge bent van Antwerpen da is al iets.
Wat nodig ,en hoe in te schrijven.
Een factuur (kopij ) en een coc ( kopij ) caravan daarmee naar de Ellermanstraat douane.
10 of 30 cent meenemen ( geen grapje).
Daar als alles oke krijgt ge uw roze formulier.
Daarmee naar de verzekering.
Met dat roze formulier en stempel verzekering naar Kontich d.i.v. dit op maandag , woensdag , of vrijdag morgen.
(douanier enkel dan aanwezig )
Best daar al rond half acht s'morgens zijn.(gaat open om 8 u 30. ) (wachttijd en lange rij vermijden)
Ook coc en factuur die afgestempeld is door douane bij hebben.
Als alles oke de dag nadien nummerplaat thuis ( best iemand thuis)
Bovenstaande werkwijze er van uitgaande dat dezelfde caravan op de Belgische markt wordt verkocht.
Deze procedure juist doorlopen met onze Sprite Cruzer.
Groetjes uit Burcht.
De eerste keuring nadien best op de Noorderlaan. ( specialisten voor aanhangers in het Antwerpse )
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.
Swift Burgundy mobilhome.
Re: caravan invoeren
dag fendjeplatin
bedankt voor de info,
heb ik meteen zicht op wat er moet gebeuren.
Ellermanstraat moet ik opzoeken,
wist wel dat aan het kattendijkdok iets van de douane was.
toch nog een vraag,
wat bedoel je met COC ?
beste groeten
Marc
bedankt voor de info,
heb ik meteen zicht op wat er moet gebeuren.
Ellermanstraat moet ik opzoeken,
wist wel dat aan het kattendijkdok iets van de douane was.
toch nog een vraag,
wat bedoel je met COC ?
beste groeten
Marc
Caravelair Venicia Premium 550
VW transporter T5 2,0 TSI
VW transporter T5 2,0 TSI
Re: caravan invoeren
Hobbymachine schreef:Bij nieuwe caravans wordt inderdaad al jaren niet meer met een gelijkvormigheidsattest gewerkt !
Het is nu Europees en noemt zich CoC (certificate of conformity).
Procedure = héél simpel
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: caravan invoeren
In de EU is het zo dat als er in een EU land een aanhangwagen op kenteken heeft gestaan dan kan je de aanhanger met aan koop factuur en bij behorende papieren in naar de R D W kan gaan en daar je bestaande nummerplaat en bij behorende papieren in leveren en je de caravan uitlaat schrijven voor ex-poort ge verkoper krijgt een vrijwaring dat de aanhanger uit het kenteken register is verwijderd en niet meer in NL bestaat.
Met dat a viertje ga je naar de douane en laat de aanhangwagen daar invoeren btw is niet van toepassing
Verder zo als beschreven boven.
Swift Boy.
Met dat a viertje ga je naar de douane en laat de aanhangwagen daar invoeren btw is niet van toepassing
Verder zo als beschreven boven.
Swift Boy.
Nova 470/2 2002
Re: caravan invoeren
fendtjeplatin schreef:Marc ,
Ge bent van Antwerpen da is al iets.
Wat nodig ,en hoe in te schrijven.
Een factuur (kopij ) en een coc ( kopij ) caravan daarmee naar de Ellermanstraat douane.
10 of 30 cent meenemen ( geen grapje).
Daar als alles oke krijgt ge uw roze formulier.
Daarmee naar de verzekering.
Met dat roze formulier en stempel verzekering naar Kontich d.i.v. dit op maandag , woensdag , of vrijdag morgen.
(douanier enkel dan aanwezig )
Best daar al rond half acht s'morgens zijn.(gaat open om 8 u 30. ) (wachttijd en lange rij vermijden)
Ook coc en factuur die afgestempeld is door douane bij hebben.
Als alles oke de dag nadien nummerplaat thuis ( best iemand thuis)
Bovenstaande werkwijze er van uitgaande dat dezelfde caravan op de Belgische markt wordt verkocht.
Deze procedure juist doorlopen met onze Sprite Cruzer.
Groetjes uit Burcht.
De eerste keuring nadien best op de Noorderlaan. ( specialisten voor aanhangers in het Antwerpse )
Maar
Als deze niet op de Belgische markt verkocht word dient de caravan eerst gekeurd te worden of ze "wel" komform is aan de Belgische wetgeving,
pas daar na word er een Coc (gelijkvormigheidsattest) uitgereikt.Deze procedure is wel niet op 1 2 3 gedaan.
Re: caravan invoeren
Het gaat hier over een Nieuwe caravan .Swift boy schreef:In de EU is het zo dat als er in een EU land een aanhangwagen op kenteken heeft gestaan dan kan je de aanhanger met aan koop factuur en bij behorende papieren in naar de R D W kan gaan en daar je bestaande nummerplaat en bij behorende papieren in leveren en je de caravan uitlaat schrijven voor ex-poort ge verkoper krijgt een vrijwaring dat de aanhanger uit het kenteken register is verwijderd en niet meer in NL bestaat.
Met dat a viertje ga je naar de douane en laat de aanhangwagen daar invoeren btw is niet van toepassing
Verder zo als beschreven boven.
Swift Boy.
- Hobbymachine
- Berichten: 384
- Lid geworden op: di 7 jun 2011 21:59
Re: caravan invoeren
Bijbeuner,
Je schreef ;"Maar
Als deze niet op de Belgische markt verkocht word dient de caravan eerst gekeurd te worden of ze "wel" komform is aan de Belgische wetgeving,
pas daar na word er een Coc (gelijkvormigheidsattest) uitgereikt.Deze procedure is wel niet op 1 2 3 gedaan."
Dat is er een 'beetje over' hé ...
een CoC wordt reeds met elk voertuig meegeleverd sinds 2010, als bewijs dat het voertuig voldoet aan de door Europa opgelegde normen. ELK EU-lid (en dus ook ons Belziekske) onderschreef de aanvaarding er van. In Nederland durven ze er wel eens geld voor vragen, meestal is het een gratis document, verstrekt door de fabrikant !
Het oude gelijkvormigheidsattest is ENKEL vereist voor tweedehands aanhangers >750 kg die ouder zijn dan de uitreikingsdatum van het CoC (dus +/- 2010).
Je hebt sinds de invoering van het CoC eigenlijk geen importeur meer nodig, tenzij voor de waarborg op IN België aangekochte voertuigen.
Je schreef ;"Maar
Als deze niet op de Belgische markt verkocht word dient de caravan eerst gekeurd te worden of ze "wel" komform is aan de Belgische wetgeving,
pas daar na word er een Coc (gelijkvormigheidsattest) uitgereikt.Deze procedure is wel niet op 1 2 3 gedaan."
Dat is er een 'beetje over' hé ...
een CoC wordt reeds met elk voertuig meegeleverd sinds 2010, als bewijs dat het voertuig voldoet aan de door Europa opgelegde normen. ELK EU-lid (en dus ook ons Belziekske) onderschreef de aanvaarding er van. In Nederland durven ze er wel eens geld voor vragen, meestal is het een gratis document, verstrekt door de fabrikant !
Het oude gelijkvormigheidsattest is ENKEL vereist voor tweedehands aanhangers >750 kg die ouder zijn dan de uitreikingsdatum van het CoC (dus +/- 2010).
Je hebt sinds de invoering van het CoC eigenlijk geen importeur meer nodig, tenzij voor de waarborg op IN België aangekochte voertuigen.
Fendt Bianco 465 TGE (2015) getrokken door Citroën C4 Picasso 2.0 diesel (electronisch geschakeld)
Re: caravan invoeren
Laat de caravan door de dealer een dag op naam zetten dan is de caravan niet meer nieuw dan heeft de caravan een kenteken.
Dan is de caravan op de weg geweest en is zo als ik al schreef in heel Europa goedgekeurd.
Het is ook mogelijk dat er een Europese typegoedkeuring op zit dat kan de verkopende partij bij de importeur opvragen.
Zo als ik heb gelezen zijn alle caravans van de leisuregroep in UK van af 2013 gecertificeerd .
Maar dat weet de verkoper ook.
Groet Swift Boy.
Edit Kingpin1966 Ik heb de spelfouten even voor je opgelost Swift Boy, dat leest toch wat makkelijker.
Dan is de caravan op de weg geweest en is zo als ik al schreef in heel Europa goedgekeurd.
Het is ook mogelijk dat er een Europese typegoedkeuring op zit dat kan de verkopende partij bij de importeur opvragen.
Zo als ik heb gelezen zijn alle caravans van de leisuregroep in UK van af 2013 gecertificeerd .
Maar dat weet de verkoper ook.
Groet Swift Boy.
Edit Kingpin1966 Ik heb de spelfouten even voor je opgelost Swift Boy, dat leest toch wat makkelijker.
Nova 470/2 2002
Re: caravan invoeren
Marc, aanvulling bij wat fendtjeplatin al schreef :
1. Op de moment dat je de caravan 'officieel' invoert in België (bij de douane voor 30 cent tegen het roze papier), moet je best vragen aan de douane dat je de caravan NU invoert, maar nog geen nummerplaat gaat vragen / hebt.
Reden : de douane heeft de gewoonte om er van uit te gaan dat je de caravan 'direct' inschrijft. Vanaf de invoer moet je dan verkeersbelasting betalen.
(de douane kent de correcte benaming wat ik hier bedoel en passen dit enkel toe als je er echt naar vraagt)
Zelf 1x meegemaakt met invoer van een oude auto, die pas 3 maanden later goedgekeurd was door de keuring. Dàn pas met de papieren naar de DIV kunnen gaan. Maar de rekening kwam nadien : betalen vanaf de dag van (officiële) invoer = douane papieren.
Een 2e maal hebben ze mij niet liggen gehad : eer ik een duplicaat van het gelijkvormigheidsattest had, waren we 4 maanden verder... dank u MacAdam uit Vilvoorde, die de papieren regelt voor Fiat België. (auto is van 2001, uit NL, geen gelijkvormigheidsattest bij, niet verplicht in NL).
Je kan dus 1 maand verkeersbelasting uitsparen indien je pas in het begin van de maand invoert en/of plaat aanvraagt. Niet op het einde van de maand : dan betaal je voor die maand ook.
2. Waarom zelf naar de DIV gaan met het roze formulier op het moment dat er een douanier aanwezig is : indien je het afgeeft bij je makelaar / verzekering, bestaat de kans dat je papieren 'ergens' in 'Brussel' bij de 'douane' op of onder 'de stapel' komen.
3. Hopelijk heb je inderdaad er een COC (gelijkvormigheidsattest) bij gekregen. Anders moet je daar nog achteraan.
En bij de keuring de (idiote) nameting van de remtrommels bij een splinternieuwe caravan.... Wel zelf openmaken : keurders doen / mogen dat niet...
Koen
Adressen DIV kantoren : http://www.belgium.be/nl/mobiliteit/Voe ... -kantoren/
1. Op de moment dat je de caravan 'officieel' invoert in België (bij de douane voor 30 cent tegen het roze papier), moet je best vragen aan de douane dat je de caravan NU invoert, maar nog geen nummerplaat gaat vragen / hebt.
Reden : de douane heeft de gewoonte om er van uit te gaan dat je de caravan 'direct' inschrijft. Vanaf de invoer moet je dan verkeersbelasting betalen.
(de douane kent de correcte benaming wat ik hier bedoel en passen dit enkel toe als je er echt naar vraagt)
Zelf 1x meegemaakt met invoer van een oude auto, die pas 3 maanden later goedgekeurd was door de keuring. Dàn pas met de papieren naar de DIV kunnen gaan. Maar de rekening kwam nadien : betalen vanaf de dag van (officiële) invoer = douane papieren.
Een 2e maal hebben ze mij niet liggen gehad : eer ik een duplicaat van het gelijkvormigheidsattest had, waren we 4 maanden verder... dank u MacAdam uit Vilvoorde, die de papieren regelt voor Fiat België. (auto is van 2001, uit NL, geen gelijkvormigheidsattest bij, niet verplicht in NL).
Je kan dus 1 maand verkeersbelasting uitsparen indien je pas in het begin van de maand invoert en/of plaat aanvraagt. Niet op het einde van de maand : dan betaal je voor die maand ook.
2. Waarom zelf naar de DIV gaan met het roze formulier op het moment dat er een douanier aanwezig is : indien je het afgeeft bij je makelaar / verzekering, bestaat de kans dat je papieren 'ergens' in 'Brussel' bij de 'douane' op of onder 'de stapel' komen.
3. Hopelijk heb je inderdaad er een COC (gelijkvormigheidsattest) bij gekregen. Anders moet je daar nog achteraan.
En bij de keuring de (idiote) nameting van de remtrommels bij een splinternieuwe caravan.... Wel zelf openmaken : keurders doen / mogen dat niet...
Koen
Adressen DIV kantoren : http://www.belgium.be/nl/mobiliteit/Voe ... -kantoren/
- Hobbymachine
- Berichten: 384
- Lid geworden op: di 7 jun 2011 21:59
Re: caravan invoeren
RE.gif
Correctie op ....
- De dienst verkeersbelasting krijgt zijn gegevens van de DIV, dus de douanestempel op het formulier heeft geen enkel belang wat verkeersbelasting betreft. Overigens is dat ook het geval wanneer je het voertuig verkoopt en de nummerplaat instuurt (schrapt), want vanaf de datum dat de DIV de schrapping bevestigt stopt de "in verkeersperiode" en krijg je de rest tot einde jaar terugbetaald.
- Met de douanestempel op het formulier heb je geen douane controle meer nodig. Stuur dus gerust alles op maar vergeet geen kopij van het CoC EN de buitenlandse factuur mee te sturen, dit als bewijs dat de BTW "ergens" voldaan is.
Correctie op ....
- De dienst verkeersbelasting krijgt zijn gegevens van de DIV, dus de douanestempel op het formulier heeft geen enkel belang wat verkeersbelasting betreft. Overigens is dat ook het geval wanneer je het voertuig verkoopt en de nummerplaat instuurt (schrapt), want vanaf de datum dat de DIV de schrapping bevestigt stopt de "in verkeersperiode" en krijg je de rest tot einde jaar terugbetaald.
- Met de douanestempel op het formulier heb je geen douane controle meer nodig. Stuur dus gerust alles op maar vergeet geen kopij van het CoC EN de buitenlandse factuur mee te sturen, dit als bewijs dat de BTW "ergens" voldaan is.
Fendt Bianco 465 TGE (2015) getrokken door Citroën C4 Picasso 2.0 diesel (electronisch geschakeld)
Re: caravan invoeren
dag allemaal,
bedankt voor de reacties !
Normaal komt hij volgende week binnen,
met gelijkvormigheidsattest,
dus moet allemaal wel lukken.
Ik hou jullie op de hoogte
beste groeten
Marc
bedankt voor de reacties !
Normaal komt hij volgende week binnen,
met gelijkvormigheidsattest,
dus moet allemaal wel lukken.
Ik hou jullie op de hoogte
beste groeten
Marc
Caravelair Venicia Premium 550
VW transporter T5 2,0 TSI
VW transporter T5 2,0 TSI
-
- Berichten: 592
- Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23
Re: caravan invoeren
RE.gif
Marc ,
als ge snel nummerplaat in bezit wil hebben.
zeker langs div in kontich gaan.
opsturen kan weken duren.
Marc ,
als ge snel nummerplaat in bezit wil hebben.
zeker langs div in kontich gaan.
opsturen kan weken duren.
Laatst gewijzigd door Daphne op do 6 feb 2014 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote op voorgaand bericht verwijderd
Reden: Onnodige quote op voorgaand bericht verwijderd
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.
Swift Burgundy mobilhome.
Re: caravan invoeren
Hallo Allemaal.
Ik ben op zoek naar het PVG nr. (proces verbaal goedkeuringsnummer) voor de invoer van onze Kip caravan uit Nederland.
Kip is jarenlang in Belgie verkocht, maar inmiddels niet meer. De onze is van 2006 en betreft een Kip Greyline 47TDB Special. Wij dienen het PVG nr. te hebben voor op het gelijkvormingheidsattest vanuit Kip om de caravan bij de DIV in te schrijven.
Is er iemand uit Belgie met dezelfde caravan die het nummer voor ons heeft, hartelijk dank alvast voor het doorgeven.
Ik ben op zoek naar het PVG nr. (proces verbaal goedkeuringsnummer) voor de invoer van onze Kip caravan uit Nederland.
Kip is jarenlang in Belgie verkocht, maar inmiddels niet meer. De onze is van 2006 en betreft een Kip Greyline 47TDB Special. Wij dienen het PVG nr. te hebben voor op het gelijkvormingheidsattest vanuit Kip om de caravan bij de DIV in te schrijven.
Is er iemand uit Belgie met dezelfde caravan die het nummer voor ons heeft, hartelijk dank alvast voor het doorgeven.