Caravan thuis parkeren, maar eigenlijk geen plek.

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Caravan thuis parkeren, maar eigenlijk geen plek.

Bericht door HansHobby » do 30 okt 2014 21:30

Ik kan mijn caravan hier voor onze huidige woning goed kwijt voor de garagedeur. Dus meestal stond hij een week voor de vakantie al thuis. Maarrrrr.... we hebben nu verhuisplannen en gisteren is ons huis (onder voorbehoud) verkocht.

Nu hebben we inmiddels ons droomhuis gevonden. Dit ligt echter op een hofje, dus geen ruimte om de caravan voor de deur te zetten. Er is wel een garage bij het huis maar die ligt aan de achtertuin en mond uit op een parkeerpleintje. Dus ook daar weinig ruimte.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enigste ben met dit probleem. Wie herkent dit ? En hoe doen jullie dat ?
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

caspar
Berichten: 630
Lid geworden op: za 24 jan 2009 19:28

Re: Caravan thuis parkeren, maar eigenlijk geen plek.

Bericht door caspar » do 30 okt 2014 21:50

Denk dat mensen dit probleem ook hebben de caravan naar de stalling brengen en als ze op vakantie gaan zo veel mogelijk de spullen verzamelen op een plek bv garage en dan ff buiten het hofje parkeren om alles in te laden
burstner amara 520 ts

Zandkasteel

Re: Caravan thuis parkeren, maar eigenlijk geen plek.

Bericht door Zandkasteel » do 30 okt 2014 22:08

Ik zou het niet weten. Wij hebben juist een plek voor de caravan op eigen oprit als voorwaarde opgenomen in onze zoekopdracht. Dat we een oprit zouden krijgen met een buiten-caravanstekker en afvoer op oprit (vorige eigenaar had camper) was helemaal top. Was dit voor jullie niet een isue bij het zoeken?

herman-hannie

Re: Caravan thuis parkeren, maar eigenlijk geen plek.

Bericht door herman-hannie » do 30 okt 2014 22:12

ik heb de caravan voor de eigen garage staan en een deel voor de garage van de buurman.
hij heeft er voor die paar weken per jaar geen probleem mee.
natuurlijk wel in overleg.

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: Caravan thuis parkeren, maar eigenlijk geen plek.

Bericht door Poldervrouwtje » do 30 okt 2014 22:52

Stalling. Waar anders ?
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: Caravan thuis parkeren, maar eigenlijk geen plek.

Bericht door Poldervrouwtje » do 30 okt 2014 22:52

Ik kan hem zo vaak als ik wil ophalen zonder kosten.
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38640
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Caravan thuis parkeren, maar eigenlijk geen plek.

Bericht door Micky » do 30 okt 2014 22:56

Het zou voor mij een breekpunt zijn, wij kamperen heel graag, maar ik wil echt de caravan een paar dagen bij huis hebben staan, dus ook aan de stroom.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23456
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Caravan thuis parkeren, maar eigenlijk geen plek.

Bericht door PD » do 30 okt 2014 22:58

Kennissen van ons beladen de caravan op de parkeerplaats van de stalling direct voordat ze vertrekken... Niet echt handig, maar voor hen kan het niet anders omdat ze in een appartement wonen.

Wij zijn bevoorrecht en hebben een 2e oprit speciaal voor de sleurhut, al vinden beide kids dat hun autootjes daar horen te staan :wink:
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

peter s
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 3 okt 2010 21:32

Re: Caravan thuis parkeren, maar eigenlijk geen plek.

Bericht door peter s » vr 31 okt 2014 08:20

Wij staan al jaren op een kleine camping in de buurt voor we vertrekken, met stroom voor € 6.00 p/n
Daar staat ie dan 1 a 2 dagen en een enkele keer als we vroeg willen vertrekken slapen we er een nacht maar meestal is het enkele keren op en neer om in te pakken.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38640
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Caravan thuis parkeren, maar eigenlijk geen plek.

Bericht door Micky » vr 31 okt 2014 08:30

RE.gif

Dat is trouwens ook zo gek nog niet thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: Caravan thuis parkeren, maar eigenlijk geen plek.

Bericht door yarrah » vr 31 okt 2014 08:35

Ik durf mijn caravan niet eens voor ons huis te parkeren (terwijl er ruimte zat is op onze eigen oprit). Dus ik haal de caravan s'morgens op en gaan hem gelijk inpakken en wegwezen.
Als we terug komen maken we hem binnen en buiten schoon en brengen hem weer terug naar de stalling.
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23456
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Caravan thuis parkeren, maar eigenlijk geen plek.

Bericht door PD » vr 31 okt 2014 08:39

Niet durven op de eigen oprit ?
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18980
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Caravan thuis parkeren, maar eigenlijk geen plek.

Bericht door Hobby Linka » vr 31 okt 2014 08:47

Klopt,

Dat heb ik wel vaker gehoort. Als de caravan op de oprit staat en daarna met auto weg is is de kans aannemelijk dat men op vakantie is. Hierdoor is de kans groter op inbraak van de woning.

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23456
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Caravan thuis parkeren, maar eigenlijk geen plek.

Bericht door PD » vr 31 okt 2014 08:54

Okay, dat argument ken ik maar ik dacht eigenlijk aan vandalisme oid... Mijn vrouw is er ook wel eens bang voor maar hier staat de caravan van maart tot oktober op de caravanoprit en trekken we er een stuk of 15-20 weekends op uit, zou in ons geval geen alternatief weten.. Misschien is het inbrekersgilde bij ons al vaker op maandag te laat verschenen en met de staart tussen de benen weer vertrokken omdat de hut er weer stond :wink:

Ben benieuwd naar de reden van yarrah ?
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Zandkasteel

Re: Caravan thuis parkeren, maar eigenlijk geen plek.

Bericht door Zandkasteel » vr 31 okt 2014 10:16

RE.gif
Mijn autootje gaat op de oprit als de caravan eraf rijdt. Maar toen we nog geen 2e auto hadden, vroegen we de buren of ze er wilden parkeren. Aangezien de parkeergelegenheid in de straat niet optimaal is, werd dat met liefde gedaan.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19809
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Caravan thuis parkeren, maar eigenlijk geen plek.

Bericht door Daphne » vr 31 okt 2014 10:50

Vrienden van ons wonen in het centrum van een grote stad en zitten ook met dit probleem. Zij brengen hun caravan voor vertrek naar de ouders die in een andere stad wonen maar wel plek hebben op de oprit.

Voor jullie is het wellicht handig om de caravan zoveel mogelijk ingericht en beladen in de stalling te zetten. Dan is het een kwestie van kleding, wat eten en de gasflessen in de caravan te doen en wegwezen. Etenswaren die in de koelkast moeten zo koel mogelijk meenemen en eventueel een paar pakken bevroren sap meenemen en je etenswaren blijven prima koel.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: Caravan thuis parkeren, maar eigenlijk geen plek.

Bericht door Poldervrouwtje » vr 31 okt 2014 12:08

Hij kan bij ons wel op de oprit staat Mmm in die zin is de keuze voor het huis van TO wel wat onpraktisch. Garagebox huren in de buurt ?
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: Caravan thuis parkeren, maar eigenlijk geen plek.

Bericht door yarrah » vr 31 okt 2014 13:38

PremiumPeugeot schreef: Ben benieuwd naar de reden van yarrah ?
Vandalisme en diefstal, maar ook een signaal afgeven aan de inbrekers.
Ik woon aan een doorgaande fietsroute waar veel uitgaans publiek langs gaat. Dronken studenten/jongelui e.d. vorige week vond ik nog een kapot gegooide lege wijnfles naast mijn auto.
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23456
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Caravan thuis parkeren, maar eigenlijk geen plek.

Bericht door PD » vr 31 okt 2014 13:56

RE.gif
Dan zou ik onze caravan idd ook niet graag buiten laten staan....... Wij wonen in een doodlopend en rustig straatje (2 huizen en nog een paar om de hoek) en dan heb je natuurlijk niks van het studenten- en uitgaansleven te vrezen :wink:

Inbrekers zullen bij ons ook niet gauw vermoeden dat we er niet zijn; als we met de caravan op pad zijn, staan er iig geval nog mijn leaseauto en de autootjes van onze beide thuiswonende/studerende kids.... dus behalve een fikse kostenpost ook een soort van alarmsysteem :lol:
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Diny
Berichten: 3883
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Caravan thuis parkeren, maar eigenlijk geen plek.

Bericht door Diny » vr 31 okt 2014 15:32

Het lijkt mij vrijwel onmogelijk om je huis er bewoonbaar uit te laten zien als iedereen weg is.
ondanks tijdschakelklokken, buren die hun auto op de oprit zetten en de brievenbus lichten.
Iemand die het huis observeert weet dat mensen niet thuis zijn als de zonwering niet naar beneden is of juist dag en nacht op zonnestand staat. Gordijnen van de slaapkamer blijven open of klokje rond dicht, ramen zijn gesloten enz.
Tenzij er mensen zijn die je huis bewaken alsof ze er wonen en ook de TV en/of radio op gezette tijden aanzetten, ziet het er gewoon verlaten uit.
Zelfs alarminstallaties garanderen geen veiligheid; het professionele gilde heeft een jammer op zak.
Als je niet bang bent voor vandalisme zou ik de caravan zo dicht mogelijk bij huis zetten, wielklem en/of disselslot erop en de caravan, met behulp van een goede buur, klem rijden.
En iets wat ik niet zou doen is hier vertellen dat de vakantie morgen begint mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19809
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Caravan thuis parkeren, maar eigenlijk geen plek.

Bericht door Daphne » vr 31 okt 2014 16:20

RE.gif

Zelf denk ik dat het krampachtig doen over hier vertellen wanneer je op vakantie gaat geen enkele waarde heeft. Inbrekers zien ter plekke een gelegenheid. Ze gaan niet op fora zoeken wie er weg is en dan het land door om die huizen te bezoeken.
Als je plaatselijk laat weten weg te zijn (rouwadvertenties zijn hier een goed voorbeeld van) dan heb je wel kans op ongewenst bezoek.

En anders neem je een paar studenten in huis, dan is het zeker zichtbaar bewoond, dat doen wij ook altijd ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Kasper

Re: Caravan thuis parkeren, maar eigenlijk geen plek.

Bericht door Kasper » vr 31 okt 2014 16:30

RE.gif En als je een hele dag of een weekend weggaat, neem je dan ook een paar studenten in huis? Volgens mij wordt het ook wel een beetje overdreven met dat inbreken, of vergis ik mij? weenie.gif

Diny
Berichten: 3883
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Caravan thuis parkeren, maar eigenlijk geen plek.

Bericht door Diny » vr 31 okt 2014 16:43

Wel of niet vertellen dat je weg bent heeft niet zo veel toegevoegde waarde. Ik vind het prettig om het niet te doen. Nadeel is, dat ook niemand je een fijne tijd wenst knipoog.gif
Maar goed, ieder heeft daar ideeën over en ik wil geen anderen in mijn huis. Het idee dat ik bij een niet voorziene thuiskomst een ander weg zou moeten sturen lokt me totaal niet.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19809
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Caravan thuis parkeren, maar eigenlijk geen plek.

Bericht door Daphne » vr 31 okt 2014 17:21

borm147 schreef:RE.gif En als je een hele dag of een weekend weggaat, neem je dan ook een paar studenten in huis?
Ja ook voor een dagje of weekendje weg hebben wij studenten in huis mrgreen.gif
borm147 schreef:Volgens mij wordt het ook wel een beetje overdreven met dat inbreken, of vergis ik mij? weenie.gif
Of jij je vergist weet ik niet. Ik vind sowieso dat veel dingen erg ver gezocht zijn met betrekking tot inbreken in huis of caravan.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Wim Verso
Berichten: 6524
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Caravan thuis parkeren, maar eigenlijk geen plek.

Bericht door Wim Verso » vr 31 okt 2014 17:32

Het loopt wel een anders als dat je denkt.
Toen wij zeven jaar geleden in Schagen gingen wonen, zochten we naar een hoekwoning waar je je caravan naast kon zetten en dat lukte, althans zo zag het eruit, we konden grond kopen wat naast de hoekwoning lag, maar toen we het huis eenmaal gekocht hadden, bleek dat de gemeente er alsnog niet mee akkoord ging.
Een tegenvaller dus, gelukkig hebben we naast de deur een vrij groot parkeerterrein waar ook nog plaats is voor een paar caravans en veel van onze buren ook caravan rijden, je gerust je caravan wel een week of veertien dagen kan laten staan, bij ons is het nooit langer dan een week (waar drie dagen is toegestaan) we willen niet paniek gaan zaaien om de caravan langer dan een week te laten staan, maar het gaat er hier zeer gemoedelijk aan toe.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”