Overnachten in hotel met je caravan bij je

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GSAndre
Berichten: 1018
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 22:20
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Overnachten in hotel met je caravan bij je

Bericht door GSAndre » wo 20 aug 2014 19:42

Wij genieten erg van onze vakantie, de voorbereidingen, de reis, de eerste overnachting op de doorreiscamping etc etc.
Echter op de terugreis willen we het liefst NIET meer ompakken en derhalve in een hotel slapen, MET afgesloten parkeerterrein (evt met bewaking) voor de auto MET volledige ingepakte caravan

Hoe zouden we deze kunnen vinden/moeten zoeken (reserveren) op de A31(Frankrijk) in de omgeving van Toul/Nancy ?
Wie heeft ervaring of heeft tips ?

Alvast bedankt, André
Kamperen voegt geen jaren aan je leven toe, maar leven aan je jaren !

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18276
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Overachten in hotel met je caravan bij je

Bericht door deusjevo » wo 20 aug 2014 19:56

http://www.accorhotels.com/nl/booking/a ... arch.shtml

Wij hebben best vaak eerste of laatste nacht in hotel doorgebracht.
Soms omdat er in de caravan olijfbomen stonden terug uit Spanje en ook omdat het weer slecht was.
Meestal bij ETAP (tegenwoordig IBIS Budget) of een ander budget hotel uit de Accor groep.
Afgesloten zijn die parkings meestal wel maar niet bewaakt.
's Winters ook vaak met volle skibox op dak naar wintersport, nooit problemen met diefstal gehad echter dat garandeert natuurlijk niets.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38530
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Overachten in hotel met je caravan bij je

Bericht door Micky » wo 20 aug 2014 20:11

RE.gif

Die auto met skibox zetten wij dus nooit op straat neer, we slapen daarom op een vastadres (Sofitel) waar hij net in de ondergrondse garage kan en toch in het centrum van München voor een heerlijke ontspannen avond, maar goed dat is wat anders dan een caravan, ik ben ook wel benieuwd want erg rustig slaap ik niet als de boel buiten op straat staat..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Frans013
Berichten: 100
Lid geworden op: di 28 mei 2013 21:51
Locatie: Landgraaf

Re: Overachten in hotel met je caravan bij je

Bericht door Frans013 » wo 20 aug 2014 20:12

Bij Nancy (Houdemont) is een Ibis Styles met een afgesloten parkeerterrein. De poort gaat 's nachts ook echt dicht en er is camerabewaking.

Marcel
Berichten: 297
Lid geworden op: ma 10 jan 2011 15:29

Re: Overachten in hotel met je caravan bij je

Bericht door Marcel » wo 20 aug 2014 20:22

Dat de parkeerplaats omheind is en er camerabewaking is weerhoud niet iedereen. (maar sommigen natuurlijk wel)
Meegemaakt dat er op zo'n parkeerplaats toch autoruiten waren ingeslagen.

Toch zou ik het wel met de caravan doen (disselslot er op). Overal loop je risico en hoe groot is de kans dat dit je overkomt.
Wij gaan in september weer weg en komen half oktober teug. Dan zijn er veel campings dicht. Dus mocht het toevallig zo uitkomen dan gewoon een hotel.

We zoeken natuurlijk de ellende niet op maar je moet wel kunnen leven.
Kip Kompakt 300 LE 69/75 bj2010

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Overachten in hotel met je caravan bij je

Bericht door Davendre » wo 20 aug 2014 23:36

Even off topic, maar wat bedoel je met ompakken? Ik draai met caravan de camping op, draai de pootjes uit en ben klaar...
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
Willem_uit_Goes
Berichten: 336
Lid geworden op: di 21 aug 2012 21:58
Locatie: Goes, Zeeland

Re: Overachten in hotel met je caravan bij je

Bericht door Willem_uit_Goes » wo 20 aug 2014 23:48

Davendre schreef:Even off topic, maar wat bedoel je met ompakken? Ik draai met caravan de camping op, draai de pootjes uit en ben klaar...
Dat is ook mijn vraag. Wij doen het precies zo. Als de stop écht alleen om te slapen is, durven we zelfs het uitdraaien van de pootjes wel eens over te slaan (veert lekker :-) )

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk-Pro.
Eriba Nova 540FB, bouwjaar 1995
[album]http://tinyurl.com/8snqv4y[/album]

Gebruikersavatar
GSAndre
Berichten: 1018
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 22:20
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Overachten in hotel met je caravan bij je

Bericht door GSAndre » do 21 aug 2014 07:53

De tafel, stoelen en de tentjes voor de kinderen liggen onder het "vaste" bed.
Het servies, waterkoker erc ligt allemaal "rammelvast" in de caravan.

Is allemaal geen ramp en binnen een kwartier is alles eruit of er in, maar dat bedoel ik met ompakken.
Als je nml om 16:00 stopt, ga je niet direct slapen, dus zit je voor je caravan.

Maar net zo belangrijk in deze, is voor ons, dat we na vier weken zon, dan niet meer in de regen en kou van het "noorden" willen staan.

Een klein beetje verwennen na 700 km sturen (diner en ontbijtbuffet) gunnen we ons zelf. knipoog.gif
Kamperen voegt geen jaren aan je leven toe, maar leven aan je jaren !

Guus 1972
Berichten: 378
Lid geworden op: za 27 nov 2010 16:02
Locatie: Wijchen

Re: Overachten in hotel met je caravan bij je

Bericht door Guus 1972 » do 21 aug 2014 09:49

Hoewel ik het zelf niet zou doen kan ik me er wel wat bij voorstellen. We hebben afgelopen vakantie twee keer op een overnachtingscamping gestaan. Beide keren veel zand naar binnen gelopen, waardoor de hele caravan van binnen vies was. Op de terugweg was dat niet zo erg, maar op de heenweg is dat minder leuk. Dan kun je op de plek van bestemming meteen beginnen met de boel schoon te maken wat nog een hele klus is, want een stofzuiger heb ik niet bij de hand op de camping.
Peugeot 307 2.0 HDI (2005)/Kip Shuttle 44 TK (2002)

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3984
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Overachten in hotel met je caravan bij je

Bericht door Gemineye » do 21 aug 2014 14:07

Afgelopen jaar waren we met familie. Zij in vouwwagen, wij in caravan. Zij wilden liever in een hotel oid, wij dus op een camping.

Er bestaan ook campings met trekkershutten. Je kunt je caravan/vouwwagen dan redelijk vertrouwd naast je hut neer zetten. Zij hadden daar geloof ik 35 Euro ofzo voor betaald. Vond ik wel een aardig alternatief voor een (meestal duur) hotel.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”