Pra`delle torri caorle(venetie)Italie

Adri&Saskia

Pra`delle torri caorle(venetie)Italie

Bericht door Adri&Saskia » za 20 dec 2008 23:58

Hoi hoi,
Wij staan in beraad om deze camping voor zomer 2009 te boeken. :D :D
Heeft er hier iemand ervaring op deze camping :shock: op de beoordelings pagina`s staat er alles positief op :lol: dus dat za wel goed zijn.
we gaan met de sleur hut achter de auto,dus:
Hoe lang rij je er op??
overnachting aan te raden??
welke vingetten heb je nodig??
Tol wegen(brennerpas)of kom je daar helemaal niet??
Misschien nog andere bruikbare tips voor ons biggrin biggrin
Laat maar horen,
Alvast hartelijk dank,en als we geweest zijn,laten we ons wel horen :oops:

Billy

Bericht door Billy » zo 21 dec 2008 17:08

:D hallo,wij stonden daar eens in de buurt,dus over de camping zelf kan ik je niets zeggen.Ik ben er al meerdere keren naartoe gereden ( vanuit belgisch limburg-1314 km.) telkens zonder overnachting,de een keer lukt het in 18 uur en dan weer in 23 uur,telkens via de brenner.In italie betaal je gewoon de peage en in oostenrijk een autobaan vignet,plus dan nog eens de brennerpass en de europabrucke. :idea: Zaterdag is in deze streek "wisseldag" op zowat al de campings in de buurt (en dat zijn er veel) dus raaaaazend druk.Je doet echt enkele uren over de laatste km.
toppie.gif verder toffe streek.

Gebruikersavatar
Michel_V
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 12 jun 2006 22:48
Locatie: Doetinchem

Bericht door Michel_V » di 30 dec 2008 17:36

Hoi Adri en Saskia,

Wij zijn daar geweest in mei 2005, mooie en schone camping, plaatsen zijn best groot te noemen.
Omgeving is beetje saai, Venetie is natuurlijk een "moetje" Hoewel het in de zomer wel erg warm en druk is.

Ik heb een kleine selectie gemaakt van foto`s en die in mijn map gezet.
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZY8NNBVH

Groetjes Michel
Ai d'r niet uut goat dan kom iej ok nerges

Jeep Patriot 2.4 4WD

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Bericht door deusjevo » di 30 dec 2008 17:59

Billy schreef: telkens zonder overnachting, de een keer lukt het in 18 uur en dan weer in 23 uur
Fijn dat caravanners niet onder de beroepschauffeurs vallen geloof ik... :shock:
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

BBS

Bericht door BBS » di 30 dec 2008 20:25

Ik snap dat ook allemaal niet, als beroepschauffeur mag ik niet meer dan 10 rijuren hebben, maar we gaan lekker relaxt op vakantie en knallen in 1x 23 uur rijden naar venetië.. :? Wie is hier nu van lotje getikt?
Zijn we eindelijk op de camping, moet er eerst 2 dagen gerust worden om bij te komen van de reis... Weg 2 dagen.

Mensen, we gaan nota bene op vakantie! Plan een tussencamping in en geniet van de omgeving!
Bij mij begint de vakantie als ik voor de laatste keer, voor de vakantie, de deur van mijn cabine dicht doe en op slot zet. :D :D toppie.gif

Maar ja, wie ben ik?? :idea:

Raimond

Pra Delle Torri

Bericht door Raimond » zo 4 jan 2009 20:33

Hallo.

Wij zijn er in September 2008 heengeweest met onze sleurhut.
Ik moet je zeggen, het is een pokke eind rijden (sorry voor het taalgebruik) maar als je eenmaal de supermegacamping oprijdt en je hebt je spulletje staan, dan vergeet je alles. Wij vonden het een schitterende camping en je hoeft ook eigenlijk heel de camping niet af.
Wij stonden dan ook letterlijk om de hoek van het strand en het zwembad. Maar verder mooie camping. Wj gingen alleen laat in het seizoen en de laatste week hadden ze ook niet meer alles in de plus markt maar dat mocht de pret niet drukken.
De reis dan... Ik zou gewoon lekker s'avonds een camping opzoeken, er zijn onderweg genoeg campings waar je zo je caravan+auto voor 1 nacht kan neerzetten. En dan ga je s'morgens weer fit verder.
Maar ik zeg wel, het is een roteind hoor. Je komt ook op een gegeven moment hellingen en dalingen tegen van 8,5%. Dat is wel even spannend.
ik heb zelf een 1.8 motor en met de airco uit ging het prima. En je bent een volle 2 dagen onderweg. En dan hadden we ook nog eens 2 kids bij ons. De oudste is 4 en de jongste was toen 9 maanden.
Maar ikzelf vind het wel een aanrader hoor. Maar vooral ook een uitdaging
Wil je nog wat weten dan lees ik het wel.. Alvast een heeeelleee fijne vakantie deze zomer.

dick

camping pra delle torri

Bericht door dick » ma 12 jan 2009 17:14

hoi adri&saskia

deze camping is zeker een aanrader hij is zeer mooi en groot
De reis mag je wel minimaal 2 dagen voor uit trekken
Een overnachting lukt altijd wel als je maar niet te laat binnen komt
Wij reden altijd via kempten fernpass insbruck brenner en dan italie
Dan heb je nodig autobahn vignet en op de brenner moet je betalen
voor de europabrucke en dan de italiaanse autostrada
Woon daar nu zelf heel dicht in de buurt dus heb je vragen dan hoor ik het wel
gr dick

Adri&Saskia

Bericht door Adri&Saskia » vr 20 mar 2009 22:42

Weet er ook iemand wat voor ondergrond deze camping heeft?? :shock:

Dat i.v.b.m. de tent haringen.We gaan voor het eerst naar het buitenland (met caravan&voortent)en hebben ons dus laten vertellen dat je wel eens keien in de grond kan hebben :roll: en geen gewone haringen kan gebruiken. :razz:
Of hoe doen jullie dat,de ervaren buitenland campeerders,hebben jullie allerlij soorten haringen bij???
(Of alleen rolmops)hie hie hie :D

Gebruikersavatar
Niko
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 21:38
Locatie: Muntendam

Bericht door Niko » vr 20 mar 2009 22:57

Hallo,

Heb in Italie overal nog van die lange spijkers nodig gehad.
Vanwege keiharde bodem of stenen.
Gebruik eigenlijk alleen in NL de "ouderwetse" hariningen.
OP de camping waar jullie heen gaan hebben wij nog niet gestaan maar al wel in de buurt.

Veel plezier deze zomer! toppie.gif
Waar de zon schijnt draai ik de pootjes uit!
Mazda 3 Sedan 2.2 Skyactiv-D met aan de haak een Burstner Averso 430 TS

Raimond

Re: Pra`delle torri caorle(venetie)Italie

Bericht door Raimond » di 14 apr 2009 21:59

De grond is er erg hard maar verschild een beetje per plek denk ik.
Wij stonden vlak voor het strand voor de waterfietsverhuur en daar was het erg hard.
ik heb daar die grote spijkers gebruikt zoals Niko ook zegt.
ik probeerde eerst natuurlijk eigenwijs die rode kunststof haringen maar dat ging niet echt goed.
Dus gewoon de spijkers, dat is het beste daar denk ik. toppie.gif
En ik lees ook nog dat jullie voor het eerst zo ver gaan. Zoals je al eerder kon lezen zijn wij vorig jaar September die kant opgereden... ook voor de eerste keer. En hebben er geen spijt van.

Alvast een hele goede reis en vergeet vooral niet een dagje te reserveren voor Venetie.. Erg leuk.. toppie.gif

camper

Re: Pra`delle torri caorle(venetie)Italie

Bericht door camper » do 16 apr 2009 15:55

Zo,n jaar of 8 geleden zijn wij op deze camping geweest. De camping zelf is super met prachtige zwembaden en aan zee.
:lol: Wij waren er in Juli en hadden ontzettend veel last van muggen, zo erg dat wij er om die reden niet meer naar toe gaan. néh néh.gif

Raimond

Re: Pra`delle torri caorle(venetie)Italie

Bericht door Raimond » do 16 apr 2009 19:09

Ik moet zeggen dat ze nu de muggen wel goed onder controle hadden, om de 2 dagen doen ze nu de bomen sproeien maar maar echt mugvrij krijg je het nooit. In Friesland is dat ook zo erg in de zomer.. pfff daar werd je echt gek van.
Als je je goed insmeert met dat muggenspul aan het einde van de dag dan gaat het prima.
En ook hadden wij lampeberger meegenomen met anti-mug voor in de voortent/caravan. toppie.gif

Adri&Saskia

Re: Pra`delle torri caorle(venetie)Italie

Bericht door Adri&Saskia » di 8 sep 2009 20:48

Bijna 3 weken daar geweest,en "SUPERRRR". blij.gif

leuke grote camping,ruime standplaatsen,we lagen dicht bij de zee,die loopt langzaam af(na 50 meter ongeveer 1 meter diep)dus als je de kid`s ff uit het oog verliest geen probleem.mooi zwembad voor de kinderen tot ongeveer 8 jaar,dan hebben ze het wedstrijd bad(1,50m diep) en het recreatie bad(1,30 m diep)waar je mag ravotten .je hoeft er geen badmuts op en hij gaat niet dicht tussen de middag(siesta).de veegwagens rijden er elkedag rond en de containers worden elkemorgen leeggemaakt.toiletgebouwen netjes en ze zij konstant aan het schoonmaken.keuzen uit:zelfbediening restaurant,af haal tot grill/steak house toe,keuze genoeg(wel geen 5 sterren maar voor een camping!!).annimatie team dat ook nederlands kan,ook spelletjes aan het water.`s avonds is er een spelen kermis(div.spring kussens klim wand 8 baantje,bots bootjes,wel tegen geringe betaling)elke morgen kunnen de kinderen voetbal training volgen.de kinderen mogen overal fietsen,skaten en skeeleren.het is zo groot en proffesioneel opgezet dat je niet in de gaten hebt dat er 9000 gasten verblijven. thumbup.gif

we hebben een top vakantie gehad. haphop.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Pra`delle torri caorle(venetie)Italie

Bericht door Micky » za 7 nov 2015 17:11

zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met deze camping? Onze reisgenoten hebben hem aangedragen als potentiele camping voor volgend jaar.

de info hier is al heel wat jaartjes oud en ik ben benieuwd hoe het er nu is,


Even ons standpunt:
Het is een enorm grote camping, dat realiseren we ons, normaal zouden we dat niet snel kiezen, maar we willen ook rekening houden met de tienermeiden van de reisgenoten, de omgeving is minder mooi dan je zou willen, echter met zo'n grote camping hebben we minder behoefte weg te gaan van de camping, uiteraard wel naar Venetië, is er verder wat aan te raden in de omgeving.
Als we hier naar toe gaan nemen we een zodiac bootje met motor mee, althans dat is mijn bedoeling.
De luxe plaatsen zijn groot genoeg zo lijkt het, maar is dat ook echt zo? we willen echt ongeveer 100m2 iets minder mag eventueel, maar niet veel minder.

hier nog even de link naar de onhandige website: http://www.pradelletorri.it/nl

Al vast bedankt voor het meedenken thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2820
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Pra`delle torri caorle(venetie)Italie

Bericht door AadB » za 7 nov 2015 17:51

@Micky, wij zijn er dit jaar geweest. Dus vers van de pers.
Het is inderdaad mega groot. De omgeving stelt niet zoveel voor, het is zo plat als een dubbeltje. Je hebt een paar plaatsjes waar je heen kunt. Venetië is erg leuk.
Zwembaden zijn top en strand en zee zijn prima. Wij hadden een week met ontzettend warm weer, tegen de 40 graden waarbij het 's nachts niet echt afkoelde. Zonder airco is dat geen pretje. Plaatsen zijn ruim, zeker de luxe plaatsen. Sanitair is er voldoende en is mooi. Zou ik er nogmaals heen gaan? Nee, maar we gingen erheen omdat mijn schoonzoon daar heel graag heen wilde vanwege jeugd herinneringen.
Overigens hebben we ons daar verder prima vermaakt. We waren er met onze kinderen en kleinkinderen.
Oh en nog iets, het stikt er van de muggen.
Ik hoop dat het je iets heeft geholpen.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Pra`delle torri caorle(venetie)Italie

Bericht door Micky » za 7 nov 2015 17:53

RE.gif

Super bedankt voor je waardevolle info! thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Pra`delle torri caorle(venetie)Italie

Bericht door eurotrotter » za 7 nov 2015 20:20

micky schreef: uiteraard wel naar Venetië, is er verder wat aan te raden in de omgeving.
IK weet niet of t je aanspreekt ,maar niet zo ver daar vandaan,in Provesano,is t graf van Pim Fortuyn,die daar op 20 juni 2002 herbegraven is.

https://www.google.nl/maps/place/33095+ ... 8e9337b96f

En als je daar toch in de buurt bent zou je even door kunnen gaan naar San Daniele dei Friuli,en daar even een heerlijke luchtgedroogde ham kopen om die s,avonds bij de caravan te nuttigen.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Pra`delle torri caorle(venetie)Italie

Bericht door Micky » za 7 nov 2015 20:22

RE.gif

Kijk dat zijn mooie adviezen, komt op het lijstje dankje thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Pra`delle torri caorle(venetie)Italie

Bericht door eurotrotter » za 7 nov 2015 20:36

RE.gif
Graag gedaan hoor. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Pra`delle torri caorle(venetie)Italie

Bericht door Chris » za 7 nov 2015 23:18

Hey Micky.

Wij zijn een 5tal jaren geleden op Ca Pasquali geweest, zit in diezelfde rij campings.
We praten nog steeds over die vakantie, zo goed in "memory"
Stonden toen op de eerste rij achter het strand, schitterend.
s'Morgens tilde ik m'n kop op en keek direct de Adriatische zee op met m'n slaperige knar.
Strand was perfect.
Schiereiland is niet echt interessant maar Venetie wel dus.... als het niet te heet is.
Helaas waren er ook muggen...allemaal bij mij geloof ik...mmmmm nee eigenlijk meer zzzzzzzzzmmmmmmmm

Greetz
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Pra`delle torri caorle(venetie)Italie

Bericht door Micky » za 7 nov 2015 23:21

RE.gif

Thanx, daar kijk ik naar!!
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
TouranDriver455ts
Berichten: 966
Lid geworden op: za 17 okt 2009 13:30
Locatie: Koggenland, Westfriesland

Re: Pra`delle torri caorle(venetie)Italie

Bericht door TouranDriver455ts » zo 8 nov 2015 00:27

Wij zijn er ook een aantal jaren geleden geweest. Ik denk dat het in 2004 of 2005 was. We hadden daar een stacaravan gehuurd via Vacansoleil.
De camping zelf is groot en heel erg compleet. Kampeerplekken waren toen niet echt groot. Typisch Italiaans.
De camping is wel heel goed geschikt voor kinderen. Er is een eigen bewaakt strand.
Ik meen me te herinneren dat er een 5-tal zwambaden zijn in allerlei dieptes en afmetingen.
Verder zijn er veel horecagelegenheden van snackbar tot pizzeria en van ijssalon tot á la carte restaurants. Een aantal winkeltjes en een soort marktje.
Veel overdekt vertier voor de jeugd met o.a animatie. Speelhal en een WiFi ruimte.
Vanaf de camping kan je naar Punta di Sabbioni rijden, daar parkeren en de boot naar Venetië nemen. In Venetië zelf kan je alles bereiken met de zgn. watertaxi. Hiervoor was en is denk ik een dagkaart verkrijgbaar.
Direkt grenzend aan de camping ligt een hele mooie 18 holes golfbaan. Die was destijds voor ons de aanleiding om naar deze camping te gaan.
Op korte afstand zijn een paar supermarkten en tankstations.
VW Touran 2.0 TDI DSG 103 Kw/140 PK "beter is de vijand van goed"

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3466
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Pra`delle torri caorle(venetie)Italie

Bericht door troapel » zo 8 nov 2015 07:58

Klopt van die waterbus in Venetië . Kan je de hele dag voor een prikkie overal naartoe. 2,5 jaar geleden ben ik er geweest.
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Pra`delle torri caorle(venetie)Italie

Bericht door Chris » zo 8 nov 2015 10:15

@ Micky.

Er werd geschreven dat de Italiaanse plekken niet erg groot zijn.
Dat klopt vaak, maar op Ca Pasquali hadden wij een mega plek.
Daar konden met gemak 2 caravans + auto's op.
Dat waren extra comfort plekken of zoiets.
Kijk hier maar even: http://www.capasquali.it/images/mappa2015-ITA-TED.jpg
Wij hadden toen plek 19C superplekkie.
Wat verder van het centrum, dus wat minder geluid daarvan.
En die busboot.... ik dacht iets van 10 euro en je vaart de hele dag rond.
Wij gingen s'morgens met die boot heen, in Venetie rondkijken en tourist uithangen, dan een beetje het water op met de busboot vluchten ivm de warmte.
Lekker op het water rondvaren tot je weer Venetie ingaat.
Weer een paar uurtjes rondgekeken en in een uithoek van de stad een lekker eettentje gevonden.
Ga niet vlak bij het centrum eten, daar loopt je portemonee gelijk leeg, ver buiten het centrum is nog steeds prijzig maar veel betaalbaarder. ( als je daar zou willen nassen)
Wij hebben wel op het San Marco plein een Gelati gekocht, moet je toch kunnen vertellen tegen de familie.. :lol:
Wel..
Succes met zoeken.
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

mri
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 28 sep 2009 16:55

Re: Pra`delle torri caorle(venetie)Italie

Bericht door mri » zo 8 nov 2015 10:19

Wij zijn ook een jaar of 8 (net als een eerdere schrijver) naar camping Ca'Pasquali geweest.
Wij vonden het altijd leuk om 's avonds een keertje naar Lido di Jesolo te rijden. Daar is een kilometerslange winkelstraat die 's avonds gesloten wordt voor autoverkeer zodat iedereen daar gaat "flaneren". Veel toeristenwinkels, kleding, schoenen, eettentjes, muziek op terrasjes, etc. Heel erg druk en tot 's avonds laat is alles open.
Als je met de boot naar Venetië wilt kun je inderdaad zoals een voorganger al schreef naar Punta Sabbioni rijden. Maar wat ook leuk is, is om naar de haven van Treporti te rijden. Daar kun je de boot nemen die eerst naar Burano gaat. Dit eiland staat bekend om z'n gekleurde huisjes (even op youtube kijken). Vanaf Burano kan je ook nog een boot nemen naar Torcello, waar een kerk staat. Maar daar vonden wij persoonlijk niet zoveel aan. Vanaf Burano kan je met de boot naar Murano. Dit eiland is bekend om het glasblazen. Daarna kan je of weer terug gaan naar Treporti of je pakt de boot naar Venetië.
Kaartjes voor de boot gewoon zelf bij de haven kopen. Op de campings verkopen ze ook complete dagtochten naar Venetië. Hebben wij de eerste keer dat we daar waren gedaan (wisten niet dat het zo makkelijk was om het zelf te regelen). Maar je wordt dan in een kudde door Venetië heen gedreven en moet achter zo'n persoon met een parapluutje in de lucht aan lopen. Kan dus niet op je gemak dingen bekijken. En op de boot krijg je ook nog eens taaie kip te eten mrgreen.gif . O ja, Venetië heeft de naam duur te zijn. Dat zijn dus de verhalen van de toeristen die pontificaal op het San Marcoplein op het terras neerploffen en een kapitaal moeten betalen voor een kopje koffie. Het moge duidelijk zijn dat je gewoon moet gaan dwalen door de straatjes. Hoe verder je vanaf de toeristische hotspots komt, des te goedkoper het wordt. En ook in Venetië zijn gewoon bakkers waar je een broodje kunt kopen en pizzeria's waar je tegen normale prijzen wat kunt eten. En de Mac zit er ook, alhoewel ik dan persoonlijk een pizza lekkerder vind mrgreen.gif
De muggen: tja, je zit naast een lagune. De campings spuiten wel een paar keer per week de bomen in, en het ene jaar heb je er meer last van dan het andere (iets met een vochtig voorjaar). Maar neem in ieder geval wierook mee om 's avonds af te steken als die ettertjes tevoorschijn komen, helpt beter dan citronella kaarsen. En muggenmelk van Jaico helpt ook goed.
Renault Talisman Estate dCi 160 EDC Initiale + een verbrande Hobby 560 UFE Prestige (2010)

Plaats reactie

Terug naar “Italië”