gezin is op zoek naar kindvriendelijke camping aan gardameer

Plaats reactie
extremebuddy
Berichten: 15
Lid geworden op: do 14 mei 2015 09:54

gezin is op zoek naar kindvriendelijke camping aan gardameer

Bericht door extremebuddy » ma 28 sep 2015 10:14

wij gaan als gezin voor de eerste keer met de caravan op reis naar het buitenland en we willen graag naar gardameer in italie. wij zoeken naar meningen en ervaringen van kindvriendelijke campings aan het gardameer.
onze kinderen zijn 4, 6 en 15 tegen volgende zomer. gezellige stadjes, tourisme en plezier voor de kinderen en animatie voor jong en oud is belangrijk voor ons. wij houden ook wel van wat watersporten zoals jetskieen (huren) etc... ook tips wat intressant is om te bezoeken of te doen in de buurt zijn zeker van harte welkom.

wij hebben totaal geen ervaring met de omgeving, ook tips hoe te rijden zijn ook altijd welkom. we zijn enkel gewoon om naar spanje te rijden.

alvast bedankt voor iedereen die ons tips en ervaringen kunnen bezorgen.
honda cvic tourer 1.6 dtec - knaus 550

Gebruikersavatar
Oenema
Berichten: 1068
Lid geworden op: zo 19 aug 2012 10:59
Locatie: Meppel (NL)

Re: gezin is op zoek naar kindvriendelijke camping aan garda

Bericht door Oenema » ma 28 sep 2015 10:46

Camping Del Garda, werkelijk fantastisch!
Groet André

"It's an ingenious solution to a problem that should never have existed in the first place"

Afbeelding

[ Hobby 500KMFE - 2007 ]
[ Ford Galaxy 2.0TDCI - 2018 - 209PK ]

Gebruikersavatar
JAJB
Berichten: 366
Lid geworden op: za 23 aug 2014 11:30
Locatie: Dorst

Re: gezin is op zoek naar kindvriendelijke camping aan garda

Bericht door JAJB » wo 30 sep 2015 13:57

Camping Weekend, ideaal voor kinderen. Heel vernieuwd zwembad, wat je een beetje mag vergelijken met Center Parcs.

Enigste minpuntje als je t mijn vraagd is de ligging, niet mijn favoriete kant van het meer.

Wij zelf zijn jaren achter elkaar naar camping La Rocca gegaan, kids waten altijd tevreden. En mooi in de buurt van al het moois wat er is aan t Gardameer.
Opel Vectra 2.2 Directt, KIP Greyline 53 TDB Special '07, Unico Genua 280 + Uitbouw
*Ultra Heat, Reich Mover, Satenne R2, Dometic B2200*
Afbeelding

karinjanette

Re: gezin is op zoek naar kindvriendelijke camping aan garda

Bericht door karinjanette » wo 30 sep 2015 18:30

Camping lido in pacengo. Vlakbij veel leuke plaatsjes,prachtig zwembad,veel animatie voor alle leeftijden. Vorig jaar nog iets betaalbaarder dan bv bella italia en la quercia. Wel megacamping. Als je iets eenvoudiger zoekt is camping Gasparina leuk. Mooi zwembad maar helemaal leuk is de grote ligweide aan het meer. Wij gaan zelf in voor of naseizoen naar bella italia. In het hoogseizoen vinden wij het te duur. Del garda is al genoemd en een mooie camping,maar ook stevig aan de prijs. Campings zijn best prijzig,maar dat verdien je deels terug ,want uit eten,pizaatje of terrasje en ijsje is heel betaalbaar.

Gebruikersavatar
HarrieK
Berichten: 532
Lid geworden op: zo 5 jan 2014 23:32
Locatie: Oldambt

Re: gezin is op zoek naar kindvriendelijke camping aan garda

Bericht door HarrieK » wo 30 sep 2015 19:25

Wij hebben drie jaar op http://www.campingspiaggiadoro.com/nl/ gestaan en onze dochter was de eerste keer acht jaar, er is een prachtige zwembad voor jong en oud ze hebben leuke animatie voor jong en oud en voor de kleintjes is er knutselen. Maar wat versta je onder kindvriendelijk... je bent in het buitenland dat is altijd anders alleen al bijv. de taal. Het is een grote camping zoals de meeste rond het Gardameer. Er rijden auto`s met caravans en de camping ligt aan een drukke weg. Het is allemaal prima maar je moet je kinderen toch in de gaten houden er zijn altijd gevaren.

extremebuddy
Berichten: 15
Lid geworden op: do 14 mei 2015 09:54

Re: gezin is op zoek naar kindvriendelijke camping aan garda

Bericht door extremebuddy » ma 12 okt 2015 15:07

onder kindvriendelijk versta ik animatie voor de kinderen, mooie zwembaden vol plezier voor de kleintjes, speeltuintjes op de camping etc.... bella italie valt zeker al in onze smaak.
honda cvic tourer 1.6 dtec - knaus 550

wendy1
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 12 jun 2013 10:56

Re: gezin is op zoek naar kindvriendelijke camping aan garda

Bericht door wendy1 » zo 15 nov 2015 18:56

mijn voorkeur gaat uit naar camping Weekend. Het is een kleinere camping en ze spreken nederlands (80% Nederlanders, niet mijn voorkeur maar voor de kids wel heel fijn).
Je hebt er een prachtig uitzicht, goed restaurant en top animatie.
Wij zijn al een paar keer op camping Union Lido geweest bij Venetie, 5* camping met mega glijbanen/zwembaden, maar mijn kids (11,9,5) vinden Camping Weekend toch leuker.
Hobby 500 kmfe - Mitshubitshi Grandis 2.0

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: gezin is op zoek naar kindvriendelijke camping aan garda

Bericht door Micky » zo 15 nov 2015 19:00

RE.gif RE.gif

Het is juist goed voor de kids om om te gaan met kinderen die andere talen spreken, kinderen leren snel en het is goed voor hun ontwikkeling, ik moet er persoonlijk niet aan denken om in Italië op een camping te zitten met 80% Nederlanders, dan kan ik ook wel thuis blijven schrik.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: gezin is op zoek naar kindvriendelijke camping aan garda

Bericht door Fred N » zo 15 nov 2015 19:46

bella italie valt zeker al in onze smaak.
Bella Italie is geen camping.
Dit is een kampeerfabriek, maar ieder zijn ding.

Zo veel mensen zoveel meningen.
Voor de gezelligheid van dorpjes en plaatsen moet je echt aan de zuidoosthoek zitten.
Tussen Garda en Sirmione in.
Hier heb je Gardaland en Movieland Park enz. enz.

In het hoogseizoen stikt het van de Nederlanders in dit deel van Italie.
Wij gaan buiten de kindervakanties en dan moet je de Nederlanders weer zoeken dan is Duits de voertaal. mrgreen.gif

De westkant is een heel ander Gardameer. Voor de gezelligheid niet mijn kant.
Erg mooi om te rijden dat wel, maar dat is het ook wel.

Suc6 met het nemen van de juiste beslissing.

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: gezin is op zoek naar kindvriendelijke camping aan garda

Bericht door Fred N » zo 15 nov 2015 19:46

bella italie valt zeker al in onze smaak.
Bella Italie is geen camping.
Dit is een kampeerfabriek, maar ieder zijn ding.

Zo veel mensen zoveel meningen.
Voor de gezelligheid van dorpjes en plaatsen moet je echt aan de zuidoosthoek zitten.
Tussen Garda en Sirmione in.
Hier heb je Gardaland en Movieland Park enz. enz.

In het hoogseizoen stikt het van de Nederlanders in dit deel van Italie.
Wij gaan buiten de kindervakanties en dan moet je de Nederlanders weer zoeken dan is Duits de voertaal. mrgreen.gif

De westkant is een heel ander Gardameer. Voor de gezelligheid niet mijn kant.
Erg mooi om te rijden dat wel, maar dat is het ook wel.

Suc6 met het nemen van de juiste beslissing.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: gezin is op zoek naar kindvriendelijke camping aan garda

Bericht door Chris » zo 15 nov 2015 20:11

Wij hebben op verschillende campings aan het Gardameer gekampeerd.
Eentje sprong er tussenuit vanwege de omvang, of moet ik zeggen de beperkte omvang.
Geen massa, geen mega, geen kabaal van disco of animatie.
Gewoon een heerlijk campinkje met voldoende kids om mee te spelen.
Camping Bergamini, naast Pesciera del Garda.
Zuidoost hoek v.h. Gardameer.

Greetz
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: gezin is op zoek naar kindvriendelijke camping aan garda

Bericht door Davendre » zo 15 nov 2015 20:47

Zoveel mensen, zoveel wensen. Ik heb zowel aan de westkant als aan de zuidoostkant van het Gardameer gestaan.

Heb warme herinneringen aan camping Belvedere in Manerba. En waarom? Geen idee. Oud sanitair en kleine plaatsen...

Maar het uitzicht is fantastisch, de pizza Diavolo is lekker en de drukte kun je opzoeken.

Camping La Rocca (ingang tegenover Belvedere) ziet er goed uit en opgestart door de oude eigenaar van Belvedere. Mooie plaatsen, leuk restaurantje en zwembad en tennisbanen beschikbaar. Helaas geen mooi uitzicht op het Gardameer zelf.

De drukte viel mij nl tegen aan de zuidoostkant. Camping af en de file inrijden :oops: daarnaast geluid (lawaai) van Gardaland. Zou niet meer zo snl naar die kant gaan. Maar heb dan ook geen kinderen....
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Plaats reactie

Terug naar “Italië”