Welke camping in het noorden van Spanje

Plaats reactie
Gebruikersavatar
HarrieK
Berichten: 532
Lid geworden op: zo 5 jan 2014 23:32
Locatie: Oldambt

Welke camping in het noorden van Spanje

Bericht door HarrieK » do 13 aug 2015 23:48

We zijn inmiddels alweer druk aan het plannen maken voor volgend jaar en dan staat Spanje op het program.
Eigenlijk willen we in het noorden van Spanje iets zoeken en zitten te denken aan de volgende campings.
Camping: Las Dunas
Camping: L Amfora
Camping: La Ballena Alegre
We hebben een kleine voorkeur voor Las Dunas en wel om het volgende je kan een concreet standplaatsnummer reserveren en je zit vlakbij het plaatsje L Escala.
Nu druk bezig met internet af struinen om zoveel mogelijk informatie te krijgen over het gebied en de campings. Natuurlijk staan wij open voor andere campings in dit gebied.
Graag horen wij jullie meningen en ervaringen, zodat het wat eenvoudiger wordt om een keuze te maken. :lol:

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19762
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Welke camping in het noorden van Spanje

Bericht door Daphne » do 13 aug 2015 23:58

Van de 3 heeft La Balena mijn voorkeur. Veel meer strand, dus niet iedereen op een kluitje. Je kunt ook op plek reserveren. Althans een paar jaar geleden wel. Met de hond was het daar ook wel makkelijker.
Maar Las Dunas heeft of krijgt een nieuw zwembad. Als dat belangrijk is, is daar ook wel wat voor te zeggen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
HarrieK
Berichten: 532
Lid geworden op: zo 5 jan 2014 23:32
Locatie: Oldambt

Re: Welke camping in het noorden van Spanje

Bericht door HarrieK » vr 14 aug 2015 00:22

RE.gif
Een veel groter strand is natuurlijk belangrijk valt de strand van Las Dunas dan echt tegen ?
Wat betreft onze hond: die willen we net als dit jaar naar mijn schoonouders doen, die vinden het leuk en ik ben bang dat
het te warm voor hem gaat worden.( Leonberger een dikke vacht) Zwembad maakt ons niet zoveel gaan liever naar het strand.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18944
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Welke camping in het noorden van Spanje

Bericht door Hobby Linka » vr 14 aug 2015 08:02

Hou er wel rekening mee dat het steeds vaker voorkomt dat honden niet meer het strand op mogen. Dit jaar ook moeten ervaren op El Delpfin. Ook bij Amfora mogen honden tegenwoordig het strand niet meer op.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
HarrieK
Berichten: 532
Lid geworden op: zo 5 jan 2014 23:32
Locatie: Oldambt

Re: Welke camping in het noorden van Spanje

Bericht door HarrieK » vr 14 aug 2015 11:52

RE.gif
Hoe is camping El Delpfin bevallen ? gaat het hier om camping El Delpfin Verde ( Costa Brava ) ?

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18944
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Welke camping in het noorden van Spanje

Bericht door Hobby Linka » vr 14 aug 2015 12:00

RE.gif

Op zich wel goed. 2009 zijn we er voor het laatst geweest .Er is veel veranderd in positieve zin. De toiletgebouwen worden op dit moment gerenoveerd. De eerste is klaar en ziet er prachtig uit. De kampeervelden zijn opgeknapt. Waarschijnlijk worden ze volgend jaar opgewaardeerd naar comfort plek. Is nu al zo, maar prijstechnisch nog gelijk. Water aansluiting en afval water afvoer op de plek. Elektra, op afstand in en uit schakelbaar. In de toekomst dus de mogelijkheid voor betalen per kWh. Internetaansluiting via UTP kabel op je plek.

Het enig nadeel wat ik nog steeds vind is dat de begroeiing tussen de plekken nog steeds laag is. Het waait er toch regelmatig en dat is niet altijd even prettig. Zal vanavond wel een paar foto's plaatsen als ik thuis ben.

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19762
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Welke camping in het noorden van Spanje

Bericht door Daphne » vr 14 aug 2015 12:36

HarrieK schreef:RE.gif
Een veel groter strand is natuurlijk belangrijk valt de strand van Las Dunas dan echt tegen ?
Het valt niet tegen hoor. Las Dunas is een prima camping. Zoals je op de kaart kunt zien, is het strand bij La Balena langer en bij elk veldje is een ingang waardoor het aantal mensen per stukje strand beter is verdeeld. Vanaf het strand kun je zo doorlopen naar het volgende dorp Sant Marti d'Empuries, waar je overigens heel gezellig en lekker kunt eten.

Beide campings zijn we maar 1x geweest, een comfortplaats genomen en 2 x een prima vakantie gehad.

Als je tieners hebt, zullen die zich op al deze campings wel vermaken. Tieners van beide campings zoeken elkaar op het strand op was onze ervaring.
St Pere Pescador.JPG
Deze foto al vaker geplaatst van ons prachtige plekje op La Balena.
IMG_8184 (Medium).JPG
Foto vanaf het strand gemaakt
IMG_8175 (Mobile).JPG
Bij aankomst (nog met zakluifel)
IMG_8175 (Mobile).JPG (36.84 KiB) 4564 keer bekeken
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

JaapB

Re: Welke camping in het noorden van Spanje

Bericht door JaapB » vr 14 aug 2015 12:45

El Delphin Verde, vonden wij een topcamping.
Nog nooit zijn we ergens twee keer op een camping geweest, maar hier wel.
10 km van het dichtsbijzijnde dorp af, dus de jeugd kon s'avonds alleen stappen op de camping.
En daar is genoeg te doen. Sportvelden, Diverse restaurants, een campwinkel waar AH jalours op zou zijn.
Animatie, eerst voor de kleintjes, en worden de opgeschoten jeugd ook geweerd, en later voor de wat oudere kids. Plaatsen in de schaduw, maar ook in de volle zon, vooral vlakbij het strand.
Ze claimen het mooiste en grootste zwembad van de Costa Brava te hebben.
Veel, heel veel sanitair, dat volgens mij 24/7 wordt schoon gemaakt, zo netjes.
Het lijkt wel reclame.
Is niet zo, maar je vraagt om ervaringen.

HanK
Berichten: 793
Lid geworden op: vr 27 jan 2012 19:19
Locatie: Einde A9

Re: Welke camping in het noorden van Spanje

Bericht door HanK » vr 14 aug 2015 13:20

RE.gif
Wat het schoonmaken van het sanitair betreft ,is op bijna elke spaanse camping voortreffelijk.
Af en toe had ik de indruk dat de vrouwen daar woonden.
MasNou, Amfora,Vilanova park,EuroCamping, Enmar, allemaal perfect.
Renault Kangoo II 1.2 TCe en Trigano Silver 310 TDL

mri
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 28 sep 2009 16:55

Re: Welke camping in het noorden van Spanje

Bericht door mri » vr 14 aug 2015 17:16

Wij zijn dit jaar voor de derde keer op Las Dunas geweest. Het nieuwe zwembad is af en is super!!! Wel strenge regels: geen opblaaskrokodillen etc. toegestaan, geen ballen, geen bommetje springen. Voor ons heerlijk, heb een hekel aan "gekleun" in het zwembad (de zee ligt aan de camping, ga daar maar heen met die opblaaskrokodillen :lol: ). Er zijn 5 glijbanen waaronder zo'n brede familieglijbaan. Heel veel bubbelbanken. En een heel leuk peuterbad voor de allerkleinsten (met eigen glijbaantjes etc).
Op het strand is plek zat, het is heel breed. Verder is vorig jaar het gedeelte vernieuwd waar 's avonds de shows worden gehouden, incl. de bar/zwembadrestaurant/ijs-afgifte etc. Je kunt daar de hele dag door heel leuk zitten.
Wij gaan volgend jaar weer. En natuurlijk weer in vak C. Daar is weinig schaduw (er staan alleen palmbomen), maar dat maken we zelf wel met schaduwdoek. Verder zijn dit plaatsen met 10A aansluiting en water aan- en afvoer. En ligt centraal t.o.v. strand en de overige voorzieningen (en niet naast de FATA discotheek die tussen Las Dunas en La Ballena ligt).
Mocht je meer specifieke informatie, laat het dan maar weten.
Renault Talisman Estate dCi 160 EDC Initiale + een verbrande Hobby 560 UFE Prestige (2010)

mri
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 28 sep 2009 16:55

Re: Welke camping in het noorden van Spanje

Bericht door mri » vr 14 aug 2015 18:40

Bedenk met net: je kunt het strand van Las Dunas heel goed bekijken via de webcam op de website.

http://www.campinglasdunas.com/nl/multi ... m/canal-1/

Je kijkt langs het strand en ziet rechts de caravans op Las Dunas staan. Daar waar de bomen iets inspringen op het strand (waar het strand iets smaller wordt) begint La Ballena. In de verte zie je L'Escala liggen.

Wij zijn vorig jaar op L'Amfora wezen kijken. Wat ons tegenstond is dat er een weggetje en groenstrook tussen de camping en het strand loopt. Bij Las Dunas (en ook bij La Ballena) loopt je gelijk het strand op.

Bekijk de drie campings ook via Google Maps en dan het satelliet beeld. Je kunt dan goed de verschillen zien.
Renault Talisman Estate dCi 160 EDC Initiale + een verbrande Hobby 560 UFE Prestige (2010)

Gebruikersavatar
HarrieK
Berichten: 532
Lid geworden op: zo 5 jan 2014 23:32
Locatie: Oldambt

Re: Welke camping in het noorden van Spanje

Bericht door HarrieK » vr 14 aug 2015 21:23

Allereerst wil ik jullie bedanken voor het delen van ervaringen op verschillende campings. thumbup.gif
Het enig nadeel wat ik nog steeds vind is dat de begroeiing tussen de plekken nog steeds laag is. Het waait er toch regelmatig en dat is niet altijd even prettig. Zal vanavond wel een paar foto's plaatsen als ik thuis ben.
Dat is inderdaad niet echt prettig en wat ik tot nu toe gelezen heb is er regelmatig een beetje wind.Verder lijkt het ons wel een leuke camping en er is veel te doen. Als ik de beoordelingen op zoover bekijk is er toch nog behoorlijk wat kritiek.

@Daphne Jullie hadden een mooie plek op Ballena thumbup.gif Ook hier op zoover de beoordelingen bekeken en zijn er ook erg veel mensen die kritiek hebben.Sommige die er al jaren komen schrijven dat de camping hard achter uit gaat.( geluidsoverlast, drank en drugs gebruik )

@Hobby Linka @JaapB hadden jullie geen geluidsoverlast op camping El Delphin Verde?

@mri Boeken jullie deze camping via e-mail of telefonisch en vanaf wanneer kun je reserveren voor zomer 2016?

mri
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 28 sep 2009 16:55

Re: Welke camping in het noorden van Spanje

Bericht door mri » vr 14 aug 2015 22:12

Je kan reserveren via de website vanaf 1 oktober, maar vaak gaat het boekingssysteem al een paar dagen eerder open. Goed in de gaten houden! Je kan je voorkeuren gewoon in het Nederlands doorgeven. Wij geven bijvoorbeeld altijd in dat we niet tegenover het toiletgebouw willen staan, en ook niet langs de wegen die richting strand lopen (gaat al het verkeer overheen).
Ook op Las Dunas wil het wel eens waaien, daar doe je nou eenmaal niets aan in dat gebied (net zoiets als de Mistral in Zuid-Frankrijk). Ook op Las Dunas zijn de heggen tussen de plaatsen laag (ca. 1 meter).
Las Dunas is wel een "rijtjes-camping", dus allemaal rechte paden. Er zijn mensen die daar van gruwelen, dan moet je niet op Las Dunas zijn. Mij stoort het niet.
Ook op Las Dunas lopen veel jongeren, en die willen wel eens wat geluidsoverlast geven. Maar 's avonds staat er vanaf een uur of 8 in ieder toiletgebouw een bewaker (klinkt erger dan het is, is gewoon een oud mannetje in een uniform met portofoon) en die zorgt ervoor dat er niet gegild en geschreeuwd wordt. Staat er de hele nacht! De toegangshekken naar het strand gaan 's avonds laat allemaal dicht, met uitzondering van het hek tussen vak C en D. Ook daar staat de hele nacht een bewaker en daar mag de jeugd het strand op en af. Hij maant ze aan om stil te zijn, maar je wil ze wel eens horen. Wil je dat niet, ga dan richting vak D / E (ik zou niet verder opzij gaan).
Ook vak I is mooi, echter 6 Ampere en geen water aan- en afvoer (en dus goedkoper). Vak H heeft loofbomen, maar daar zal je meer van de avond animatie horen.
Ze hanteren wel het systeem dat hoe vaker je op de camping geweest bent, des te eerder je plek van je keuze toegewezen krijgt. Neemt niet weg dat wij de eerste keer dat we er heen gingen (in het hoogseizoen) een prima plek kregen die volledig naar wens was (C437).
Verder wordt er streng opgetreden tegen jeugd die overlast geeft. Na twee officiële waarschuwingen van serieuze overlast mag het hele gezin de camping verlaten!
Ook in het zwembad wordt streng opgetreden. Geeft de jeugd overlast aan andere gasten, mogen ze een aantal uren het zwembad niet meer in. Als ik het zo teruglees lijkt het wel een strafkamp, maar dat is het absoluut niet mrgreen.gif . Zoals je al eerder aangeeft zijn er campings die serieus overlast hebben van zuipende en feestende jongeren en die (sorry) een hoog tokkie gehalte hebben. Las Dunas probeert dit aan alle kanten te voorkomen en dit publiek niet aan te trekken.
Ik zal niet zeggen dat de jeugd zich voorbeeldig gedraagt en 's avonds aan de limonade zit (op het strand nemen ze toch echt alcohol tot zich), maar lallend over de camping gaan wordt niet getolereerd. Drugs heb ik nog nooit iets van gemerkt. Ook nog nooit 's avonds ambulances gezien die coma zuipende jongeren moesten afvoeren.
O ja, waar je op El Delfin Verde verhalen hoort over rijen bij het broodjes halen en rijen bij de kassa (half uur wachten is geen uitzondering), kan ik je vertellen dat Las Dunas dit goed onder de knie heeft. De hele dag door worden er verse broodjes, croissants, stokbroden etc. gebakken. Ze staan met 6 man achter de balie broodjes te helpen. Vervolgens reken je gewoon af bij de kassa's in de supermarkt (stuk of 6). Nooit langer dan een paar minuten hoeven te wachten.
Feit blijft dat het een grote, levendige camping is. Zoek je absolute stilte, ben je op zo'n soort camping helemaal verkeerd!
Zo, da's een heel verhaal. Mocht je toch nog iets willen weten kan je me ook een PB-tje sturen zwaaien.gif
Renault Talisman Estate dCi 160 EDC Initiale + een verbrande Hobby 560 UFE Prestige (2010)

Gebruikersavatar
HarrieK
Berichten: 532
Lid geworden op: zo 5 jan 2014 23:32
Locatie: Oldambt

Re: Welke camping in het noorden van Spanje

Bericht door HarrieK » za 15 aug 2015 00:28

RE.gif
Bedankt voor deze duidelijke uitleg wat betreft Las Dunas, het geeft ons weer een extra zetje om voor deze camping te kiezen. thumbup.gif
Wat betreft overlast zal het dan best meevallen en wij vinden een beetje lawaai ook niet hinderlijk en brengt ook weer gezelligheid met zich mee. Als
wij voor deze camping kiezen willen we ook proberen om op vak C een plaats te bemachtigen. knipoog.gif

Plaats reactie

Terug naar “Spanje”