Stalling Costa Brava

Capo

Stalling Costa Brava

Bericht door Capo » vr 3 jan 2014 13:05

Ik ben op zoek naar een (half) overdekte stalling voor een Hobby 540 in de buurt van Sant Pere de Pescador/Escala/ Estartit/ Torroella de Montgri/ Empuria Brava.

Ik heb er al wel een paar gevonden via Google maar wil ook graag wat ervaringen van gasten horen......

Wie heeft er wat linkjes?

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Stalling Costa Brava

Bericht door Hobby Linka » vr 3 jan 2014 13:23

Heb je al gezocht op caravan inn? Vlak bij de C31, dus zo vanuit Nederland aan te pikken. Zelf staat onze caravan gewoon in Nederland. In 2013 had ik een lekke band en ben daar geweest om mijn band te laten maken. Prima geholpen. niet zelf gemaakt maar door verwezen naar een garage vlak bij. Een van mijn reisgenoten was mee en heeft geinformeerd naar het huren van een caravan. Er werd alle tijd genomen. Voor de stalling kan je binnen, buiten en half buiten staan. Je kunt ook gewoon in nederlands worden geholpen.

Klik hier voor hun site.

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Stalling Costa Brava

Bericht door Kingpin1966 » vr 3 jan 2014 13:47

@Capo

Vraag even aan je verzekeringsmaatschappij, of kijk even in de polisvoorwaarden van je caravanverzekering, of je caravan nog wel verzekerd is als hij in het buitenland gestald staat.
Dit na aanleiding van dit topic in het Frankrijk forum: http://www.camping-frankrijk.nl/forum/t ... &p=69&pp=1
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Capo

Re: Stalling Costa Brava

Bericht door Capo » vr 3 jan 2014 14:13

Goede tip! Dank je wel.......

Capo

Re: Stalling Costa Brava

Bericht door Capo » vr 3 jan 2014 14:18

Ik zie ook dat er caravanstallingen zijn die een verzekering bij de prijs hebben inzitten.......

Ik heb die van mij bij de Europeesche verzekerd. Misschien ga ik toch maar eens even elders zoeken voor een verzekeraar die wel een dekking voor heel Europa geeft!

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Stalling Costa Brava

Bericht door Kingpin1966 » vr 3 jan 2014 14:22

RE.gif
Bij de Europeesche ben je wel verzekerd als de caravan in spanje staat maar maar voor 6 maanden aaneen.

3 WAAR BENT U VERZEKERD?
3.1 De verzekering is geldig:

Het hele jaar in Nederland, België en Luxemburg. In Duitsland binnen 100 km van de Nederlandse grens;

Voor zes maanden aaneengesloten per jaar bent u ook verzekerd in de rest van Duitsland, alle andere landen van Europa, op de
Azoren, de Canarische Eilanden en Madeira en in de Aziatische en Afrikaanse landen die grenzen aan de Middellandse Zee.

De verzekering is ook geldig tijdens het vervoer van uw caravan tussen landen die tot het verzekeringsgebied behoren.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Capo

Re: Stalling Costa Brava

Bericht door Capo » vr 3 jan 2014 14:31

Even uitgezocht: Europeesche heeft slechts 6 maanden aaneengesloten dekking buiten Nederland.

ANWB heeft een volledige dekking, op naar de ANWB dus:-)

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Stalling Costa Brava

Bericht door Hobby Linka » vr 3 jan 2014 15:25

Centraal Beheer?
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 952
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: Stalling Costa Brava

Bericht door apejoekie » do 6 mar 2014 19:12

En goede Nederlandse stalling bij Olot/figueras nabij de snelweg AP7. Beheerders Suzanne en Berend zijn altijd vriendelijk en hebben de koffie klaar staan. Zeer heldere polisvoorwaarden en niet dat stormschade alleen geldt bij windkracht 10 of meer of wanneer de burgemeester het gebied heeft aangewezen als noodgebied. Dat zijn in Spanje vaak de niet vertaalde kleine lettertjes. Voor meer info http://www.parkingcaravancostabrava.com/

en nee ik heb geen aandelen!

verzekering is trouwens alleen geldig op het terrein van de stalling. Bij centraal beheer kun je in deze gevallen en kortlopende caravanverzekering afsluiten voor je verblijf.
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

gerardvv
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 17 apr 2013 20:22
Locatie: Spijkenisse

Re: Stalling Costa Brava

Bericht door gerardvv » do 3 apr 2014 00:54

Ik had het wel geweten, lekker de caravan mee naar huis weer genomen. Vooral met zijn mooie combinatie haha....
Ik vind het juist erg leuk om met caravan te rijden, de caravan er achter haken en gaan, geeft mij het lekkere vakantiegevoel!

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 952
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: Stalling Costa Brava

Bericht door apejoekie » do 3 apr 2014 10:28

RE.gif

Nou Gerard, ik ben er inderdaad ook van afgestapt. Kon de ontspanning tijdens de reis niet meer terug vinden. Vorig jaar de caravan verkocht en een nieuwe in nederland aangekocht. Met de caravan gaan reizen en nu weer totale ontspanning zodra ik de deur thuis achter met dicht trek.
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

RolandDammers
Berichten: 13
Lid geworden op: za 16 jun 2012 21:34

Re: Stalling Costa Brava

Bericht door RolandDammers » do 5 jun 2014 18:35

thumbup.gif Caravan inn is een prima adres ,niet goedkoop maar wel betrouwbaar.
Heb er mijn vorige caravan 5 jaar gestald.
Sinds drie jaar staat hij in een andere stalling aan de zelfde c31 voor mijn zus, wat overigens niet mijn stalling zou zijn een beetje een rommeltje. Maar een stuk voordeliger.
De caravan die ik nu heb trek ik elk jaar weer mee naar huis, en wel om het simpele feit dat het we erg veel te lijden heeft met de droogte..het is een keuze .
mercedes vito 2022 met fendt 456TG 2014[img][

Capo

Re: Stalling Costa Brava

Bericht door Capo » za 7 jun 2014 07:33

Ik heb een Duitse stalling gevonden die volledig overdekt is wat voor mij een must was........

En de combinatie is er na de vakantie niet meer. De 300C mag de caravan nog naar Spanje trekken en dan gaat ie weg:-)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Stalling Costa Brava

Bericht door Micky » zo 8 jun 2014 01:23

RE.gif

waarom?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Capo

Re: Stalling Costa Brava

Bericht door Capo » zo 29 jun 2014 14:16

De 300C gaat weg na de vakantie. Tijd voor wat nieuws!

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Stalling Costa Brava

Bericht door Kingpin1966 » zo 29 jun 2014 21:30

RE.gif
Heb je al een favorietenlijstje gemaakt of hou je alle opties open?
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Capo

Re: Stalling Costa Brava

Bericht door Capo » wo 2 jul 2014 22:13

Twijfel nog tussen een paar bepaalde auto's......

Mercedes E klasse met AMG pakket, Audi A4 S-line of Dodge Ram Sport. Vrouwtje wil alleen niet in een pick up..... maar is voor mij als ondernemer het meest gunstige ivm wegenbelasting.

300C is helemaal klaar voor de vakantie. Nieuwe banden, velgen laten poedercoaten:-)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Stalling Costa Brava

Bericht door Micky » vr 4 jul 2014 00:40

RE.gif

en dat alleen voor de vakantie scratch.gif aangezien je hem daarna verkoopt..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Stalling Costa Brava

Bericht door Kingpin1966 » vr 4 jul 2014 11:42

RE.gif
Ik weet niet of dat nu meteen bijdraagt tot een hogere verkoopsprijs.
Dat deed immers het laten plaatsen van een Heki 2 luik in onze oude caravan ook niet.
Wij dachten ook dat dat een iets hogere inruil zou opleveren (geen duizenden euros hoor) dan de € 1500,- die we kregen, niente pizza dus......
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Stalling Costa Brava

Bericht door Micky » vr 4 jul 2014 14:05

RE.gif

bij inruil levert het niets extra op en bij particuliere verkoop ook nauwelijks, wellicht dat je hem sneller verkoopt dan een ander die wel versleten banden heeft.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Capo

Re: Stalling Costa Brava

Bericht door Capo » za 12 jul 2014 09:27

micky schreef:RE.gif

en dat alleen voor de vakantie scratch.gif aangezien je hem daarna verkoopt..
Ik ga graag veilig op vakantie dus moeten er nieuwe banden op. Velgen poedercoaten was maar 180 euro en dan is het wel netjes.

Ik heb vorige winter met de zomervelgen 1x in de pekel gereden en dacht het goed schoongemaakt te hebben maar dat bleek dus niet zo te zijn. Ravage dit voorjaar dus!

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Stalling Costa Brava

Bericht door Micky » zo 13 jul 2014 15:13

RE.gif

uiteraard moet je veilig op vakantie gaan thumbup.gif , ik weet natuurlijk niet hoever ze versleten zijn, zelf rij ik sowieso nooit door tot de 1.6mm dus een vakantie zou er altijd nog mee kunnen mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Capo

Re: Stalling Costa Brava

Bericht door Capo » zo 13 jul 2014 20:12

micky schreef:RE.gif

uiteraard moet je veilig op vakantie gaan thumbup.gif , ik weet natuurlijk niet hoever ze versleten zijn, zelf rij ik sowieso nooit door tot de 1.6mm dus een vakantie zou er altijd nog mee kunnen mrgreen.gif
2,5 mm nog, maar stel je voor dat je noodweer krijgt onderweg, dan heb je aan 2,5 mm ook weinig.

mri
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 28 sep 2009 16:55

Re: Stalling Costa Brava

Bericht door mri » zo 13 jul 2014 20:42

Hey Capo! Wij gaan 1 dag eerder dan jij naar Las Dunas (las in een ander topic dat je daar heen gaat). En we gaan GEEN noodweer onderweg krijgen hoor. Ik voorspel 3 weken lang stralend weer blij.gif (altijd positief blijven haphop.gif ).
Maar heel verstandig hoor, goede banden (ook van de caravan!) zijn erg belangrijk.
Renault Talisman Estate dCi 160 EDC Initiale + een verbrande Hobby 560 UFE Prestige (2010)

Capo

Re: Stalling Costa Brava

Bericht door Capo » zo 13 jul 2014 21:49

mri schreef:Hey Capo! Wij gaan 1 dag eerder dan jij naar Las Dunas (las in een ander topic dat je daar heen gaat). En we gaan GEEN noodweer onderweg krijgen hoor. Ik voorspel 3 weken lang stralend weer blij.gif (altijd positief blijven haphop.gif ).
Maar heel verstandig hoor, goede banden (ook van de caravan!) zijn erg belangrijk.
Vorig jaar had ik een villa gehuurd in Estartit en was het in de week voordat wij kwamen gigantisch noodweer daar.

Misschien spot ik je nog wel op Las Dunas! Fijne vakantie en goede reis gewenst!

Plaats reactie

Terug naar “Spanje”