doorreiscampings route de soleil

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Archie » vr 15 apr 2011 22:21

De laatste update(01-05-2011) van Archiescampings met nu al meer dan 30.000 Europese campings is online.
Gebruik je navigatiesysteem ook om je favoriete camping te vinden!

Veel plezier er mee!

Archie
www.archiescampings.eu

pd0bao

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door pd0bao » za 16 apr 2011 00:24

Archie slechts een vraag : worden updates gedateerd op een toekomstige datum ,hier dus 1 mei 2011 of wordt bedoeld 5 januari 2011 ? Gr.Jaap

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Archie » za 16 apr 2011 20:57

Bedoeld is de update met als datum 1 mei 2011.

De voorbereidingen voor een nieuwe update (het aannmaken van honderden helpbestandjes en uiteindelijk de poi's voor de verschillende systemen) begint meestal ongevceer een maand van tevoren, dus met deze update ben ik gestart begin april. ZOdra alles in gereedheid is, zou ik natuurlijk kunnen wachten tot de exacte datum 1 mei, maar ik kan er ook voor kiezen alvast nu alles online te zetten.
(vergelijk het maar met het maken van een maandblad o.i.d., ook dit heb je vaak een of twee weken van te voren in de bus.

pd0bao

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door pd0bao » za 16 apr 2011 23:08

Ja bedankt Archie ,keurig Nederlands, als lid van Taalverdediging Nederland let ik een beetje op verzieking van het Nederlands door Engelse-Amerikaanse invloeden, daar wordt zoals je weet de maand cq het nummer van de maand eerst geschreven ,gevolgd door de datum.Maar genoeg hier over,gr.Jaap.

Gebruikersavatar
jeroen.25
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 10:46
Locatie: Betuwe

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door jeroen.25 » za 4 jun 2011 16:11

Wij gaan over een week richting de Drome (Chateauneuf sur Isere).

We denken te overnachten op de gemeentecamping in Langres, maar zoeken nog een alternatief voor als het heel lekker gaat onderweg.
Het is de eerste keer met de caravan, dus hebben we nog geen idee hoe ver we komen op dag 1.

Iemand nog een tip voor iets dat +/- 100Km verderop ligt?
Macon wordt te ver.
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door deusjevo » za 4 jun 2011 16:52

Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

DE Magic Edition Bl

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door DE Magic Edition Bl » do 9 jun 2011 08:22

Hier een alternatief voor de doorreiscamping bij Macon die altijd vol is in de zomer:

Altijd plaats voor passanten zelfs tot 22.30 uur is er op Camping Aux Rives du Soleil in Pont de Vaux aan de Route National 6.
Hij ligt precies in het midden tussen Tournus en Macon-Nord (van beide afritten van de route du soleil is het 15 km tot de camping over een grote doorgaande weg, de RN6). Vanaf Maastricht tot aan de camping is 635 km (Utrecht circa 800 km), voor ons goed te doen in één dag.
De camping heeft een Nederlandse eigenaar (Parceval) en de hele staf en veel bezoekers zijn Nederlands. Het is er super gezellig.
Er is een klein winkeltje (brood bestellen voor de volgende ochtend), een tweetal leuke restaurants (plat du jour 9,95 euro), een pierenbad, een heus buiten zwembad van zeer goede kwaliteit, een strandje aan de Saone met gratis ligbedjes van de camping en je kunt er heerlijk vissen (op de camping), fietsen en wandelen. Dus niet alleen voor de doorreis, maar zeker ook voor een langer verblijf geschikt. Het sanitair ziet er gedateerd uit, maar is super schoon en zeer goed onderhouden. Op de camping staat ook een (Belgische) friterie (snackbar 'Nikadel'), er is op donderdagavond een Bourgondisch buffet en de plaatsen zijn zeer ruim. Het passantenveld is onmetelijk groot, stroom is er overal, wel maar 6 ampere.
In het laag seizoen sta je hier met een Acsi-kaart voor 15.- euro per dag all-in. Met de CCI krijg je 20% korting in het laag seizoen (normale prijs 22,- euro) en 5% in het hoogseizoen. Wel even je kaartjes meenemen dus knipoog.gif
Wij waren eigenlijk op 'doorreis' in de afgelopen meivakantie maar zijn er 12 nachten blijven hangen, dat zegt genoeg denk ik thumbup.gif

Suc6.

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Archie » vr 17 jun 2011 23:14

De nieuwste en tevens laatste versie voor de zomervakantie van poi’s voor de Europese campings staat nu online.
Nieuw zijn o.a. de try-out versies voor de gebruikers van de nieuwste Navigon-systemen en de gebruikers van NOKIA MAPS. Lees aub wel de opmerkingen onder de knop Nieuws en de bijgevoegde tekstbestanden in de downloads.
Met name de bezoekers van Italië, Portugal en de Oost-Europese landen wil ik om medewerking vragen, omdat ik het sterke vermoeden heb dat daar heel wat campings te vinden zijn die nog ontbreken in mijn bestanden. Stuur me na uw terugkeer aub zoveel mogelijk relevante informatie (naam, plaats en gps-positie) hierover.

Prettige vakantie!

Archie
www.archiescampings.eu

DE Magic Edition Bl

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door DE Magic Edition Bl » zo 19 jun 2011 07:49

@Archie:

Graag uitleg hoe om te gaan met de Navigon systemen.
De extensies komen bij mij niet overeen met de poi’s op de Navigon.
Dank alvast.

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Archie » zo 19 jun 2011 13:44

Hallo,

Ik kan me voorstellen dat er enige verwarring is onder de Navigon-gebruikers.
De gebruikers van de nieuwste Navigons met softwareversie 7.6 en hoger hebben geen PoiLoader meer nodig die de bestanden converteert, maar kunnen rechtstreeks gebruikmaken van het .csv format voor de installatie.
Navigon-systemen met een oudere softwareversie hebben nog steeds PoiLoader nodig die de bestanden als vanouds vanuit .as-format omzet naar een format dat wordt gebruikt door die apparatuur.

Omdat ik (uiteraard) zelf ook niet over alle merken, types, softwareversies, enz. navigatiesystemen beschik, moet ik het ook doen met alle opmerkingen die ik ontvang van de gebruikers zelf!
Ik vraag in bijgevoegde tekstbestanden op mijn website en in de downloads dan ook nadrukkelijk om allelerlei opmerkingen.
Op basis daarvan tracht ik dan zo goed mogelijk de aanwijzingen door te geven aan iedereen. Je kunt die informatie vinden onder de knop Install.

Veel succes en een heel goede vakantie gewenst,
Archie

DE Magic Edition Bl

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door DE Magic Edition Bl » zo 19 jun 2011 13:56

Oké, bedankt.
Ik ga eens verder kijken wat ik er nu van kan maken.
Indien er nog iets uitkomt zal ik het melden.

Suc6.

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Archie » za 2 jul 2011 00:38

@ DE Magic Edition BI,

Nog steeds geen nieuws te melden?

Voor alle duidelijkheid nogmaals, voor de "oudere" types van Navigon is nog steeds het gebruik van PoiLoader nodig. Dit programmaatje zet de de bestandjes in .asc format om in een ander format dan dat op het navigatiesysteem staat!

Archie

DE Magic Edition Bl

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door DE Magic Edition Bl » za 2 jul 2011 09:14

RE.gif
Nee, kennelijk te dom voor, lukt mij niet stom.gif

De PoiLoader is toch voor Garmin software en niet voor Navigon ?
Als ik dat programma gebruik krijg ik een .gpi bestand met de Poi's.
Ik moet toch .pom files hebbben ??

Suc6.

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Archie » za 2 jul 2011 21:32

RE.gif

stom.gif stom.gif stom.gif
Volledig gelijk! Voor Navigon heet het programmaatje PoiWarner i.p.v. PoiLoader!
Helaas is dit voor zover ik weet niet gratis, dus kijk goed welke versie je nodig hebt voor je navigatiesysteem als je overweegt het aan te schaffen.

DE Magic Edition Bl

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door DE Magic Edition Bl » zo 3 jul 2011 11:49

Bedankt, ik ga 'voorzichtig' op zoek en indien ik er alsnog uit kom zal ik me melden knipoog.gif

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Archie » di 16 aug 2011 01:24

RE.gif

Er nog niet uitgekomen?

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Archie » ma 22 aug 2011 14:54

Nu de meesten van ons weer terug zijn van hun vakantiereis ben ik erg benieuwd wat uw ervaringen zijn geweest met het gebruik van mijn poi’s. Als u niet meer bestaande campings, verkeerde gegevens of nieuwe campings hebt gevonden, laat het me dan aub even weten via het contactformulier op mijn website (www.archiescampings.eu/contact).
In de laatste update 01-09-2011 zijn al een heleboel opmerkingen van gebruikers verwerkt, dus als u tot de gelukkigen behoort die nog vertrekken, dan kunt u hier uw voordeel mee doen en deze laatste versie downloaden.
www.archiescampings.eu

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Archie » zo 23 okt 2011 00:58

Voor degenen die gewoon up to date willen blijven, maar ook voor degenen die geïnteresseerd zijn in de voordeelcampings van Camping Cheque in 2012, kan ik zeggen dat een nieuwe update van www.archiescampings.eu met poi’s voor Europese campings nu online staat.

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Archie » do 22 dec 2011 23:34

Update 01-01-2012 van Archiescampings staat nu online met de poi’s voor o.a. de campings van Camping Cheque, CampingCard ACSI en (nieuw!) Best Deal 2012.
Meer informatie vindt u op mijn nieuwspagina.

Ik wens u allemaal prettige feestdagen een goed 2012!

Archie
www.archiescampings.eu

Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 5 aug 2011 08:24
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Kees_S » wo 28 dec 2011 16:22

DE Magic Edition Bl schreef:Hier een alternatief voor de doorreiscamping bij Macon die altijd vol is in de zomer:
Altijd plaats voor passanten zelfs tot 22.30 uur is er op Camping Aux Rives du Soleil in Pont de Vaux aan de Route National 6.
Hij ligt precies in het midden tussen Tournus en Macon-Nord (van beide afritten van de route du soleil is het 15 km tot de camping over een grote doorgaande weg, de RN6). Vanaf Maastricht tot aan de camping is 635 km (Utrecht circa 800 km), voor ons goed te doen in één dag.
De camping heeft een Nederlandse eigenaar (Parceval) en de hele staf en veel bezoekers zijn Nederlands. Het is er super gezellig.
Er is een klein winkeltje (brood bestellen voor de volgende ochtend), een tweetal leuke restaurants (plat du jour 9,95 euro), een pierenbad, een heus buiten zwembad van zeer goede kwaliteit, een strandje aan de Saone met gratis ligbedjes van de camping en je kunt er heerlijk vissen (op de camping), fietsen en wandelen. Dus niet alleen voor de doorreis, maar zeker ook voor een langer verblijf geschikt. Het sanitair ziet er gedateerd uit, maar is super schoon en zeer goed onderhouden. Op de camping staat ook een (Belgische) friterie (snackbar 'Nikadel'), er is op donderdagavond een Bourgondisch buffet en de plaatsen zijn zeer ruim. Het passantenveld is onmetelijk groot, stroom is er overal, wel maar 6 ampere.
In het laag seizoen sta je hier met een Acsi-kaart voor 15.- euro per dag all-in. Met de CCI krijg je 20% korting in het laag seizoen (normale prijs 22,- euro) en 5% in het hoogseizoen. Wel even je kaartjes meenemen dus knipoog.gif
Wij waren eigenlijk op 'doorreis' in de afgelopen meivakantie maar zijn er 12 nachten blijven hangen, dat zegt genoeg denk ik thumbup.gif
Suc6.
... volgens mij waren wij er ook in deze periode, niet gezien .... kerstweetniet.gif
In elk geval kan ik het verhaal hierboven bevestigen.
Wij zijn er eind augustus op heenreis naar het zuiden en medio september op de terugreis ook weer meerdere nachten geweest.
Bevalt nog steeds uitstekend en deze winter bouwen ze een heel nieuw modern sanitair blok. kerstduim.gif
En de prijs in de nieuwe Acsi-gids is maar met 1 eurootje omhoog gegaan naar 16,- Euro per nacht inclusief alles.
PS. Er is ook WiFi (gratis) op een groot deel van de camping.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 3850 kg)
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Archie » vr 17 feb 2012 22:37

Update 01-0302012 van Archiescampings nu online.

In deze update is speciaal aandacht besteed aan Frankrijk. Dit heeft geresulteerd in een enorm aantal veranderingen. Honderden campings moesten helaas worden verwijderd en waar dit nodig was, zijn posities aangepast. Gelukkig zijn er anderzijds ook enkele tientallen nieuwe campings toegevoegd.
Voor de gebruikers van Sygic-navigatie op iPad, iPhone of Android platforms is een beta versie in de downloads opgenomen van poi’s in het vereiste rupi-format.

Archie
www.archiescampings.eu

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Archie » vr 20 apr 2012 16:58

Hallo,

Er is weer een update van Archiescampings online, waar zoals de meesten wel weten points of interest van campings voor navigatieapparatuur zijn te downloaden.
Voor deze update zijn weer heel veel gegevens gecontroleerd van duizenden campings in een groot aantal landen. Met name ook de steeds populairder wordende kleine campings hebben deze keer de nodige aandacht gekregen. Veel campings hebben we moeten verwijderen, maar gelukkig hebben we ook weer nieuwe kunnen toevoegen.
Meer nieuws over deze update is zoals gebruikelijk te vinden op de website zelf, dus kom even langs!

Archie

Sleurhut

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Sleurhut » wo 30 mei 2012 20:28

DE Magic Edition Bl schreef:Hier een alternatief voor de doorreiscamping bij Macon die altijd vol is in de zomer:

Altijd plaats voor passanten zelfs tot 22.30 uur is er op Camping Aux Rives du Soleil in Pont de Vaux aan de Route National 6.
Hij ligt precies in het midden tussen Tournus en Macon-Nord (van beide afritten van de route du soleil is het 15 km tot de camping over een grote doorgaande weg, de RN6). Vanaf Maastricht tot aan de camping is 635 km (Utrecht circa 800 km), voor ons goed te doen in één dag.
De camping heeft een Nederlandse eigenaar (Parceval) en de hele staf en veel bezoekers zijn Nederlands. Het is er super gezellig.
Er is een klein winkeltje (brood bestellen voor de volgende ochtend), een tweetal leuke restaurants (plat du jour 9,95 euro), een pierenbad, een heus buiten zwembad van zeer goede kwaliteit, een strandje aan de Saone met gratis ligbedjes van de camping en je kunt er heerlijk vissen (op de camping), fietsen en wandelen. Dus niet alleen voor de doorreis, maar zeker ook voor een langer verblijf geschikt. Het sanitair ziet er gedateerd uit, maar is super schoon en zeer goed onderhouden. Op de camping staat ook een (Belgische) friterie (snackbar 'Nikadel'), er is op donderdagavond een Bourgondisch buffet en de plaatsen zijn zeer ruim. Het passantenveld is onmetelijk groot, stroom is er overal, wel maar 6 ampere.
In het laag seizoen sta je hier met een Acsi-kaart voor 15.- euro per dag all-in. Met de CCI krijg je 20% korting in het laag seizoen (normale prijs 22,- euro) en 5% in het hoogseizoen. Wel even je kaartjes meenemen dus knipoog.gif
Wij waren eigenlijk op 'doorreis' in de afgelopen meivakantie maar zijn er 12 nachten blijven hangen, dat zegt genoeg denk ik thumbup.gif

Suc6.
Ook wij zijn hier geweest in de zomer van 2011. Op de heen en terugreis 1 nacht. Zeker een ruime en leuke camping, helemaal top ook voor de kids. Dit jaar staan wij er weer voor een tussenstop naar het zuiden. thumbup.gif

Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 5 aug 2011 08:24
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Kees_S » wo 30 mei 2012 22:38

RE.gif
... ja en wij rijden morgen ochtend (31 mei) af en hopen dus om een uur of 3 à 4 in de middag op Aux Rives du Soleil aan te komen.
Blijven doen we dan tot zondagochtend en dan verder zuidwaarts thumbup.gif
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 3850 kg)
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 5 aug 2011 08:24
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Kees_S » di 12 jun 2012 20:59

Kees_S schreef:RE.gif
... ja en wij rijden morgen ochtend (31 mei) af en hopen dus om een uur of 3 à 4 in de middag op Aux Rives du Soleil aan te komen.
Blijven doen we dan tot zondagochtend en dan verder zuidwaarts thumbup.gif
... deze keer wat minder goed bevallen.
Was redelijk druk. Aankomen om alleen te overnachten na 18.00 uur wordt hier ook al moeilijk.
Dan moet je er echt zijn, of een goede reserveringsafspraak maken met de beheerder Parcival (niet met zijn (vrijwillig) personeel)).
Dit jaar toch een verschrikkelijke K (dame) aangetroffen op de receptie/plaatstoedeling.
Wij mochten niet gaan staan op onze plek van voorkeur omdat deze reserveerd zou zijn en voor ons vertrek ingenomen zou worden.
Nou, we zijn extra een dag langer gebleven omdat er maar niemand kwam en mooi dus NIET gereserveerd ...
Uiteindelijk mochten er op maandagmiddag gewoon nieuwe gasten gaan staan omdat de plek niet gereserveerd was ...
Nou moe, dan gaan bij mij de stekels rechtop staan.
Ik heb het nu even gehad met deze overnachtingsplek, ook geschikt voor langer verblijf, voorlopig niet nogmaals dus.
En nu ook gezien dat bij wat regen van boven de hele camping drassig wordt en overal water blijft staan.
Mijn auto zag uit als een koeflat ...
... en nog even dan was de Saône over de camping gaan stromen.
En nog steeds geen nieuw sanitair, dat is het bekende Spaanse Manjana aan het worden. Elk jaar zeggen ze volgend jaar!!
Dit kan echt niet meer langer zo door gaan.
Ook waren dit jaar de pompen van het zwembad defect en daar deed men niets aan.
Leek wel of de baas en bazin zelf met vakantie waren. Die lieten zich nauwelijks zien.
En met het Acsi-kaartje kost het 17,- euro per nacht, want bij de 16,- uit het boekje tellen ze 1,- euro z.g. Ecotax op.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 3850 kg)
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Frankrijk”