doorreiscampings route de soleil

Sleurhut

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Sleurhut » wo 13 jun 2012 17:13

Tjonge tjonge, wat is dat afzien geweest. Volgende keer een huisje huren bij centerparks heb je nergens last van awhoea.gif
....en die regen dat is nog het ergste awhoea.gif. Ik zal het eens conroleren over paar weken, als ik er ben.

Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 5 aug 2011 08:24
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Kees_S » wo 13 jun 2012 18:06

RE.gif
... nou nee, de regen was niet het ergste, maar wel die KKKKKKKKKK van de receptie.

Jij mag het controleren, ik lees het graag terug hier zwaaien.gif
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 3850 kg)
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Archie » vr 22 jun 2012 17:30

De laatste update voor het zomerseizoen van www.archiescampings.eu staat nu online.
Belangrijkste veranderingen:
- Erg veel aanpassingen in Italië en Nederland
- Ook aanpassingen in nog een vijftiental andere landen
- Uit de beschrijvingen zijn accenten en andere tekens verwijderd wegens problemen daarmee op navigatiescherm bij veel systemen

Archie

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Archie » vr 24 aug 2012 23:06

Geïnteresseerd in de POI van (bijna) alle Europese campings voor je navigatieapparaat?
De nieuwste update van www.archiescampings.eu is nu online!

Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 5 aug 2011 08:24
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Kees_S » ma 27 aug 2012 10:22

Sleurhut schreef:Tjonge tjonge, wat is dat afzien geweest. Volgende keer een huisje huren bij centerparks heb je nergens last van awhoea.gif
....en die regen dat is nog het ergste awhoea.gif. Ik zal het eens conroleren over paar weken, als ik er ben.
... en nog iets te melden van jouw "controle" ??? zwaaien.gif
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 3850 kg)
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding

Sleurhut

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Sleurhut » ma 27 aug 2012 17:06

Ik moet je eerlijk zeggen dat wij er dit jaar niet geweest zijn. Wij zijn op Municipal Macon geweest 10 minuten verder (vlakbij de Mac en Lidl). Dit is de kinderen beter bevallen en dus gaan we daar voortaan naar toe als tussen camping.
Als ik voor mijn eigen spreek maakt het mijn niet veel uit welke van de 2 campings, ik vind ze beiden wel goed/leuk.

Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 5 aug 2011 08:24
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Kees_S » di 28 aug 2012 10:16

RE.gif
... ja, dat is een goede tip voor onze terugreis, want wij waren er vorige week donderdag/vrijdag wel weer voor één nacht.
Nog steeds hetzelfde verhaal, een grote modderpoel (regen van 15 minuten na aankomst tot ver na ons vertrek de volgende ochtend) en de hele camping vol met vrachtauto's van het QUAD-weekeinde in Pont de Vaux. Wij konden niet eens op een mooie plaats staan, dus ook na één nacht weer direct verder gegaan.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 3850 kg)
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Archie » vr 26 okt 2012 22:17

De nieuwste versie van www.archiescampings.eu is online met naast de gebruikelijke aanpassingen nu ook een beta versie van de mogelijkheid de poi ook per land te downloaden.
Laat me i.v.m. het vele extra werk aub even weten wat u van deze nieuwe mogelijkheid vindt per mail, gastenboek of de poll op mijn website.

Archie
www.archiescampings.eu

Vliedje

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Vliedje » wo 7 nov 2012 19:32

caravan.gif Wij hebben afgelopen zomer ook gebruik gemaakt van de municipal camping in Macon. Mooie camping, daar niet van, maar een wel erg troosteloze omgeving aan de rand van een bedrijventerrein.

Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 5 aug 2011 08:24
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Kees_S » wo 7 nov 2012 19:50

RE.gif
Ja klopt, en daarom gaan wij toch nog liever naar Aux Rives du Soleil in Pont de Vaux, hetgeen gewoon op de RN tussen Tournus en Macon-Nord ligt met een prachtige ligging in het groen en tussen drie waterwegen. Andere dingen zijn minder, zoals personeel en afwatering bij stortbuien, maar ligging is en blijft perfect.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 3850 kg)
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding

pd0bao40

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door pd0bao40 » wo 7 nov 2012 21:56

Kees, misschien had jij die K.. van de receptie even aan moeten bieden "haar mandoline te bespelen" dat is het Franse equivalent van ons K.. Was ze vast wat rustiger geworden.

Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 5 aug 2011 08:24
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Kees_S » wo 7 nov 2012 23:00

RE.gif
Nee die moeite zou tevergeefs zijn geweest.
Alleen een super valse pitbull op afsturen zou kunnen helpen boos.gif
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 3850 kg)
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding

Vliedje

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Vliedje » do 8 nov 2012 11:44

caravan.gif Wij hebben meerdere keren de camping de Villey-le-Sec in het departement Meurthe et Moselle als passantencamping aangedaan onderweg naar het zuiden. Deze camping ligt weliswaar wat verder weg van de autoroute du soleil, maar is daardoor wel rustig. Als passantencamping prima geschikt. Ligt aan de rivier de Moselle, heeft redelijk goed sanitair met gratis douches en de plaatsen zijn weliswaar niet overbemeten, maar ruim voldoende,zeker voor 1 of 2 nachten. Wel moet je er rekening mee houden, dat bij vertrek je een stevige helling op moet. Bij aanmelding kun je meteen doorgeven of je de volgende ochtend brood wilt. De enige echte dissonant is, dat er dagelijks op gezette tijden straaljagers van de Franse luchtmacht overvliegen. O ja, in het hoogseizoen loopt de camping al snel vol met passanten, dus het is raadzaam om niet pas aan het eind van de middag aan te komen.

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Archie » do 20 dec 2012 14:36

Archiescampings’ update 01-01-2013 met meer Europese campings dan ooit is nu online met de points of interest voor uw navigatie.
Duizenden gegevens zijn opnieuw gecontroleerd en indien nodig verbeterd.

Ook voor de poi van de voordeel campings van Camping Cheque(618), Best Deal(832) en Camping Card ACSI(2503) voor het jaar 2013 kunt u terecht op www.archiescampings.eu.

Prettige feestdagen en een fantastisch kampeerjaar gewenst!

Archie

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Archie » vr 22 feb 2013 21:21

Er is weer een nieuwe update van Archiescampings (versie 01-03-2013) online. Parafoeter en ik hebben deze keer de gegevens van ruim 4000 campings gecontroleerd voornamelijk in Groot-Brittannië en Frankrijk. Behalve dat we weer enkele honderden campings hebben kunnen toevoegen, zijn ook van een enorm aantal campings de posities waar mogelijk nog preciezer gemaakt.

Ook voor diegenen die gebruikmaken van de Archiescampings Android App op hun smartphone of tablet is er goed nieuws. Vanaf versie 1.7 (zeer binnenkort beschikbaar) is de app behalve met de navigatie app van Navigon ook compatible met de Sygic app.
Voor degenen die de Tomtom navigatie app gebruiken is er een handleiding op de Install pagina toegevoegd hoe ze de poi kunnen installeren in deze navigatie-app. Overigens geldt dit laatste ook voor de iPad- en iPhone-gebruikers met daarop Tomtom-navigatie geïnstalleerd.

Voor de gebruikers van iPad en Iphone is er hopelijk zeer snel ook een app van Archiescampings te verwachten. Hou mijn website in de gaten voor meer nieuws hierover.

Archie
www.archiescampings.eu

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Archie » vr 19 apr 2013 15:51

De update van archiescampings.eu is iets eerder online wegens o.a. de aanstaande meivakantie.

Wat is nieuw in deze update?
Het aantal campings is verder gestegen tot boven de 31.000.
Vooral kleinere campings zijn toegevoegd.
Ook zijn er extra campings in zuid-oost Europa bij gekomen.
De data van de periodes van opening zijn voor een deel al geactualiseerd en extra data zijn toegevoegd.

Ben je in het bezit bent van een iPhone of iPad? Dan is het zeker ook de moeite waard even de website te bezoeken voor het laatste nieuws.

Allemaal een prima kampeerseizoen gewenst!

Archie
www.archiescampings.eu

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Archie » vr 14 jun 2013 16:11

Hallo,

De laatste update van Archiescampings voor de zomervakantie met de poi van (bijna) alle Europese campings staat nu online.
Allemaal een prima vakantie gewenst!

Archie
www.archiescampings.eu

Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 5 aug 2011 08:24
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Kees_S » vr 14 jun 2013 16:57

Dit onderwerp "doorreiscampings route de soleil" lijkt zo wel een privé draadje van Archie te worden knipoog.gif
Is er nu niemand meer op reis die hier iets meer waardevolle bijdragen kan plaatsen scratch.gif
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 3850 kg)
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Archie » vr 14 jun 2013 17:47

Hallo Kees,

Dat dit draadje niet zo hee erg populair is kan ik natuurlijk ook niet helpen, in ieder geval moet ik je op dit punt wel groot gelijk geven.
Het feit dat je mijn bijdragen minder waardevol vindt, is een welkome afwisseling naast alle positieve reacties die ik meestal op mijn aankondigingen krijg.

Ik ben graag bereid mijn aankondigingen hier in het vervolg achterwege te laten als er meer gebruikers zo over denken. Dus laat de reacties maar komen!!!
Misschien dragen jouw opmerking en mijn oproep tot reacties er aan bij dit draadje weer tot leven te brengen knipoog.gif

Archie

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Kingpin1966 » vr 14 jun 2013 18:00

RE.gif
Je bijdragen worden wel gewaardeerd hoor Archie, maar 3,4, posts achterelkaar over hetzelfde is wel een beetje te veel van het goede. mrgreen.gif
Gewoon 1 aankondiging met alle nieuwtjes en veranderingen er in is misschien een beter idee.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18814
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Hobby Linka » vr 14 jun 2013 19:54

RE.gif

Yep, maar er zit wel steeds 2 a 3 maanden tussen. En dan is er weer een update. Misschien alleen een melding bij navigatie? Ik maak er in iedergeval gebruik van. thumbup.gif

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 5 aug 2011 08:24
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Kees_S » za 15 jun 2013 10:09

Tja,
en zo gaat dit draadje maar steeds door over die Archie boos.gif
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 3850 kg)
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Leentje » za 15 jun 2013 12:39

Maakt mij niet zo uit waar ik het lees, maar Archies bestanden horen bij de vaste vakantievoorbereidingen hier. Als ik die update, kunnen we weer bijna op pad. Heerlijk! thumbup.gif
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Daphne » za 15 jun 2013 22:07

Laten we afspreken dat Archie z'n updates in z'n eigen draadje vermeldt viewtopic.php?f=74&t=3253 en dat we hier verder gaan over doorreiscampings route du soleil :wink:

Als je altijd op Toon ongelezen berichten berichten klikt, zul je nooit een update missen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Archie » zo 16 jun 2013 01:15

Hoi allemaal,

Gelet op sommige reacties in dit draadje heb ik er geen enkel probleem mee mijn meldingen van de updates nog alleen te vermelden in "mijn eigen thread" op dit forum, zeker als de moderator van deze thread dit ook verstandiger vindt.

Ik heb hier ooit een melding van mijn website gemaakt om dat er vraag was naar campings langs de route soleil en ik dacht dat mijn data hierbij behulpzaam kunnen zijn. Mochten mijn tweemaandelijkse berichtjes ergernis hebben opgewekt, mijn excuses hiervoor. Dit is zeker nooit mijn bedoeling geweest!

Mocht je ook in de toekomst van mijn poi gebruik willen blijven maken, volg dan dus het advies van Daphne op!

Allen nog veel kampeer- en navigatieplezier -en dan natuurlijk speciaal langs de Route Soleil- gewenst!

Archie

Plaats reactie

Terug naar “Frankrijk”