doorreiscampings route de soleil

Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 5 aug 2011 08:24
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Kees_S » di 22 mar 2016 08:57

RE.gif
Over bovenstaande camping, eigenlijk camperplaats, lees ik dit:
"Na een aantal jaren op deze camping te hebben vertoefd is dit de laatste keer geweest. de reden is dat wij het aantal zigeuners iedere keer hebben zien groeien. Wij vinden ze brutaal en intimiderend en wij hebben de indruk gehad dat wij als gasten daar niet erg welkom waren. Toen er laat in de middag ook nog een sloopauto op een aanhanger werd neergezet was ons besluit genomen.
Bourg en Bresse municipal: mijd deze camping."

Dan liever op dezelfde route nog iets eerder komend vanuit Nederland:
Op 840 km van Utrecht ligt aan de A39 (afslag 9) een prachtige vier-sterren camping om te overnachten (ook om langer te verblijven).
Het is "Domaine de Louvarel" in Champagnat.
Kleine camping met circa 200 plaatsen en ook een aantal huisjes kus.gif
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 3850 kg)
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding

HanK
Berichten: 793
Lid geworden op: vr 27 jan 2012 19:19
Locatie: Einde A9

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door HanK » di 22 mar 2016 09:18

RE.gif nooit geen probleem gehad daar. Ze worden( omdat het een municipal is) op het achterste gedeelte gezet. Merk je verder niets van.kom daar al zeker 30 jaar op doorreis.
Renault Kangoo II 1.2 TCe en Trigano Silver 310 TDL

Gebruikersavatar
Cheese
Berichten: 363
Lid geworden op: za 6 feb 2016 23:12

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Cheese » di 22 mar 2016 13:46

cooper schreef:Ook diverse malen overnacht op Villey-le-sec, heenweg rustig de helling af, en terug over de stuw en de moezel, dus niet dezelfde helling als op de heenweg.
Je komt dan een afrit eerder weer op de snelweg, rijdt prima. doen dit nu al sinds 2013, en gaat prima, is geen reden dus om deze camping te mijden.. ook al zal het wel lukken om de helling te nemen, hij is vrij stijl en smal.. dus waarom moeilijkdoenalshetmakkelijkkan scratch.gif
Inderdaad Moezel over richting Pierre La Treiche. In de wasgelegenheid hangt ook een kaartje met deze alternatieve route.
knaus blueline 450TF (bj 2000, 1300 kg beladen), met Ford
s-max 2.0 tdci. S edition diesel 163 pk (bj2013) automaat
Fantastische caravantrekker.
En vrouw, kind en hond.

Gebruikersavatar
Vigo
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 19 jun 2016 16:01

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Vigo » di 21 jun 2016 16:11

Dat is allemaal prachtig, maar sedert TomTom werkt met MyDrive krijg ik en velen met mij geen POI meer geïnstalleerd, iedere keer weer krijg ik de melding dat je meer als 400 mb vrije ruimte dient te hebben, en ik heb een mini SD kaart in mijn GO LIVE 825 die zo goed als leeg is maar ook daar komt niets op.

Gebruikersavatar
Cheese
Berichten: 363
Lid geworden op: za 6 feb 2016 23:12

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Cheese » di 21 jun 2016 16:36

Vigo schreef:Dat is allemaal prachtig, maar sedert TomTom werkt met MyDrive krijg ik en velen met mij geen POI meer geïnstalleerd, iedere keer weer krijg ik de melding dat je meer als 400 mb vrije ruimte dient te hebben, en ik heb een mini SD kaart in mijn GO LIVE 825 die zo goed als leeg is maar ook daar komt niets op.
mij idem dito en als ik tomtomhome installeer, zou je wel poi moeten kunnen downloaden, maar daar krijg ik geen verbinding met de tomtom.

bij drive kom ik op een gegeven moment (na veel gezeur) wel bij een menuutje waarop de betreffende poi staat, maar vervolgens is deze met geen mogelijkheid op de tomtom te krijgen.
knaus blueline 450TF (bj 2000, 1300 kg beladen), met Ford
s-max 2.0 tdci. S edition diesel 163 pk (bj2013) automaat
Fantastische caravantrekker.
En vrouw, kind en hond.

Gebruikersavatar
Vigo
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 19 jun 2016 16:01

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Vigo » di 21 jun 2016 16:45

Inderdaad @cheese, ik kamp met precies hetzelfde probleem, ik het zo het idee dat de familie TomTom het onder elkaar uitwisselen van POI wil stoppen en dit tegen betaling mogelijk wil gaan maken.

Vroeger bij mijn vorige TomTom LIVE IQ editie maakte ik contact met TT home, en knipte en plakte de bestanden zo in mijn E schijf van mijn TT .

En nu lukt niets meer, en ook als ik de mini SD kaart in een adapter doe en die POI daarop plak schrijft TT de boel over zodat het alsnog niet werkt, waardeloos dat MyDrive.

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 952
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door apejoekie » di 21 jun 2016 22:19

Ik heb Archies campings in mijn 825 gezet. Was een trucje voor. En was zeker niet lastig. Zoek het morgen op als ik er aan denk. Moet het ook op de 5100 van mijn schoonvader zetten en als ik voor de vakantie nog een 6100 scoor ook op die.

On topic; Meursault - Grappe d'or

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: doorreiscampings route de soleil

Bericht door Archie » di 28 jun 2016 01:47

Op mijn website vind je in het menu ook een hulppagina voor het installeren van poi's in TomTom.
Het gebruik van de eigen TomTom installatie programmatuur levert inderdaad problemen op. Dit omdat TomTom liever haar eigen poi's propageert, omdat dit commercieel aantrekkelijker is.
Je kunt dit echter omzeilen door even de installatie-instructies op mijn website te lezen.

Archie

Plaats reactie

Terug naar “Frankrijk”