camping verdon (provence)

Plaats reactie
andrekappert
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 4 jan 2017 16:26

camping verdon (provence)

Bericht door andrekappert » zo 10 sep 2017 12:30

Mijn vrouw en ik zijn van plan om volgend jaar naar de verdon te gaan in de buurt van Castelane.
Nu hebben wij van meerdere mensen gehoord dat het savonds koud is, i.v.m. dat de zon achter de bergen zakt.
Wie kan er mij een mooie camping aanbevelen waar het ook savonds genieten is qua warmte.
wij zijn met zijn tweeen (50 +)
m.v.g. marian en Andre Kappert.

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: camping verdon (provence)

Bericht door Leentje » zo 10 sep 2017 12:48

Het is een beetje inherrent aan deze omgeving. Hogere bergen, dus schaduw als de zon onder is. Wij waren vorig jaar in Castellane (camping lavendel) en hebben tot laat buiten kunnen zitten. Deze camping staat echter vol mobil-homes. Was verder prima. Op www.camping-Frankrijk.nl kun je zoeke op camping / streek en meningen lezen.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18308
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: camping verdon (provence)

Bericht door deusjevo » zo 10 sep 2017 12:57

In welk maand willen jullie gaan?
Wij waren in juli in de Verdon en het was bloedheet, ook 's avonds en 's nachts.

Wij zaten hier, redelijk veel schaduwrijke plaatsen
http://www.chasteuil-provence.com/nl/accueil-ne/
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Kiep70
Berichten: 319
Lid geworden op: zo 27 apr 2014 22:06
Locatie: Brabant

Re: camping verdon (provence)

Bericht door Kiep70 » zo 10 sep 2017 14:24

Afgelopen augustus hebben wij 3 weken op Domaine du Verdone gestaan. Wij vonden het een leuke camping omdat onze dochters het naar hun zin hadden. Op een goede loopafstand naar het plaatsje Castellane. De douche gelegenheid was nieuw [apparte unit] maar qua toiletten wel zeer veroudert en versleten. [overigens niet vuil, werd netje bijgehouden door de camping]. Wij hebben overdag temperaturen tussen de 27 en 33 graden gehad. 'S avonds koelt het inderdaad wat af. Wij vonden het juist fijn omdat we hierdoor goed konden slapen. Echt koud was het niet. Ik heb slechts een enkele keer een lange broek en vestje aan gehad. Meeste avonden tot 00.00 uur gewoon in korte broek en t-shirt. Temperaturen rond 17-18 graden.
Succes met zoeken thumbup.gif
Gr. Chris
Volvo XC90 < Fendt 515 sg
herinneringen die je later wilt hebben moet je nu maken

marsman
Berichten: 145
Lid geworden op: di 20 aug 2013 22:30

Re: camping verdon (provence)

Bericht door marsman » zo 10 sep 2017 16:11

Camp du Verdon zijn wij een paar keer geweest. Zowel in het voor, hoofd en naseizoen. Altijd warm weer en had niet het idee dat het 's avonds hard afkoelde hoor.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: camping verdon (provence)

Bericht door Taan » ma 11 sep 2017 09:34

RCN Collines de castellane zit daar ook. https://www.rcn.nl/nl/campings/frankrij ... castellane.
Ik ben er nog niet geweest, maar de 2 RCN campings waar ik ben geweest zijn prima.
Hangt er wel van af wat je zoekt natuurlijk. Het zijn levendige campings, maar niet ordinair.
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

Plaats reactie

Terug naar “Frankrijk”