Kleine kinderen naar Jura of Vendee??

Plaats reactie
Pmverhoef
Berichten: 130
Lid geworden op: do 19 jan 2017 13:16

Kleine kinderen naar Jura of Vendee??

Bericht door Pmverhoef » za 15 jul 2017 16:11

Beste leden,

Mijn kinderen zijn 2 en 4 jaar oud. We twijfelen of we naar de Vendee of Jura zullen gaan? Het wordt op bedoe plekken goed weer. In de Vendee kunnen we naar het strand en kunnen we fietsen. In Jura is de omgeving mooier en kunnen we naar grotten, waterval en met een kabelbaan.

Wat denken jullie dat leuker zal zijn? Alvast bedankt voor de tips.

Gebruikersavatar
AvD
Berichten: 348
Lid geworden op: wo 3 feb 2010 14:36
Locatie: Creil

Re: Kleine kinderen naar Jura of Vendee??

Bericht door AvD » za 15 jul 2017 16:19

Ik zou met kinderen op die leeftijd lekker naar het strand gaan. Wat moeten zij in de grotten, terwijl jullie ze mee blijven sjouwen in de kinderwagen.
Als kinderen het naar hun zin hebben, dan hebben hun ouders dat ook!! thumbup.gif
Vriendelijke groet,
Albert.

Volvo XC60 AWD, automaat, 163 pk met LMC Musica 560E

Diny
Berichten: 3883
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Kleine kinderen naar Jura of Vendee??

Bericht door Diny » za 15 jul 2017 16:21

Kinderen, mooi weer en strand thumbup.gif Wat wil je nog meer?

Grotten enz. zijn een keertje leuk, maar het lijkt me niet echt inspirerend voor een peuter en een kleuter.

Het hangt natuurlijk ook af van de faciliteiten die de campings hebben.
Een camping met een bad voor kleintjes en een speeltuin kan ook al veel genoegen geven.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23435
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Kleine kinderen naar Jura of Vendee??

Bericht door PD » za 15 jul 2017 16:44

Vanzelfsprekend héél persoonlijk; wij vonden het Lac de Chalain in de Jura echt heel leuk toen onze kids nog klein waren thumbup.gif Camping Domaine de Chalain is echt perfect voor gezinnen !

Geweldige omgeving en een mooi strand van het meer !
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Pmverhoef
Berichten: 130
Lid geworden op: do 19 jan 2017 13:16

Re: Kleine kinderen naar Jura of Vendee??

Bericht door Pmverhoef » za 15 jul 2017 16:51

Ja lac de Chalain is heel mooi. Helaas niet beschikbaar.

Pmverhoef
Berichten: 130
Lid geworden op: do 19 jan 2017 13:16

Re: Kleine kinderen naar Jura of Vendee??

Bericht door Pmverhoef » za 15 jul 2017 22:18

Mocht er iemand een leuke en beschikbare camping weten voor een caravan van 22-7 t/m 4-8 dan hou ik me aanbevolen. Liefst 4/5 sterren.

Pmverhoef
Berichten: 130
Lid geworden op: do 19 jan 2017 13:16

Re: Kleine kinderen naar Jura of Vendee??

Bericht door Pmverhoef » za 15 jul 2017 22:18

Het valt in beide gebieden nog niet mee om wat te vinden

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Kleine kinderen naar Jura of Vendee??

Bericht door Henny » za 15 jul 2017 22:46

http://www.camping-ain-jura.com/nl/home-p1.php


Prima camping voor kleinere kinderen , niet voor pubers. Of er plaats is weet ik niet..................
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Kleine kinderen naar Jura of Vendee??

Bericht door Michel1975 » zo 16 jul 2017 00:40

Wij zijn een paar jaar geleden hier geweest. http://m.camping-ain-jura.com/fr/accueil-sp10.php Prachtige omgeving aan een meertje. Ontzettend aardige eigenaars. 2 Franse broers. Weer is wel wat onbestendiger in de Jura.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Pmverhoef
Berichten: 130
Lid geworden op: do 19 jan 2017 13:16

Re: Kleine kinderen naar Jura of Vendee??

Bericht door Pmverhoef » zo 16 jul 2017 13:27

Ook wij zoeken goed weer en een zwembad. Eventueel kunnen fietsen, zeker geen must.
4/5 sterren omdat vaak totaal gezien de voorzieningen beter zijn. En soms de plekken wat groter.

Pmverhoef
Berichten: 130
Lid geworden op: do 19 jan 2017 13:16

Re: Kleine kinderen naar Jura of Vendee??

Bericht door Pmverhoef » zo 16 jul 2017 21:53

Oké. Bedankt voor de tip. We denken er nu over om naar Grand Meditairie te gaan. Dichtbij La Rochelle.

Pmverhoef
Berichten: 130
Lid geworden op: do 19 jan 2017 13:16

Re: Kleine kinderen naar Jura of Vendee??

Bericht door Pmverhoef » zo 16 jul 2017 21:54

Sorry Grand Metairie

Pmverhoef
Berichten: 130
Lid geworden op: do 19 jan 2017 13:16

Re: Kleine kinderen naar Jura of Vendee??

Bericht door Pmverhoef » zo 16 jul 2017 21:54

4 sterren en ook goed beoordeeld.

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: Kleine kinderen naar Jura of Vendee??

Bericht door Taan » ma 17 jul 2017 09:56

Wij zijn 2x naar La Tranche sur Mer geweest in de Vendee. Onze kinderen waren toen 2-4, 3-5
Camping Le sable d’or. Heeft waarschijnlijk nog wel plek.

Het is niet een heel luxe camping, maar wel met een leuk zwembad en fijne ruime grasplekken.
Het is er rustig en veilig voor jonge kinderen.
Voornamelijk franse gasten, dus contact voor de kinderen is niet zo makkelijk, maar op het strand vind je wel meer nederlandse gezinnen.
Het strand is daar geweldig. één rustige kant en één kant met wat meer wind en golven. Aangename verkoeling.
Ook 's avonds koelt het lekker af voor een goede nachtrust en nauwelijks muggen!

Beide stranden zijn op de fiets bereikbaar, ongeveer 15 minuten langs leuke rustige weggetjes. Je kunt ook een heen en weertje door de duinen fietsen langs de kust.
Dat lijkt een beetje op de nederlandse duinen. De supermarkt is ook op fietsafstand.
Ik hou daar erg van, lekker de auto laten staan en op de fiets.

Een uitstapje naar La Rochelle en/of Il de Ré is ook leuk. Dat is wel een uur rijden ongeveer. Ik vond beide leuk om een dag door te brengen hoewel ze vlak bij elkaar liggen.
Een beklimming van de vuurtoren op Il de Ré is de moeite waard en in de haven is het leuk bootjes en mensen kijken.
Nantes is ook best een leuke stad, daar zijn we geweest om mijn schoonmoeder op te halen en weg te brengen van het vliegveld. Is wel 1,5 uur rijden.

Er schijnt hier een microklimaat te heersen, wat vergelijkbaar is qua zon aan de middellandse zee kust.
Ik vond het er in ieder geval erg prettig. Mooi weer, maar niet te warm door het zeewindje.

Ik heb er een aantal keren lekker gewindsurfd. Ideaal is dat je je auto dan naast het strand mag parkeren.
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Kleine kinderen naar Jura of Vendee??

Bericht door Michel1975 » ma 17 jul 2017 12:38

Pmverhoef schreef:Ook wij zoeken goed weer en een zwembad. Eventueel kunnen fietsen, zeker geen must.
4/5 sterren omdat vaak totaal gezien de voorzieningen beter zijn. En soms de plekken wat groter.
De ene 3 sterren camping is de andere niet hebben wij wel gemerkt. De camping die ik aangaf is 3 sterren. Met een wimpel. Alle voorzieningen zijn heel netjes en vooral heeel schoon. Dat vinden wij echt een pre. Dat heb ik op 4 en 5 sterren campings wel eens anders gezien.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Kleine kinderen naar Jura of Vendee??

Bericht door Michel1975 » ma 17 jul 2017 15:52

RE.gif
Dat was helemaal een verassing. Ik ben zelfs teruggelopen naar de receptie of ze geen fout gemaakt hadden.
Ik geloof iets van nog geen €200,- voor twee weken in het hoogseizoen. Ik was aangenaam verrast.

We zouden er 3 jaar geleden weer heen gaan maar het weer was dusdanig slecht in heel Europa dat we in Luxemburg zijn blijven hangen. Ik had al €100,- aanbetaald en ik voelde ook niet de noodzaak om te kijken of ik die nog terug kon krijgen. Het was ze gegund. mrgreen.gif
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Plaats reactie

Terug naar “Frankrijk”