Campingtips Vendee met jonge kinderen

Plaats reactie
Pmverhoef
Berichten: 130
Lid geworden op: do 19 jan 2017 13:16

Campingtips Vendee met jonge kinderen

Bericht door Pmverhoef » vr 17 feb 2017 20:05

Na 2 jaar kou en regen op Nederlandse campings zijn we wel toe aan wat meer zon op vakantie. We hebben 2 kinderen van 2 en 4 jaar en willen niet al te ver rijden omdat we voor het eerst met de caravan weggaan. Wij zitten te denken aan de Vendee. Iemand ervaring met leuke campings voor jonge kinderen in deze streek?

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36127
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Campingtips Vendee met jonge kinderen

Bericht door Chris » vr 17 feb 2017 20:14

Is dit iets?
https://www.rcn.nl/nl/campings/frankrij ... AjZQ8P8HAQ

Trouwens... de Vendee is ook niet echt om de hoek hoor...
Bij mij vandaan ook richting 950 km...

succes en veel plezier met plannen.

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4728
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Campingtips Vendee met jonge kinderen

Bericht door MarcoC » vr 17 feb 2017 20:18

Die hoek zijn wij nog niet geweest maar moet wel heel mooi zijn.
Als je videoschermpjes op de achterbank hebt, zijn die kids heeeeeel rustig hoor mrgreen.gif
Doen wij al jaren zo, nooit last van ze.

kijk anders eens op www.campings-frankrijk.nl
daar is genoeg te vinden aan campings
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

kasteel90
Berichten: 18
Lid geworden op: za 3 jan 2015 08:21

Re: Campingtips Vendee met jonge kinderen

Bericht door kasteel90 » vr 17 feb 2017 21:44

http://www.campingpinparasol.fr/nl/

Ik ben hier 2 jaar geleden geweest met 2 kinderen 6 en 8 jaar,nette camping 15 auto minuten van de zee. leuk strand, ook veel rotsen en poeltjes waar je kunt vissen naar o.a. krabbenen garnalen. Speeltuin is niet mega groot maar animatie is goed en het zwembad fantastisch.


Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1889
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Campingtips Vendee met jonge kinderen

Bericht door RichTrip » za 18 feb 2017 16:01

Is een hele mooie camping voor de kids. Wij vonden de omgeving alleen niet heel bijzonder en als je van het strand houdt is dat een kleine 20 minuten rijden.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Yolande1956
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 9 dec 2015 16:56

Re: Campingtips Vendee met jonge kinderen

Bericht door Yolande1956 » za 18 feb 2017 19:08

Al eens over Noirmoutier gedacht. Klein eilandje voor de kust. Je kunt er met de brug komen of bij eb over een weg door de zee. Veel campings aan het strand. Kasteel te bezien, leuke marktmeester ect. Klimaat is erg prettig. Doordat het een eiland is altijd een koel briesjes.

Bantam
Berichten: 252
Lid geworden op: di 3 jan 2017 00:21

Re: Campingtips Vendee met jonge kinderen

Bericht door Bantam » za 18 feb 2017 20:01

Het eiland Noirmoutier is inderdaad heel leuk en gezellig.
Als je in de buurt bent kan je eens over en weer rijden door de zee, bij eb uiteraard, aan de Passage du Gois.
Dat is een hele belevenis.
De kuststreeak van de Vendée is een paradijs als je van oesters houdt. blij.gif
Laatst gewijzigd door Bantam op za 18 feb 2017 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Pmverhoef
Berichten: 130
Lid geworden op: do 19 jan 2017 13:16

Re: Campingtips Vendee met jonge kinderen

Bericht door Pmverhoef » za 18 feb 2017 20:25

Hoeveel km/u verwachten jullie gemiddeld af te leggen? Ik ga richting de Vendeé uit van ongeveer 900km en wil mijn reistijd berekenen.

Gebruikersavatar
Bart2
Berichten: 336
Lid geworden op: zo 18 mei 2014 16:16
Locatie: Regio Den Bosch

Re: Campingtips Vendee met jonge kinderen

Bericht door Bart2 » za 18 feb 2017 20:38

RE.gif
Wij gaan ook naar de Vendee deze zomer met twee kids (4 en 6).
Dit is voor ons de 1e keer naar deze regio. Met de afstand voldoende ervaring.
700 km op een dag moet kunnen met de kids, maar wij rijden die 900 km gewoon in twee of drie dagen. Het is ten slotte vakantie. Overnachtingscampings in Frankrijk is goed te doen. Hiervan is bijvoorbeeld een handig boekje van de ANWB: campings onderweg.
Burstner Premio 485tk 2010 - Mercedes BS-AMG 2021

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36127
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Campingtips Vendee met jonge kinderen

Bericht door Chris » za 18 feb 2017 21:18

Pmverhoef schreef:Hoeveel km/u verwachten jullie gemiddeld af te leggen? Ik ga richting de Vendeé uit van ongeveer 900km en wil mijn reistijd berekenen.
Hoi...

Hoeveel kilometer je per dag kan maken is wel heel erg afhankelijk van heel veel factoren.
Een van de belangrijkste zit op de achterbank.
Als de kids het beu zijn is het niet handig om door te tuffen gewoon.
Onze dochter heeft de achterbank solo en is gek van autorijden.... wij hebben afgelopen jaar 936 km gehaald de eerste reisdag.
Dat is wel een bere-eind hoor, ik ben er niet trots op maar het ging gewoon heel lekker.
Regelmatig stoppen en wij deden een grote stop na Parijs, daar heb ik een uurtje liggen slapen... effe bijtanken.
Omdat we zaterdag op zondag s'nachts rond 2 uur vertrekken zijn we al vroeg op zondagmorgen rond Parijs, en dat is heel prettig i.v.m. heel rustig daar gewoon dan.
Jullie moeten ook via Parijs denk ik.
Misschien daarna een camping opzoeken, zit een Huttopia bij Versalles en iets verder zit er nog een.
Dan heb je ong. 600 km gereden, dat is al heel netjes.
De volgende dag is dan nog maar 300-350 km, kom je niet laat aan op de camping en kan je de boel nog opbouwen voordat je een biertje mag..

Succes met plannen... zo leuk he..

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

kasteel90
Berichten: 18
Lid geworden op: za 3 jan 2015 08:21

Re: Campingtips Vendee met jonge kinderen

Bericht door kasteel90 » zo 19 feb 2017 09:36

Hoe lang je er over doet is inderdaad heel persoonlijk en afhankelijk van de drukte. Op de heenweg heb ik er 2 dagen over gedaan,terug 1 dag . Hoewel het iets meer kilometers zijn ben ik langs de kust gereden via de a16. deze weg is zo rustig dat de extra kilometers ruimschoots worden gecompenseerd door het weinige oponthoud . Op de terugweg ook veel geluk gehad, bijna geen file, het lukte probleemloos om terug te rijden in 13 uur(regio Eindhoven) Wat neerkomt op een gemiddelde van bijna 70 km/uur. Ik rijd nooit sneller dan 90 km/uur de winst zat hem vooral in efficiënte stops en geen wachttijd bij het tanken. Mijn 2 kinderen zijn uren zoet met dvd spelers en het naar buiten kijken. Op de heenweg heb ik geen haast,maar terug rijd ik graag zo efficiënt mogelijk, maar verlies de veiligheid m.b.t. het te lang doorrijden niet uit het oog. Je bent tenslotte niet de enigste op de weg en op de achterbank zit een wel erg kostbare lading. Voor mij persoonlijk is dit wel de maximale aantal kilometers voor 1 dag. Haal je het niet vanwege de drukte of dat je niet zo ver kan/wil rijden, dan ff een camping langs de route opzoeken. http://www.frankrijkonderweg.nl/camping ... ukken.aspx .

Gebruikersavatar
perry
Berichten: 498
Lid geworden op: do 9 jul 2009 11:11
Locatie: vianen

Re: Campingtips Vendee met jonge kinderen

Bericht door perry » zo 19 feb 2017 10:26

Pmverhoef schreef:Hoeveel km/u verwachten jullie gemiddeld af te leggen? Ik ga richting de Vendeé uit van ongeveer 900km en wil mijn reistijd berekenen.
Ik ken de streek niet en ook de weg niet daar heen.

Wij gaan naar Italië Lago mergozzo dat is vanaf ons huis 1000km.
Normaal goed te rijden in 12uur met gewone stops eten koffie enz.
Maar zoals afgelopen jaar in Duitsland zowel heen als terug veel file gehad.
Dan is de 12uur echt niet meer te halen.
Ik zelf heb er niet veel moeite mee met lang rijden en vind het altijd wel leuk.
Ik rij eigenlijk altijd rond de 100km per uur.
Stop alleen als het nodig is.

Maar 900km kan je als je het rustig aan doet zeker 12 uur rekenen.
Is goed te doen in 1 keer.
Heen weg naar Italië doen wij wel in 2 keer maar heeft meer met de camping te maken.
Ford S Max 1.5 titanium 2016. Adria 462PK 2012 blij.gif
-------------------------------------Pedal to the metal-----------------------------------

Gebruikersavatar
Bart2
Berichten: 336
Lid geworden op: zo 18 mei 2014 16:16
Locatie: Regio Den Bosch

Re: Campingtips Vendee met jonge kinderen

Bericht door Bart2 » zo 19 feb 2017 19:16

RE.gif

Met of zonder kids? Ik ga helemaal mee met de voorgangers die de achterbank als belangrijkste factor noemen.
Burstner Premio 485tk 2010 - Mercedes BS-AMG 2021

Plaats reactie

Terug naar “Frankrijk”