Dordogne: welke regio en kneuterige camping

marsman
Berichten: 145
Lid geworden op: di 20 aug 2013 22:30

Dordogne: welke regio en kneuterige camping

Bericht door marsman » di 5 jan 2016 18:32

Wij hebben besloten om deze zomer naar de Dordogne te gaan. Het wordt de eerste keer. Ondanks dat het een populaire bestemming is, vindt ik niet de info die ik zoek.

Ik lees dat er vier regio's (Perigords) zijn. We willen dit jaar naar een iet wat toeristische regio na wat jaren puur natuur. Verder graag wat heuvels en natuur, (het valt me op dat er ook veel vlak is). Klopt het dat we dit het beste kunnen zoeken onder het gebied van Sarlat?

Verder zoeken we nog een camping. Mijn zoektocht valt tegen tot nu toe. Wat we zoeken is klein tot middelgroot en geschikt voor onze kids van 4 en 6. Liever geen animatietoestanden, wel een mooi uitzicht en als het kan aan een meer of rivier. Beetje kneuterige sfeer. Iemand tips?

Alvast dank!!!



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23448
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Dordogne: welke regio en kneuterige camping

Bericht door PD » di 5 jan 2016 18:36

Hoeveel uitzicht wil je hebben, direct aan de Dordogne thumbup.gif
Bijlagen
99-DSC_10420--FB geplaatst.jpg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

marsman
Berichten: 145
Lid geworden op: di 20 aug 2013 22:30

Re: Dordogne: welke regio en kneuterige camping

Bericht door marsman » di 5 jan 2016 18:39

Super! Welke camping is dat?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23448
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Dordogne: welke regio en kneuterige camping

Bericht door PD » di 5 jan 2016 18:40

Camping heet Le Capeyrou, middelgroot en met name geschikt voor gezinnen met kleinere kinderen vanwege het ontbreken van tienergerichte animatie. Alle bezienswaardigheden van de Dordogne-streek binnen bereik en de kano vanaf de camping blij.gif De camping wordt gerund door een Frans/Vlaams jong stel met een restaurant op de camping, supermarkt direct tegenover de ingang van de camping en het stadje en chateau op loopafstand.
Bijlagen
137-Collage Camping Dordogne-1000pix.jpg
139-Collage Dordogne Genieten-1000pix.jpg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
djanssen
Berichten: 418
Lid geworden op: ma 21 sep 2015 07:12
Locatie: Deventer

Re: Dordogne: welke regio en kneuterige camping

Bericht door djanssen » di 5 jan 2016 19:55

Wij hebben een aantal jaren geleden in mei op een camping bij Sarlat gestaan. De omgeving is super, maar ik vroeg me wel af hoe druk het in het hoogseizoen zou zijn in de kleine mooie stadjes, omdat het toen al behoorlijk druk was. Ik hou namelijk niet zo van filerijden tijdens mijn vakantie en het tijden zoeken naar een parkeerplaats. Iemand ervaring met het hoogseizoen (de kinderen zitten in het voorseizoen allemaal op school) ? Ik zou deze regio namelijk graag nog eens opzoeken.
VW Passat 1.9 TDI met Adria Forma 495TD

Gebruikersavatar
Bart2
Berichten: 336
Lid geworden op: zo 18 mei 2014 16:16
Locatie: Regio Den Bosch

Re: Dordogne: welke regio en kneuterige camping

Bericht door Bart2 » di 5 jan 2016 20:00

Wij hebben in 2014 op flower camping Les Nauves gestaan. Klein, kneuterig en rustig. Heel enthousiast frans echtpaar. Prima met onze kids (toen 1 en 3).

Een foto van ons uitzicht (vip plaats knipoog.gif ) staat in mijn voorstel topic.
Laatst gewijzigd door Bart2 op di 5 jan 2016 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Burstner Premio 485tk 2010 - Mercedes BS-AMG 2021

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23448
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Dordogne: welke regio en kneuterige camping

Bericht door PD » di 5 jan 2016 20:01

RE.gif RE.gif
Wij hebben zowel in 2010 als in 2013 in het hoogseizoen in de Dordogne gestaan. Omdat we de bekende stadjes als Rocamadour, Domme, Sarlat etc. zoveel mogelijk in de ochtend bezoeken (vanwege het vermijden van zowel de drukte als de warmte) en de middag gebruiken om te relaxen of om op de Dordogne te varen, hebben wij weinig last van de drukte ondervonden.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1917
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Dordogne: welke regio en kneuterige camping

Bericht door Ad » di 5 jan 2016 20:13

Camping La Peyrugue in Daglan, 15 km onder Sarlat. http://www.peyrugue.com/home.php Nederlandse eigenaar. Mooi zwembad. Schoon sanitair, restaurantje en bar. Jeugd kan aan de overkant in tentjes onder de notenbomen op een eigen veld staan. Voorwaarde om daar te staan is geen radio's, smartphones, drank enz. Ze moeten ook een contractje tekenen, dat ze zich aan de regels houden, anders hup met tentje terug naar de overkant bij Pa en Ma.
Camping ligt erg rustig je kunt er uitgebreid wandelen en prima fietsen. Overigens staat de camping te koop voor anderhalf miljoen!
http://www.interfrance.nl/camping/dordo ... ac/298210/
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Dordogne: welke regio en kneuterige camping

Bericht door janoniem » di 5 jan 2016 20:21

Toen de camping nog gerund werd door een Frans/Nederlands echtpaar stonden wij een aantal jaren achtereen op Le Plein Air des Bories
Een rustige camping direct aan de Dordogne. Op de camping zijn kano's te huur en je kunt direct vanaf de camping (zie foto) te water stroomafwaarts langs de mooiste plaatsen en kastelen. Op een eindpunt wordt je dan weer opgehaald.
Fietsen zijn bovendien te huur en is niet inspannend want de oude spoorweg richting Sarlat is omgebouwd tot fietspad.
Bijlagen
Photo18.jpg
Camping aan Dordogne met strandje en kano "helling"
Laatst gewijzigd door janoniem op di 5 jan 2016 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.

ron2015
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 15 mar 2015 20:54

Re: Dordogne: welke regio en kneuterige camping

Bericht door ron2015 » di 5 jan 2016 20:35

Iets andere richting, maar camping Le Soustran in Neuvic is ook een aanrader.

JaapB

Re: Dordogne: welke regio en kneuterige camping

Bericht door JaapB » di 5 jan 2016 21:29

Omgeving is geweldig.
Sarlat is wat toeristisch, zeker tijdens de markt erg druk.
Maar zoals PD zegt, als je smorgens gaat, is het rustiger.
Sarlat heeft in 2014 een nieuwe grote Leclerc gekregen.
Domme zeker niet overslaan. En google eens op grotten, er zijn er genoeg.
In de rivier krioelt het van de bootjes, kano's.
We hebben een keer in Sarlat op een camping gestaan, klein, maar super.
Maar de mooiste plek waar we ooit gestaan hebben was in 2014 op camping Bel Ombrage.
Geen animatie, geen patat, wel een zwembad, veel sanitair dat twee per dag wordt gesopt.
Goede WiFi.
Maar de mooiste plekken staan aan het water, dat is een zijbeekje van de Dordogne.
Een rustig kabbelend beekje waar kinderen van vroeg tot laat in spelen, dammen bouwen van keien, enz.
In het hoogseizoen reserveren, wel aan het water vragen, dit zijn hele grote plekken waar wel drie caravans kunnen staan. Op het middenterrein is het overvol en mega druk.
Wij stonden aan het water, zo je voortent uit het water in.

Wim Verso
Berichten: 6524
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Dordogne: welke regio en kneuterige camping

Bericht door Wim Verso » di 5 jan 2016 21:43

Onze mooiste Vakantie waren op deze camping.
Altijd in het hoogseizoen.
Reserveren is een vereiste.

http://www.soleilplage.fr

Gelegen direct aan de rivier de Dordogne.

Het is alweer jaren geleden dat wij op deze camping hebben gestaan, wij zijn er drie zomers achter elkaar geweest.

Direct gelegen aan de rivier de Dordogne, in het kleine plaatsje Vitrac.
Ook Zwembad (overdekt) is aanwezig.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

eurotrotter
Berichten: 6225
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Dordogne: welke regio en kneuterige camping

Bericht door eurotrotter » di 5 jan 2016 22:09

IN Beaulieu sur Dordogne:

https://www.google.nl/maps/place/19120+ ... 9260ee77b0

ligt camping des Îles:

http://campingdesiles.com/nl/


op een eilandje in de rivier,direct op loopafstand ( 300 meter) van het dorpscentrum met alle winkels die je nodig hebt,twee keer per week markt op t dorpsplein en een hypermarché op een 5 tal kilometers.
OP de camping is een zwembad,of er voor de rest animatie is weet ik niet,wij waren er in het voorseizoen.
rond het zwembad( en de bar) die eigenlijk midden op de camping ligt is de WIFI gratis.
Alle touristische "hotspots ,zoals Sarlat ,Rocamadour en Collonges la rouge

(http://www.les-plus-beaux-villages-de-f ... s-la-rouge)

zijn in de onmiddelijke nabijheid( 30 a 60 autominuten)
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Tom72
Berichten: 394
Lid geworden op: di 25 aug 2015 13:59
Locatie: 020

Re: Dordogne: welke regio en kneuterige camping

Bericht door Tom72 » di 5 jan 2016 22:21

janoniem schreef:Toen de camping nog gerund werd door een Frans/Nederlands echtpaar stonden wij een aantal jaren achtereen op Le Plein Air des Bories
Wij zijn er ook geweest toen de Franse broers Hervé en Laurent (met hun gezinnen) de camping overnamen. Van oorsprong Bretons en dat sluit qua humor en doen en laten behoorlijk bij ons Ollanders aan. Zij doen zo mogelijk nog meer hun best om het de gasten van een goed verblijf te laten genieten. Er is sinds zij er zijn jaarlijks veel geïnvesteerd.
Volvo XC60 T5 AWD 254pk/350nm (2018) | Knaus Südwind 580EU (2013/1700kg) | Alko Mammut | ATC | Unico Torino | Unico Genua 320 | TravelVision R6

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18350
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Dordogne: welke regio en kneuterige camping

Bericht door deusjevo » di 5 jan 2016 23:43

Ik zou uitwijken naar de Lot, ligt onder de Dordogne.
Daar ligt Fumel, en plaatselijke camping Les Catalpas is/was erg leuk toen ik er was.

https://www.google.nl/maps/place/Campin ... 3?hl=nl-nl

http://www.les-catalpas.com

Uurtje rijden naar Sarlat denk ik, leuke stad maar hoef je echt niet elke dag heen.
Markt op zaterdag is leuk en erg druk.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18350
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Dordogne: welke regio en kneuterige camping

Bericht door deusjevo » di 5 jan 2016 23:49

janoniem schreef:Toen de camping nog gerund werd door een Frans/Nederlands echtpaar stonden wij een aantal jaren achtereen op Le Plein Air des Bories
Een rustige camping direct aan de Dordogne.
Ben er ook geweest maar kijk uit met de stroming in de Dordogne daar, kan zeer verraderlijk zijn voor kleinere kinderen. (4 en 6 toch?)
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

marsman
Berichten: 145
Lid geworden op: di 20 aug 2013 22:30

Re: Dordogne: welke regio en kneuterige camping

Bericht door marsman » vr 8 jan 2016 18:58

Dank allen tot nu toe! Meer tips zijn welkom.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 954
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: Dordogne: welke regio en kneuterige camping

Bericht door apejoekie » zo 10 jan 2016 11:00

@ Premium Disco:
Leuke plaatjes van camping Le Capeyrou. Kun je me vertellen of je in het hoogseizoen moet reserveren? Gaat maar om een paar dagen. We trekken graag rond (jullie geloof ik ook).
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

JaapB

Re: Dordogne: welke regio en kneuterige camping

Bericht door JaapB » zo 10 jan 2016 11:07

RE.gif
Dordogne in het hoogseizoen is druk, dus reserveren.
Je kan natuurlijk de gok wagen als het om een paar dagen gaat, maar blijft een gok in het hoogseizoen.
Er zijn wel genoeg campings, dus moet gek gaan als je niet ergens een plekje vind voor een paar dagen.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23448
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Dordogne: welke regio en kneuterige camping

Bericht door PD » zo 10 jan 2016 11:10

Wij hadden niet gereserveerd terwijl het toch eind juli was. Op de terugweg van Biarritz hebben we er een dag of 4 gestaan. Er zitten altijd gaten in de planning is onze ervaring. Gewoon kort tevoren even bellen.

Sinds een paar jaar zonder kids reserveren we nooit meer, een paar dagen kun je altijd wel ergens terecht en langer willen we veelal niet blijven. Wij trekken inderdaad graag door.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 954
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: Dordogne: welke regio en kneuterige camping

Bericht door apejoekie » zo 10 jan 2016 11:57

thumbup.gif Bedankt voor het snelle antwoord. We gaan ons op de omgeving oriënteren en aan de kids voorleggen.

Een klein stukje zuidelijker, net onder Cahors maar nog voor Montauban, Domaine de Merlanes. Gezellige camping voor kids met een leuk zwembad en een lekker restaurantje. Google maps

Camping beschikt over een kinderboerderij en een pony weide, een visvijver waar je ook je hond mag laten zwemmen en mooie ruime plaatsen. Drie jaar geleden moest het sanitair op het lager gelegen deel nog opgeknapt worden maar boven was het prima in orde.

Mocht je dagtochtjes plannen houd er dan rekening mee dat je snel 30 minuten onderweg bent voor je op je bestemming bent. In de directe omgeving is namelijk niet veel te doen maar daar staat tegenover dat het op de camping zeer rustig is!
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23448
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Dordogne: welke regio en kneuterige camping

Bericht door PD » zo 10 jan 2016 12:04

RE.gif
Even de foto's teruggekeken, het was zelfs midden augustus, dus precies in het hoogseizoen.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Hellas
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 14 mar 2008 18:35
Locatie: Kala Nera
Contacteer:

Re: Dordogne: welke regio en kneuterige camping

Bericht door Hellas » zo 17 jan 2016 12:23

Hier nog een leuke camping http://www.tailladis.com/nl/index.html Centraal gelegen tussen de historische stadjes Sarlat, Montignac en Les Eyzies
TEC 470 TE - Nissan X Trial

richardvdijk
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 27 dec 2015 20:40
Locatie: Vleuten

Re: Dordogne: welke regio en kneuterige camping

Bericht door richardvdijk » di 2 feb 2016 21:06

Hallo.

Wij gaan dit jaar ook naar de dordogne. We hebben een camping aan de rivier de dordogne geboekt. De camping heet Les Bo Bains. Het is een kleine camping met plaatsen direct gelegen aan de rivier. Met een zwembad met glijbanen. Wij hopen dat onze kinderen 5 en 7 het erg naar hun zin zullen hebben.

Groetjes Richard

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: Dordogne: welke regio en kneuterige camping

Bericht door Poldervrouwtje » wo 3 feb 2016 00:05

Wij zijn op la castillonderie geweest. Vlakbij montignac. Was niet al te groot en had toen een gemoedelijke sfeer
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Plaats reactie

Terug naar “Frankrijk”