Camping municipal Metz

JaapB

Re: Camping municipal Metz

Bericht door JaapB » do 10 aug 2017 11:54

Prima overnachtingscamping aan het water.
Al diverse keren gestaan, dichtbij de grote weg en dichtbij het centrum.
Leuke restaurantjes op loopafstand.
Sanitair maakt ons niks uit, we hebben zelf een goede badkamer aan boord.
Wel de eerste en enige camping die altijd naar het paspoort van de hond vraagt.
In 40 jaar nog nooit ergens meegemaakt.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Camping municipal Metz

Bericht door janoniem » do 10 aug 2017 19:51

Een goed alternatief voor een tussenstop niet al te ver van de snelweg in omgeving Nancy is Les Boucles de la Moselle in Liverdun
Ruime zelf te kiezen plaatsen (zon of schaduw), gloednieuw sanitair sinds dit jaar en eenvoudig maar prima restaurant.
Station Liverdun is te voet bereikbaar en vandaar per trein naar Nancy duurt 11 minuten.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Abve

Re: Camping municipal Metz

Bericht door Abve » do 10 aug 2017 21:31

Ook wij hebben een aantal malen de camping in Metz gebruikt als overnachtingscamping.
De camping heeft ons nooit kunnen bekoren, maar lag vaak qua tijdstip om een camping onderweg te zoeken, gunstig, zowel heen als op terugweg.
Maar voor één nachtje was het voor ons prima. Je bent snel weer op de snelweg.
Metz is inderdaad mooi en op loopafstand.

Maar het liefst overnacht ik in de omgeving van Martelange-Arlon langs de Belgisch-Luxemburgse grens.
Kun je ook nog even goedkoop (en rustig!) tanken in Martelange :lol:

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Camping municipal Metz

Bericht door PMT » vr 11 aug 2017 11:18

RE.gif
Je kan ook een stukje zuidelijker doorrijden en camping Paquis Corny nemen dat scheelt maar 16km.
Je hebt daar een gedeelte op open grasvelden en een stuk met meer schaduw achterop waarop je aangekoppeld kunt blijven staan als je dat wilt. Tevens hebben ze een nieuw terras met restaurantje. Tarief voor 2 personen €16 incl toeristenbelasting en gratis goede wifi. Blijf je nog een nacht dan krijg je 25% korting. De poort is vanaf7u open en je kan tot 10u aankomen, daarna gaat de poort dicht.
route tov municipal de Metz: https://www.campingcorny.com/
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: Camping municipal Metz

Bericht door Taan » di 5 sep 2017 15:32

Afgelopen vrijdag deze camping aangedaan. Het viel me reuze mee.
Lekker dicht bij de snelweg, makkelijk aan te rijden. Mooie ligging aan het water.
Plaatsen groot genoeg en heel veel stroom en waterpunten, dus dichtbij.
Wel op een helling, dus afkoppelen noodzakelijk. Maar niet iedereen deed dat toch.
Het sanitair was niet perfect schoon, maar voor mij wel acceptabel. Mijn vrouw wilde eigenlijk douchen, maar vond het niet schoon genoeg. weenie.gif

De man van het brood was inderdaad te laat. Bijna een uur. Gelukkig hadden we nog ander ontbijtspullen bij ons.

We hadden helaas maar een uur in de avond om Metz te bezichtigen, maar dat was zeer de moeite waard. Veel mooie gebouwen die mooi in het licht worden gezet. En een gezellig centrum met restaurantjes, barretjes etc.
We werden ook nog getrakteerd op een lichtshow geprojecteerd op de kathedraal.

We hebben totaal geen geluidsoverlast gehad op deze camping ondanks de ligging bij het centrum. Ik had meer jongeren verwacht, maar zo te zien was bijna iedereen op doorreis.

Het laatste stuk naar huis (Amsterdam) is niet te lang zodat we ook de caravan en auto alweer leeg hadden aan het einde van de middag.

Wat mij betreft voor herhaling vatbaar.
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

martijn v o

Re: Camping municipal Metz

Bericht door martijn v o » di 31 jul 2018 18:01

Gisteren weer eens geweest. Camping was ons al bekend en tja voor een nachtje te doen. Het restaurant echter is slechter dan het ooit was, wat een ongeïnteresseerde kerel is dat daar, lijkt wel of hij het moet doen vanwege een taakstraf of zo. Ontbijt was ook weer later. Wij zoeken nu wel een andere.

Plaats reactie

Terug naar “Frankrijk”