camping in de ardenne

Plaats reactie
feddo

camping in de ardenne

Bericht door feddo » wo 7 sep 2011 22:24

zo nu is de vakantie afgelopen. we waren naar de Bomal geweest met 2 gezinnen omdat de camping goedkoop was en dat de mannen konden gaan vliegvissen.
dit was een camping waar we nooit meer naar toe gaan. er was niets te doen voor de kinderen van 4 tot 8 jaar. daarnaast was er geen wasmachine in de weid omgeving ( dit was wel handig omdat onze jongste nog wel eens een ongelukje heeft). dit heeft ons besluiten om niet meer naar de ardenne te gaan vanwege de vocht en het slecht weer. weet iemand misschien nog een andere locatie in belgie voor 2 gezinnen of kunnen we beter naar het zuiden trekken met de caravan?

Blondi

Re: camping in de ardenne

Bericht door Blondi » do 8 sep 2011 09:45

Camping terhoeve in adinkerke en dan kan je direct plopsaland mee pakken want de camping ligt er vlak achter thumbup.gif

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: camping in de ardenne

Bericht door Patman » do 8 sep 2011 11:00

Parc La Clusure in Bure, België.

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: camping in de ardenne

Bericht door Henny » do 8 sep 2011 11:08

Jammer voor jullie dat je een slechte camping trof en nog slecht weer maar...............dat hadden heel veel mensen dit jaar.
Het is wel zo dat als je in een bosrijk gebied zit, en dat zijn de Ardennen, het slechte weer lang blijft hangen en alles lang vochtig blijft.
Als je toch in Blegie wilt blijven dan kun je beter naar de kust gaan, niet direct aan de de kust want dat zijn ( naar mijn mening) geen mooie campings!
Maar zo'n 10 km landinwaarts heb je leuke campings ook voor de kinderen en aan de kust waait het slechte weer eerder over!
SUCCES, Henny
Avento 420 / XC70....

Blondi

Re: camping in de ardenne

Bericht door Blondi » do 8 sep 2011 11:10

@patman
volgens ik kan lezen willen ze niet meer ardenne mrgreen.gif

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: camping in de ardenne

Bericht door evr66 » do 8 sep 2011 12:52

Goede ervaringen met Provinciaal domein Zilvermeer bij Lommel. Nette camping en veel te doen voor de kids qua speeltuinen, zwemvijver enz. Erg voordelig ook. Nadeel kan zijn dat het vanaf de camping naar de speeltuin voor jonge kinderen wat ver lopen is. http://www.provant.be/vrije_tijd/domein ... /index.jsp

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: camping in de ardenne

Bericht door blefke » do 8 sep 2011 13:23

Wij komen al jaren in de ardennen.
Altijd dezelfde camping, deze ligt in hotton en de naam vd camping is pont deulin.
Bij mijn weten zijn nagenoeg alle campings in de ardennen vrij basic.
Vaak geen zwembad, kleine speeltuin maar vaak wel goed verzorgd.
En de meeste campings liggen meteen aan de ourthe.
Dat is voor veel kinderen natuurlijk geweldig.
Een groot nadeel is dat het weer vaak parten speelt.
En het is er inderdaad vochtig.
Wij blijven echter naar de ardennen gaan.
Moet er wel eerlijk bij zeggen dat wij max 5 dagen daar blijven....
Greetz,
Blefke

Rockfire
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 18 aug 2008 17:15
Locatie: Harelbeke (Belgie)

Re: camping in de ardenne

Bericht door Rockfire » do 8 sep 2011 13:41

@Feddo,

Misschien moet je eens de camping vernoemen die je hebt bezocht. Je zegt dat je de camping koos voor de prijs, en dat heeft vaak gevolgen aan de extra services. Maar had je op voorhand onderzocht of er een wasmachine en kinderanimatie was ? Je kan dat makkelijk via internet en/of de campinggidsen, en zoiets kan je een hoop ontgoocheling besparen.

Het weer daar kan niemand iets aan veranderen, en waar je ook was in Belgie (aan zee of de Ardennen) of in NL, slecht weer kwam er bovenop.

Wij zoeken vaak bewust achter rustige en goedkope campings waar er niks extra is voorzien
Burstner 435 TS (BJ 2000) met Volkswagen Passat 1.6 Bluemotion

Blondi

Re: camping in de ardenne

Bericht door Blondi » do 8 sep 2011 15:05

RE.gif
Die zoeken wij ook rustig en goedkoop vertel maar waar aub

Rijk

Re: camping in de ardenne

Bericht door Rijk » do 8 sep 2011 16:02

RE.gif

"Goedkoop" is geen objectief begrip, tenzij je bedoelt dat je voor een laag bedrag ergens wilt verblijven.

Een goede camping met mooi en schoon sanitair, zwembad enzovoort enzovoort kan redelijk wat geld kosten, maar daarom toch goedkoop zijn. Het hangt gewoon af van de geleverde prestatie ten opzichte van de gevraagde vergoeding. Ook voor de beheerder is alles gewoon een rekensom uiteindelijk. scratch.gif

Het is dus beter als je aangeeft met welk gezelschap en in welke periode je wilt reizen en wat je van de camping verwacht en dan het tarief aangeeft dat maximaal haalbaar is of dat je maximaal wilt betalen. :idea:

Blondi

Re: camping in de ardenne

Bericht door Blondi » do 8 sep 2011 19:12

RE.gif
Wat verstaat u onder mooi en proper sanitair?
wij zijn verleden jaar 1week in nederland geweest camping in duinerell waar ook het tikkebad aan is.
De stront lag overal in de gang van het santairblok, ik ben er persoonlijk mijn beklag gaan doen en dat voor 54€ per dag+ 3€ pp voor 2uur tikkiebad
Dus het gaat niet op van, dure camping nette sanitair.

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: camping in de ardenne

Bericht door Patman » do 8 sep 2011 20:44

Blondi schreef:@patman
volgens ik kan lezen willen ze niet meer ardenne mrgreen.gif

Haha dat had ik verkeerd gelezen, sorry :oops:

Verder heb ik geen ervaringen met campings in België

Rockfire
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 18 aug 2008 17:15
Locatie: Harelbeke (Belgie)

Re: camping in de ardenne

Bericht door Rockfire » vr 9 sep 2011 00:05

@Blondi,

Camping Eau Rouge (http://www.eaurouge.nl) Eéntje in de Ardennen waar wij goede ervaringen hebben. Het sanitair is prima in orde, en de prijs valt er mee, in de periode dat wij er geweest zijn. Ga wel niet tijdens het formule 1 weekend, want ligt echt dicht bij het circuit van Francochamps.

We kamperen eigenlijk niet zoveel in België, en als we in België blijven is het meestal in het laagseizoen en zijn de prijzen overal wel wat lager. Andere campings waar wij dan geweest zijn : Camping Astrid (Bredene), Camping Duin 17 (Bredene), Camping Ile de Faigneul (Poupehan) vind ik ook wel goed.
Burstner 435 TS (BJ 2000) met Volkswagen Passat 1.6 Bluemotion

Rijk

Re: camping in de ardenne

Bericht door Rijk » vr 9 sep 2011 09:03

Blondi schreef:RE.gif
Wat verstaat u onder mooi en proper sanitair?
wij zijn verleden jaar 1week in nederland geweest camping in duinerell waar ook het tikkebad aan is.
De stront lag overal in de gang van het santairblok, ik ben er persoonlijk mijn beklag gaan doen en dat voor 54€ per dag+ 3€ pp voor 2uur tikkiebad
Dus het gaat niet op van, dure camping nette sanitair.
Ik geloof niet dat ik beweerd heb dat mooi en schoon sanitair samengaat met een hoge prijs. Ik ken ook kleine, goedkope campings in Frankrijk waar het sanitair prima is. Ik geef alleen maar aan dat de TS te kennen moet geven wat de minimale vereisten zijn en daarbij moet aangeven welke budget er is.

Een hogere prijs kan ook samengaan met gratis zwembad, een extreem mooie ligging, animatie voor kinderen en ga maar door. Iedere waar is in zijn algemeenheid naar het geld, maar uitzonderingen naar beide kanten bestaan absoluut.

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: camping in de ardenne

Bericht door eurotrotter » za 24 sep 2011 22:47

Camping Ile de faigneuil in Poupehan,bij Bouillon.
Direct aan de rivier,vissen vanaf de camping, en wel een schoon sanitair.
kan ik u van harte aanbevelen.

http://www.campingcard.nl/nl/nl/europa/ ... e=Poupehan

Of deze: camping du rivage in wallendorf pont (Lux)
Ook direct aan het water.

http://www.eurocampings.net/nl/europa/l ... ge-108731/

Groeten Peter.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Plaats reactie

Terug naar “België”