Hoogseizoen op budget?

creative explorer
Berichten: 360
Lid geworden op: do 31 mar 2011 23:35
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Hoogseizoen op budget?

Bericht door creative explorer » wo 21 jan 2015 20:13

Hallo allen,

Daar zijn we eens weer :). We hebben in 2013 erg genoten van onze camping net na het hoogseizoen met de campingcard en konden helaas het financieel niet voor elkaar krijgen om vorig jaar weer op vakantie te kunnen. Mijn vrouw was toen ook bijna hoogzwanger, dus we hebben ook geen poging gedaan om nog wat anders te proberen.

Nu gaat de oudste in mei alweer naar de basisschool en zullen we op vakantie moeten gaan tijdens de schoolvakantie, voltarief dus. Gelukkig hebben we nu iets meer budget dan voorheen, maar nog steeds niet erg veel.

We zouden graag op een familiecamping willen staan in Gelderland/Utrecht, het liefst met een zwembad en de meeste gangbare faciliteiten erbij.

Wat zijn de (goedkopere) tips? Is 25-30 per nacht iets wat haalbaar is?
Groeten, Erik

Renault Mégane 1.5 DCi GT-Line Estate (2012)
Renault 5 GTTurbo (1988)
Eifelland 520 TKM (2002)

Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Hoogseizoen op budget?

Bericht door Ab » wo 21 jan 2015 20:37

Met hoeveel personen?
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Jeroen123
Berichten: 515
Lid geworden op: wo 26 mar 2014 09:08

Re: Hoogseizoen op budget?

Bericht door Jeroen123 » wo 21 jan 2015 21:27

In segment schoolvakantie val je, noord, midden, zuid ?

Wij zitten in het deel dat het eerste aan de beurt is, als je dan meteen weg gaat tref je nog wel eens campings die nog geen hoogseizoen tarief rekenen, daar kun je misschien al een deel voordeel mee doen ?!
Met een hamer past alles

creative explorer
Berichten: 360
Lid geworden op: do 31 mar 2011 23:35
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Hoogseizoen op budget?

Bericht door creative explorer » do 22 jan 2015 18:17

Ik val in Regio Noord en zoals ik de planning nu kan overzien van het werk, valt de vakantie in week 30 en 31. Dus lekker middenin.

Wij zijn met zijn 4'en; Pa, Ma, 3jr en 4mnd
Groeten, Erik

Renault Mégane 1.5 DCi GT-Line Estate (2012)
Renault 5 GTTurbo (1988)
Eifelland 520 TKM (2002)

Wim Verso
Berichten: 6519
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Hoogseizoen op budget?

Bericht door Wim Verso » do 22 jan 2015 18:47

Je zou ook voor de Boerderij camping kunnen kiezen, van b.v De SVR of de Vekabo..

Om te kijken wat of de campings te bieden hebben, zou je naar één van de beurzen van het SVR kunnen gaan, daar staan een paar honderd boeren uit binnen en buitenland hun campings aan te prijzen.

De Beurzen als volgt.
Zaterdag24 Januari in de Evenementenhal in Hardenberg.
Zaterdag 31 Januari in de Brabanthallen in Den Bosch.
Zaterdag 7 Februari in Expo Haarlemmermeer-Vijfhuizen.
Zaterdag 14 Februari in Leeuwarden WTC Expo.

Alle Beurzen zijn geopend van 10.00 uur tot 16.00 uur.

Entree voor niet leden 5.00 euro.

Gratis Parkeren.

Of kijk op de site van de

http://www.svr.nl
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Diny
Berichten: 3883
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Hoogseizoen op budget?

Bericht door Diny » do 22 jan 2015 19:53

De meeste kans en keuze op een voordelige vakantie tijdens het hoogseizoen heb je als je vakantie valt in de laatste 2 weken van de landelijke zomervakantie én de scholen in het midden van het land weer begonnen zijn.
Vanaf ong. 18 augustus stunten veel campings. Het 'gevaar' is wel dat ook grijs weer op reis gaat. Weinig kleine kindjes.
Ook zijn de meeste animatieteams weer weg zijn, maar daar zit je mogelijk niet op te wachten.
Jullie hebben de tijd nog en ik zou gewoon, bijv. door wat campings te selecteren in de ACSI gids, de betreffende sites opzoeken en prijzen bekijken. Meestal hoef je ook voor kleine kinderen niet te betalen, dat drukt de prijs ook.
Succes!

Ageeth
Berichten: 157
Lid geworden op: za 18 jun 2011 10:54

Re: Hoogseizoen op budget?

Bericht door Ageeth » do 22 jan 2015 21:08

Volgens mij moet dat wel lukken. Even goed het internet afstruinen. Ik weet niet of jullie veel eisen hebben wbt animatie en voorzieningen maar er zijn echt wel campings, vaak kleinere die rond de 25 a 30 euro zijn.

Zandkasteel

Re: Hoogseizoen op budget?

Bericht door Zandkasteel » do 22 jan 2015 22:11

rcn campings hebben ook nog wel eens voordelige tarieven.
Net even gekeken, voor jullie gezin in die periode bij de Jaegerstee is het 414 euro, dus net geen 30 per nacht, en veel facaliteiten. Ze hebben ook nog wel eens acties bij 2 weken aaneengesloten. Met kortingscode RCNKB krijg je nu nog 50 euro korting bij 2 weken en kom je dus op 364.

Gebruikersavatar
StevenD
Berichten: 376
Lid geworden op: zo 13 apr 2014 19:08
Locatie: Tiel

Re: Hoogseizoen op budget?

Bericht door StevenD » zo 25 jan 2015 12:56

Hallo,

De oudste wordt in mei 4 jaar.
Als uw kind 4 jaar wordt, mag het naar de basisschool. Wanneer uw kind 5 jaar wordt, gaat de leerplicht in. Dan is uw kind verplicht naar school te gaan. De basisschoolperiode duurt voor de meeste kinderen 8 jaar (8 groepen). Leerlingen die door omstandigheden langer erover doen, mogen uiterlijk tot en met het schooljaar waarin zij 14 jaar worden naar de basisschool.

Je zou nog een vakantie kunnen boeken buiten het hoogseizoen. thumbup.gif Uw kind is nog niet leerplichtig.

Groetend,
Steven
Volvo V60 Momentum 2.0 T, 203pk/320nm, met een Knaus Azur 495 TF

Diny
Berichten: 3883
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Hoogseizoen op budget?

Bericht door Diny » zo 25 jan 2015 13:31

Steven, een kind van 4 jr. Is inderdaad niet leerplichtig.
Het is echter wel de vraag of het verstandig is je kind om die reden van school te houden voor misschien een week of 2-3.
Zeker jonge kinderen vergeten snel en het zou niet de eerste keer zijn dat een kind zijn plekje moet 'heroveren' als het terugkomt. Is een kind langdurig ziek dan is het overmacht en wordt er steeds aandacht aan besteed in de groep, eventueel met bezoekjes.
Voor een kind dat op vakantie is ligt dat toch anders. Die overweging blijft bij de ouders die hun kind zelf in een uitzonderingspositie zetten.
En het daaropvolgende jaar mag het gewoon niet meer.

jahi
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 13 jan 2012 13:38

Re: Hoogseizoen op budget?

Bericht door jahi » zo 25 jan 2015 17:12

Bij best deal heb je enkele campings die het hele seizoen onder het voordelige tarief vallen bv camping de zanding in Heerde voor €15,00 en de bijvanck in Beek. Beide met een zwembad. Toeristenbel. en camping geld voor de kinderen komt er overheen maar dat kan nooit erg veel zijn.
Succes!

Gerhard N

Re: Hoogseizoen op budget?

Bericht door Gerhard N » ma 26 jan 2015 16:37

RE.gif
je bedoelt misschien camping de zandkuil in Heerde, camping de Zanding staat namelijk in Otterlo!

jahi
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 13 jan 2012 13:38

Re: Hoogseizoen op budget?

Bericht door jahi » ma 26 jan 2015 17:19

Gerard N. Je hebt helemaal gelijk, ik was in de war. Gr.

Gebruikersavatar
RonaldP
Berichten: 215
Lid geworden op: di 22 jul 2008 08:33
Locatie: Kampen

Re: Hoogseizoen op budget?

Bericht door RonaldP » ma 26 jan 2015 22:47

Een wat grotere camping: starnbosch in Dalfsen.
Een leuke boerderijcamping: de Blokke in Dinxperlo. (Boerenbedrijf is volop aan de gang, voor kinderen een waar paradijs)
Hobby 560 UL, trekauto geen idee. Egolf als dagelijks vervoer.

Gebruikersavatar
Brian Kersten
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 20 jan 2013 19:42

Re: Hoogseizoen op budget?

Bericht door Brian Kersten » di 27 jan 2015 13:50

Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar je zou ook dit kunnen overwegen.

Vorige zomer op deze boerderijcamping (http://www.varsenerveld.nl/) gestaan met onze kids van (toen) 2 en 4. Ze hebben de vakantie van hun leven gehad en hadden van 's-ochtends vroeg tot 's-avonds laat plezier met de vele skelters, zandbak, de dieren op de boerderij en vooral ook met elkaar. Ook de eigenaren zijn erg vriendelijk en het voermoment van de dieren is elke keer weer het hoogtepunt van de dag.

Onze kinderen zijn ook waterratjes en vinden het heerlijk om te zwemmen, dus op mooie dagen gingen we naar dit buitenbad: http://heuveltjesbosbad.nl/. Binnen 10 minuutjes ben je er met de auto.

Het is misschien iets uit de richting naar wat je zoekt, maar wel een hele mooie streek in NL en wellicht biedt het mogelijkheden dat past binnen je budget.
VW Passat Variant VII 1.6TDI BMT - Knaus Südwind 500FDK

creative explorer
Berichten: 360
Lid geworden op: do 31 mar 2011 23:35
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Hoogseizoen op budget?

Bericht door creative explorer » zo 5 jun 2016 20:27

Vorig jaar hadden we helaas niet de mogelijkheden om op vakantie te gaan, gelukkig hebben we die dit jaar wel. De laatste vakantie was in 2013, dus het was hoognodig tijd dat we de Eiffeland van het circuit afsleuren...

Dankzij de tip van @Zandkasteel, gaan we dit jaar naar de Veluwe, naar de Jagerstee. We hebben net de boeking afgerond en (bijna) niets houdt ons meer tegen.
Het is nu alleen nog even uitdokteren hoe het logistiek het handigst uitpakt, maar dat komt wel goed.

Bedankt voor het meedenken destijds!
Groeten, Erik

Renault Mégane 1.5 DCi GT-Line Estate (2012)
Renault 5 GTTurbo (1988)
Eifelland 520 TKM (2002)

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18944
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Hoogseizoen op budget?

Bericht door Hobby Linka » zo 5 jun 2016 21:06

Hopelijk heel veel mooi weer. Maar ook bij minder lekker genieten toegewenst. thumbup.gif
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
kekavo
Berichten: 31
Lid geworden op: za 12 mar 2016 17:28
Locatie: Zuid Holland

Re: Hoogseizoen op budget?

Bericht door kekavo » do 16 jun 2016 15:59

Alvast veel plezier!
Groetjes, Kees en Karin

creative explorer
Berichten: 360
Lid geworden op: do 31 mar 2011 23:35
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Hoogseizoen op budget?

Bericht door creative explorer » do 16 jun 2016 18:32

Bedankt! Dat zal vast gaan lukken.
Groeten, Erik

Renault Mégane 1.5 DCi GT-Line Estate (2012)
Renault 5 GTTurbo (1988)
Eifelland 520 TKM (2002)

Vliedje

Re: Hoogseizoen op budget?

Bericht door Vliedje » vr 17 jun 2016 00:24

Je zou eens kunnen informeren bij RCN campings. Deze organisatie heeft meerdere campings in Nederland. Als ik me goed herinner hanteren ze daar tarieven waar maximaal 5 personen standaard is. Ik kan de tarieven niet zo gauw vinden, maar ze hanteren nu wel een summer sale korting van € 50 als je boekt voor een vakantie in het hoogseizoen.
www.rcn.nl

creative explorer
Berichten: 360
Lid geworden op: do 31 mar 2011 23:35
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Hoogseizoen op budget?

Bericht door creative explorer » vr 17 jun 2016 17:33

Wellicht heb je er overheen gelezen, maar we hebben inmiddels geboekt bij de Jagerstee, dat is een RCN camping.

Niet met die summersale korting trouwens, toen wij boekten hadden we 30 of 35% korting over het geheel. Ik meen dat we 250 euro betalen voor 2 volle weken.
Groeten, Erik

Renault Mégane 1.5 DCi GT-Line Estate (2012)
Renault 5 GTTurbo (1988)
Eifelland 520 TKM (2002)

creative explorer
Berichten: 360
Lid geworden op: do 31 mar 2011 23:35
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Hoogseizoen op budget?

Bericht door creative explorer » ma 11 jul 2016 19:14

En zo kunnen dingen veranderen.

Ik ben van werkgever veranderd en die wilde aanvankelijk niets weten van een vakantie. Uiteindelijk na veel discussieren heb ik 5 vakantiedagen gekregen en ga ik de andere dagen op en neer rijden naar werk.
Omdat ik werk in Leeuwarden, is de Jagerstee niet zo gemakkelijk. Gelukkig is dat binnen RCN niet zo heel ingewikkeld en kon ik voor 100 euro extra naar de Roggeberg in Appelscha.
So it is.
Groeten, Erik

Renault Mégane 1.5 DCi GT-Line Estate (2012)
Renault 5 GTTurbo (1988)
Eifelland 520 TKM (2002)

aukemuis
Berichten: 254
Lid geworden op: za 16 nov 2013 22:28

Re: Hoogseizoen op budget?

Bericht door aukemuis » ma 11 jul 2016 20:19

Toch een mooie vakantie gewenst.
Eriba Moving 540B of Adria Adora 563PK getrokken door een link en co 01

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: Hoogseizoen op budget?

Bericht door Poldervrouwtje » di 12 jul 2016 14:04

Overigens. Als je kind nog geen 5 is, mag je nog buiten seizoen op vakantie. Je kind is nl niet leerplichtig
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Gebruikersavatar
Deborah van Vliet
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 28 dec 2015 18:48
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Hoogseizoen op budget?

Bericht door Deborah van Vliet » di 12 jul 2016 17:26

Sommige camping vervijfvoudigen de prijzen in het hoogseizoen!
Mijn ouders waren naar Italië geweest in het laagseizoen , op sommige campings betaalden zij slecht 15 per nacht! een paar maanden later betaal je 65!!
Niet te geloven!
Wij kijken eigenlijk altijd wel naar een beetje budget camping, waar wij ons toch prima kunnen vermaken!
Dan hoeven we niet naar Italië!..

Dit jaar gaan we naar Tsjechië! Dat is niet te vergelijken met Italië! Wij betalen nu voor een camping met zwembad, bowlingbaan, grote speeltuin, prachtig uitzicht, restaurant, ontbijt service enz enz 15 € per nacht! mooie omgeving! zat te doen!
Dat vind ik leuk!
Tja, met een verdiener en 2 kindjes thuis worden we meer creatief!

Plaats reactie

Terug naar “Nederland”