Hoogseizoen op budget?

RSFP
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 6 sep 2015 14:25

Re: Hoogseizoen op budget?

Bericht door RSFP » di 12 jul 2016 17:37

Poldervrouwtje schreef:Overigens. Als je kind nog geen 5 is, mag je nog buiten seizoen op vakantie. Je kind is nl niet leerplichtig
Klopt maar als ze wel al naar school gaat is ze schoolplichtig en "gelden" de regels van school


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Try to hack me. My IP adres = 127.0.0.1

Gebruikersavatar
deemster07
Berichten: 947
Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Hoogseizoen op budget?

Bericht door deemster07 » di 12 jul 2016 18:18

RSFP schreef:
Poldervrouwtje schreef:Overigens. Als je kind nog geen 5 is, mag je nog buiten seizoen op vakantie. Je kind is nl niet leerplichtig
Klopt maar als ze wel al naar school gaat is ze schoolplichtig en "gelden" de regels van school


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Vanaf 5 jaar zijn ze leerplichtig en als de school moeilijk doet betalen ze toch gewoon de camping in het hoogseizoen ;-)
Nee, ben nog altijd baas over mijn eigen kids!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank thumbup.gif ), Dethleffs 460T 1999

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: Hoogseizoen op budget?

Bericht door Poldervrouwtje » di 12 jul 2016 19:22

RSFP schreef:
Poldervrouwtje schreef:Overigens. Als je kind nog geen 5 is, mag je nog buiten seizoen op vakantie. Je kind is nl niet leerplichtig
Klopt maar als ze wel al naar school gaat is ze schoolplichtig en "gelden" de regels van school


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

nope.. ze hoeven niet naar school als ze nog 4 zijn.. ze mógen naar school (heb jaren op school gewerkt..) vanaf 5 is er leerplicht en mogen ze, bij uitzondering, minder naar school als ze het nog niet aankunnen, dat gaat dan in overleg met de directeur

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... atieplicht
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Gebruikersavatar
Rembrandt
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 29 aug 2014 21:48

Re: Hoogseizoen op budget?

Bericht door Rembrandt » di 12 jul 2016 22:16

Poldervrouwtje schreef: nope.. ze hoeven niet naar school als ze nog 4 zijn.. ze mógen naar school (heb jaren op school gewerkt..) vanaf 5 is er leerplicht en mogen ze, bij uitzondering, minder naar school als ze het nog niet aankunnen, dat gaat dan in overleg met de directeur
Iets specifieker: als het kind 5 is mag je het tot 5 uur per week thuishouden, zonder toestemming, indien het te zwaar is voor het kind om de volle schoolweek mee te doen. Je moet het wel melden aan de school.
Dit mag worden uitgebreid tot 10 uur per week, maar dan is wel toestemming van de school nodig.

Wij hielden de oudste standaard op woensdag thuis. Ook toen ze al 5 was.
Onze zoon van 4 gaat ook 's woensdags niet naar school. School maakt er geen enkel probleem van. En aangezien ik ook 's woensdags vrij ben, kun je nog eens met het hele gezin op pad. blij.gif
Volkswagen Tiguan Allspace 1.5 TSI 150pk DSG Highline Business R (2020) + Knaus Südwind 500 TK (2003)

Plaats reactie

Terug naar “Nederland”