Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Een oudje van binnen en van buiten opknappen.
Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Bericht door VIP » di 26 sep 2017 14:23

Hekkie schreef:Hallo allemaal,

Nu praktisch 1 heel jaar na begin van dit topic even een laatste update waar al meerdere malen naar gevraagd is.

Hoe is het nu afgelopen met de rechtszaak en de verzekering ... nou in één woord gewoon G.E.W.E.L.D.I.G ! blij.gif blij.gif blij.gif

ik kreeg een tijd geleden van mijn contact van de rechtsbijstand van ARAG een mailtje dat de Belgische politie het proces-verbaal had vrijgegeven en dat daar eigenlijk in stond dat wij van alle schuld gevrijwaard waren en dat de tegenpartij de schuldige was.
Oftewel dat wij de waarheid gesproken hadden dat die belg vanaf de linkerbaan zo opeens onze caravan was ingereden.

Na een lange tijd heen en weer getrouwtrek over overige gemaakte kosten (verblijf, vervoer, telefoon enz.) heeft de Belgische verzekering van de tegenpartij hun Nederlandse dochter de opdracht gegeven voor volledige vergoeding van de schade (= aankoop caravan - total loss prijs (550,00)). Dit bedrag met de extra gemaakte kosten is ondertussen uitgekeerd.

2e hamvraag van jullie was: wat waren nu de kosten van de reparatie.
Ik heb letterlijk alle bonnetjes bewaard en opgetelt en kwam (afgezien van de krijgertjes) op het bedrag van € 999,55 zeg maar zo'n €1000,00 dus.

Kortom de caravan heeft mij dus eigenlijk €1550,00 gekost achteraf gezien.

dank jullie allemaal voor de hulp en de adviezen het was met niet gelukt zonder jullie.

even een speciale schout-out naar de hulp die ik qua handjes gehad heb (ik hoefde hun bedrijf niet te vermelden dus alleen de voornaam dan maar)

Alex voor het aluminium buigwerk
Herman voor de assistentie, keuren, gratis kit en tips
als last but certainly not LEAST André voor de hulp met plaatwerk en spuiten!
bedankt voor alles en ik maak het binnenkort wel goed proost.gif

Mochten jullie nog verdere vragen hebben dan zou ik zeggen stel ze maar knipoog.gif ik wil altijd iemand met raad en daad bijstaan.

Tot die tijd beste mede-forummers

groeten van Hekkie


Ik begrijp de rekensom niet helemaal.

De verzekering betaald en toch kost de caravan je 1.550,- scratch.gif of heb ik iets over het hoofd gezien.

Of bedoel je dat je geheel schadeloos bent gesteld van het aankoopbedrag van de caravan en de caravan nu voor omgerekend 1.550,- hebt.
Porsche + Tabbert

Hekkie
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 18 sep 2016 19:53

Re: Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Bericht door Hekkie » di 26 sep 2017 15:42

Carnavalswiertz schreef:Dat is inderdaad goed nieuws. Ik ben blij dat het voor jullie zo goed is geeindigd.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dank je wel en inderdaad want het had net zo goed geheel anders kunnen lopen. Mijn vrouw was ook er angstig de eerste dag op de weg met de gerepareerde caravan maar na een tijdje is dat gelukkig weggezakt.

Heb ondertussen al 110KM/h ermee gereden en ligt zo vast als een huis dus de reparatie lijkt me wel solide en geslaagd thumbup.gif knipoog.gif

We zijn nu langzaam aan op zoek naar camping om een weekje in de herfstvakantie te staan in Nederland om het maximale eruit te halen qua vakantie.

Hekkie
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 18 sep 2016 19:53

Re: Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Bericht door Hekkie » di 26 sep 2017 15:50

VIP Premium schreef:

Ik begrijp de rekensom niet helemaal.

De verzekering betaald en toch kost de caravan je 1.550,- scratch.gif of heb ik iets over het hoofd gezien.

Of bedoel je dat je geheel schadeloos bent gesteld van het aankoopbedrag van de caravan en de caravan nu voor omgerekend 1.550,- hebt.
De waarde van de caravan na total loss werd bepaald op € 550,00 dus dat zou ik er voor terug krijgen. De verzekering heeft niets te schaften met het feit dat ik dat niet doen en hem ga repararen. Voor wat hun betreft heb ik dus van de opkoper € 550,00 voor mijn total loss caravan gehad en die keren ze niet uit. wel het verschil met de aankoopwaarde.
Ik krijg dus de aankoopwaarde(€ 6000,00) minus het bedrag van de restwaarde terug.
Omdat ik niet akkoord ben gegaan betaal ik dus uit eigen zak € die 550,00 voor mijn total loss na uitkering van de verzekering + die € 1000,00 voor de reparatie = € 1550,,00 heb ik dus uiteindelijk betaald voor mijn caravan.

ik hoop dat dit eea duidelijker maakt

P.S. ik zie nu je laatste zin en inderdaad zo kan je het zien. na schadeloos stelling heb ik uiteindelijk € 1550,00 voor mijn caravan betaald.

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Bericht door MarcoC » di 26 sep 2017 16:04

M.a.w. je hebt dus 4.450 euro uitgekeerd gekregen?

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Bericht door MarcoC » di 26 sep 2017 16:04

Sorry ik bedoel 5.450 euro.

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Hekkie
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 18 sep 2016 19:53

Re: Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Bericht door Hekkie » di 26 sep 2017 16:15

RE.gif

yep blij.gif eigenlijk iets meer voor het geleden ongemak, telefoonkosten,overnachting enz maar dat zijn ook extra kosten die ik heb moeten maken dus dat heft elkaar een beetje op.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Bericht door VIP » di 26 sep 2017 16:32

Hekkie schreef:
VIP Premium schreef:

Ik begrijp de rekensom niet helemaal.

De verzekering betaald en toch kost de caravan je 1.550,- scratch.gif of heb ik iets over het hoofd gezien.

Of bedoel je dat je geheel schadeloos bent gesteld van het aankoopbedrag van de caravan en de caravan nu voor omgerekend 1.550,- hebt.
De waarde van de caravan na total loss werd bepaald op € 550,00 dus dat zou ik er voor terug krijgen. De verzekering heeft niets te schaften met het feit dat ik dat niet doen en hem ga repararen. Voor wat hun betreft heb ik dus van de opkoper € 550,00 voor mijn total loss caravan gehad en die keren ze niet uit. wel het verschil met de aankoopwaarde.
Ik krijg dus de aankoopwaarde(€ 6000,00) minus het bedrag van de restwaarde terug.
Omdat ik niet akkoord ben gegaan betaal ik dus uit eigen zak € die 550,00 voor mijn total loss na uitkering van de verzekering + die € 1000,00 voor de reparatie = € 1550,,00 heb ik dus uiteindelijk betaald voor mijn caravan.

ik hoop dat dit eea duidelijker maakt

P.S. ik zie nu je laatste zin en inderdaad zo kan je het zien. na schadeloos stelling heb ik uiteindelijk € 1550,00 voor mijn caravan betaald.

Gefeliciteerd, dan zijn jullie als ik dat mag zeggen er mooi mee uitgesprongen thumbup.gif
Porsche + Tabbert

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Bericht door Ab » di 26 sep 2017 18:51

Die tijd en energie hoef je eigenlijk niet eens te rekenen toch. knipoog.gif
Je moet dat als hobby zien.
Meestal kosten hobby's geld..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Volvodriver

Re: Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Bericht door Volvodriver » di 26 sep 2017 18:52

Ik zit me nu te bedenken? Heb jij geen WOK melding op je caravan gehad? Of wordt dat niet op caravans gegeven?

Maar man, man, man. Je hebt giga goed werk geleverd en je bent er perfect uitgesprongen. thumbup.gif thumbup.gif

Bantam
Berichten: 252
Lid geworden op: di 3 jan 2017 00:21

Re: Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Bericht door Bantam » di 26 sep 2017 18:56

Gefeliciteerd!
Het is een prachtig verhaal, met vele werkuren..... , en een happy end. haphop.gif haphop.gif

Plaats reactie

Terug naar “Kluscaravan”