Kleinz 310q Spezial oplaptopic!

Een oudje van binnen en van buiten opknappen.
Plaats reactie
Bas_Taart

Kleinz 310q Spezial oplaptopic!

Bericht door Bas_Taart » wo 13 jul 2016 12:46

Goedemiddag allen,

Ik ben nieuw hier op het forum, voornamelijk doordat ik in een redelijk impulsieve bui een echte Kleinz Nahegold 310q Spezial uit 1977 heb aangeschaft. Ik ben een technisch student in Delft en hiermee denk ik een van de eerste studenten met een caravan. mrgreen.gif Wel heb ik geluk dat ik vrij makkelijk aan hout en aan auto onderdelen kan komen, dit zal zeker helpen met het klussen.

Deze advertentie kwam ik tegen op marktplaats, en ik (en mijn vriendin) waren toch best wel gecharmeerd door het schattige caravannetje.

Afbeelding

Afbeelding

Enfin, uiteindelijk afgelopen donderdag dus opgehaald voor een prikkie, zeer waarschijnlijk een zeer onverstandige aankoop, maar technisch issie niet heel slecht. Het onderstel is hard, de oplooprem doet het en hij is bijna niet lek. Wel moet ik er nieuwe bandjes omheen leggen, want die vertrouw ik niet. Van binnen is moet er redelijk wat gebeuren, vooral opnieuw stofferen, gas opnieuw aanleggen, tafeltjes fiksen en genoeg andere kleine dingen. Plus 1 binnenwand heeft toch last van vocht gehad, die moet ook wel vervangen worden.

Ik zal binnenkort een update posten, ook met fototjes van de binnenkant. Ik heb zo'n gevoel dat er nog wel wat materiaal is om te posten de komende tijd. mrgreen.gif

Groeten Bas

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Kleinz 310q Spezial oplaptopic!

Bericht door deusjevo » wo 13 jul 2016 14:21

Ik ken het merk niet maar zal vroeger wel een Knaus concurrent zijn geweest.
Succes!
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

arnovariante

Re: Kleinz 310q Spezial oplaptopic!

Bericht door arnovariante » wo 13 jul 2016 14:52

Wou wat een project dan.
Allereerst welkom.
Vooral je opmerking: hij is ook bijna niet lek!
thumbup.gif
Succes!

Tennes
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 2 mei 2016 20:19
Locatie: Prov. Utrecht

Re: Kleinz 310q Spezial oplaptopic!

Bericht door Tennes » za 16 jul 2016 08:15

Wat een leukerd!
Ik ben heel benieuwd wat je ervan gaat maken!

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Kleinz 310q Spezial oplaptopic!

Bericht door Micky » za 16 jul 2016 09:46

Welkom, leuk project!

Wat dat betreft bijna niet lek, daar zou ik eerst even wat energie in steken, een kleine lekkage kan enorme schade aanrichten, die je niet persé hoeft te zien thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Jacob84
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 11 mar 2016 22:45
Locatie: Goudriaan
Contacteer:

Re: Kleinz 310q Spezial oplaptopic!

Bericht door Jacob84 » ma 1 aug 2016 23:40

Nou dan is die in betere staat dan mijn project. Daar deed zelf de remmen niet eens van, geen werkenden handrem of oplooprem whistle.gif
Rookworst zonder R is ookworst

Plaats reactie

Terug naar “Kluscaravan”